Termostat motor Typ4

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Šíša » 05 čer 2011

Ne to opravdu není on. Ale... za kolik je případně k mání a je OK? Nebo-li se nedá natahovat a pod., prostě je pevnej a bez dirky?
V manuálu mám uvedenou teplotu 65 - 70stC, tak to by mohlo jít.
Holt tam budu muset vymyslet nějakej mezikus a o jeho délku zkrátit/upnout dál ovládací lanko.
Dík!

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod VW181 » 05 čer 2011

A jaká teplota je napsaná na origo?
Mám jeden, ale je na něm 140stupňů
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Šíša » 05 čer 2011

To vědí asi už jen v kovošrotu, ale zkusím se podívat, zda-li náhodou nevyskočil u toho pytle co měl namířeno do kovošrotu. :D

Ale 140stC je trochu moc ne...? :?:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Pětišroub » 05 čer 2011

brouk otevírá cca 65-70, typ 4 na 85°
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Šíša » 06 čer 2011

Nejsem si tak jist, náčelníku, neb v příloze jest screen z "Volkswagen Official Service Manual Bus 1968 - 79" ze sekce o Typ4 motoru a píšou tam 65 - 70stC

termostat.jpg


A koukám, že by tu zde zmíněných 140st mohlo sedět, pakliže to bude ten pán "Farnhajt" :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Pětišroub » 06 čer 2011

jist jsem si já

prod. číslo 021 119 159 T2 72-72.5 (65°-70°C)
prod. číslo 021 119 159A T2 72.5-79 (85°-90C)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Šíša » 06 čer 2011

Mno, tak já radši dle manuálu ... ale ono to bude lepší i s tím co otevírá dříve, než bez žádného :D

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Pětišroub » 06 čer 2011

konej podle svého gusta:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod VW181 » 06 čer 2011

Mám tenhle:
Při zahřátí je největší rozměr 65mm(od čudlíku k čudlíku), samotná harmonika cca 53mm
Za studena 45mm (od čudle k čudlu), samotná harmonika cca 30mm.
Přílohy
P6060165.JPG
P6060165.JPG (158.82 KiB) Zobrazeno 4920 x
P6060164.JPG
P6060164.JPG (163.96 KiB) Zobrazeno 4920 x
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Šíša » 06 čer 2011

Jo to je on. Už píšu SZ adresu :D

Teda jestli jsi ho nezahrival letlampou na tech 14Ost ale Celsiových :lol:

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2645
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Michal » 22 kvě 2014

Lidičky, jaký je rozdíl mezi těmito termostaty? Oba jsou signovaný VW a psaná teplota je 65-70°C.

Obrázek

Který mám použít?

Díky za rady, m.

JirkaB
Příspěvky: 247
Registrován: 19 srp 2008

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod JirkaB » 22 kvě 2014

Termostat Typ4 - tedy placatý motor - 85-90°C
Nyní testuji v busíkovi (týden) termostat, který pasuje přesně do placatého motoru a otvírá na 85°C. Nový cena byla do 1000Kč, je to více než rok co jsem jej kupoval, výroba na zakázku, ale busík stál a teprve včera vyjel. Bude-li zájem pokusím se zajistit znovu.
Jediný rozdíl oproti originálu, je vnější průměr, ale do držku vleze bez jakýchkoliv úprav čehokoliv.
Je dražší, ale otevře horký motor jak to má motor rád.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat motor Typ4

Příspěvekod Milosak_1 » 22 kvě 2014

Jezdím zásadně bez termostatu a sitičů. Proč ? Protože jezdím pouze v létě, a krátké sání je do cca 60 vteřin už natolik ohřáté, že krásně drží volnoběh (pomáhá tomu i velký obsah). Sleduji akorát tlak a teplotu oleje, a to mi úplně stačí.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host