Ahoj,
dokázal by mi někdo poradit ohledně typu motoru a co s ním?
Kvíz začíná:
V zimně jsem koupil dva motory typ 4
1) CU - podle předchozího majitele, si ho koupil jeho děda a blablabla.. měl v plánu ho použít jako stavbu do ultralightu bla bla bla
- jestli správně rozumím terminusu vrtání- vnitřní průměr válce = 90mm
- klika průměr pod ojnicí 55mm
2) CJ - podobná situace, ale tady bylo dílo s letadlem dokonáno- upravená klika na vrtuli.
- Vrtání 94mm
- klika průměr pod ojnicí 50mm
Můj původní záměr byl, že si z těch dvou aspoň jeden postavím. Motory jsem tedy rozjebal po dvorku. Jak se ale člověk dostává hlouběji do motoru, přišlo několik ALE
CJ má upravenou kliku, oba motory mají pěknou vačku a vše ostatní ve vnitř, chtěl jsem prohodit jen vršky- písty, válce a hlavy z CJ nastrojit a je na blok CU.
CU- shodil jsem hlavy a válce. Písty jsou ploché, né s "mystičkou", tak jak je tomu u dvoulitrů.
- sundal jsem písty, a ojnice mají číro .
- sundal jsem ojnice a klika má průměr 55mm, místo 50mm- standard pro 2.0 CU i CJ (myslím tím průměr místa kde se upíná ojnice)
- záměr byl použít blok CU a nastrojit písty, válce a hlavy z CJ, protože tam jsou jak nové. U ojnic jsem se zastavil. Díky "číru" na ně druhé písty nenasadím. Navíc by to nemělo stejnou kompresi, protože jsou ojnice i jinak dlouhé.
- tak jsem si řekl, že nechám vše původní- ojnice s čírem, písty bez misky, válce a použiju nové hlavy z druhého motoru.
- další ale . Hlavy mají jiné vrtání- na tomto CU motoru jsem naměřil na válcích 90, na druhém CJ jest 94.
Vypadá to, že se mi doma urodilo následující:
1) CU = 1,7 TYP4, jeden z prvních? Nebo nějaký průmyslový? Má širší kliku a ploché písty. Dokáže někdo identifikovat co přesně to je?
2) CJ = 2.0 TYP4 - tady asi standard. Ale musím sehnat jinou kliku, případně zkusit zachránit současnou= musí se půlit
Abych tuhle pohádku dokončil. Vypadá to, že nebudu moct použít vůbec nic bez nasátí dalších dílů. Jo TYP 4. To je výzva
Ještě poznámka- kontrolu zdravých částí motoru jsem nedělal já, ale koknul na to jeden z místních zkušených motorářů. Nebudu ho bez svolení jmenovat, ale moc díky .
Prosím bez komentářů jako nech si to od někoho postavit atp. Já mám na čem jezdit a kdybych si to aspoň částečně dohromady nedal sám, tak z toho nebudu mít radost.
Další fotky či konkrétnější info a rozměry klidně dodám.
Díky!
T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)
Zatím jsem neslyšel o CU v jiném obsahu než 2l, navíc proti CJ má hydroštely...
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)
průměr kliky na ojnici 55 mm má
1,7 L Porsche 411,411 a 412 Variant,Bus CA,CB
1,8 L AP
2,0 l GD
2,0 L CJ a GE jsou uváděný pro průměr 50 mm (přestože prodejci ložisek nabízejí pro roky 76-79 obě varianty) 50 mm má CU ale třeba i Porsche
s 2,0 L motorem GB v letech 72-75.
klika je záměnná a kompresní poměry řeší ojnice a píst,ojnice s výstupkem je pro rovné dno 411 Variant a vypoulené pro Porsche. Průměr 90 mm je 1,7.
Wasserboxer motor se pro zajímavost vrátil opět na rozměr 55 mm
CU a CJ je označení bloku,kdo co do toho poskládal je otázkou,ale 2,0 L je vždy vrtáním 94 mm u vzducháčů
1,7 L Porsche 411,411 a 412 Variant,Bus CA,CB
1,8 L AP
2,0 l GD
2,0 L CJ a GE jsou uváděný pro průměr 50 mm (přestože prodejci ložisek nabízejí pro roky 76-79 obě varianty) 50 mm má CU ale třeba i Porsche
s 2,0 L motorem GB v letech 72-75.
klika je záměnná a kompresní poměry řeší ojnice a píst,ojnice s výstupkem je pro rovné dno 411 Variant a vypoulené pro Porsche. Průměr 90 mm je 1,7.
Wasserboxer motor se pro zajímavost vrátil opět na rozměr 55 mm
CU a CJ je označení bloku,kdo co do toho poskládal je otázkou,ale 2,0 L je vždy vrtáním 94 mm u vzducháčů
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2, T3 - info o Flachmotoru (typ 4)
Díky Martine,
Já bych teda potřeboval sehnat ojnice s průměrem velkého oka u kliky 55mm- bez výstupku na konci. Tak abych mohl nasadit sadu pístů, válců a hlav pro 2,0l 94mm.
Předpokládám, že tyto ojnice se doma jen tak někomu neválí . Ale i tak zkusím poptat v inzerci.
Já bych teda potřeboval sehnat ojnice s průměrem velkého oka u kliky 55mm- bez výstupku na konci. Tak abych mohl nasadit sadu pístů, válců a hlav pro 2,0l 94mm.
Předpokládám, že tyto ojnice se doma jen tak někomu neválí . Ale i tak zkusím poptat v inzerci.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"