T2 - Přestavba na LPG
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
hele, je to 5 let, už ji ani nemá, ale bylo to origo, s papírama, od profi firmy
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: T2 - Přestavba na LPG
Ano, je to legální. Jezdím na kontroly LPG i na STK.VW181 píše:A co tak nějaké foto.BUTCH bus píše:Předehřev:
El. čerpadlo (dá se i mechanické, zapojíš přes držáky ke klíňáku), expanzka, nějaké ty hadice a měděná trubka okolo tlumiče výfuku. Dlouhodobě osvědčené řešení.
Je tahle varianta legální a schválitelná?
Měl jsem kdysi něco nabastleno, ale je problém s udržením konstantní teploty vody pro ohřev.
Takhle to mám už cca kolik. 12 let? A naprosto v pohodě. Když jsem jezdíval dříve i v zimě do práce, tak jsem jen při parkování přepl na benzín, přeci jen to v zimně na LPG hůže startovalo.
Umístění nádrže (po novu již smí být takto, dříve byla schovaná napříč pod lavicí): Čerpadlo lze vidět výše v topicu.
Tady je vidět expanzka: A tady zas ten předehřev okolo výfuku: Motor už je jiný, princip zůstal zachován.
A asi bych i věděl kde to nechat namontovat.
OndraS
Re: T2 - Přestavba na LPG
No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Protože to dneska prej musí být.Mauglí píše:No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?
To je ovšem humus. Radši dve toroidní pod lavici než tohle.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: T2 - Přestavba na LPG
Pod lavicí bylo dříve, ale ten zbývající prostor byl pak blbě využitelnej. Takže jsem zvolil takto. Hlavně je ta nádrž 110l, takže dojezd jako
Teď je přez ní takováhle bedna (v pozadí): Ale přijde to přes zimu předělat, bude to přecházet ve skříňku za řidičem až ke stropu.
Teď je přez ní takováhle bedna (v pozadí): Ale přijde to přes zimu předělat, bude to přecházet ve skříňku za řidičem až ke stropu.
OndraS
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Mauglí píše:No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?
To moc povzbuzující slova nejsou. I kdyby si tu nádrž dal třeba na střechu - je to jeho auto, jeho peníze a může si s ním dělat co chce.VW181 píše:To je ovšem humus.
A takhle je to bohužel u většiny příspěvků na fóru. Pak se divíme, že na forum už skoro nikdo ničím kloudně nepřispívá ! Kvůli obdobným hláškám lidí, kteří sem nevložili fotku/příspěvek ani nepamatuji, jen plkají, už nepřispívám.
Haleluja !
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: T2 - Přestavba na LPG
díky že to píšeš zrovna ty, aspoň nebudu za debila sám
No vzdáleně k tématu...busa neplánuju, cestovat v tom kamkoliv už vůbec ne, ale v okamžiku kdy se řeší cena benzínu, nebylo by jednodušší přestavět busa na malej nafťák? V DE v 70. a 80. letech fungovaly schválené přestavby na 1.6 atmosférický diesel VW s mech. čerpadlem.. přestavbu pak možno upgradovat provozem na rostlinný olej..
No vzdáleně k tématu...busa neplánuju, cestovat v tom kamkoliv už vůbec ne, ale v okamžiku kdy se řeší cena benzínu, nebylo by jednodušší přestavět busa na malej nafťák? V DE v 70. a 80. letech fungovaly schválené přestavby na 1.6 atmosférický diesel VW s mech. čerpadlem.. přestavbu pak možno upgradovat provozem na rostlinný olej..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Máš pravdu, dokonce se kulatý v naftě občas nabízejií na Mobile
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: T2 - Přestavba na LPG
Mno nevim. Do toho bych asi nešel. Tohle zas tak moc nestálo a je to vratný proces.
To Milošák: Díky náčelníku že ses mě zastal!
To Milošák: Díky náčelníku že ses mě zastal!
OndraS
- Novák Zdeněk
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10 led 2010
Re: T2 - Přestavba na LPG
Nejlépe předělat motor na vstřikováni benzínu a namontovat LPG bez potřeby předehřevu, auto nastartuješ na benzín a automaticky se přepne na plyn.
Re: T2 - Přestavba na LPG
Zacinam taktez uvazovat o lpg(rocni najezdy, akcni radius) Napadlo me soupnou toroidni nadrz pod predni 2sedacku a rezervu dat dopredu na cumak. Nema takhle jednoduchej vodni okruh tendenci se prehrivat? Co primazavani ventilu? (flashlube?)
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Já to nevidím jako plk, ale přirozené ohodnocení stavu.Milosak_1 píše:Mauglí píše:No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?To moc povzbuzující slova nejsou. I kdyby si tu nádrž dal třeba na střechu - je to jeho auto, jeho peníze a může si s ním dělat co chce.VW181 píše:To je ovšem humus.
