T2 - Přestavba na LPG
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
no motory jsou víceméně zadarmo, navíc dnes už nemusí zůstat jen u 1.6D. A adaptér na převodovku by se asi dal koupit u Hofmanna. jedinej trouble je kam dát chladič a nepodělat tím celý auto.
Tohle jsem našel k tématu: Hallo,
ist gar nicht sooo Schwierig wie alle meinen. Ich habe das vor etlichen Jahren gemacht und der Bus war wirklich zuverlässig und auch sparsam (so ca. 7 L / 100km). motor war ein 1.6TD aus dem Golf.
Getriebe war das vom 2 Liter, dann mit einer Adapterplatte den Motor drangeflanscht und die Motoraufhängung selbst gebaut. Die Böcke am Motor waren vom alten Passat mit läns eingebautem Motor. so stand der Motor komplett auf dem neuen Lager und belastete das Getrieb nicht auch noch mit Stützlast.
Auspuff einfach vom T3 Diesel und entsprechend angepasst.
Kühler hatte ich 2: einen schräg unter dem Unterboden und einen rechts hinten im Motorraum. Mit Gebläsen vom T4 ist das absolut OK.[/quote]
to musí jet jak kráva,tyhle motory točej 5800,s rychlou převodovkou..............
Tohle jsem našel k tématu: Hallo,
ist gar nicht sooo Schwierig wie alle meinen. Ich habe das vor etlichen Jahren gemacht und der Bus war wirklich zuverlässig und auch sparsam (so ca. 7 L / 100km). motor war ein 1.6TD aus dem Golf.
Getriebe war das vom 2 Liter, dann mit einer Adapterplatte den Motor drangeflanscht und die Motoraufhängung selbst gebaut. Die Böcke am Motor waren vom alten Passat mit läns eingebautem Motor. so stand der Motor komplett auf dem neuen Lager und belastete das Getrieb nicht auch noch mit Stützlast.
Auspuff einfach vom T3 Diesel und entsprechend angepasst.
Kühler hatte ich 2: einen schräg unter dem Unterboden und einen rechts hinten im Motorraum. Mit Gebläsen vom T4 ist das absolut OK.[/quote]
to musí jet jak kráva,tyhle motory točej 5800,s rychlou převodovkou..............
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: T2 - Přestavba na LPG
tak ony mají 5800 maxmax rpm, podle mě nejsou od charakteru původních vzducháčů až tak vzdálený... tím chci říct že ta převodovka k tý naftě relativně pasuje...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: T2 - Přestavba na LPG
...5250 atmosféra 1.5 D...5000 atmosféra 1.6 D...4800 TD 1.6...
...5800 se vytočit dá...ale jen jednou...
...5800 se vytočit dá...ale jen jednou...
You can't win 'em all...
Re: T2 - Přestavba na LPG
auto.bazos.cz/inzerat/14019435/predehrev-motoru-na-12V-do-vodni-hadice.php
Neslo by neco jako toto-elektricky predehrev?
Neslo by neco jako toto-elektricky predehrev?
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1605
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: T2 - Přestavba na LPG
Já se neurazil. Já se rovnou nasral...
Myslel jsem, že když je vidět holá podlaha a kdeco, tak že to je fotka při montáži.
To Rychnak: Ten toroid není vůbec špatnej nápad. Jen se mi osobně nelíbila velikost kolem 40 l, co se dříve prodávaly. Teď jak koukám 60 l a to už jde. Já jen chtěl co největší.
Jo a to co jsi našel vypadá nějak divně. A píšou tam hadice od topení, tzn. že tam vodní okruh budeš stejně bastlit. Já bych volil co nejjednodušší variantu. Už bych teď asi uvažoval i o nahrazení el. pumpy mechanickou.
To Milosak: S kolísáním teploty problémy nemám. Asi je to ideální poměr objem versus teplota. Ale je pravda, že jsem to moc nikdy nesledoval a jezdilo to dycky vcelku v pohodě.
Myslel jsem, že když je vidět holá podlaha a kdeco, tak že to je fotka při montáži.
To Rychnak: Ten toroid není vůbec špatnej nápad. Jen se mi osobně nelíbila velikost kolem 40 l, co se dříve prodávaly. Teď jak koukám 60 l a to už jde. Já jen chtěl co největší.
Jo a to co jsi našel vypadá nějak divně. A píšou tam hadice od topení, tzn. že tam vodní okruh budeš stejně bastlit. Já bych volil co nejjednodušší variantu. Už bych teď asi uvažoval i o nahrazení el. pumpy mechanickou.
To Milosak: S kolísáním teploty problémy nemám. Asi je to ideální poměr objem versus teplota. Ale je pravda, že jsem to moc nikdy nesledoval a jezdilo to dycky vcelku v pohodě.
OndraS
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Jsou to žhavicí svíčky ? Nevíte někdo, jakou by to mohlo mít el. spotřebu ? Předpokládám, bude někde na okruhu termostat, který po zahřátí vody na určitou teplotu, vypne topítka.Rychnak píše:auto.bazos.cz/inzerat/14019435/predehrev-motoru-na-12V-do-vodni-hadice.php
Neslo by neco jako toto-elektricky predehrev?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Počítej asi 14A, tolik žerou žhavičky co mám já na 2,4D motoru, jej jich tam pět a jistí se 80A pojistkou .. tady jich máš šest
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... Tf6tgPVf2l" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... Tf6tgPVf2l" onclick="window.open(this.href);return false;
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Nejsem elektrikář, jen se ptám - takže tím pádem i min. 80Ah baterku a silnější alternátor ? Kolik vůbec dává standardní altík ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: T2 - Přestavba na LPG
Jako klasická žhavicí svíčka mi to nepřipadá, to zakončení je nějadý divný...
