T2b - zničehonic přestane jet

Uživatelský avatar
halfsun
Příspěvky: 49
Registrován: 22 črc 2004
Bydliště: Bubenska 15, Praha 7
Kontaktovat uživatele:

T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod halfsun » 18 črc 2014

Ahoj,
vrátil jsem se z dovoleny s busikem a stalo se mi cestou tam 2x cestou zpět 1x, ze auto parádně jelo a najednou zničeno nic (bez "varováni") přestalo jet - pomalu ztrácela výkon, až se úplně zastavilo. Zůstal jsem stát tak 1 minutu, potom otočil klickem, normálně nastartoval a jel dal... Mám dojem, ze se to dělo vždy, když bylo teplo. Už loni na cestě z Rujany se mi to 2x stalo, domníval jsem se, ze se mi teplotou kroutí membrana v palivové pumpy a tak jsem ji vyměnil-sice za starší, ale repasovanou. Letos jsem ještě pro jistotu před cestou vyměnil cívku, svíčky, relatko, filtr i baterku. Mohl by to byt stále problém s benzinem a nebo sází té spíše na elektro? Také jsem dal před 2 lety takové to elektronické zapalování místo kontaktu do rozdelovace..prodává to Michal Strnadel.
Nemáte pro mne nějakou radu? Díky.
VETERÁNSKÉ ROJENÍ
Lobeč

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod OB » 18 črc 2014

Tvoje auto dostalo "svalovů horůčku", jak vravel na vojně vojín Rafael - slovákomaďar romské národnosti - když měl v plné polní běhat terénní běh na cvičišti.
Tento problém mám již několikrát za sebou při cestě s Broukem do Chorvatska. Naprosto stejné symptomy.
Věc se má takto. Při jízdě v teplém počasí se motor ohřeje tak, že benzín přestává být kapalný a stává se plynným. Tudíž motor po pár škytnutí chcípne. Jakmile se ochladí - benzín je opět kapalný - tak normálně nastartuješ a jedeš dál, než se celá věc opakuje.
Starý fronťáci s KdF to také znali a vždy v letních měsících s sebou vozili flašku s vodou a pokud došlo k tomuto problému, tak benzinovou pumpu polili chladnou vodou a jeli dál.
Nic nového pod sluncem.
Řešení???? To myslím, že je nasnadě. Flašku s vodou, pootevřít motorový prostor, vyčistit žebra na hlavách, zkontrolovat termostat a podobné jiné hovadiny, na které ještě přijdeš.
Dej vědět, jestli to zafungovalo!!!!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod Pětišroub » 18 črc 2014

Stalo se mi to jednou na 1500 v 181..tzv "vapor lock", zablokování odparem. Je karburátor izolován od sání? V namáhané dodávce by to určitě stálo za zvážení.. izolace kolem motoru? motor správně seřízen? Možná chladit dodatečně olej.. prostě udělat vše pro to, aby se motor chladil co nejvíc.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
halfsun
Příspěvky: 49
Registrován: 22 črc 2004
Bydliště: Bubenska 15, Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod halfsun » 18 črc 2014

..guma kolem motoru je nova, sání není izolované....mohl bych ho zkusit omotat izolační "omotávkou". A ještě bych mohl prověřit odvětrání z nádrže.. Určitě vyčistím to žebrování. T.
VETERÁNSKÉ ROJENÍ

Lobeč

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod Pětišroub » 18 črc 2014

nene, měl jsem na mysli rozumně vysoký pertinaxový mezikus mezi sání a karburaci
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
halfsun
Příspěvky: 49
Registrován: 22 črc 2004
Bydliště: Bubenska 15, Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod halfsun » 18 črc 2014

..tak to ne. Dá se to koupit ? T.
VETERÁNSKÉ ROJENÍ

Lobeč

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12073
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod Sam » 18 črc 2014

halfsun píše:..tak to ne. Dá se to koupit ? T.

Samozřejmě. Vše se dá koupit :D
http://www.samsgarage.org/products/pert ... olex-carbs
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5467
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod udeeska » 18 črc 2014

Tohle byl horor na S 1203,tam bez flasky vody v lete nikdo nikam nedojel.Zase bylo jednoduchy,ze jsi otevrel dekl v kabine a nemusel se courat kolem auta :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4436
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod lišák » 18 črc 2014

Sam píše:
halfsun píše:..tak to ne. Dá se to koupit ? T.

Samozřejmě. Vše se dá koupit :D
http://www.samsgarage.org/products/pert ... olex-carbs

Jak se říká, za peníze i v Praze dům :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1946
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod martin_100 » 18 črc 2014

Romane na to si barvitě pamatuju.. kdo ten vehikl nezažil nepochopí :lol:

Uživatelský avatar
halfsun
Příspěvky: 49
Registrován: 22 črc 2004
Bydliště: Bubenska 15, Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod halfsun » 19 črc 2014

Ahoj,
nemáte ještě někdo ještě nějaký "relevantní" nápad, krom polevani vodou ? Pertinaxove podlozky zakoupim...
Zatím díky. Tomáš
VETERÁNSKÉ ROJENÍ

Lobeč

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 953
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod biker666 » 19 črc 2014

tímhle zpusobem mně trápilo jiné auto a byla to kombinace dvou závad:přešoupane ukostření zakladní desky a těla rozdělovače a pofiderní kondík.Hlava mi to nebrala dělalo to podobně a asi jak se tělo rozdělovače teplem roztahlo nemělo to kostru pro kladívka jak to schladlo zas to normalně jelo

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2121
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod wally » 19 črc 2014

Hele bude to něco jako píše Roman.

