Zrada v zapalování-Busi elektrika

chalin
Příspěvky: 6
Registrován: 10 úno 2011

Zrada v zapalování-Busi elektrika

Příspěvekod chalin » 17 bře 2011

Potřeboval bych poradit.Při zapnutí klíčku mi normálně teče proud do cívky,ale v momentě kdy začnu startovat,přestane.Je možný,že je to ve spínací skřínce?T2b,motor 1,6.Díky za radu

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod VW181 » 17 bře 2011

Jestli to předtím fungovalo, tak je vadná spínačka!

Jestli dáváš do kupy nějaký vrak, tak to může být špatně zapojené, protože při startování se odpojují např světla.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod maxmax » 17 bře 2011

Nebo velkej odběr startéru,nebo studeňák,nezbyde při startování proud pro cívku. Taky možnost [-X
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod john » 17 bře 2011

Vsetky spomenute priciny su mozne, pridal by som spatnu bateriu ... ak v okruhu zapalovania je pouzity ballast resistor, poukazuje to na vadnu spinaciu skrinku..

chalin
Příspěvky: 6
Registrován: 10 úno 2011

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod chalin » 17 bře 2011

Mě to totiž jednou šlo a pak zase ne.Tak jsem hledal a napadla mě spínačka.Kdyby to bylo špatně zapojený tak to nedá vůbec(aspoň si to myslím).Jo a na roztažení to normálně blafne.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod Milosak_1 » 17 bře 2011

Zkusil bych zmerit jake je napeti na civce pri startovani, pokud hodne klesne, tak baterka nebo starter, pokud uplne klesne, tak skrin
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod Šíša » 17 bře 2011

Pořeš spínačku, vžyť je to neporuchovější část celého systému "startování/zapalování".

Má drahá polovička by mohla vyprávět, jak jsem jí s tím půl roku, a možná i více, doslova sral :lol: Nejdřív to šlo, že jsem při startování držel lehce ohnutej svazek ze spínačky, pak musel být ohnutej víc, pak se musela hledat správná poloha a nakonec spínačka nebyla potřeba ... vytaženej svazek a v konektorech dvě vlásenky (sponky do vlasů z drátu). Jedna natrvalo pro zapnutí zapalování, druhá přikládána jen v okamžiku startování :lol: Prostě způsob krádeže auta, jen bez urvanejch kabelů :D

Koukni na ní, nebo si jen pujč od někoho na vyzkoušení.

chalin
Příspěvky: 6
Registrován: 10 úno 2011

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod chalin » 17 bře 2011

Proud lesne ihned na nulu.Tak to zkusím propojit a uvidím.Ten svazek jde přímo do pojistkovky nebo je někde cestou dělenej?

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod Milosak_1 » 17 bře 2011

chalin píše:Proud lesne ihned na nulu.Tak to zkusím propojit a uvidím.Ten svazek jde přímo do pojistkovky nebo je někde cestou dělenej?

Presne, jak pises. Natahnul bych primo z baterky provizorni drat a zkusil nastartovat. Pokud to pujde, je to urcite skrin.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Hrošík
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 490
Registrován: 06 zář 2006
Bydliště: Nedaleko

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod Hrošík » 17 bře 2011

Setkal jsem se jeste s jednim problemem, ktery ma uplne stejne priznaky, a nebyla to vadna spinacka (uz to vyse zminil VW181, ale trosku to rozvedu): v pojistkove skrini je jedna pojistka, ktera odpojuje plus pri startovani (potkavaci svetla, radio apod.), aby byl minimalizovan odber pri startovani. Ve svem aute jsem jednou omylem zapojil civku na tuto pojistku a projevovalo se to presne takhle. Po zapojeni civky na spravnou pojistku, kde je pri zapnuti klicku i pri startovani 12V, bylo vse OK.
Naposledy upravil(a) Hrošík dne 17 bře 2011, celkem upraveno 1 x.
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Bulli 1970 crossover DunkelGrau / HellGrau
Duc 1999 caferacer SchwarzMatt
Duc 2001 supersport HellRot

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod Šíša » 17 bře 2011

Je to stejné i v busu? ... do schémat jsem zatím nekoukal ...

Uživatelský avatar
Hrošík
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 490
Registrován: 06 zář 2006
Bydliště: Nedaleko

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod Hrošík » 17 bře 2011

Šíša píše:Je to stejné i v busu? ... do schémat jsem zatím nekoukal ...


