T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)

Příspěvekod gandy » 04 kvě 2019

Ahoj,

dokázal by mi někdo poradit ohledně typu motoru a co s ním? :)

Kvíz začíná:

V zimně jsem koupil dva motory typ 4

1) CU - podle předchozího majitele, si ho koupil jeho děda a blablabla.. měl v plánu ho použít jako stavbu do ultralightu bla bla bla
- jestli správně rozumím terminusu vrtání- vnitřní průměr válce = 90mm
- klika průměr pod ojnicí 55mm

2) CJ - podobná situace, ale tady bylo dílo s letadlem dokonáno- upravená klika na vrtuli.
- Vrtání 94mm
- klika průměr pod ojnicí 50mm


Můj původní záměr byl, že si z těch dvou aspoň jeden postavím. Motory jsem tedy rozjebal po dvorku. Jak se ale člověk dostává hlouběji do motoru, přišlo několik ALE :D

CJ má upravenou kliku, oba motory mají pěknou vačku a vše ostatní ve vnitř, chtěl jsem prohodit jen vršky- písty, válce a hlavy z CJ nastrojit a je na blok CU.

IMG_20190427_115929.jpg


CU- shodil jsem hlavy a válce. Písty jsou ploché, né s "mystičkou", tak jak je tomu u dvoulitrů.
- sundal jsem písty, a ojnice mají číro :D.

IMG_20190422_130641.jpg
IMG_20190422_130629.jpg


- sundal jsem ojnice a klika má průměr 55mm, místo 50mm- standard pro 2.0 CU i CJ (myslím tím průměr místa kde se upíná ojnice)
- záměr byl použít blok CU a nastrojit písty, válce a hlavy z CJ, protože tam jsou jak nové. U ojnic jsem se zastavil. Díky "číru" na ně druhé písty nenasadím. Navíc by to nemělo stejnou kompresi, protože jsou ojnice i jinak dlouhé.
- tak jsem si řekl, že nechám vše původní- ojnice s čírem, písty bez misky, válce a použiju nové hlavy z druhého motoru.
- další ale :D . Hlavy mají jiné vrtání- na tomto CU motoru jsem naměřil na válcích 90, na druhém CJ jest 94.

Vypadá to, že se mi doma urodilo následující:

1) CU = 1,7 TYP4, jeden z prvních? Nebo nějaký průmyslový? Má širší kliku a ploché písty. Dokáže někdo identifikovat co přesně to je?
2) CJ = 2.0 TYP4 - tady asi standard. Ale musím sehnat jinou kliku, případně zkusit zachránit současnou= musí se půlit

Abych tuhle pohádku dokončil. Vypadá to, že nebudu moct použít vůbec nic bez nasátí dalších dílů. Jo TYP 4. To je výzva :D

Ještě poznámka- kontrolu zdravých částí motoru jsem nedělal já, ale koknul na to jeden z místních zkušených motorářů. Nebudu ho bez svolení jmenovat, ale moc díky :).

Prosím bez komentářů jako nech si to od někoho postavit atp. Já mám na čem jezdit a kdybych si to aspoň částečně dohromady nedal sám, tak z toho nebudu mít radost. :)

Další fotky či konkrétnější info a rozměry klidně dodám.

Díky!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)

Příspěvekod maxmax » 04 kvě 2019

Zatím jsem neslyšel o CU v jiném obsahu než 2l, navíc proti CJ má hydroštely...
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 887
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)

Příspěvekod evinsen » 05 kvě 2019

průměr kliky na ojnici 55 mm má
1,7 L Porsche 411,411 a 412 Variant,Bus CA,CB
1,8 L AP
2,0 l GD
2,0 L CJ a GE jsou uváděný pro průměr 50 mm (přestože prodejci ložisek nabízejí pro roky 76-79 obě varianty) 50 mm má CU ale třeba i Porsche
s 2,0 L motorem GB v letech 72-75.
klika je záměnná a kompresní poměry řeší ojnice a píst,ojnice s výstupkem je pro rovné dno 411 Variant a vypoulené pro Porsche. Průměr 90 mm je 1,7.
Wasserboxer motor se pro zajímavost vrátil opět na rozměr 55 mm
CU a CJ je označení bloku,kdo co do toho poskládal je otázkou,ale 2,0 L je vždy vrtáním 94 mm u vzducháčů

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)

Příspěvekod gandy » 05 kvě 2019

Díky Martine,

Já bych teda potřeboval sehnat ojnice s průměrem velkého oka u kliky 55mm- bez výstupku na konci. Tak abych mohl nasadit sadu pístů, válců a hlav pro 2,0l 94mm.
Předpokládám, že tyto ojnice se doma jen tak někomu neválí :). Ale i tak zkusím poptat v inzerci.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host