Za minutu nic nevystydne a už vůbec ne motor plnej 100 stupnovýho oleje. [-X

Bude to blbost typu elektrika (kostra, kondík, odpínací ventil na solexu, roztažený faston přívodu na cívku atd..)
a nebo chujovina co jsme měl já, kus maskovací pásky v nádrži.. jednou se přicucla, pak se pustila.. bylo to nepravidelný... i když s míň benzínem v nádrž samo častější :)
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Garfield
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 250
Registrován: 02 zář 2004
Bydliště: Praha

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod Garfield » 03 lis 2014

Možná to máš již vyřešené. Vsadil bych na bezkontaktní zapalování. Alespoň já mám přesně tuto zkušenost.

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 542
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod Rychnak » 03 lis 2014

OB píše:Tvoje auto dostalo "svalovů horůčku", jak vravel na vojně vojín Rafael - slovákomaďar romské národnosti - když měl v plné polní běhat terénní běh na cvičišti.
Tento problém mám již několikrát za sebou při cestě s Broukem do Chorvatska. Naprosto stejné symptomy.
Věc se má takto. Při jízdě v teplém počasí se motor ohřeje tak, že benzín přestává být kapalný a stává se plynným. Tudíž motor po pár škytnutí chcípne. Jakmile se ochladí - benzín je opět kapalný - tak normálně nastartuješ a jedeš dál, než se celá věc opakuje.
Starý fronťáci s KdF to také znali a vždy v letních měsících s sebou vozili flašku s vodou a pokud došlo k tomuto problému, tak benzinovou pumpu polili chladnou vodou a jeli dál.
Nic nového pod sluncem.
Řešení???? To myslím, že je nasnadě. Flašku s vodou, pootevřít motorový prostor, vyčistit žebra na hlavách, zkontrolovat termostat a podobné jiné hovadiny, na které ještě přijdeš.
Dej vědět, jestli to zafungovalo!!!!

Mám podobné zkušenosti ze Sahary :-)

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 760
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod Jozef » 03 lis 2014

No mne sa stalo už dávno niečo podobné. Tak isto z ničoho nič a potom znova. Príčina bola melicherná a to nekvalitná benzínová hadička
ktorá pri napojovaní na karbec alebo na pumpu sa zvnútra poškodí pustí po čase do karburátora kúsok gumy z hadice, ktorá v karb. plavákovej komore
putuje a robí paseku . Podla mňa v týchto motoroch ak je všetko OK nie je možné aby benzín splynoval. Karbec je chladený veľkým množstvom vzduchu ktorý nim prechádza, pumpa je izolovaná. Ano v 1203 to robilo ale bolo to spôsobené zalepením membrány.
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935

Uživatelský avatar
Qwesty
Příspěvky: 47
Registrován: 12 kvě 2004
Bydliště: Praha 9

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod Qwesty » 25 srp 2018

Garfield píše:Možná to máš již vyřešené. Vsadil bych na bezkontaktní zapalování. Alespoň já mám přesně tuto zkušenost.

Ahoj Aleši, mohu se zeptat co na bezkontaktu dělalo neplechu?
Mám čerstvou zkušenost, motor CU s bezkontaktem, cca 10 let jezdí bez problému, při poslední jízdě po dálnici mi najednou přestal jet, po cca 5-10 min jsem nastartoval jakoby nic, ale po 20-30 km se to opakovalo. Takle se mi to za tmy na dálnici stalo asi 5x (nepříjemná zkušenost, stát na krajnici na blikačky). Díky, Q.

Garfield
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 250
Registrován: 02 zář 2004
Bydliště: Praha

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod Garfield » 25 srp 2018

U mne bezkontakt pracoval dobře asi 15 let. Najezdil jsem s ním desítky tisíc kilometrů po celé Evropě včetně vysokých průsmyků v Alpách. Naložený pro celou rodinu na dva týdny. Až jednou při orienťáku zde v Čechách u Mloka mi busík prostě přestal jet. Vylučovací metodou jsem došel k zapalování. Do Prahy jsem se dostal přískoky přesně jak popisuješ. V elektronice bezkontaktu není moc co vymýšlet. Po výměně zapalování jezdím opět pár let bez potíží. Motor na dálnici zatěžuji dostatečně a nemám problém.
Kdyby to ovšem nebylo zapalování (po předešlých kontrolách), podíval bych se do nádrže. Ještě za totáče, kdy jsme bez plechového kanystru s benálem neudělali jedinou delší jízdu, nám v nádržích plavalo kde co... :) . A přískoků jsme si užili až až.
Přeji Ti, aby jsi to měl tak jednoduché jako já a bylo to v bezkontaktu. A.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12755
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod Herbie » 25 srp 2018

Me se neco podobneho deje na Golfu 1.
Uz vim ze mi to dela bordel v nadrzi. Projevuje se to pouze kdyz je malo benzinu v nadrzi. Ucpe se mi sitko uvnitr nadrze.

Staci na chvilku zastastavit, bordel se odplavi tim jak zmizi "podtlak" a jede se dal.

Takze z toho co pisou kluci a z mych zkusenosti bych zkusil vymenit to zapalovani a pak proveril ten bordel nadrzi.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1946
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b - zničehonic přestane jet

Příspěvekod martin_100 » 25 srp 2018

Pokud není bordel v nádrži tak to bude teplem podle příznaků. Zapalování se ohřeje a nefunguje (proč to nevím nejsem přes elektroniku) po x minutách vychladne a zas funguje a tak stále dokola.
Dělalo mi to CDI na Transalpu. Taky po cca 70 km ticho. Pár minut stání a zas několik kilometrů běžel než znova na pár minut zastavil.


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host