Princip je stejný i v busu, zapojení se může oproti brouku trošku lišit.
Vzal jsem schéma jakési T2B rok 73/74 http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... _7374a.jpg
Na spínačce (D) se jedná o svorku označenou písmenem X, která vede na pojistku 10. Tato svorka má při zapnutých kontrolkách (tedy před a po nastartování) +12V, ale při startování je bez napětí.
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Bulli 1970 crossover DunkelGrau / HellGrau
Duc 1999 caferacer SchwarzMatt
Duc 2001 supersport HellRot

chalin
Příspěvky: 6
Registrován: 10 úno 2011

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod chalin » 17 bře 2011

Tak teď jsem to zkoušel zapojit na prudko od baterky a při dotyku na cívku auto začíná troubit :shock: .Asi je v tý elektrice nějakej guláš.Zkusím ještě smráknout tu pojistkovku a uvidím.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4459
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod prak » 17 bře 2011

Zapni "klíček" do rozsvícených kontrolek. Vlez pod auto a u startéru spoj šroubovákem + od baterky s konektorem magnetu kotvy (drát od spínačky).
Je to zadarmo, bez pomoci dalších osob a bez půjčených součástek.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod Lugen » 17 bře 2011

prak píše:Zapni "klíček" do rozsvícených kontrolek. Vlez pod auto a u startéru spoj šroubovákem + od baterky s konektorem magnetu kotvy (drát od spínačky).
Je to zadarmo, bez pomoci dalších osob a bez půjčených součástek.

a vyřaď rychlost, mohlo by to bolet :D ne prak ma pravdu, je to nejjednodušší...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod john » 18 bře 2011

chalin píše:Tak teď jsem to zkoušel zapojit na prudko od baterky a při dotyku na cívku auto začíná troubit :shock: .Asi je v tý elektrice nějakej guláš.Zkusím ještě smráknout tu pojistkovku a uvidím.


Tam teda je gulas, pretoze klakson za normalnych okolnosti je stale pod "+" a spina sa kostra " - "

Uživatelský avatar
Proky
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 472
Registrován: 08 lis 2009
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod Proky » 18 bře 2011

A nemáš prohozený kabely na cívce, u jednoho brouka byli otočený kabely na cívce a když jsme dali zpátečku tak čidlo vykratovalo motor, tak jestli tam nemáš někde podobnou zradu
Bubu Oval (1955)

chalin
Příspěvky: 6
Registrován: 10 úno 2011

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod chalin » 18 bře 2011

Tak jsem to rozpohyboval přes to přímý napájení.Je to asi někde prošlehlý,protože mi to parkrát zatroubilo a pak zase ne.Už startuje,ale tu elektriku musím celou prolést.
Ještě ta cívka-mám tam na plusu-silnej kabel přívodu + a černý kabel,který jde k čidlu a ke karbecu.Na mínusu je kondík a nějaký barevný kabel vedený ve stejný bužírce jako silný plus na cívku.Někdo se v tom musel hrabat,protože byly kontakty na cívce očištěný od oxidace.
Díky všem za ochotu a rady.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: zrada v zapalování

Příspěvekod Milosak_1 » 18 bře 2011

Dej sem foto, at se taky podivame
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5480
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Zrada v zapalování-Busi elektrika

Příspěvekod udeeska » 13 dub 2011

Nevidim tady busi elektriku,tak jsem to trochu prejmenoval,ale jestli tu je a ja to prehledl,
tak dejte vedet a ja to smaznu a premistim.
Na mym buse se mi stalo to,ze mi neslo dobijeni.Pri zapnutem klicku se rozsvitila kontrolka a po
nastartovani zarila jeste vice,coz mi povedelo,ze dynamo je v poradku,ale dobijeni neslo.Rikam si,
ze bus stal 5-6 let a ze je treba pecka v relatku,ktere jsem vyndal,rozebral,zkontroloval kontakty,
se vsim zahybal(uvnitr vse jak nove),dal dohromady a namontoval.Vse se opakovalo znovu,po
nastartovani opet kontrolka dobijeni zarila jak ruda hvezda nad Kladnem.
A ted otazka kde je problem?(Ja ho vyresil,ale co Vy na to?)
Vwase nocni sichta...


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host