Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Sam »

MilosS píše:Ahoj. Nemate nekdo prosim zalohu pokladu co byly zde na ftp? Neslo by to nahrat treba na ulozto, popripade za lahev neceho dobryho primo na flashdisk? :)
Jsou toho 2GB, kdyztak sz
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
TomB
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 630
Registrován: 26 dub 2010
Bydliště: Jílové

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od TomB »

Prosímpěkně, nemohl by mne někdo poslat do patřičných míst? Hledám a nemohu najít téma o mazání přední nápravy busa.. Dal bych něco do ohně že sem ho tady někde četl.. Asi neumím hledat a nebo mi nefunguje adekvátně mozek.. Děkuji předem..
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od tomas4 »

zdravim prosim nekdo nakej navod jak udelat zakladni nastaveni ventilu u motoru typ 4 kod cu s hydrostelama?nako se to musi delat ,zacli tukat a sou skoro novy tak sem asi neco udelal blbe dekuji

Uživatelský avatar
Qwesty
Příspěvky: 53
Registrován: 12 kvě 2004
Bydliště: Praha 9

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Qwesty »

... u CU motoru se ventily nenastavují, tuto práci zajišťují právě hydroštely. Apropo, nový jsou ventily nebo hydroštely? Když začnou hydra klepat, mají většinou něco za sebou, ale někdy to udělá i olej.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Šíša »

Bus ma maznice "standardne" u lozisek, pak jednu na pomocnem cepu a o dalsi nevim. Mazalina snad A00. Usi treba prolejt Konkorem.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1521
Registrován: 01 pro 2010

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od evinsen »

tomas4 píše:zdravim prosim nekdo nakej navod jak udelat zakladni nastaveni ventilu u motoru typ 4 kod cu s hydrostelama?nako se to musi delat ,zacli tukat a sou skoro novy tak sem asi neco udelal blbe dekuji
základní je že hydroštel je prázdný.nastav si válec co pálí a zašroubuj šroub koníku až na doraz hydra(ventil se neotvírá) a potom šroub povol o 5 závitů a tam ho zaaretuj.takhle to opakuj u všech a máš základní nastavení.pokud ale hydro houpe i nalitý,je na výměnu

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1521
Registrován: 01 pro 2010

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od evinsen »

potom by jsi měl motor bez zapalování několikrát otočit starterem aby se hydra nalila a až potom startovat. to je postup pro výměnu hydroštelů

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

evinsen píše:potom by jsi měl motor bez zapalování několikrát otočit starterem aby se hydra nalila a až potom startovat. to je postup pro výměnu hydroštelů
Evinsene při vší úctě tvůj postup je sice možný , ale jen po rozborce motoru a vymytí hyder- prakticky prázdná hydra . Píšeš sice -několikkrát otočit startérem aby se hydra zalila , ale při vůli cca 4mm je velké nebezpečí vyskočení tyček na hranu hydra a jejich ohnutí . Dráha pístku je +- 5,6 mm podle toho , od kterého výrobce dnes koupíš . Ina - tj origo skončila výrobu takže dnes Febi , Mechanex , Ajusa ,poláci .......Třešničkou na dortu je kopie poslední verze Iny od CSP - jsou OK. Píšeš 5otáček od dorazu na dno - jedna otáčka štelovacího šroubu je 0,8 mm tzn 5x0,8 =4mm . Dostáváš se na míru 1,6 mm - což je přesně 2 otáčky , které uvádí VW jako základní seřízení . Ve všech manuálech se uvádí varianta naplnit hydra olejem , namontovat a na válci , kerý pálí vyšroubovat štelovací šrouby do malé vůle , dotahovat do okamžiku ztráty vůle a přez odpor dotáhnout o dvě otáčky. Zajistit kontramatkou a pokračovat na ostatních válcích. Tvůj postup je sice po stránce geometrie rozvodů správný , ale pro případ seřízení hyder , která už byla v normálně v provozu - nepoužitelný . Tomas 4 se ptá jak zkontrolovat nastavení při nejistotě - hydra mu jak píše začli tukat - tedy musí použít postup , který jsem popsal. Po seřízení se musí počkat zhruba půl hodiny až se z hyder vytlačí přebytečný olej a ventily si sednou. Pak už jen start............

