T2b - zničehonic přestane jet
- halfsun
- Příspěvky: 50
- Registrován: 22 črc 2004
- Bydliště: Bubenska 15, Praha 7
- Kontaktovat uživatele:
T2b - zničehonic přestane jet
Ahoj,
vrátil jsem se z dovoleny s busikem a stalo se mi cestou tam 2x cestou zpět 1x, ze auto parádně jelo a najednou zničeno nic (bez "varováni") přestalo jet - pomalu ztrácela výkon, až se úplně zastavilo. Zůstal jsem stát tak 1 minutu, potom otočil klickem, normálně nastartoval a jel dal... Mám dojem, ze se to dělo vždy, když bylo teplo. Už loni na cestě z Rujany se mi to 2x stalo, domníval jsem se, ze se mi teplotou kroutí membrana v palivové pumpy a tak jsem ji vyměnil-sice za starší, ale repasovanou. Letos jsem ještě pro jistotu před cestou vyměnil cívku, svíčky, relatko, filtr i baterku. Mohl by to byt stále problém s benzinem a nebo sází té spíše na elektro? Také jsem dal před 2 lety takové to elektronické zapalování místo kontaktu do rozdelovace..prodává to Michal Strnadel.
Nemáte pro mne nějakou radu? Díky.
vrátil jsem se z dovoleny s busikem a stalo se mi cestou tam 2x cestou zpět 1x, ze auto parádně jelo a najednou zničeno nic (bez "varováni") přestalo jet - pomalu ztrácela výkon, až se úplně zastavilo. Zůstal jsem stát tak 1 minutu, potom otočil klickem, normálně nastartoval a jel dal... Mám dojem, ze se to dělo vždy, když bylo teplo. Už loni na cestě z Rujany se mi to 2x stalo, domníval jsem se, ze se mi teplotou kroutí membrana v palivové pumpy a tak jsem ji vyměnil-sice za starší, ale repasovanou. Letos jsem ještě pro jistotu před cestou vyměnil cívku, svíčky, relatko, filtr i baterku. Mohl by to byt stále problém s benzinem a nebo sází té spíše na elektro? Také jsem dal před 2 lety takové to elektronické zapalování místo kontaktu do rozdelovace..prodává to Michal Strnadel.
Nemáte pro mne nějakou radu? Díky.
VETERÁNSKÉ ROJENÍ
Lobeč
Lobeč
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Tvoje auto dostalo "svalovů horůčku", jak vravel na vojně vojín Rafael - slovákomaďar romské národnosti - když měl v plné polní běhat terénní běh na cvičišti.
Tento problém mám již několikrát za sebou při cestě s Broukem do Chorvatska. Naprosto stejné symptomy.
Věc se má takto. Při jízdě v teplém počasí se motor ohřeje tak, že benzín přestává být kapalný a stává se plynným. Tudíž motor po pár škytnutí chcípne. Jakmile se ochladí - benzín je opět kapalný - tak normálně nastartuješ a jedeš dál, než se celá věc opakuje.
Starý fronťáci s KdF to také znali a vždy v letních měsících s sebou vozili flašku s vodou a pokud došlo k tomuto problému, tak benzinovou pumpu polili chladnou vodou a jeli dál.
Nic nového pod sluncem.
Řešení???? To myslím, že je nasnadě. Flašku s vodou, pootevřít motorový prostor, vyčistit žebra na hlavách, zkontrolovat termostat a podobné jiné hovadiny, na které ještě přijdeš.
Dej vědět, jestli to zafungovalo!!!!
Tento problém mám již několikrát za sebou při cestě s Broukem do Chorvatska. Naprosto stejné symptomy.
Věc se má takto. Při jízdě v teplém počasí se motor ohřeje tak, že benzín přestává být kapalný a stává se plynným. Tudíž motor po pár škytnutí chcípne. Jakmile se ochladí - benzín je opět kapalný - tak normálně nastartuješ a jedeš dál, než se celá věc opakuje.
Starý fronťáci s KdF to také znali a vždy v letních měsících s sebou vozili flašku s vodou a pokud došlo k tomuto problému, tak benzinovou pumpu polili chladnou vodou a jeli dál.
Nic nového pod sluncem.
Řešení???? To myslím, že je nasnadě. Flašku s vodou, pootevřít motorový prostor, vyčistit žebra na hlavách, zkontrolovat termostat a podobné jiné hovadiny, na které ještě přijdeš.
Dej vědět, jestli to zafungovalo!!!!
Co přijde dál???
