Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Odpovědět
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od udeeska »

:D
Lukes píše:
14 kvě 2023
Od 13 robim vsadeco v Zetore :D kde synchron je príliš voňavé slovo.
Medziplyny a dvojitú spojku kopem aj na plno synchronizovaných prevodovkach ked sa šantím a naháňam.

Pri podraďovaní “v ťahu” rýchlosť vyradím na poli vyšliapnutou spojkou, švihám medziplyn “podla ucha” a rýchlosť spadne tam kam má aj bez spojky.

Medziplyn roztočí kolieska prevodovky na otáčky v danej cestovnej rýchlosti. Dvojitá spojka spomalí koliesko daneho prevodu na otáčky kolesa.

Hodilo sa mi to pri poruche spojky, ale to urcite zazilo vela z Vás.
😀👍 a já kokot zapomněl na meziplyn a přitom musím na 🚌 UglyFace šlapat s meziplynem dolů, protože synchron mezi 2 a 3 škrtá.... já tak pořád řadim i na busu 69 nebo ponorce 64 ...tak nějak automaticky že zvyku.
...Zetora s platakem a Bobkem jsem taky chvíli honil.
.. tož pokračujme 🤭
Přílohy
zazitek-traktor-zetor_3011_tall.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od tarmara »

začala se mi plašit ručička tachometru (T2b 1977), při nižších rychlostech (cca do 60-70kmh) litá v cca rozmezí +-20kmh od aktuální rychlosti. Když se rozjedu víc, tak se zklidní. Počítadlo ujetých kilometrů počítá správně. Náhon v bowdenu vypadá lehce přidřený - asi se neprotáčí jak by měl. Čím namazat? Bílá líthná vazelína? Konkor? Grafit? Nebo to bude něco jiného než nízká kluznost bowdenu?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
bobo88
Příspěvky: 242
Registrován: 03 bře 2016

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od bobo88 »

Mě ručička tachometru taky lítala , povolil jsem maticí u tachaku a je klid.

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od tarmara »

bobo88 píše:
06 čer 2023
Mě ručička tachometru taky lítala , povolil jsem maticí u tachaku a je klid.
tu prevlecnou matici, kterou je prichyceny do tachometru bovden s nahonem? zkusim! dik
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Rychnak »

tarmara píše:
06 čer 2023
začala se mi plašit ručička tachometru (T2b 1977), při nižších rychlostech (cca do 60-70kmh) litá v cca rozmezí +-20kmh od aktuální rychlosti. Když se rozjedu víc, tak se zklidní. Počítadlo ujetých kilometrů počítá správně. Náhon v bowdenu vypadá lehce přidřený - asi se neprotáčí jak by měl. Čím namazat? Bílá líthná vazelína? Konkor? Grafit? Nebo to bude něco jiného než nízká kluznost bowdenu?
Myslím si že se s tebou pomalu loučí bowden, mě dočasně pomohlo namazání bílou vazelínou ve spreji

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2487
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Namazat. Ja dávám občas stříkačkou trošku oleje, nic spešl, prostě co najdu. A je zas na par let klid.

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od gandy »

Typ4 2.0 motor - topníky

Řešil někdo odstavení topníků a všeho kolem? Topení nepoužívám, stejně je odpojeno. Nechce se mi zapojovat trubice a větrání v motorovém prostoru k ničemu, jen to zabírá místo..

Plechy kolem motoru zaslepím,to je to nejmenší.
- co topníky? je lepší nechat je foukat pod auto, nebo taky zaslepit? Jde mi o teplotu - dusit to v uzavřeném prostoru, nebo nechat dýchat ven?
- jaký je názor na přívod teplého vzduchu do sahary? Je to vůbec žádoucí pro letní povoz?

K druhé otázce přidám foto a odkaz na bazmek z JK - pruduchy k sahaře od topníků odhalené, termostat tam vůbec neni..
- foto: všiměte si chybějícího termostatu a odhaleného pruduchu sahary (aspoň filtr by si to zasloužilo), ale možná pak termostat doplnili :D .
C0BB1476-87F9-453B-B363-4311C0A32DD7.jpeg
C0BB1476-87F9-453B-B363-4311C0A32DD7.jpeg (114.24 KiB) Zobrazeno 2465 x
Každopádně mi jde primárně o teplý vzduch z topníků do sahary.
- Má smysl / Nemá smysl?
Pokud ano, stačí sharau nechat "dýchat" teplo pod motorem (kterého je dost) a nasadit na vdechy jen nějaký filtr?
Nebo taky zaslepit = teploty má dost, protože je přidělaná přímo k motoru?

