T2b 4WD Transporter
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
T2b 4WD Transporter
Tak dam jeden vanocni darek pro busi priznivce a nejen je .Na jare vysel v `Volks Word clanek
,ktery jsem uz necekal a udelal mi radost.Zatim zacnu z jine knihy,kde je informaci a obrazku trocha mene.
Prekvapive prvnim pokusem v povalecnych letech o pohon vsech ctyr kol u VW se pricinili inzenyri
Gustav Mayer a Hennig Duckstein z vyvojoveho oddeleni firmy.Neoficialni projekt(dokonce zakazany)
nesl oznaceni EA 466/01 a prvni testy se konaly na pousti africke Sahary roku 75/76 s cervenym a bilym
Kombi.Test zapocal 25.12.1975 v Tunisu,vozy prekonavaly piskove duny o prevyseni az 400 metru,dojely
do Hassi Messaoud a zpet do Tunisu.Odtud se prelodili do Italie,kde najeli dalsich extra 800 kilometru
v tezkych podminkach dojeli oba T2b bez jedineho problemu.
Vyrobeno celkem bylo 5 prototypu z toho 3 Kombi a 2 Westfalie.Znamo je dnes pouze o dvou vozech,jeden
se nachazi ve Volfsburskem muzeu a druhy v soukromych rukach sberatele(predpoklada se stejny osud trech
chybejicich vozu).Nikdy se nedockali seriove vyroby,protoze novy T3 byl jiz na rysovacich prknech,ale presto
se pozdeji uzilo zkusenosti pri vyrobe T3(25) Syncro......(dokonceni v tydnu )
,ktery jsem uz necekal a udelal mi radost.Zatim zacnu z jine knihy,kde je informaci a obrazku trocha mene.
Prekvapive prvnim pokusem v povalecnych letech o pohon vsech ctyr kol u VW se pricinili inzenyri
Gustav Mayer a Hennig Duckstein z vyvojoveho oddeleni firmy.Neoficialni projekt(dokonce zakazany)
nesl oznaceni EA 466/01 a prvni testy se konaly na pousti africke Sahary roku 75/76 s cervenym a bilym
Kombi.Test zapocal 25.12.1975 v Tunisu,vozy prekonavaly piskove duny o prevyseni az 400 metru,dojely
do Hassi Messaoud a zpet do Tunisu.Odtud se prelodili do Italie,kde najeli dalsich extra 800 kilometru
v tezkych podminkach dojeli oba T2b bez jedineho problemu.
Vyrobeno celkem bylo 5 prototypu z toho 3 Kombi a 2 Westfalie.Znamo je dnes pouze o dvou vozech,jeden
se nachazi ve Volfsburskem muzeu a druhy v soukromych rukach sberatele(predpoklada se stejny osud trech
chybejicich vozu).Nikdy se nedockali seriove vyroby,protoze novy T3 byl jiz na rysovacich prknech,ale presto
se pozdeji uzilo zkusenosti pri vyrobe T3(25) Syncro......(dokonceni v tydnu )
Vwase nocni sichta...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b 4WD Transporter
Jedna bola v Kosiciach este za sociku privezena z Rakuska.
Kde je jej koniec uz nikto netusi...
Kde je jej koniec uz nikto netusi...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2b 4WD Transporter
Urcite ho koupil Trnavsky TAZ a chtel vyrobit S1203 ctyrkolku s pohanenou rezervou ,kazdopadne by bylo
zajimave se neco dopatrat.Pro ted jen foto jedne z Westfalek,jak je videt ridici testovane vozy nesetrili.
zajimave se neco dopatrat.Pro ted jen foto jedne z Westfalek,jak je videt ridici testovane vozy nesetrili.
Vwase nocni sichta...
Re: T2b 4WD Transporter
ta safari ma pod tou cernou krytkou nad naraznikem navijak ? jinak ty vyhrabavaci plechy pod sedackou sou super ...
