T2 - Přestavba na LPG
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Plynaři , tak tohle mi přijde zajímavej upgrade..
Otázka je, zda to olej nechladí až moc.. toho bych se asi bál. Navíc riziko úniku, či znečištění oleje ve směšovači.. no hodím to sem jen tak pro inspiraci, či k diskuzi při malém pátku..
http://forums.aussieveedubbers.com/view ... ?tid=72067
Plyn ve směšovači je ohříván přímo olejem. Jedná se o typ4, ale asi by to bylo jedno, kam se nabastlí.Otázka je, zda to olej nechladí až moc.. toho bych se asi bál. Navíc riziko úniku, či znečištění oleje ve směšovači.. no hodím to sem jen tak pro inspiraci, či k diskuzi při malém pátku..
http://forums.aussieveedubbers.com/view ... ?tid=72067
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: T2 - Přestavba na LPG
Přesně tuhle otázku (a bude toho tepla dost?) teď řeším- . Na článek jsem narazil před týdnem, zatím jsem namontoval teplotní čidlo a cca po osmi kilometrech mám 60st., po 15km 70st. Je to dvoulitr s nefunkčním termostatem. Měl bych vizi s externím čerpadlem, narušovat tlakový okruh oleje se mi nechce. Můj plynař se zatím nevyjádřil.
T2b 1978 2,0 CJ Neunsitzer, Š100 karburátory, LPG
Re: T2 - Přestavba na LPG
Vypada to chytre:) Myslim, ze je to ale spis jen na letní provoz, kde to zaroven funguje jako pridavny olejovy chladic, coz je bonus navic. V zime by se to ohrivalo mooc pomalu... Otazkou je jestli olej je v kontaktu s membranama, aby je to moc rychle nesezralo...
Kdyby byl zajem, tak jsem stale schopny sehnat sondu na predehrev lpg ve vyfuku.
Kdyby byl zajem, tak jsem stale schopny sehnat sondu na predehrev lpg ve vyfuku.
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Díky, stále to mám v paměti a pokud rezignuju na vodu, určitě se ozvu.Rychnak píše: Kdyby byl zajem, tak jsem stale schopny sehnat sondu na predehrev lpg ve vyfuku.
Já si stále hraju s vodním okruhem. Nakoupil jsem vodní pumpy 12v z číny a testuju. Jsou to levný hračky(čti sračky) a zatím jsem za celý léto uvařil jen jednu , ale to bylo tím, že se mi zacpal provizorní okruh. Teplo snesou. Do vánoc bych chtěl udělat dvojitej plášť na vejfuku a spirálu nacpat dovnitř. Do teď byla venku a po delší době s těžkou nohou na plynu to zamrzá. Další mínus tohodle řešení je nutnost pumpu krmit proudem hned při otočení klíčkem, resp sepnutí na plyn. Plánuju nacpat do el. okruhu nějakej "zpožďovač" a šetřit tím baterku při startu. Ale na to je ještě čas, zatím furt ladím. Mám něco nafoceno a připraveno tady reportovat, ale nechci ukazovat řešení, co nefunguje na 100%.
Btw, jak ostatní ladíte předstih s LPG? Necháváte stejně jako na benál, nebo dolazujete podle ucha, stroboskop?
Dík
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: T2 - Přestavba na LPG
Na předstih jsem si pořídil stroboskop. Je to super hlavně na kontrolu funkce regulace předstihu. Na provoz lpg dávám trochu větší předstih než na benzín. Jestli na benzin má být základní 7,5 stupně, tak já dávám na plyn cca 10-15 stupňů, myslím, že to pak jede líp a je i menší spotřeba. Ale na dobrou funkci na LPG má vliv hlavně křivka předstihu dle otáček, která by měl být asi uplně jiná než na benzín, ale ta se jednoduše změnit s primitivním rozdělovačem pro dobrou funkci na obě paliva bohužel nedá... viz téma megajolt a podobně... Jinak spotřeba dlouhodobě 13-15 litrů LPG/100 dle nohy a zatížení
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Lidi, řešil někdo zapojení LPG na dvojitou karburaci u 2.0 typ 4? Standard solex.. Konkrétně sháním vhodné mixy (asi mezi karburátor a vzduch filtr). Myslim ta udelatka co do nich jde plyn ze smesovace, mají dírky na vstřikování plynu. Dik!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Ne, ale nebal bych se toho, zplynovac je regulovan na zaklade podtlaku jak je z nej plyn odebiran, jen bych venturiho smesovac umistil az za karburator, mezi sani a karbec, proste az za skrtici klapku. To i urcite koupis na rozmer co ma priruba sani a jen pak smesovace propojit T kusem a pripojit do zplynovace. A kdyz by jedna strana byla bohatsi tak to resit restriktorem vlozenym tesne pred smesovac jak do smesovace vstupuje lpg. Musi to fungovat.
