záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Pětišroub » 05 led 2012

vážení busaři, co všechno obnáší montáž Typu IV do busa s 1600 motorem? Je převodovka 1600 zcela záměnná s převodovkou 1800/2000 co se uchycení týče? Lze Typ IV konstrukčně provozovat na 1600 převodovce?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 953
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod biker666 » 05 led 2012

no zkoušel sem typ4 nacpat na fremu z typ1(samodomo stojan)a nevešel se tam a když sem měřil mrkev tak na typ4 byla delší o 10mm tot mé poznatky takže asi vyměnit fremu a mrkev ale možná se pletu

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Šíša » 05 led 2012

Převodovka 1.6 Typ1 a 2.0 Typ4 jsou v T2b uchyceny stejně ... tj přední silenblok/vidličku do rámu a vzadu přes dva válečkové silentbloky a nosník do kastle.

Motory Typ1 a Typ4 mají jinou zadní příčku, u řemenice, uchycení motoru do kastle.

Motor Typ4 nejde na převodovku Typ1 bez úprav - minimálně nutno vyměnit mrkev (Typ4 snad má delší).

Typ1 převodovka má tři žebra nad diferenciálem, Typ4 má pět.

Toť vše co vím.

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod VW181 » 05 led 2012

Pětišroub píše:vážení busaři, co všechno obnáší montáž Typu IV do busa s 1600 motorem? Je převodovka 1600 zcela záměnná s převodovkou 1800/2000 co se uchycení týče? Lze Typ IV konstrukčně provozovat na 1600 převodovce?


Pro Typ 4 musí být i převodovka jiná nebo prý stačí vyměnit jen frému na převodovce..
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2121
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod wally » 05 led 2012

Jsem jen na telefonu, tak tady nebo mi napiš ;-)

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ransmision
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Želvák Bob » 05 led 2012

Mě to dělali kdysi Blansku - vyměněna fréma - toť vše ... (zpětně tam na čtyřkovou frému 1,6 typ1 vejde bez problémů)
+ jiná vzpěra pod motorem (má jiný průřez - čili je potřeba ji napasovat do úchytů a vzpěru samotnou z každé strany 2x říznout a svařit.
Naposledy upravil(a) Želvák Bob dne 05 led 2012, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod maxmax » 05 led 2012

Tak abych to sjednotil, neboť já to na autě mám. Fréma je stejná, mrkev je nutno vyměnit(4ková je o 10mm delší)příčka motoru je jiná, a má jiné uchycení ke kasli(jiné silentboky)úchyty na kastli jsou stejné. Jelikož jsme při výměné motoru neměli origo příčku, je tem zatím zbastlená 16ková, ale origo už mám, takže jak půjde na jatě motor ven,bude abgrejt :lol: K vidění na Zmrzlíku,máš to kousek. Ještě ta mrkev má delší jen tu kulatinku co jde do ložiska na klice
Naposledy upravil(a) maxmax dne 05 led 2012, celkem upraveno 1 x.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Milosak_1 » 05 led 2012

A setrvák 200 se vejde do frémy 1,6 ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod maxmax » 05 led 2012

To nevím určitě, musel bych to jít změřit, ale myslím že na 90 procent mají stejnej průměr....musí to bejt stejný, když jsou záměnný i startéry, né? :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod OB » 05 led 2012

Tak nám Jendo napiš kam to chceš naćpat. Myslím si, že Frnďolína, je to tak?????
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Pětišroub » 05 led 2012

kdepak..já se ptám jen proto, že jsem zvídavý klučík..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod maxmax » 05 led 2012

ještě chci dodat, že ve Westyně jsem s kombinací 2l motor 1,6 převodovka velmi spokojený, spotřeba tak kolem 10-11ti l
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Hrošík
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 490
Registrován: 06 zář 2006
Bydliště: Nedaleko

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Hrošík » 05 led 2012

Pětišroub píše:kdepak..já se ptám jen proto, že jsem zvídavý klučík..


Prima. A teď tu o červené Karkulce, prosím :)
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Bulli 1970 crossover DunkelGrau / HellGrau
Duc 1999 caferacer SchwarzMatt
Duc 2001 supersport HellRot

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod prak » 05 led 2012

200 setrvák se vejde, měl jsem jí i v broukovi
šrouby na montáž motoru jsou stejně daleko, tak by se měla vejít i 215 (po chvilce s frézkou v ruce)
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod prak » 05 led 2012

na obytňák potřebuje motor, který i po úpravách něco vydrží
kup si ponorčí převodovku, ať to i jede rychle
i když zas to prd vydrží
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Pětišroub » 05 led 2012

Hrošík píše:
Pětišroub píše:kdepak..já se ptám jen proto, že jsem zvídavý klučík..


Prima. A teď tu o červené Karkulce, prosím :)


hele, mě jedno letadlo doma stačí. Navíc Fridolín je na Typ 1 platformě s Typ 1 převodovkou, pokud bych tam teoreticky dával Typ IV motor, tak úskalí konverze na svislý chlazení jsou mi známý a taky přesně vím jak to dát dokupy s Rancho převdovkou která tam momentálně je. Výše uvedenej dotaz je pro 147 irelevantní. Potřebuju si ujasnit jak je to u busa...kompatibilita převodovek a motorů s jednotlivejma převodovkama, čistě pro rozšíření vědomostí-to je vše:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4457
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod prak » 05 led 2012

fajn :-)
jen vyměnit mrkev
2l převodovka má jiný startér
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2121
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod wally » 06 led 2012

Tak, tak má pravdu předseda ;-)
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1152
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod lális » 11 led 2012

A já mám taky dotaz,

Co když je v busu 1,6 převodovka,ale je tam frema i mrkev na motor typ4,který tam vrčel,
jak tam dostat motor typ1,aniž by se musela vyndat převodovka nebo řezat mrkev o 10mm..

ví někdo o něčem?díky
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2121
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod wally » 11 led 2012

No way man... :cry:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host