Naposledy upravil(a) lubos dne 01 úno 2012, celkem upraveno 1 x.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Jsou to žhavičky, oktávka, nebo golf v TDI to maj taky,jen to běží při nastartovaným motoru, aby se v zimě vůbec ohřála voda,a začlo to topit
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Standard altik na 1600 ma 55A , takze se obavam ze by to asi neutahl...
Re: T2 - Přestavba na LPG
Toroid místo rezervy by myslim šel 54l nebo možná i 61...to není uplně špatný
http://autodily.lkauto.cz/toroid-extern ... 54-externi
http://autodily.lkauto.cz/toroid-extern ... 54-externi
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
A nedal by se ten předehřev řešit jen olejem?
Voda= spousta problémů, např. nemrznoucí směs atd.....
Voda= spousta problémů, např. nemrznoucí směs atd.....
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Předpokládám, že čas ohřátí oleje (hustota) bude o něco delší než voda, a že v tomto případě se jedná o co nejrychlejší docílení teploty vzplynování.VW181 píše:A nedal by se ten předehřev řešit jen olejem?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Jestli by nebylo nejjednoduší a asi i nejlevnější řešení udělat na výfuk nerezový tepelný výměník kterým by plyn proudil a ohřev by byl efektivnější než v trubce omotané kolem výfuku ... výměník pak samozřejmě nechat natlakovat jestli neutíká. Nemusel by být moc velký a mohl by se umístit za tlumič jako koncovka výfuku ..
jeden trochu větší výmeník .. asi v půlce stránky
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=15&t=5377&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
jeden trochu větší výmeník .. asi v půlce stránky
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=15&t=5377&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: T2 - Přestavba na LPG
A co u vzduchacu vyzkouset princip pouzivany v karavanech a pod...?
Aneb kdyz si nainstaluji LPG nadrz nisto klasickych lahvi ... vyreseni problemu s mnozstvim, mistem (davaji se valce/toroidy do garazi, pod karavany/obytne auta), bez problemu dotankuji v cizine (narozdil od vymeny/dotankovani obycejnych lahvi, apod.) ... tak se pouzije klasicka lahev na LPG/CNG s upravenym Multiventilem aby odebiral plynnou fázi tj.zezhora. Tak treba tento vystup zavest rovnou misto vystupu ze "zplynovace".
Jen nevim jaky to dava tlak, neb v karavanech se to stejne hned na vystupu z nadrze zreguluje na 30/50 mbar
Mimochodem tenhle zpusob pouziti lahve silne pripomina "origo" Westy lahev pod soupackama. 20Lnvalcova nadrz na LPG je velka cca 200x700 mm tj zadna prerostla. Delaji tyhle prestavby do karavanu i oficialni firmy montujici LPG, i do obytaku s cenou vetsi nez nase busy, lec jsem nikde nenasel ofico povoleni (ale stjne me to netrapi, jeste dost vody utece).
Nicmene jestli je legalni cesta prestavby na malej atmosferickej diesel ... tak to me zajima vice nez LPG
Aneb kdyz si nainstaluji LPG nadrz nisto klasickych lahvi ... vyreseni problemu s mnozstvim, mistem (davaji se valce/toroidy do garazi, pod karavany/obytne auta), bez problemu dotankuji v cizine (narozdil od vymeny/dotankovani obycejnych lahvi, apod.) ... tak se pouzije klasicka lahev na LPG/CNG s upravenym Multiventilem aby odebiral plynnou fázi tj.zezhora. Tak treba tento vystup zavest rovnou misto vystupu ze "zplynovace".
Jen nevim jaky to dava tlak, neb v karavanech se to stejne hned na vystupu z nadrze zreguluje na 30/50 mbar
Mimochodem tenhle zpusob pouziti lahve silne pripomina "origo" Westy lahev pod soupackama. 20Lnvalcova nadrz na LPG je velka cca 200x700 mm tj zadna prerostla. Delaji tyhle prestavby do karavanu i oficialni firmy montujici LPG, i do obytaku s cenou vetsi nez nase busy, lec jsem nikde nenasel ofico povoleni (ale stjne me to netrapi, jeste dost vody utece).
Nicmene jestli je legalni cesta prestavby na malej atmosferickej diesel ... tak to me zajima vice nez LPG
Re: T2 - Přestavba na LPG
http://www.birkmamero.de/images/t2_diesel-Heck-8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A home is not a house
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Ta je velmi logické, co píše Šíša, jen víc obdobných konstruktivních příspěvků !Šíša píše:A co u vzduchacu vyzkouset princip pouzivany v karavanech a pod...? Aneb kdyz si nainstaluji LPG nadrz nisto klasickych lahvi, vyreseni problemu s mnozstvim, mistem (davaji se valce/toroidy do garazi, pod karavany/obytne auta), bez problemu dotankuji v cizine (narozdil od vymeny/dotankovani obycejnych lahvi, apod.) ...
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: T2 - Přestavba na LPG
A co použít v případě brouka Mexiko kol.r.v.96, co už vstřikování má? Má s tím někdo zkušenosti? Nebo su mimo?Novák Zdeněk píše:Nejlépe předělat motor na vstřikováni benzínu a namontovat LPG bez potřeby předehřevu, auto nastartuješ na benzín a automaticky se přepne na plyn.
Re: T2 - Přestavba na LPG
Vodou chlazený motor do busa nedoporučuji. Vlastní zk. pracné, drahé, výsledek
Viz. foto.
Viz. foto.
- Přílohy
-
- IMG_6516.JPG (27.86 KiB) Zobrazeno 8423 x
-
- IMG_6508.JPG (22.51 KiB) Zobrazeno 8423 x