Děkuji

https://www.justkampers.com/vw-t2-bay-w ... -42mm.html
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od udeeska »

To jako to máš jak na fotce bez žádných spodních plechů? To se mi stalo na 1.5l kde chyběl spodní plech na třetím válci a jsem přidřel 🥴
...bez topniku ani tak nebudeš mít asi dobrou cirkulaci chlazení,pokavad nestavís něco speciálního...
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Sam »

Ja tedy na topeni nedam dopustit a velice rad si ho zapnu. Ono treba v takovem dubnu nebo zari dokaze teplota nad ranem klesnout k peti stupnum.
Pokud je to ale tropicka summer kara na cervenec a srpen, jezdis jen pres den a vstavas tzv "na Prazaka", tak to topeni tedy vyrezej. K topnikum bych vzduch dotahl a nechal ho foukat bypasem pryc pod auto. Uz jsem ale videl i instalace, tedy typ1, kde byly topniky odpojene zcela. A myslim, ze to motor i majitel nakonec prezil.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od gandy »

udeeska píše:
21 čer 2023
To jako to máš jak na fotce bez žádných spodních plechů? To se mi stalo na 1.5l kde chyběl spodní plech na třetím válci a jsem přidřel 🥴
...bez topniku ani tak nebudeš mít asi dobrou cirkulaci chlazení,pokavad nestavís něco speciálního...
Fotka je jen orientační, originál CSP odhalený kus k prodeji. O cirkulaci mi jde, ano. Právě proto se ptám na tu saharu. Výdech na stranu ke kabině je jedno, ten může bejt stejně tak zavřenej, nebo zaslepenej... ALe jestli je třeba cirkulovat vzduch mezi topníky i na druhé straně, pak je můžu stále propojit ve spodní části - u výfuku, místo v motorovém prostoru.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Samba »

asi bych nechytračil a nacpal bych tam original topníky, maximálně vyhodil přídavnej ventilátor a vstup zablindoval..oplechoval, tak jak to má bejt a samosebo s termostatem.. ale je to Tvoje auto..

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Pětišroub »

pokud chceš na motoru nechat topníky, ale nezapojovat topení, určitě je provětrávej.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od gandy »

Pětišroub píše:
21 čer 2023
pokud chceš na motoru nechat topníky, ale nezapojovat topení, určitě je provětrávej.
Přesně o to mi jde. Tak tedy upřesním dotaz:

Cirkulace vzduchu přibližně:
AirFlow.jpg
AirFlow.jpg (93.93 KiB) Zobrazeno 2313 x
= každý topník stáhne asi 5 procent čerstvého vzduchu ze sahary

- topníky do větráku dokola zapojovat nebudu, tyto výstupy zaslepím jak v topnících, tak v oplechování, aby teplota nešla nahoru v okolí vrtule
- na druhé straně je můžu zapojit do stávající sestavy pruduchů až do kabiny, nebo foukat pod auto

na obrázku v grafu ŽLUTÉ výdechy sahary
- asi bude nejlepší nechat saharu do topníků foukat, aby je to ochlazovalo?
- Nebo stačí zaslepit a využít těch +- 10 procent na ochlazování hlav? V tom případě by asi bylo lepší topníky nezaslepovat vůbec a nechat na ně prostě foukat vzduch pod autem?

O termostatu tady vůbec nepolemizuju, to je jasná věc :)

Dík!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Pětišroub »

okud chceš na motoru nechat topníky, ale nezapojovat topení, určitě je AKTIVNĚ provětrávej.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od gandy »

Pětišroub píše:
21 čer 2023
okud chceš na motoru nechat topníky, ale nezapojovat topení, určitě je AKTIVNĚ provětrávej.
To jsem potřeboval slyšet :)

Děkuji
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Rege
Příspěvky: 28
Registrován: 16 úno 2012

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Rege »

Přátelé, kamarádi,
nemáte někdo čistě náhodou na veteránských nebo bílých papírech T2b s emerickou zvedací střechou Riviera od výrobce ASI? Nevím totiž, jakou výšku a váhy mám uvést do "Žádosti o provedení testování historického vozidla", nijak výrazně se to nebude lišit od Westky, ale pokud bude v databázi stejné auto s jinými daty, bude problém... Předem moc děkuju za každou odpověď i za informace k této nástavbě.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Herbie »

Dotaz na busaře

Motory Typ 4
Můžete mi prosím někdo napsat jak je to tam s vrtáním a zdvihem u jednotliových typů
1.7 ? 1.8 ? 2.0 ?

Nějak se v tom neorientuju a z netu na mě vypadly nesourodé údaje

Děkuji
... a vůbec !

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od VWenca »

1679 ccm- vrtání 90, zdvih 66 mm
1795 ccm - vrtání 93,zdvih 66 mm
1970 ccm- vrtání 94, zdvih 71 mm

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od tomas4 »

Zdravim z niceho nic mne najednou nejde ze 4 podradit na 3.nejde to pres zuby proste to tam nejde zadnej maznak. Ani meziplyn ani 2 slapnout na spojku.z 2 na 3 jde radit normalne. KdybY byl synchron tak to pujde pres zuby ne?naky napad?dekuji

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od boldor »

Rege píše:
26 čer 2023
Přátelé, kamarádi,
nemáte někdo čistě náhodou na veteránských nebo bílých papírech T2b s emerickou zvedací střechou Riviera od výrobce ASI? Nevím totiž, jakou výšku a váhy mám uvést do "Žádosti o provedení testování historického vozidla", nijak výrazně se to nebude lišit od Westky, ale pokud bude v databázi stejné auto s jinými daty, bude problém... Předem moc děkuju za každou odpověď i za informace k této nástavbě.
K testaci předlož správná data, případně katalog / prospekt.

https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... iviera+asi

Pokud je v nějaké databázi špatný údaj, je potřeba ho opravit a ne se takovému údaji podřizovat.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Odpovědět