"I never fucked anybody over in my life didn't have it coming to them. You got that? All I have in this world is my balls and my word and I don't break them for no one."
Re: T2b 4WD Transporter
Velice zajímavé, nějaké informace o podvozku, rozvodovce a tak?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: T2b 4WD Transporter
na kolik je to dole spolecny se syncrem?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: T2b 4WD Transporter
ešlipak se do toho montovala fabrika Steyr?
Je to cool, díky za pro mě nový informace.
Je to cool, díky za pro mě nový informace.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b 4WD Transporter
aj mna bugz presviedcal ze to nieje mozne...
cize je fajn vediet ze to mozne bolo.
skusim zistit nejake podrobnosti ked uz mame nejaky smer odkial to prislo.
cize je fajn vediet ze to mozne bolo.
skusim zistit nejake podrobnosti ked uz mame nejaky smer odkial to prislo.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b 4WD Transporter
Nemělo to visco spojku,jen stálý náhon na 4sSATYRr píše:na kolik je to dole spolecny se syncrem?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b 4WD Transporter
Mam nejake fotky spodku a agregatu z tohoto vozu. Bral jsme to jako plevelnou zajimavost, tak je to zahraboseny na dne knihovny. Zitra to vytahnu na svetlo bozi a posli to sem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b 4WD Transporter
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: T2b 4WD Transporter
Drobně zde historie a trochu tech. popis:
"První z pěti prototypů byl dokončen na konci roku 1975. Tato vozidla měla poloautomatickou převodovku podobnou té z brouka. Motor byl 70ps 2l, který vyvinut pro VW / Audi vojenský "Iltis" (T2 nakopalo v testech Iltisu řiť, ale bylo to houby platné). Auto mělo viskozní uzávěrky diferenciálů (samosvor?) a další páku v kabině pro ovládání náhonu 2wd/4wd. Rozsáhlé úpravy byly nutné na přední nápravě kvůli umístění diferenciálu a hnací hřídele a přesměrování topného systému. Tato vozidla měla bubnové brzdy na všech kolech."
a pár obrázků tady, hlavně dole na stránce.
Plevelný to asi moc nebude, protože víc jak 5 prototypů zřejmě nebylo. Jedno z ne příliš dobrých rozhodnutí VW, jak kdosi poznamenal.
Potíž byla v tom, že byl před uvedením na trh hranaťák. Ten se ovšem dočkal 4x4 až v r. 85, jestli to louskám správně.
"První z pěti prototypů byl dokončen na konci roku 1975. Tato vozidla měla poloautomatickou převodovku podobnou té z brouka. Motor byl 70ps 2l, který vyvinut pro VW / Audi vojenský "Iltis" (T2 nakopalo v testech Iltisu řiť, ale bylo to houby platné). Auto mělo viskozní uzávěrky diferenciálů (samosvor?) a další páku v kabině pro ovládání náhonu 2wd/4wd. Rozsáhlé úpravy byly nutné na přední nápravě kvůli umístění diferenciálu a hnací hřídele a přesměrování topného systému. Tato vozidla měla bubnové brzdy na všech kolech."
a pár obrázků tady, hlavně dole na stránce.
Plevelný to asi moc nebude, protože víc jak 5 prototypů zřejmě nebylo. Jedno z ne příliš dobrých rozhodnutí VW, jak kdosi poznamenal.
Potíž byla v tom, že byl před uvedením na trh hranaťák. Ten se ovšem dočkal 4x4 až v r. 85, jestli to louskám správně.
