vařič+topení

Uživatelský avatar
gitan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 270
Registrován: 25 zář 2005
Bydliště: LBC

vařič+topení

Příspěvekod gitan » 12 úno 2012

Ahoj,nemáte někdo zkušenosti s tímto,či podobným zařízením?
Jak na ohřívání jídla,tak topení v busíkovi apod.
(řeším chladné večery a ohřívání blafů v busovi-začínám dělat kuchyňku)
teď hledám vhodnou ledničku a vařič-toto zdá se být zajímavá kombinace:
dík

:P
Obrázek
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident SudetenbuslandmanschaftuObrázek

Uživatelský avatar
gitan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 270
Registrován: 25 zář 2005
Bydliště: LBC

Re: vařič+topení

Příspěvekod gitan » 12 úno 2012

ještě upřesnění:
chtějí za to (nové, včetně butanové kartuše)1120,-+pošta, značka Webasto, rozměry 270x270x200 mm
v případě zájmu pošlu odkaz na prodejce. :wink:
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident SudetenbuslandmanschaftuObrázek

Uživatelský avatar
TomB
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 629
Registrován: 26 dub 2010
Bydliště: Jílové

Re: vařič+topení

Příspěvekod TomB » 12 úno 2012

To vypadá moc hezky...jen na topení bych se bál aby mi to "nesežralo" kyslík v autě.
I když v busu vlastně je dost děr... :)
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: vařič+topení

Příspěvekod VW181 » 12 úno 2012

Tohle to na vaření snad jo, ale na topení pokud se nechceš otrávit radši ne!
Na vaření používám 2kg bombu s dvouplotýnkovým vařičem.
Jestli to chceš mít zabudované, tak nejakou odvozenou variantu.
Na topení jen bufík plyn nebo třeba nafta či benzín (ten dost žere)
Nejlepší lednička je studený potok, případně lahváč položený pod busem za zadním kolem! :wink:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: vařič+topení

Příspěvekod VW181 » 12 úno 2012

gitan píše:ještě upřesnění:
chtějí za to (nové, včetně butanové kartuše)1120,-+pošta, značka Webasto, rozměry 270x270x200 mm
v případě zájmu pošlu odkaz na prodejce. :wink:


A kolik stojí ta kartuše a hlavně kde ji koupíš?
Klasickou 2kg bombu vyměníš na každé pumpě a z vlastní zkušenosti jsem byl rád, že na Lipně v 9 ráno sehnal a uvařil ranní kávičku! :lol:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: vařič+topení

Příspěvekod Šíša » 12 úno 2012

To topení je skoro cesta do nebe :D

Když už nějakou vestavbu, koukni na forum caravan24.cz do sekce Technika- Vestavby/Zlate ruce karanavistu a tam mas inspirace vice nez dost. Poprpipade i v jinych tematech a jsou tam i lide co se tim profi zivi.

Lednicku bud klasiku 3kombi (12/230/plyn - ve vedru muze mit problemy (ikdyz jsou taci co reknou ze nikdy nemeli problem), zvlaste kdyz nebude ventilovana mimo auto - kdyz bude v aute na slunci 45-50stC v absorpci nebude mene jak 10-15stC ...), nebo nejaky kompresor (jede az do treba -18stC, lec zere proud). Kompresory jsou ve spoustech druzich, prenosne, zabudovatelne nebo moduly pro vlastni stavbu lednicky. Koukni na dalix.cz, je tam toho dost.

Sice mam pripravenou funkcni "vytunenou" (zlepsena izolace, obalenu zlatou folii, pripravu pro ventilatorna vymeniku) trojkombinaci a jsem pripravenej kuchnout diry do busa (jednu v podlaze, druhou na boku - proste "komin") ale "da li zamestnavatel" poridim sobe kompresorovku s vrchnim víkem [-o<

Uživatelský avatar
gitan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 270
Registrován: 25 zář 2005
Bydliště: LBC

Re: vařič+topení

Příspěvekod gitan » 13 úno 2012

s kartuší je to pravda-už jsem tam psal,kde seženu novou.
Podobné nástavby na klasickou "VAR" bombu dělá více firem...
dík za typ na ledničku
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident SudetenbuslandmanschaftuObrázek

Uživatelský avatar
gitan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 270
Registrován: 25 zář 2005
Bydliště: LBC

Re: vařič+topení

Příspěvekod gitan » 14 úno 2012

Pro upřesnění (psalo mi víc lidí na SZ tak píši další info):
kartuše je univerzální,dělá jí více výrobců stojí +- 40,- czk výdrž údajně 4 h hoření.
Nyní je na aukru - vyhledávejte :"plynové topidlo" :wink:
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident SudetenbuslandmanschaftuObrázek

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1283
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Praha

Re: vařič+topení

Příspěvekod BUTCH bus » 14 úno 2012

Mám typově podobný vařič, na stejné kartuše. Nikdy žádný problém s jejich sháněním. Dvě kartuše mi vydrželi na 14 dní cestování. Pravda, žádné velké vyvařování, hlavně ranní a odpolední čaje a kávičky, sema tam nějaké kuchtění, ale spokojenost.
OndraS

Uživatelský avatar
Vendelin
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2010
Bydliště: Brno

Re: vařič+topení

Příspěvekod Vendelin » 14 úno 2012

To bych si určitě jako topení do auta nedal, už takto zakalilo dost lidí. Navíc takový výrobek za 1200 Kč nemůže bejt kvalitní. Zlatej dvojplotnovej Palavan na vaření a na topení se dá na inzerát sehnat solidní nezávislé topení za cca 5 - 7000. Záleží, jak cestuješ. Většina kempů (i Podmitrov) má eletro přípojku a malý el. přímotop to řeší. Většina bufíků totiž žere jiskru a bude ti teplo, ale po víkendu neodjdeš, pokud na to nemáš sólo baterku, ale to je další sága, jak zapojit dvě baterky. O tom už se tu napsalo taky hodně. Já se mám, protože mám plynovou Trumu, která potřebuje jen tužkové baterky na jiskru a napjím to z 30 l LPG nádrže stejně jako vařič a kombi ledničku. I ty se dají občas dobře koupit.
Jirka Vendelín

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: vařič+topení

Příspěvekod Šíša » 14 úno 2012

Dve baterky nejsou saga, jen je potreba z toho nedelat velblouda :D

Jsou dve moznosti zapojeni:

- klasicky pres rele (pripoji pri nastartovanem motoru a dobiji ... obytnaci s tim jezdily celou dobu, jezdi a jezdit jeste budou. Mam to i v origo Westy kabelazi udelane, rele dle vzhledu starsi skoro nez ja :D )

- moderne prez elektronickou krabicku ... ktera hlida jak pripojovani/odpojovani kempove baterky, tak i jeji dobijeni. Zove se energoblok.

Jeste u Westy odpada problem se vzdalenosti baterka/alternator (na rozdil od karavanu napr.), takze neni problem dobit nastavbovou baterku, neb je od altiku jen kousek. U karavanu, kde altik je u motoru a karavan vysi az za nejakym kombikem se bez problemu stane ze u baterky v karavanu uz je prd napeti a nabiji to jen malo amper.Pak je nutny tzv. booster.

Pri pripojeni v kempu na 230V se v obytnaku ocekava zdroj/trafo na 12V (toho napajet obytnou vestavbu) a nabijecka pro kempovou baterku (tj jsem-li v kempu, osvetleni/cerpadlo/radio apod jede na 12V zdroj, lednice na 230V a nabijeckou si dobijim kempovku pro pripad "divokeho kempovani")

Mimochodem - drtiva vetsina obytaku ma lednicku pro 12V pripojenou na startovaci baterku pres blokovaci rele aby bezela jen pri bezicim motoru, neb si lednicka klidne vezme 10- 12A a to by pro kempovacku bylo smrtelne. Takze lednici na startovaci baterku, ale BLOKOVACI RELE je doporuceno :lol:

Jinak dnes neni problem sehnat 80-100Wps solarni panel i s regulatorem (cca 6tis,- Kc) ktery pokryje spotrebu kompresorove lednicky pri slusnem zachazeni (tj zadna dlouha oteviracka a cumeni do ni jak do telky) bez problemu a jeste zbyde.

Zdroj 12V/25Aje okolo 800,- Kc ... sice v prumyslovem provedeni,takze nutno dodelat krabici/jisteni ... ale dobra cesta ... kdyz si uvedomime kolik stoji stejny zdroj jen s nalepkou "karavanisticky". :lol:


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host