Renovace brzdových třmenů
Re: Renovace brzdových třmenů
Ahoj,
tak jsem na to mrknul a zjistil jsem, že mám třmeny od ATE a pod destičkama je plech s vylisovaným jedním zubem.
To co mám není girling.
Mám tedy nastavovat brzdové písty na 20°, popřípadě jaké rozměry má ten přípravek na měření ?
Dále jsem objevil na výstupu z brzdové pumpy pro zadní nápravu takový vřazený člen ve tvaru žehličky, k čemu to je a měl bych to nějak vyčistit ?
Děkuji Vám za rady
tak jsem na to mrknul a zjistil jsem, že mám třmeny od ATE a pod destičkama je plech s vylisovaným jedním zubem.
To co mám není girling.
Mám tedy nastavovat brzdové písty na 20°, popřípadě jaké rozměry má ten přípravek na měření ?
Dále jsem objevil na výstupu z brzdové pumpy pro zadní nápravu takový vřazený člen ve tvaru žehličky, k čemu to je a měl bych to nějak vyčistit ?
Děkuji Vám za rady
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace brzdových třmenů
Už jsme se Ti tady snažili decentně naznačit, že by bylo dobré připojit nějakou fotku, aby bylo víc zřejmé vo co gou. Tak Ti to řeknu srozumitelněji. To kurva nemáš foťák aby Tvůj dotaz byl konkrétnější?jawarider píše:Dále jsem objevil na výstupu z brzdové pumpy pro zadní nápravu takový vřazený člen ve tvaru žehličky, k čemu to je a měl bych to nějak vyčistit ?
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Renovace brzdových třmenů
Ahoj,
omlouvám se, na focení jsem se dostal až dnes .
Díky
omlouvám se, na focení jsem se dostal až dnes .
Díky
- Přílohy
-
- Třmen.jpg (94.79 KiB) Zobrazeno 11011 x
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace brzdových třmenů
je to sice hezky tuzingově červený, ale máš zapatlaný i to co by rozhodně být nemělo
na plechu je druhé proseknutí zamáčknuté pod korozí
na plechu je druhé proseknutí zamáčknuté pod korozí
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Renovace brzdových třmenů
Děkuji Ti PRAKU za ohodnocení, ale problém jak natočit brzdové válečky to nevyřeší.
Re: Renovace brzdových třmenů
samo se to opravdu nevyřeší,ale mám obavu že s tebou taky ne. doporučil bych ti namontovat alespoň silnější klakson. sorryjawarider píše:Děkuji Ti PRAKU za ohodnocení, ale problém jak natočit brzdové válečky to nevyřeší.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace brzdových třmenů
vždyť už to tu několikrát bylo. Vrať se o stranu zpět.
http://www.flat4.org/forum/download/fil ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
místo té šablonky tam vrazíš ten proseknutý plech, na kterém ale napřed najdeš a vyhneš i druhé proseknutí
http://www.flat4.org/forum/download/fil ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
místo té šablonky tam vrazíš ten proseknutý plech, na kterém ale napřed najdeš a vyhneš i druhé proseknutí
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Renovace brzdových třmenů
http://partscats.com/volkswagen/en/?i=c ... 67890&hg=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Hakuna Matata
Re: Renovace brzdových třmenů
zdravim ve spolek, jsem tady poprve a potreboval bych poradit. sice sem vlastne vubec nepatrim, protoze se jedna o buse t3 r.v. 1985 a jeste ke vsemu vodnika ma ale starsi typ predniho brzdovyho trmenu, co se podle etky pouzival na t2 busech, a tak bych se rad obratil na mistni znalce.
je to pevny dvoupistkovy trmen ate, dva piny a dva odvzdusnovaky. na pp kole se poradne nevraci vnejsi pistek, uz jsem ho nekolikrat zkousel bez demontaze trmenu rozhejbat, to pak celkem ochotne po uvolneni pedalu odleha a kolo se volne toci, da se i zcela zasunout do trmenu bez nejakeho extra nasili, ale po urcite dobe zacne zase zlobit a kotouc se pece. prachovka uz je porezni a asi tudy pronika vlhkost. nastal tedy cas na vymenu.