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Stalo se mi to jednou na 1500 v 181..tzv "vapor lock", zablokování odparem. Je karburátor izolován od sání? V namáhané dodávce by to určitě stálo za zvážení.. izolace kolem motoru? motor správně seřízen? Možná chladit dodatečně olej.. prostě udělat vše pro to, aby se motor chladil co nejvíc.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- halfsun
- Příspěvky: 50
- Registrován: 22 črc 2004
- Bydliště: Bubenska 15, Praha 7
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b - zničehonic přestane jet
..guma kolem motoru je nova, sání není izolované....mohl bych ho zkusit omotat izolační "omotávkou". A ještě bych mohl prověřit odvětrání z nádrže.. Určitě vyčistím to žebrování. T.
VETERÁNSKÉ ROJENÍ
Lobeč
Lobeč
Re: T2b - zničehonic přestane jet
nene, měl jsem na mysli rozumně vysoký pertinaxový mezikus mezi sání a karburaci
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Samozřejmě. Vše se dá koupithalfsun píše:..tak to ne. Dá se to koupit ? T.
http://www.samsgarage.org/products/pert ... olex-carbs" onclick="window.open(this.href);return false;
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Tohle byl horor na S 1203,tam bez flasky vody v lete nikdo nikam nedojel.Zase bylo jednoduchy,ze jsi otevrel dekl v kabine a nemusel se courat kolem auta
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Jak se říká, za peníze i v Praze dům .Sam píše:Samozřejmě. Vše se dá koupithalfsun píše:..tak to ne. Dá se to koupit ? T.
http://www.samsgarage.org/products/pert ... olex-carbs" onclick="window.open(this.href);return false;
Každý celek se skládá z detailů.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Romane na to si barvitě pamatuju.. kdo ten vehikl nezažil nepochopí
- halfsun
- Příspěvky: 50
- Registrován: 22 črc 2004
- Bydliště: Bubenska 15, Praha 7
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Ahoj,
nemáte ještě někdo ještě nějaký "relevantní" nápad, krom polevani vodou ? Pertinaxove podlozky zakoupim...
Zatím díky. Tomáš
nemáte ještě někdo ještě nějaký "relevantní" nápad, krom polevani vodou ? Pertinaxove podlozky zakoupim...
Zatím díky. Tomáš
VETERÁNSKÉ ROJENÍ
Lobeč
Lobeč
Re: T2b - zničehonic přestane jet
tímhle zpusobem mně trápilo jiné auto a byla to kombinace dvou závad:přešoupane ukostření zakladní desky a těla rozdělovače a pofiderní kondík.Hlava mi to nebrala dělalo to podobně a asi jak se tělo rozdělovače teplem roztahlo nemělo to kostru pro kladívka jak to schladlo zas to normalně jelo
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Hele bude to něco jako píše Roman.
Za minutu nic nevystydne a už vůbec ne motor plnej 100 stupnovýho oleje. [-X
Bude to blbost typu elektrika (kostra, kondík, odpínací ventil na solexu, roztažený faston přívodu na cívku atd..)
a nebo chujovina co jsme měl já, kus maskovací pásky v nádrži.. jednou se přicucla, pak se pustila.. bylo to nepravidelný... i když s míň benzínem v nádrž samo častější
Za minutu nic nevystydne a už vůbec ne motor plnej 100 stupnovýho oleje. [-X
Bude to blbost typu elektrika (kostra, kondík, odpínací ventil na solexu, roztažený faston přívodu na cívku atd..)
a nebo chujovina co jsme měl já, kus maskovací pásky v nádrži.. jednou se přicucla, pak se pustila.. bylo to nepravidelný... i když s míň benzínem v nádrž samo častější
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 265
- Registrován: 02 zář 2004
- Bydliště: Praha
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Možná to máš již vyřešené. Vsadil bych na bezkontaktní zapalování. Alespoň já mám přesně tuto zkušenost.
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Mám podobné zkušenosti ze SaharyOB píše:Tvoje auto dostalo "svalovů horůčku", jak vravel na vojně vojín Rafael - slovákomaďar romské národnosti - když měl v plné polní běhat terénní běh na cvičišti.
Tento problém mám již několikrát za sebou při cestě s Broukem do Chorvatska. Naprosto stejné symptomy.
Věc se má takto. Při jízdě v teplém počasí se motor ohřeje tak, že benzín přestává být kapalný a stává se plynným. Tudíž motor po pár škytnutí chcípne. Jakmile se ochladí - benzín je opět kapalný - tak normálně nastartuješ a jedeš dál, než se celá věc opakuje.
Starý fronťáci s KdF to také znali a vždy v letních měsících s sebou vozili flašku s vodou a pokud došlo k tomuto problému, tak benzinovou pumpu polili chladnou vodou a jeli dál.
Nic nového pod sluncem.
Řešení???? To myslím, že je nasnadě. Flašku s vodou, pootevřít motorový prostor, vyčistit žebra na hlavách, zkontrolovat termostat a podobné jiné hovadiny, na které ještě přijdeš.
Dej vědět, jestli to zafungovalo!!!!