- pavel cz
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 326
- Registrován: 20 črc 2017
- Bydliště: Holomóc
Re: T2 - Přestavba na LPG
Mám dvoulitra dvoukarbec, zapsaný plyn v techničáku mám 5 roků. Mixy mám nad klapkou spirálu v koncovce výfuku
vodní čerpadlo z VW Caravelle a malou expanzku
Před rokem při cestě na Polevsko zamrzalo při cestě na Elbu vyvařilo Když ti dojde plyn nemůžeš jet dlouho na benzin
asi to všechno vykopu už mě to nebaví
vodní čerpadlo z VW Caravelle a malou expanzku
Před rokem při cestě na Polevsko zamrzalo při cestě na Elbu vyvařilo Když ti dojde plyn nemůžeš jet dlouho na benzin
asi to všechno vykopu už mě to nebaví
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Ok, a nevíš kde sehnat ten mix na fotce nebo něco podobného?Ales-X píše:Ne, ale nebal bych se toho, zplynovac je regulovan na zaklade podtlaku jak je z nej plyn odebiran, jen bych venturiho smesovac umistil az za karburator, mezi sani a karbec, proste az za skrtici klapku. To i urcite koupis na rozmer co ma priruba sani a jen pak smesovace propojit T kusem a pripojit do zplynovace. A kdyz by jedna strana byla bohatsi tak to resit restriktorem vlozenym tesne pred smesovac jak do smesovace vstupuje lpg. Musi to fungovat.3725A787-B418-4B9A-B8A3-3F044506A42E.jpeg
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Já mám elektrickou pumpu za aliexpressu a omotanou nerez trubku kolem vejfuku, nádržka na vodu z fáčka. Šel jsem cestou nejjednoduššího řešení a zásahu, například do toho vejfuku.. Jede to bez problémů, nezamrzá. Ale s šestnáctkou. Jak to bude s dvoulitrem se uvidí. O moc víc si ale toho plynu nevezme..pavel cz píše:Mám dvoulitra dvoukarbec, zapsaný plyn v techničáku mám 5 roků. Mixy mám nad klapkou spirálu v koncovce výfuku
vodní čerpadlo z VW Caravelle a malou expanzku
Před rokem při cestě na Polevsko zamrzalo při cestě na Elbu vyvařilo Když ti dojde plyn nemůžeš jet dlouho na benzin
asi to všechno vykopu už mě to nebaví
Moje otázka je konkrétně k tomu mixu. Nemáš odkaz, kde se dá koupit?
Díky
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- pavel cz
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 326
- Registrován: 20 črc 2017
- Bydliště: Holomóc
Re: T2 - Přestavba na LPG
Mixy na fotce mi udělal soustružník ale je už v důchodu první pokus byl špatnej vnitřní průměr udělal menší
pak dodržel vnitřní průměr karburátoru a dobrý
pak dodržel vnitřní průměr karburátoru a dobrý
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Hmm, jeden podobný mám. Ale právě jen jeden- z šestnáctky. Neměřil jsem, možná bude průměr u dvoulitrových solexů stejný. Asi bych si ho nechal i vyrobit, bojím se ale, že mi to do dvou týdnů nikdo nevyrobí .pavel cz píše:Mixy na fotce mi udělal soustružník ale je už v důchodu první pokus byl špatnej vnitřní průměr udělal menší
pak dodržel vnitřní průměr karburátoru a dobrý
Díky za foto!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 - Přestavba na LPG
Také si je vyrábím, tohle je na 3,7litr na CNG, ale to jen že je to atip, jinak se směšovače dají koupit na ebay, nebo i u firem které se přestavbou zabývají