potreboval bych vedet, jestli je mozny po sundani trmenu zcela vyndat pistek a vymenit tesneni a prachovku bez toho, abych musel trmen rozmontovat na dve pulky?
diky za radu.
je to pevny dvoupistkovy trmen ate, dva piny a dva odvzdusnovaky. na pp kole se poradne nevraci vnejsi pistek, uz jsem ho nekolikrat zkousel bez demontaze trmenu rozhejbat, to pak celkem ochotne po uvolneni pedalu odleha a kolo se volne toci, da se i zcela zasunout do trmenu bez nejakeho extra nasili, ale po urcite dobe zacne zase zlobit a kotouc se pece. prachovka uz je porezni a asi tudy pronika vlhkost. nastal tedy cas na vymenu.
potreboval bych vedet, jestli je mozny po sundani trmenu zcela vyndat pistek a vymenit tesneni a prachovku bez toho, abych musel trmen rozmontovat na dve pulky?
diky za radu.
Re: Renovace brzdových třmenů
Vyndáš to naprosto v pohodě i na autě.nepul je.
Re: Renovace brzdových třmenů
dik za info, to se mi dost ulevilo. uz jsem po dovoleny, tak se do toho pustim.
ale na aute to prece neudelam, vzdyt mi tam prekazu kotouc, takze musim odpojit hadicku a celej trmen sundat, nebo je v tom jeste nejaka finta?
a dalsi dotaz: jak to pak po celkovy demontazi (bez puleni, ale oba pistky budou venku) odvzdusnim? nejak jsem nepochopil funkci dvou odvzdusnovaku, i kdyz ten spodni je v etce pojmenovanej jako vypustak
ale na aute to prece neudelam, vzdyt mi tam prekazu kotouc, takze musim odpojit hadicku a celej trmen sundat, nebo je v tom jeste nejaka finta?
a dalsi dotaz: jak to pak po celkovy demontazi (bez puleni, ale oba pistky budou venku) odvzdusnim? nejak jsem nepochopil funkci dvou odvzdusnovaku, i kdyz ten spodni je v etce pojmenovanej jako vypustak
Re: Renovace brzdových třmenů
Každej pístek odvzdušnuješ zvlášť...začínáš tím dolním, a končíš tím horním. Toť vše. Jednoduché a prosté
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Renovace brzdových třmenů
Mne to skor pripada,2 ovzdusnovaky su len kvoli tomu ze strmen je konstruovany na pravu aj lavu stranu.Cize spodny neplni ziadnu funkciu.
To je ale len moja dedukcia.
To je ale len moja dedukcia.
Re: Renovace brzdových třmenů
dva jsou tam pro to aby se nemusel vyrábět levý a pravý a odvzdušňuje se podle zákonů fyziky vždy ten horní a ten odvzdušní celý třmen najednou. katalogy sice uvádějí levý a pravý,ale to ovlivňuje jen natočení pístků. jasně že to jde udělat na autě,ale nenapadlo mě že musím podotknout že i destičky překážejí někomu kdo se chce pustit do brzd.
sundáš třmen a vyšlapeš si pístek co chceš dělat a zaškrtíš hadici. uděláš co potřebuješ,povolíš odvzdušňovák a namazaný pístek dáš zpátky. takhle to můžeš opakovat dokola. nezapomeň dolívat brzdovku samozřejmě.a vyčistit drážku pro těsnění a odstranit rez nad ní která je hlavní příčinou zadrhávání
sundáš třmen a vyšlapeš si pístek co chceš dělat a zaškrtíš hadici. uděláš co potřebuješ,povolíš odvzdušňovák a namazaný pístek dáš zpátky. takhle to můžeš opakovat dokola. nezapomeň dolívat brzdovku samozřejmě.a vyčistit drážku pro těsnění a odstranit rez nad ní která je hlavní příčinou zadrhávání
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Renovace brzdových třmenů
Zaujala ma tato veta,mam ich nove ,boli oznacene P/L.Ako si to skontrolujem pred namontovanim?evinsen píše:katalogy sice uvádějí levý a pravý,ale to ovlivňuje jen natočení pístků.