A takhle je to bohužel u většiny příspěvků na fóru. Pak se divíme, že na forum už skoro nikdo ničím kloudně nepřispívá ! Kvůli obdobným hláškám lidí, kteří sem nevložili fotku/příspěvek ani nepamatuji, jen plkají, už nepřispívám.
Haleluja !
To prostě je do očí bijící cisterna v autě.
Když Ondra vložil fotku s tím zakrytím, tak už to je vpoho.
Ovšem jestli to uložení pod lavici neumožnuje schválení, tak by to bylo blbé, protože vozím i prostřední lavici.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: T2 - Přestavba na LPG
Drtivá většina motorů se elektronickým vstřikováním stejně používá systém s ohřevem LPG. Vstřikování kapalného LPG je zatím víceméně v plenkách a je zajímavá hlavně u přímovstřikových motorů. Pro použití na ty místně zajímavé motory to nemá absolutně cenu řešit.Novák Zdeněk píše:Nejlépe předělat motor na vstřikováni benzínu a namontovat LPG bez potřeby předehřevu, auto nastartuješ na benzín a automaticky se přepne na plyn.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
To ale není vůbec špatný nápad ! Dokážu si to živě představit. I kdyby tato nádrž byla v levém zadním sloupku, kam u některých typů umísťovali rezervu, tak ničemu překážet nebude (snad).Rychnak píše:Napadlo me soupnou toroidni nadrz pod predni 2sedacku a rezervu dat dopredu na cumak
http://www.zbozi.cz/?typ=nabidky&q=toro ... A1dr%C5%BE" onclick="window.open(this.href);return false;
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: T2 - Přestavba na LPG
No hele Milošáku, já jsem to rozhodně nemyslel nějak špatně a doufám, že to tak Ondra nepochopil.Napsal jsem pouze, že se mi to tam nelíbí.Každopádně si s autem může dělat co uzná za vhodné, tak jako já, nebo tak jako ty když si leješ sádlo do motoruMilosak_1 píše:Mauglí píše:No nevím.Super jezdit za 16 kč / l, ale takovou bombu mít v busu bych asi nesnesl.Proč to nemáš pod lavicí ?To moc povzbuzující slova nejsou. I kdyby si tu nádrž dal třeba na střechu - je to jeho auto, jeho peníze a může si s ním dělat co chce.VW181 píše:To je ovšem humus.
!
Re: T2 - Přestavba na LPG
furt se jen hádáte, nic neděláte a chodíte na pivo
navíc se o tom jen bavíte ve zbytečných a nudných topicích
hrozný prostě..
dejte sem raději nějakou fotku
navíc se o tom jen bavíte ve zbytečných a nudných topicích
hrozný prostě..
dejte sem raději nějakou fotku
pan chytrej
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Jedná se totiž o to, že taky chci přestavovat svého buse na plyn, a rád se poučím. Jak jsi tento problém ve finále vyřešil? Prosím zkus nám to popsat, ať se vyvarujeme obdobných chyb.VW181 píše:Měl jsem kdysi něco nabastleno, ale je problém s udržením konstantní teploty vody pro ohřev.
Předem děkuji.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: T2 - Přestavba na LPG
no motory jsou víceméně zadarmo, navíc dnes už nemusí zůstat jen u 1.6D. A adaptér na převodovku by se asi dal koupit u Hofmanna. jedinej trouble je kam dát chladič a nepodělat tím celý auto.maxmax píše:Máš pravdu, dokonce se kulatý v naftě občas nabízejií na Mobile
Tohle jsem našel k tématu: Hallo,
ist gar nicht sooo Schwierig wie alle meinen. Ich habe das vor etlichen Jahren gemacht und der Bus war wirklich zuverlässig und auch sparsam (so ca. 7 L / 100km). motor war ein 1.6TD aus dem Golf.
Getriebe war das vom 2 Liter, dann mit einer Adapterplatte den Motor drangeflanscht und die Motoraufhängung selbst gebaut. Die Böcke am Motor waren vom alten Passat mit läns eingebautem Motor. so stand der Motor komplett auf dem neuen Lager und belastete das Getrieb nicht auch noch mit Stützlast.
Auspuff einfach vom T3 Diesel und entsprechend angepasst.
Kühler hatte ich 2: einen schräg unter dem Unterboden und einen rechts hinten im Motorraum. Mit Gebläsen vom T4 ist das absolut OK.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: T2 - Přestavba na LPG
Pěknej avatarbubák píše:furt se jen hádáte, nic neděláte a chodíte na pivo
navíc se o tom jen bavíte ve zbytečných a nudných topicích
hrozný prostě..
dejte sem raději nějakou fotku
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: T2 - Přestavba na LPG
...luxusní...ani sem nevěděl...že bubák hodil káru do modrý...
You can't win 'em all...