Re: T2b - zničehonic přestane jet
No mne sa stalo už dávno niečo podobné. Tak isto z ničoho nič a potom znova. Príčina bola melicherná a to nekvalitná benzínová hadička
ktorá pri napojovaní na karbec alebo na pumpu sa zvnútra poškodí pustí po čase do karburátora kúsok gumy z hadice, ktorá v karb. plavákovej komore
putuje a robí paseku . Podla mňa v týchto motoroch ak je všetko OK nie je možné aby benzín splynoval. Karbec je chladený veľkým množstvom vzduchu ktorý nim prechádza, pumpa je izolovaná. Ano v 1203 to robilo ale bolo to spôsobené zalepením membrány.
ktorá pri napojovaní na karbec alebo na pumpu sa zvnútra poškodí pustí po čase do karburátora kúsok gumy z hadice, ktorá v karb. plavákovej komore
putuje a robí paseku . Podla mňa v týchto motoroch ak je všetko OK nie je možné aby benzín splynoval. Karbec je chladený veľkým množstvom vzduchu ktorý nim prechádza, pumpa je izolovaná. Ano v 1203 to robilo ale bolo to spôsobené zalepením membrány.
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Ahoj Aleši, mohu se zeptat co na bezkontaktu dělalo neplechu?Garfield píše:Možná to máš již vyřešené. Vsadil bych na bezkontaktní zapalování. Alespoň já mám přesně tuto zkušenost.
Mám čerstvou zkušenost, motor CU s bezkontaktem, cca 10 let jezdí bez problému, při poslední jízdě po dálnici mi najednou přestal jet, po cca 5-10 min jsem nastartoval jakoby nic, ale po 20-30 km se to opakovalo. Takle se mi to za tmy na dálnici stalo asi 5x (nepříjemná zkušenost, stát na krajnici na blikačky). Díky, Q.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 265
- Registrován: 02 zář 2004
- Bydliště: Praha
Re: T2b - zničehonic přestane jet
U mne bezkontakt pracoval dobře asi 15 let. Najezdil jsem s ním desítky tisíc kilometrů po celé Evropě včetně vysokých průsmyků v Alpách. Naložený pro celou rodinu na dva týdny. Až jednou při orienťáku zde v Čechách u Mloka mi busík prostě přestal jet. Vylučovací metodou jsem došel k zapalování. Do Prahy jsem se dostal přískoky přesně jak popisuješ. V elektronice bezkontaktu není moc co vymýšlet. Po výměně zapalování jezdím opět pár let bez potíží. Motor na dálnici zatěžuji dostatečně a nemám problém.
Kdyby to ovšem nebylo zapalování (po předešlých kontrolách), podíval bych se do nádrže. Ještě za totáče, kdy jsme bez plechového kanystru s benálem neudělali jedinou delší jízdu, nám v nádržích plavalo kde co... . A přískoků jsme si užili až až.
Přeji Ti, aby jsi to měl tak jednoduché jako já a bylo to v bezkontaktu. A.
Kdyby to ovšem nebylo zapalování (po předešlých kontrolách), podíval bych se do nádrže. Ještě za totáče, kdy jsme bez plechového kanystru s benálem neudělali jedinou delší jízdu, nám v nádržích plavalo kde co... . A přískoků jsme si užili až až.
Přeji Ti, aby jsi to měl tak jednoduché jako já a bylo to v bezkontaktu. A.
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Me se neco podobneho deje na Golfu 1.
Uz vim ze mi to dela bordel v nadrzi. Projevuje se to pouze kdyz je malo benzinu v nadrzi. Ucpe se mi sitko uvnitr nadrze.
Staci na chvilku zastastavit, bordel se odplavi tim jak zmizi "podtlak" a jede se dal.
Takze z toho co pisou kluci a z mych zkusenosti bych zkusil vymenit to zapalovani a pak proveril ten bordel nadrzi.
Uz vim ze mi to dela bordel v nadrzi. Projevuje se to pouze kdyz je malo benzinu v nadrzi. Ucpe se mi sitko uvnitr nadrze.
Staci na chvilku zastastavit, bordel se odplavi tim jak zmizi "podtlak" a jede se dal.
Takze z toho co pisou kluci a z mych zkusenosti bych zkusil vymenit to zapalovani a pak proveril ten bordel nadrzi.
... a vůbec !
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b - zničehonic přestane jet
Pokud není bordel v nádrži tak to bude teplem podle příznaků. Zapalování se ohřeje a nefunguje (proč to nevím nejsem přes elektroniku) po x minutách vychladne a zas funguje a tak stále dokola.
Dělalo mi to CDI na Transalpu. Taky po cca 70 km ticho. Pár minut stání a zas několik kilometrů běžel než znova na pár minut zastavil.
Dělalo mi to CDI na Transalpu. Taky po cca 70 km ticho. Pár minut stání a zas několik kilometrů běžel než znova na pár minut zastavil.