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1521
Registrován: 01 pro 2010

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od evinsen »

ptal se na základní nastavení a první větě píši vylitá,resp.prázdná.pro to se ale rozborka motoru dělat nemusí. píšu 5 závitů,nikoliv otoček,slengově tedy 2 a půl otáčky a potom postup co jsem psal.nezmiňoval jsem se že se motor nesmí tůrovat a poslechem kontrolovat jesli se hydra zalila. laborování a ladění vomydlených hydroštelů je věc ke které jsem se nevyjadřoval,ale z dotazu thomase 4 jasně plyne že je má nové a chce se ujistit že základní nastavení provedl správně a jestli klepot nových hyder není příčinou špatného nastavení. až tuhle možnost vyloučí,může dotaz rozšířit jinam.
hydra mám ina a febi. v ině byl kdysi tento návod

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od tomas4 »

diky moc,uz sem to nastavil podle pritele na tlefounu

Uživatelský avatar
TomB
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 630
Registrován: 26 dub 2010
Bydliště: Jílové

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od TomB »

Šíša píše:Bus ma maznice "standardne" u lozisek, pak jednu na pomocnem cepu a o dalsi nevim. Mazalina snad A00. Usi treba prolejt Konkorem.
Díky!!
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od gandy »

Čau, sháním panty víka motoru na T2B r.78. Neřešil někdo výměnu? Našel jsem je u Jaška i v Olomouci. Cena u Jaška mi připadá dost přestřelená, to bych raději koupil starší. Ale v Olomouci mají toto:
http://shop.i-ekonom.cz/beetle/katalog. ... motoru--75

Píší, že je to do r. 75. Je v tom nějaký rozdíl? Myslím si, že není ale než to koupím, tak se raději poptám.
Pokud někdo má starší, poptávám je v inzerci.

Dík!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1521
Registrován: 01 pro 2010

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od evinsen »

hele,jestli máš starší a vymletý,je jednoduchý je přečepovat. máš jistotu a originál.sice nestojí moc ale i tak si myslím že se ti to vyplatí nejen finančně

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od gandy »

evinsen píše:hele,jestli máš starší a vymletý,je jednoduchý je přečepovat. máš jistotu a originál.sice nestojí moc ale i tak si myslím že se ti to vyplatí nejen finančně
Bohužel je nemám vůbec.. Zatím to vypadá na koupi těch z Olomouce, jestli teda někdo nevyhrabe nějaký hrůzy v kůlně :)
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Šíša »

Zdravim!

Na serizovacim sroubu na prevodce rizeni T2b mi prirezla aretacni matice.

A tudiz dotaz:

- nerozpadne se to nejak vevnitr, kdyz ten sroub s matkou komplet vysroubuju pro uvolneni matice?

Diky!

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Herbie »

řekněte mi jako budsů neznalému
jak se u T2B seřizuje odklon předního kola ?

Je tam excentr, stejně nebo podobně jako u brouka ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od maxmax »

JJ, exentr, ale nevím jak je to u brouka :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1521
Registrován: 01 pro 2010

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od evinsen »

Herbie píše:řekněte mi jako budsů neznalému
jak se u T2B seřizuje odklon předního kola ?

Je tam excentr, stejně nebo podobně jako u brouka ?
stejně jako u brouka,jenom trochu větší

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1521
Registrován: 01 pro 2010

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od evinsen »

Šíša píše:Zdravim!

Na serizovacim sroubu na prevodce rizeni T2b mi prirezla aretacni matice.

A tudiz dotaz:

- nerozpadne se to nejak vevnitr, kdyz ten sroub s matkou komplet vysroubuju pro uvolneni matice?

Diky!
musíš sundat tu matku,třeba ji odřízni,ale jiná cesta není bez poškození.nepoškoď ale závit toho šroubu.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý

Příspěvek od Herbie »

evinsen píše:
Herbie píše:řekněte mi jako budsů neznalému
jak se u T2B seřizuje odklon předního kola ?

Je tam excentr, stejně nebo podobně jako u brouka ?
stejně jako u brouka,jenom trochu větší

Děkuju :)
Onehdá mě totiž jeden majitel busa přesvědčoval, že tam žádnej excentr není, že je to napevno
a že mu to na geometrii potvrdili ....
.... no a mě to porád vrtalo hlavou, že to musí bejt blbost
... a vůbec !

Odpovědět