palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvekod JirkaB » 03 črc 2017

Asi nejsem první, ale palivoměr nechtěl pracovat a majiteli se nechtělo vydělávat motor, jelikož to ani neumí. Takže podle manuálu vyřezat díru, ale co zpět?
V prvním kole pouze vykrojený plech s navařenýma podložkama v rozích. Ale nebylo to rozhodně ono, až mne nakopl Tomáš (Samba) a daroval mi kus plechu. Tímto mu ještě jednou děkuji a na přiložených fotkách je výsledek - kryt zavíraný otočnými uzávěry.
Už zase je možné do kufru kdekoliv "šlápnout" a neprobořit se do nádrže.
PS: není na fotce, ale na konce zámků (aktuátory) jsem navlékl černou hadici, aby tlumila a uzavření bylo pevné, ale zároveň "pružné" a vibracím odolné.
Přílohy
2017_07_01_kryt nádrž 005.JPG
2017_07_01_kryt nádrž 003.JPG
2017_07_01_kryt nádrž 002.JPG
2017_07_01_kryt nádrž 001.JPG
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
gitan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 270
Registrován: 25 zář 2005
Bydliště: LBC

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvekod gitan » 31 srp 2017

Ahoj, kolik je tam místa mezi plechem nad nádrží a palivoměrem?
koukám,že jsi vrtal v rozích díry - vyřezal si díru přímočarkou?
taky mně zlobí palivoměr - mám 2/3 nádrže a ukazuje na hranici rezervy...
dík
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident SudetenbuslandmanschaftuObrázek

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvekod JirkaB » 31 srp 2017

Místa pro řezání je dost. Ale je to nějaký pátek, tak zkusím zítra otevřít a změřit přesně.
Díru jsem nepižlal osobně, takže nevím, já řešil jen zadeklování po pár letech. Bus šel do laku a jak byl komplet nastrojen, tak měření šlo do kytek a já stál před rozhodnutím, jestli nechat vyhodit ven motor, nebo nechat říznout díru. Tak jsem nechal říznout díru. Jak otvor vypadá, tak to budou 4x vrtané díry a tenká přímočarka, nůžky to nebyly. Materiálu moc nechybí, takže tenký list.
Původní zadeklování bylo, že na vyříznutý materiál v rozích byly navařeny podložky, řezy v díře podlepeny gumou a plech vrácen zpět, přichycen vruty přes podložky (na fotce vidíš i díry po "vrutech"). To nebylo ono, jelikož se stačilo "opřít" a plech "nedržel" - škvíra...proto jsem už já předělal podle fotek, kdy nový plech je přes a nepropadá se.
U uvedeného palivoměru (fotka) byl problém s kostrou, stačïlo prý propájet a opět běžel. Druhý problém byla kostra na stabilizátoru na budíku. Po odstranění obou studeňáků měří perfektně. To je přírubový měřák.
U novějšího měřiče - bajonetový, jsem řešil problém s kostrou taky, ale tam není co letovat, tam je kostra přivedená na posuvník potenciometru přes čep otáčení. Mosazný mikročep v pozinkované kostře a neprošlo nic. Takže jse rozebral, mosaz očistil, díru v plechu pročistil a už snad ukazuje. Jelikož auto vyjede za několik měsíců (Doka) proto snad, podle ohmetru dělič napětí funguje, hodnoty cca odpovídají tabelovaným, tak proto snad. Řešení kostra přes pohyblivý otočný čep mosaz v pozinku ... to není zrovna nesmrtelné řešení.
Jirka
Naposledy upravil(a) JirkaB dne 31 srp 2017, celkem upraveno 1 x.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
gitan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 270
Registrován: 25 zář 2005
Bydliště: LBC

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvekod gitan » 31 srp 2017

Jo tak díky,
jinak je to hezky udělaný, zapuštěný na dno trapézu - elegance :wink:
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident SudetenbuslandmanschaftuObrázek

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvekod JirkaB » 31 srp 2017

Na dno trapézu, to je přesně o co mi šlo, proto jsou zámky "daleko" od kraje. Nechtěl jsem aby trčely a ony se tam fakt vejdou, jsou schovaný ve vlně.
Jeden směr volnosti zamyká vlna trapézu, a pohyb po směru jízdy zamyká matka zámku. Zámek je přišroubován matkou v takové pozici, aby matka hranou lízla hranu otvoru. Takže když je plech zamčený, tedy leží na dně, tak se nemůže posunot nikam. Zámky tedy "jen" zabraňují zvednutí.
Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvekod JirkaB » 01 zář 2017

změřeno - od dna trapézu k nejblišímu výstupku nádrže minimálně 6cm
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host