Mam tieto TRW
Nevidel som ze by sa nieco dalo vo vnutri natacat.
Re: Renovace brzdových třmenů
pokud jsou atte system,mají zářezy na pístkách.pokud jsou rovné girling,mají to vyseklé v protihlukovém plíšku. existuje i speciální měrka a kleště na natočení pístků.už se to tady probíralo
Re: Renovace brzdových třmenů
jo takhle to bylo mysleny, ze nacham trmen viset na hadici. to mi na t3 ale nepujde, ja tam mam trmen pripojenej pevne namontovanou trubickou, takze ho stejne musim odpojit od vedeni.
no ale jinak, konecne jsem se do toho o vikendu s velkym nadsenim pustil, a dopadlo to neslavne druha strana je v jeste horsim stavu, vsechny trubicky pod autem zrezly v (pred)poslednim stadiu, takze generalka. zatim jsem vypozoroval nasledujici:
originalni trmeny ate jsou skutecne levy a pravy, privod maji v horni casti a jsou vuci sobe zrcadlove otoceny.
horni odvzdusnovaky mam oproti spodnim jiny, vetsi.
spodni odvzdusnovaky jsou tak sezrany, ze je neni ani za co chytit, tak doufam ze to pak skutecne pujde odvzdusnit jen hornima.
a rozpulit trmeny, to vubec, srouby jsou v hroznym stavu.
a hlavne, nemam tam ty plisky proti protoceni! daji se nekde sehnat? na broukshopu jsem je nanasel a v jinych eshopech maji jen pro girlingy, pro ate brzdy jsem je nikde nevidel prodavat.
no ale jinak, konecne jsem se do toho o vikendu s velkym nadsenim pustil, a dopadlo to neslavne druha strana je v jeste horsim stavu, vsechny trubicky pod autem zrezly v (pred)poslednim stadiu, takze generalka. zatim jsem vypozoroval nasledujici:
originalni trmeny ate jsou skutecne levy a pravy, privod maji v horni casti a jsou vuci sobe zrcadlove otoceny.
horni odvzdusnovaky mam oproti spodnim jiny, vetsi.
spodni odvzdusnovaky jsou tak sezrany, ze je neni ani za co chytit, tak doufam ze to pak skutecne pujde odvzdusnit jen hornima.
a rozpulit trmeny, to vubec, srouby jsou v hroznym stavu.
a hlavne, nemam tam ty plisky proti protoceni! daji se nekde sehnat? na broukshopu jsem je nanasel a v jinych eshopech maji jen pro girlingy, pro ate brzdy jsem je nikde nevidel prodavat.
Re: Renovace brzdových třmenů
tak to máš třmeny z T3 které jsou díky hornímu přívodu skutečně levé a pravé. s T2 mají společné pouze destičky a cukroví okolo. tak si sundej držák hadice a nech to spojený
Re: Renovace brzdových třmenů
sada od atte má číslo 13.0460-0157.2 a je běžně k mání. i s plíškama
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 31 kvě 2016
Re: Renovace brzdových třmenů
Ahoj borci!
Chci se zeptat.
Nikdy mi to brzdy nedělaly, ale po poslední demontáži brzdových třmenu a zpětném namontování, mně destičky vždy klapnou, když poprvé zabrzdím po rozjezdu dopředu i po rozjezdu do zadu.
Čím by to mohlo být?
Je možné aby to bylo absencí těchto dílů?
Děkuji za jakoukoli radu, Jirka.
Chci se zeptat.
Nikdy mi to brzdy nedělaly, ale po poslední demontáži brzdových třmenu a zpětném namontování, mně destičky vždy klapnou, když poprvé zabrzdím po rozjezdu dopředu i po rozjezdu do zadu.
Čím by to mohlo být?
Je možné aby to bylo absencí těchto dílů?
Děkuji za jakoukoli radu, Jirka.