záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
vážení busaři, co všechno obnáší montáž Typu IV do busa s 1600 motorem? Je převodovka 1600 zcela záměnná s převodovkou 1800/2000 co se uchycení týče? Lze Typ IV konstrukčně provozovat na 1600 převodovce?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
no zkoušel sem typ4 nacpat na fremu z typ1(samodomo stojan)a nevešel se tam a když sem měřil mrkev tak na typ4 byla delší o 10mm tot mé poznatky takže asi vyměnit fremu a mrkev ale možná se pletu
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Převodovka 1.6 Typ1 a 2.0 Typ4 jsou v T2b uchyceny stejně ... tj přední silenblok/vidličku do rámu a vzadu přes dva válečkové silentbloky a nosník do kastle.
Motory Typ1 a Typ4 mají jinou zadní příčku, u řemenice, uchycení motoru do kastle.
Motor Typ4 nejde na převodovku Typ1 bez úprav - minimálně nutno vyměnit mrkev (Typ4 snad má delší).
Typ1 převodovka má tři žebra nad diferenciálem, Typ4 má pět.
Toť vše co vím.
Motory Typ1 a Typ4 mají jinou zadní příčku, u řemenice, uchycení motoru do kastle.
Motor Typ4 nejde na převodovku Typ1 bez úprav - minimálně nutno vyměnit mrkev (Typ4 snad má delší).
Typ1 převodovka má tři žebra nad diferenciálem, Typ4 má pět.
Toť vše co vím.
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Pro Typ 4 musí být i převodovka jiná nebo prý stačí vyměnit jen frému na převodovce..Pětišroub píše:vážení busaři, co všechno obnáší montáž Typu IV do busa s 1600 motorem? Je převodovka 1600 zcela záměnná s převodovkou 1800/2000 co se uchycení týče? Lze Typ IV konstrukčně provozovat na 1600 převodovce?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Jsem jen na telefonu, tak tady nebo mi napiš
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ransmision" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ransmision" onclick="window.open(this.href);return false;
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Mě to dělali kdysi Blansku - vyměněna fréma - toť vše ... (zpětně tam na čtyřkovou frému 1,6 typ1 vejde bez problémů)
+ jiná vzpěra pod motorem (má jiný průřez - čili je potřeba ji napasovat do úchytů a vzpěru samotnou z každé strany 2x říznout a svařit.
+ jiná vzpěra pod motorem (má jiný průřez - čili je potřeba ji napasovat do úchytů a vzpěru samotnou z každé strany 2x říznout a svařit.
Naposledy upravil(a) Želvák Bob dne 05 led 2012, celkem upraveno 1 x.
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Tak abych to sjednotil, neboť já to na autě mám. Fréma je stejná, mrkev je nutno vyměnit(4ková je o 10mm delší)příčka motoru je jiná, a má jiné uchycení ke kasli(jiné silentboky)úchyty na kastli jsou stejné. Jelikož jsme při výměné motoru neměli origo příčku, je tem zatím zbastlená 16ková, ale origo už mám, takže jak půjde na jatě motor ven,bude abgrejt K vidění na Zmrzlíku,máš to kousek. Ještě ta mrkev má delší jen tu kulatinku co jde do ložiska na klice
Naposledy upravil(a) maxmax dne 05 led 2012, celkem upraveno 1 x.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
A setrvák 200 se vejde do frémy 1,6 ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
To nevím určitě, musel bych to jít změřit, ale myslím že na 90 procent mají stejnej průměr....musí to bejt stejný, když jsou záměnný i startéry, né?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Tak nám Jendo napiš kam to chceš naćpat. Myslím si, že Frnďolína, je to tak?????
Co přijde dál???
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
kdepak..já se ptám jen proto, že jsem zvídavý klučík..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
ještě chci dodat, že ve Westyně jsem s kombinací 2l motor 1,6 převodovka velmi spokojený, spotřeba tak kolem 10-11ti l
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Prima. A teď tu o červené Karkulce, prosímPětišroub píše:kdepak..já se ptám jen proto, že jsem zvídavý klučík..
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
200 setrvák se vejde, měl jsem jí i v broukovi
šrouby na montáž motoru jsou stejně daleko, tak by se měla vejít i 215 (po chvilce s frézkou v ruce)
šrouby na montáž motoru jsou stejně daleko, tak by se měla vejít i 215 (po chvilce s frézkou v ruce)
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
na obytňák potřebuje motor, který i po úpravách něco vydrží
kup si ponorčí převodovku, ať to i jede rychle
i když zas to prd vydrží
kup si ponorčí převodovku, ať to i jede rychle
i když zas to prd vydrží
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
hele, mě jedno letadlo doma stačí. Navíc Fridolín je na Typ 1 platformě s Typ 1 převodovkou, pokud bych tam teoreticky dával Typ IV motor, tak úskalí konverze na svislý chlazení jsou mi známý a taky přesně vím jak to dát dokupy s Rancho převdovkou která tam momentálně je. Výše uvedenej dotaz je pro 147 irelevantní. Potřebuju si ujasnit jak je to u busa...kompatibilita převodovek a motorů s jednotlivejma převodovkama, čistě pro rozšíření vědomostí-to je vše:-)Hrošík píše:Prima. A teď tu o červené Karkulce, prosímPětišroub píše:kdepak..já se ptám jen proto, že jsem zvídavý klučík..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
fajn
jen vyměnit mrkev
2l převodovka má jiný startér
jen vyměnit mrkev
2l převodovka má jiný startér
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
Tak, tak má pravdu předseda
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
A já mám taky dotaz,
Co když je v busu 1,6 převodovka,ale je tam frema i mrkev na motor typ4,který tam vrčel,
jak tam dostat motor typ1,aniž by se musela vyndat převodovka nebo řezat mrkev o 10mm..
ví někdo o něčem?díky
Co když je v busu 1,6 převodovka,ale je tam frema i mrkev na motor typ4,který tam vrčel,
jak tam dostat motor typ1,aniž by se musela vyndat převodovka nebo řezat mrkev o 10mm..
ví někdo o něčem?díky
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b
No way man...
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------