záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od Herbie »

prak píše:fajn :-)
jen vyměnit mrkev
2l převodovka má jiný startér
rad bych si to ujasnil

Lálisova situace
- prevodovka pro Typ4
- kastle je na Typ 1
- pricka je na Typ 1
- usazovat se bude motor Typ 1 (mrkev se zakrátí)

jak je to s tim starterem ?
jak moc je rozdilny ?
lze pouzit tedy starter z typu 4 pri zachovani fremy z typu 4 pro motor Typ 1 ?
Je stejny pastorek ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od wally »

Co si myslím a řešil jsem to..... tak:

Frema Typ4 (091) se zkrácenou mrkví (nebo prohozenou za 002)...a stratér typ4 je ok na jedničku motor...

Jinak jestli má jedničkovej startér, tak musí dát fremu z 002 (tedy jednicková převodovka)

Je tam tuším jiný pouzdro na osu startéru..

Budu to řešit tak, že dám startér z feldy s reduktorem je výkonější a točí se rychleji :wink:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od maxmax »

Hele to je na pytel, 16ka to neutáhne,poněvač to je moc do rychla, a škoda řezat mrkev!
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od wally »

maxmax píše:Hele to je na pytel, 16ka to neutáhne,poněvač to je moc do rychla, a škoda řezat mrkev!
O tom žádná, ale funguje to tak jak píšu Maxi?

Myslím že Lálois tam má 16-tkovou převodovku, jenom má jinou fremu a mrkev páč tam byl typ IV..
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od prak »

převodovku schovej na pokusy, nebo na výměnu, až ho přejde motor typ 1
Převodovek na 1600 musejí být plný stodoly, pár T2 tu nedávno jelo do hutí
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od Herbie »

maxmax píše:Hele to je na pytel, 16ka to neutáhne,poněvač to je moc do rychla, a škoda řezat mrkev!
nikdo nerika ze tam zustane 16-tka motor že :)

takze vyndavat skrin se nebude
pouzije se motor typ1
vymeni se frema a pouzije starter z feldy


tim to konci a me uz je to jasny

diky za postřehy
... a vůbec !

D.Switch
Příspěvky: 2
Registrován: 06 srp 2012

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od D.Switch »

Mel bych dotaz jestli tu nejsou kompletni plany T2.Chtel bych tam soupnout motor z alfy romeo,coz se nekomu nebude libit :),ale je to dle myho lepsi reseni nez renovace vseho moznyho..diky za info

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od wally »

Tak mi to nedalo a dneska jsem vám to nafotil..

dvě dvoulitrový skříně již se sundanými "nábami" jedna už s vyměněnou mrkví jezdila ve wallym...
PB170254_flat4.JPG
A tady je ten rozdíl, jinak nic nebrání vyměnit skříně mezi sebou:

Typ 1 mrkev
PB170257_flat4.JPG
Typ 4 mrkev
PB170258_flat4.JPG
Výměna je velice jednoduchá:

1 sundáme nábu

2 posuneme ségrovku na mrkvi
PB170260_flat4.JPG
3 posuneme na mrkvi ozubený náhon
nejlíp se to dělá když je diferenciál v této poloze "okýnkem nahoru"
PB170263_flat4.JPG

4 povolíme spojení na ose
PB170261_flat4.JPG
PB170262_flat4.JPG
5 našroubujeme zpátky jinou mrkev

6 posuneme zpět ozubený náhon

7 zajisíme nazpět ségrovkou
8 nasadíme nábu

a nastřelíme zpět do auta =D>
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od Želvák Bob »

... k Lálisově busu - převodovka je tam z typu 1 - jen byla vyměněna fréma a mrkev

... jinak - jeden dvoulitr na práci je na prodej: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 04#p283804

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od gandy »

S dovolením bych to tu oživil.
Našel by si někdo chvilku odpovědět na mých pár hloupých otázek?

