T2 - Přestavba na LPG

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod maxmax » 31 led 2012

hele, je to 5 let, už ji ani nemá, ale bylo to origo, s papírama, od profi firmy
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1283
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod BUTCH bus » 31 led 2012

VW181 píše:
BUTCH bus píše:Předehřev:
El. čerpadlo (dá se i mechanické, zapojíš přes držáky ke klíňáku), expanzka, nějaké ty hadice a měděná trubka okolo tlumiče výfuku. Dlouhodobě osvědčené řešení.


A co tak nějaké foto.
Je tahle varianta legální a schválitelná?
Měl jsem kdysi něco nabastleno, ale je problém s udržením konstantní teploty vody pro ohřev.


Ano, je to legální. Jezdím na kontroly LPG i na STK.
Takhle to mám už cca kolik. 12 let? A naprosto v pohodě. Když jsem jezdíval dříve i v zimě do práce, tak jsem jen při parkování přepl na benzín, přeci jen to v zimně na LPG hůže startovalo.
Umístění nádrže (po novu již smí být takto, dříve byla schovaná napříč pod lavicí):
BUTCH_bus_018.jpg

Čerpadlo lze vidět výše v topicu.
Tady je vidět expanzka:
P1150548.JPG

A tady zas ten předehřev okolo výfuku:
P1150552.JPG

Motor už je jiný, princip zůstal zachován.
A asi bych i věděl kde to nechat namontovat.
OndraS

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Mauglí » 31 led 2012

No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod VW181 » 31 led 2012

Mauglí píše:No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?


Protože to dneska prej musí být.
To je ovšem humus. Radši dve toroidní pod lavici než tohle.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1283
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod BUTCH bus » 31 led 2012

Pod lavicí bylo dříve, ale ten zbývající prostor byl pak blbě využitelnej. Takže jsem zvolil takto. Hlavně je ta nádrž 110l, takže dojezd jako :twisted:
Teď je přez ní takováhle bedna (v pozadí):
IMAG0592.jpg

Ale přijde to přes zimu předělat, bude to přecházet ve skříňku za řidičem až ke stropu.
OndraS

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Milosak_1 » 31 led 2012

Mauglí píše:No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?

VW181 píše:To je ovšem humus.

To moc povzbuzující slova nejsou. I kdyby si tu nádrž dal třeba na střechu - je to jeho auto, jeho peníze a může si s ním dělat co chce.

A takhle je to bohužel u většiny příspěvků na fóru. Pak se divíme, že na forum už skoro nikdo ničím kloudně nepřispívá ! Kvůli obdobným hláškám lidí, kteří sem nevložili fotku/příspěvek ani nepamatuji, jen plkají, už nepřispívám.
Haleluja !
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Pětišroub » 31 led 2012

díky že to píšeš zrovna ty, aspoň nebudu za debila sám :-D

No vzdáleně k tématu...busa neplánuju, cestovat v tom kamkoliv už vůbec ne, ale v okamžiku kdy se řeší cena benzínu, nebylo by jednodušší přestavět busa na malej nafťák? V DE v 70. a 80. letech fungovaly schválené přestavby na 1.6 atmosférický diesel VW s mech. čerpadlem.. přestavbu pak možno upgradovat provozem na rostlinný olej..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod maxmax » 31 led 2012

Máš pravdu, dokonce se kulatý v naftě občas nabízejií na Mobile :idea:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1283
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod BUTCH bus » 31 led 2012

Mno nevim. Do toho bych asi nešel. Tohle zas tak moc nestálo a je to vratný proces.

To Milošák: Díky náčelníku že ses mě zastal! :wink:
OndraS

Uživatelský avatar
Novák Zdeněk
Příspěvky: 7
Registrován: 10 led 2010

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Novák Zdeněk » 31 led 2012

Nejlépe předělat motor na vstřikováni benzínu a namontovat LPG bez potřeby předehřevu, auto nastartuješ na benzín a automaticky se přepne na plyn.

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 542
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Rychnak » 31 led 2012

Zacinam taktez uvazovat o lpg(rocni najezdy, akcni radius) Napadlo me soupnou toroidni nadrz pod predni 2sedacku a rezervu dat dopredu na cumak. Nema takhle jednoduchej vodni okruh tendenci se prehrivat? Co primazavani ventilu? (flashlube?)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod VW181 » 31 led 2012

Milosak_1 píše:
Mauglí píše:No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?

VW181 píše:To je ovšem humus.

To moc povzbuzující slova nejsou. I kdyby si tu nádrž dal třeba na střechu - je to jeho auto, jeho peníze a může si s ním dělat co chce.

A takhle je to bohužel u většiny příspěvků na fóru. Pak se divíme, že na forum už skoro nikdo ničím kloudně nepřispívá ! Kvůli obdobným hláškám lidí, kteří sem nevložili fotku/příspěvek ani nepamatuji, jen plkají, už nepřispívám.
Haleluja !