nasávač
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2b 4WD Transporter
Zebrinovy ram podvozku byl vyztuzeny(temer zdvojeny)aby se zabranilo krouceni karoserie,Steyr Puch
se na vyvoji nepodilel,vse pochazelo od VW.Steyr Puch vsak prevzal nektere napady a vyuzil je pri
stavbe Syncra,ktere se testovalo jiz v roce 1983.Ten samy(velice podobny) ,tedy VW system uzilo Audi
o nekolik let pozdeji pri vyrobe svych prvnich offroadu
Na vyse uvedenem modelu Sahara bylo pouzito neco malo vybaveni z Westfalie,predni navijak byl elektricky,
kola sestnactky,pridavne mlhovky v cernem provedeni,plastikove kryty kol,stresni zahradka,zadni okno bylo
plastikove(plexi),hledacek z ambulance,na palubni desce pribyly tri budiky,vyfuk byl vyveden v narazniku,
najezdova mista byla zespodu chranena plechem.Spotreba na 2l karburatorovych motorech mezi 13-16l/100km
max.rychlost 115-120 km/h
se na vyvoji nepodilel,vse pochazelo od VW.Steyr Puch vsak prevzal nektere napady a vyuzil je pri
stavbe Syncra,ktere se testovalo jiz v roce 1983.Ten samy(velice podobny) ,tedy VW system uzilo Audi
o nekolik let pozdeji pri vyrobe svych prvnich offroadu
Na vyse uvedenem modelu Sahara bylo pouzito neco malo vybaveni z Westfalie,predni navijak byl elektricky,
kola sestnactky,pridavne mlhovky v cernem provedeni,plastikove kryty kol,stresni zahradka,zadni okno bylo
plastikove(plexi),hledacek z ambulance,na palubni desce pribyly tri budiky,vyfuk byl vyveden v narazniku,
najezdova mista byla zespodu chranena plechem.Spotreba na 2l karburatorovych motorech mezi 13-16l/100km
max.rychlost 115-120 km/h
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2b 4WD Transporter
Testovaci jizda Saharou nebyla absolutne sponzorovana firmou VW a cely vylet si zaplatili
z vlastni kapsy Mayer s Duckstein.Zatimco predni nahon byl samosvorne uzaviratelny,
tak zadni pohon nebyl a ridic si musel pomahat pribrzdenim kola,ktere se protacelo
soude podle zdvojenych rucnich brz.(Kdyz jsem zapadl s eMBesem ve snehu,tak jsem si taky pomahal pritazenim rucky)
Same udelej mi radost a dej mi sem ty obrazky...siiim,siiim
z vlastni kapsy Mayer s Duckstein.Zatimco predni nahon byl samosvorne uzaviratelny,
tak zadni pohon nebyl a ridic si musel pomahat pribrzdenim kola,ktere se protacelo
soude podle zdvojenych rucnich brz.(Kdyz jsem zapadl s eMBesem ve snehu,tak jsem si taky pomahal pritazenim rucky)
Same udelej mi radost a dej mi sem ty obrazky...siiim,siiim
Vwase nocni sichta...
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: T2b 4WD Transporter
Ta dělená ručka je móóóc pěkně dělaná... A taky velice účinná...
Mám na své T3 pěkně udělanou od kamaráda hračičky a funguje to luxusně... Teď v zimě na namrzlém parkovišti mi třeba umožňuje parkovat pomocí neskutečných úhlů a jakmile začne jedno kolo klouzat, tak je to taky výborná pomoc... V současnosti se u čtyřkolek vlastně podobným způsobem simuluje závěrka diffu. Ale chybí tomu ten cit a předvídavost řidiče...
Mám na své T3 pěkně udělanou od kamaráda hračičky a funguje to luxusně... Teď v zimě na namrzlém parkovišti mi třeba umožňuje parkovat pomocí neskutečných úhlů a jakmile začne jedno kolo klouzat, tak je to taky výborná pomoc... V současnosti se u čtyřkolek vlastně podobným způsobem simuluje závěrka diffu. Ale chybí tomu ten cit a předvídavost řidiče...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b 4WD Transporter
něco malého pro inspiraci http://www.youtube.com/watch?v=49nVq_QB ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... gn-M-73gn8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... gn-M-73gn8" onclick="window.open(this.href);return false;
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2b 4WD Transporter
Přidávám článek z Kaefer Revue
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912