2,0 CJ motor- řeším co vše budu muset překopat, aby mohl vrčet v busu kde byla šestnáctka typ1:

- budu muset odstranit držák vzduchového filtru
- příčku k uchycení motoru pro typ 4 mám
- převodovku mám asi krátkou, třížebro CU a CE. vyměnit se musí mrkev
- Spojku mám 215 na typ 1, předpokládám, že setrvačník tedy taky

Otázky:
1)Jak by dvoulitr jel na krátké převodovce? Má to smysl, nějaké zkušenosti?
2)Setrvačník - je kompatibilní setrvačník a spojka z typu 1 na typ4?
3) Startér- pokud zachovám stávající skříň a setrvák, tak i starter může zůstat?
4) Alternátor, palivová pumpa a rozdělovač- jdou použít z šestnáctky nebo ne?

Moc díky!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od boldor »

ad 2 / motor co mám připravený já, označení V (typ4), má pětikolíkovou kliku, zbytek setrváku vypadá stejně, věnec na startér mám stejný určitě.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od Samba »

1) max tak jezdil, optej se ho
4)ne je jiná
pink bych tam dvoulitrovou..
kdyby, tak pumpu benzinovu nahodou mám..

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od gandy »

Dík, ono k motoru všechno je, ale na typ 1 jsem před rokem většinu věcí repasoval, tak si říkám jestli to půjde použít..

Nevěděl by někdo jak je to s tím setrvákem? Jde osadit 215mm na typ4 motor, nebo tam má uchycení a díry jiný tvar? Z předchozí odpovědi nepochopil, jestli bez úprav použít lze nebo ne? Jestli ano, tak by to asi chtělo vyvážit.. ale jak s celým motorem..
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od gandy »

gandy píše:
Nevěděl by někdo jak je to s tím setrvákem? Jde osadit 215mm na typ4 motor, nebo tam má uchycení a díry jiný tvar? Z předchozí odpovědi nepochopil, jestli bez úprav použít lze nebo ne? Jestli ano, tak by to asi chtělo vyvážit.. ale jak s celým motorem..
Už jsem se dopídil odpovědi- nelze.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od Laco »

Zdravím, zaregistroval jsem až teď. Nevím jak na buse, ale chystám se naimplementovat Typ 4 do KG. Co jsem tak vyzjistil je buď výměna mrkve a nebo speciální "přechodovej" setrvačník na motor typ IV a převodovku typ I. Vydal jsem se touto cestou.

Jak budeš řešit chlazení ?

To je totiž zapeklitější otázka jak ta převodovka !:-)

Variant je spousta...Porsche chlazení, chlazení Reichert, psí bouda pro typ I se speciálním držákem dynama/alternátoru, a dokonce i elektrickej ventilátor...já mám dokonce doma dvě turbíny z Tatry (613,603).....

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od tarmara »

Laco píše:Jak budeš řešit chlazení ?
Tohle mě zajímá...proč by to bylo nutné řešit, pokud sežene Typ4 i s origo chlazenim? V busu je v motorovem prostoru místa dost a když motor jede, tak chladí...
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od Laco »

tarmara píše:
Laco píše:Jak budeš řešit chlazení ?
Tohle mě zajímá...proč by to bylo nutné řešit, pokud sežene Typ4 i s origo chlazenim? V busu je v motorovem prostoru místa dost a když motor jede, tak chladí...

Tak to samozřejmě ano, pokud použije origo chlazení na typ 4. Já jen jestli neuvažuje o jiném typu chlazení, popřípadě jakém.

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od gandy »

Motor je CJ k busu i s originál plechařinou do T2. Ještě jsem nezkontroloval všechno, ale doufám, že budou chybět maximálně drobnosti. Pojedu si pro to až druhý týden v únoru, teď přesně nevím, ale základní věci jako altík, příčku, rozdělovač atp jsem tam viděl. Chlazení tedy už vyřešili před skoro půlstoletím ve VW..

Setrvačník jsem zatím nenašel jinej než 215mm AA performance. Asi to vypadá na jedinou volbu.

Převodovka- o víkendu chci konečně podle místního návodu zjistit, jestli mám opravdu krátkou.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od gandy »

Laco píše: Co jsem tak vyzjistil je buď výměna mrkve a nebo speciální "přechodovej" setrvačník na motor typ IV a převodovku typ I. Vydal jsem se touto cestou.
Tohle by mě zajímalo. Nějaký konkrétní typ na setrvák?
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvek od Laco »

Ahoj, zde jest.... Převodovka typ I , motor typ IV.

https://www.csp-shop.de/motor/schwungra ... 1547794156

Odpovědět