Já to nevidím jako plk, ale přirozené ohodnocení stavu.
To prostě je do očí bijící cisterna v autě.
Když Ondra vložil fotku s tím zakrytím, tak už to je vpoho.
Ovšem jestli to uložení pod lavici neumožnuje schválení, tak by to bylo blbé, protože vozím i prostřední lavici.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Mirek
Příspěvky: 224
Registrován: 20 čer 2008
Bydliště: stř. Čechy, Kokořín

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Mirek » 31 led 2012

Novák Zdeněk píše:Nejlépe předělat motor na vstřikováni benzínu a namontovat LPG bez potřeby předehřevu, auto nastartuješ na benzín a automaticky se přepne na plyn.


Drtivá většina motorů se elektronickým vstřikováním stejně používá systém s ohřevem LPG. Vstřikování kapalného LPG je zatím víceméně v plenkách a je zajímavá hlavně u přímovstřikových motorů. Pro použití na ty místně zajímavé motory to nemá absolutně cenu řešit.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Milosak_1 » 31 led 2012

Rychnak píše:Napadlo me soupnou toroidni nadrz pod predni 2sedacku a rezervu dat dopredu na cumak


To ale není vůbec špatný nápad ! Dokážu si to živě představit. I kdyby tato nádrž byla v levém zadním sloupku, kam u některých typů umísťovali rezervu, tak ničemu překážet nebude (snad).
http://www.zbozi.cz/?typ=nabidky&q=toro ... A1dr%C5%BE
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Mauglí » 31 led 2012

Milosak_1 píše:
Mauglí píše:No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?

VW181 píše:To je ovšem humus.

To moc povzbuzující slova nejsou. I kdyby si tu nádrž dal třeba na střechu - je to jeho auto, jeho peníze a může si s ním dělat co chce.

!


No hele Milošáku, já jsem to rozhodně nemyslel nějak špatně a doufám, že to tak Ondra nepochopil.Napsal jsem pouze, že se mi to tam nelíbí.Každopádně si s autem může dělat co uzná za vhodné, tak jako já, nebo tak jako ty když si leješ sádlo do motoru :wink:

Uživatelský avatar
bubák
ex bubak007
Příspěvky: 2864
Registrován: 03 srp 2006

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod bubák » 31 led 2012

furt se jen hádáte, nic neděláte a chodíte na pivo
navíc se o tom jen bavíte ve zbytečných a nudných topicích

hrozný prostě..

dejte sem raději nějakou fotku
pan chytrej

Obrázek

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Milosak_1 » 31 led 2012

VW181 píše:Měl jsem kdysi něco nabastleno, ale je problém s udržením konstantní teploty vody pro ohřev.

Jedná se totiž o to, že taky chci přestavovat svého buse na plyn, a rád se poučím. Jak jsi tento problém ve finále vyřešil? Prosím zkus nám to popsat, ať se vyvarujeme obdobných chyb.
Předem děkuji.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Pětišroub » 31 led 2012

maxmax píše:Máš pravdu, dokonce se kulatý v naftě občas nabízejií na Mobile :idea:


no motory jsou víceméně zadarmo, navíc dnes už nemusí zůstat jen u 1.6D. A adaptér na převodovku by se asi dal koupit u Hofmanna. jedinej trouble je kam dát chladič a nepodělat tím celý auto.

Tohle jsem našel k tématu: Hallo,

ist gar nicht sooo Schwierig wie alle meinen. Ich habe das vor etlichen Jahren gemacht und der Bus war wirklich zuverlässig und auch sparsam (so ca. 7 L / 100km). motor war ein 1.6TD aus dem Golf.

Getriebe war das vom 2 Liter, dann mit einer Adapterplatte den Motor drangeflanscht und die Motoraufhängung selbst gebaut. Die Böcke am Motor waren vom alten Passat mit läns eingebautem Motor. so stand der Motor komplett auf dem neuen Lager und belastete das Getrieb nicht auch noch mit Stützlast.

Auspuff einfach vom T3 Diesel und entsprechend angepasst.
Kühler hatte ich 2: einen schräg unter dem Unterboden und einen rechts hinten im Motorraum. Mit Gebläsen vom T4 ist das absolut OK.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Kůča » 31 led 2012

bubák píše:furt se jen hádáte, nic neděláte a chodíte na pivo
navíc se o tom jen bavíte ve zbytečných a nudných topicích

hrozný prostě..

dejte sem raději nějakou fotku

Pěknej avatar :mrgreen:
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvekod Petr914 » 31 led 2012

...luxusní...ani sem nevěděl...že bubák hodil káru do modrý...
You can't win 'em all...


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti