záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Dík, já přemýšlím, že použiju tento:
http://www.broukservis.cz/vw-transporte ... ry-i32213/
Ono to vypadá, že více na výběr asi nebude. Navíc jestli to správně chápu, tak sem můžu použít zánovní 215 spojku s přítlačákem typ1, co mám teď v autě. Pokud použiju tenhle 215 setrvák, tak se musí vyměnit mrkev u převodovky, je to tak?
http://www.broukservis.cz/vw-transporte ... ry-i32213/
Ono to vypadá, že více na výběr asi nebude. Navíc jestli to správně chápu, tak sem můžu použít zánovní 215 spojku s přítlačákem typ1, co mám teď v autě. Pokud použiju tenhle 215 setrvák, tak se musí vyměnit mrkev u převodovky, je to tak?
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
6kg setrvacnik je strasne malo. S tim se bude blbe jezdit. Kor s busem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Setrvák má typ4 jen 215 na 5 šroubů a délka mrkve nemá se setrvačníkem nic společného. Ta je delší proto že vystřeďovací ložisko není v centrálním šroubu ale je v klice. Doporučuju vyměnit mrkev a fremu za hlubší pro delší pastorek starteru která se právě dělala pro 215 spojku aby pastorek nemlátil do talíře.
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Diky, je tedy ten setrvačník co jsem našel správný? Nebo je moc lehký? Nějaký tip na správný pokud tento není ideální?evinsen píše:Setrvák má typ4 jen 215 na 5 šroubů a délka mrkve nemá se setrvačníkem nic společného. Ta je delší proto že vystřeďovací ložisko není v centrálním šroubu ale je v klice. Doporučuju vyměnit mrkev a fremu za hlubší pro delší pastorek starteru která se právě dělala pro 215 spojku aby pastorek nemlátil do talíře.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Pokud chceš mít klid použij standart. Jednoduché pravidlo pro bezproblémový provoz
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Toho se snažím dopátrat, ale všude píší "odlehčený". Ve Zlíně se to tedy nepíše, ale tam není popis žádný:¨evinsen píše:Pokud chceš mít klid použij standart. Jednoduché pravidlo pro bezproblémový provoz
http://shop-vwbrouk.cz/setrvacnik-t4-215mm-p-23447
Nejedná se o stejný- odlehčený, jako u Jaška a v Olomouci?
Když se podívám na stránky výrobce AA tak jediný setrvák neodlehčený je na 914 mají ve 200 a 215:
https://aapistons.com/collections/type- ... 15mm-12v-1
Dá se někde u nás koupit standard? Třeba mimo specializované obchody (je například záměnný s dílem z jiného auta)?
Díky moc
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
No protoze toto jsou tuning vyrobky a primarnim ucelem bylo/je nacpat typ4 do brouka a natrhnout rit sokum na sprintech.
Zlate Evinsenovo pravidlo tesat nejen do odlehcenych setrvaku. Oni u vw nebyli hlupaci a ver ze kdyby bylo pro provoz a servis lepsi usetrit 3kg na setrvaku, ze by to okamzite udelali. Vzdyt jde o business.
Zlate Evinsenovo pravidlo tesat nejen do odlehcenych setrvaku. Oni u vw nebyli hlupaci a ver ze kdyby bylo pro provoz a servis lepsi usetrit 3kg na setrvaku, ze by to okamzite udelali. Vzdyt jde o business.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
nech tam original, co být na typu 4, sežeň si jenom spojku (kvalitní a drahou) a dvoulitrovou špajsku a nevymějšlej blbosti..
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Blbosti nevymejslim. K motoru setrvak neni tak shanim novy. Nechci zadnej tuning, je to do busa na cesty..
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Můžu nekoho zkušeného poprosit o radu? Sehnal jsem origo setrvak. Je to 215mm na typ4. Půjde na tento setrvačník použít spojka(téměř nová) a přítlačak z typu1 taky 215??
Diky moc!
Diky moc!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Naprosto bez obav
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Diky za potvrzení.evinsen píše:Naprosto bez obav
Setrvačník jsem sehnal origo z Německa, ale starší. Vím že normálně se vyvažuje komlet klika i setrvačník.. má smysl nechat vyvážit jen setrvačník? Koukal jsem do referencí tady a chci to poslat k p. Brzakovi. Pošlu tedy setrvačník plus přítlačak? Nebo je potřeba motor rozpůlit a poslat komplet? Na motoru měla být dělaná generálka.. ale kdo ví.. když u toho není setrvak.. mělo to jít do letadla či co . Chtěl bych tomu věřit a zkusit motor nastrojit a natočit..
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Domnivam se že vyvažovat samotny setrvacnik se spojkou je kokotina
Jestli to opravdu chceš vyvážit, tak včetně klikového hřídele a řemenice.
Ale je to v tomto případě zbytečný.
Jestli to opravdu chceš vyvážit, tak včetně klikového hřídele a řemenice.
Ale je to v tomto případě zbytečný.
... a vůbec !
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Setrvák jde přišroubovat pouze v jedné poloze, takže bez kliky bych věřil továrnímu vyvážení. Pořádně umýt a nasadit, změřit axiální vůli,dát simering a šrouby na lepidlo. V klice by mělo být nové jehlové ložisko. Žádná věda
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Díky moc pánové. A omlouvám se za hloupé dotazy . Nechci ten motor hned doprasit (jestli už neni [-o< ), když vím co na něm stojí generálka..
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
No, trochu by mě znervózňovalo, že na tom dělali generálku a že to mělo jít do letadla, asi bych se do toho podíval. Ale třeba jsou to zbytečný obavy.
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Me CJcko, kdyz mu delali generalku, vyvazovali a jak pise Herbie, klika, remenice, setrvak, pritlacak, následne oznacena poloha setrvak/pritlacak a klika/remenice.
Je fakt ze ten motor pak clovek neslysi, neciti (vibrace) a kolikrat jsem na krizovatkach startoval bezici motor.
Na druhou stranu musim rici, ze se jednalo o GO motoru, ktery mel byt dle prodejce po komplet GO, ... lec loziska kliky mely povrch jak Mesic, vacka v <1> a pod
Je fakt ze ten motor pak clovek neslysi, neciti (vibrace) a kolikrat jsem na krizovatkach startoval bezici motor.
Na druhou stranu musim rici, ze se jednalo o GO motoru, ktery mel byt dle prodejce po komplet GO, ... lec loziska kliky mely povrch jak Mesic, vacka v <1> a pod
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Ano, taky mě to znervózňuje. Teda víc než trochu. Člověk co to prodává to koupil od jiného ten měl nějaký plány, pak to měl další... a tak dále.. Kdyby o žádný generálce nepovídal, tak jsem možná klidnější. Na druhou stranu termín GO motoru se zdá mít mnoho významů . Třeba tím GO kdosi myslel přetěsnění.. nebo výměnu vodítek a zabroušení sedel.. Možná se blok ani neotvíral. Já to zatím půlit nebudu. Zkusím projít hlavy, změřit tlaky, kouknout na axiálku a tak. Tím by se mělo něco ukázat. Ještě to stále nemám doma, víc povím až v únoru ve vlastním topicu.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"