Nechtěl jsem to prozradit jako první , ale už je to na spadnutí - mechanický počítač kilometrů - vkládá se mezi tacho a náhon , při 160000 km sepne kontakt a rozsvítí se kontrolka lambdy sondy = jeď do servisu na kontrolu funkčnosti sondy...............(je na tom taky reset knofl) - pravěk , ale hezky
Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Hezká zajímavost,něco podobného jsem měl v broukovi z USA,menší hliníkový a dva dráty,vypátral jsem jen že to má něco společného s emisemi,ale pro absenci ŘJ a většiny svazku jsem se ve výzkumu dál nedostal
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Takovej moribundus a dneska je to jeden řádek kódu ve Firmware.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Tak jenom opravím kilometry. 15 tisíc mil,zhruba 25 tisíc km.
Dávalo se snad pouze na vývoz do Kalifornie, půlka náhonu vedla od kola pod papundekl pod palubkou řidiče do tohoto CAT/Reactor a pak do tachometru. Nespolehlivá byla plastiková kolečka.
Asi servisi tahali z neznalých majitelů dost peněz, pravděpodobně jen stiskli tlačítko Reset a těšili se na další peníze (easy money) po dalším cyklu .
Dávalo se též na P912.
Dávalo se snad pouze na vývoz do Kalifornie, půlka náhonu vedla od kola pod papundekl pod palubkou řidiče do tohoto CAT/Reactor a pak do tachometru. Nespolehlivá byla plastiková kolečka.
Asi servisi tahali z neznalých majitelů dost peněz, pravděpodobně jen stiskli tlačítko Reset a těšili se na další peníze (easy money) po dalším cyklu .
Dávalo se též na P912.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
A tady ještě ta "divná" kontrolka jak píše JirkaB
Vwase nocni sichta...
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Prosím zkušenější , mám auto chvíli , tato věc na obrázku je zpětný ventil od podtlaku k posilovači ?????? Nápis ATE , šipka k motoru.
Ještě jedna prosba o radu, předchozí majitel asi v Texasu, vykuchal vstřikování a dal tam progresivní karburaci, mi jsme tomu za mlada říkali dvojitej karbec,
no a tu hadici od posilovače zapojil k filtru vzduchu -nahoře , myslím, že správně by měla být připojena dole na přírubu - tedy pod klapky, tam je podtlak. Prosím o radu jak to má být správně . Foto mohu dodat. Díky předem
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Píšeš správně.
Motor typ4 má v Evropě dva karburátory, karburátory jsou nahoře Y sání. A na každé straně jedna noha (blíž ke předku auta) Y má "nátrubek". Na nich je gumové koleno a obě jsou spojeny trubkou a ta má v levém zadním rohu ještě další vývod k posilovači.
Motor typ4 má v Evropě dva karburátory, karburátory jsou nahoře Y sání. A na každé straně jedna noha (blíž ke předku auta) Y má "nátrubek". Na nich je gumové koleno a obě jsou spojeny trubkou a ta má v levém zadním rohu ještě další vývod k posilovači.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Ovšem bude záležet jaké sání tam při změně dali.
Jestli máš na obou stranách zaslepky, tak jen dáš na obě strany redukce/kolínka na podtlak,jestli ne tak budeš muset vyvrtat díry a udělat závity na ně.
Anebo můžeš jen koupit elektrickou podtlakovou pumpu.
Původně na vstřikování byla hadice podtlaku zapojena do kolena pod směšovačem, tak si inženýři mysleli, že když to napojí do sání,tak to bude stačit.
To by mě zajímalo jak to brzdilo
Foto pro zajímavost dodej....
Jestli máš na obou stranách zaslepky, tak jen dáš na obě strany redukce/kolínka na podtlak,jestli ne tak budeš muset vyvrtat díry a udělat závity na ně.
Anebo můžeš jen koupit elektrickou podtlakovou pumpu.
Původně na vstřikování byla hadice podtlaku zapojena do kolena pod směšovačem, tak si inženýři mysleli, že když to napojí do sání,tak to bude stačit.
To by mě zajímalo jak to brzdilo
Foto pro zajímavost dodej....
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Tady ještě jak to bylo originálně, než to někdo změnil a dole možnost elektrické podtlakové pumpy.
Vwase nocni sichta...
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
takto je podtlak připojen nyní
Každopádně děkuji všem za spolupráci.
sem do příruby- bílá zátka - to chci připojit - zátka je jen na této straně
Zeptám se , ta podtlaková pumpa je z čeho, kde se dá koupit, cena přibližně ???Každopádně děkuji všem za spolupráci.
Naposledy upravil(a) Jindra dne 03 črc 2020, celkem upraveno 2 x.
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Vzhledem k tomu , že káru jsem projížděl jen po statku, nalézám závady postupně.
Přední osa,brzdy, posilovač a hlavní válec vše repase, a teď jdu dál.
To číslo na nápravě si myslím, že je ještě z fabriky, tedy jsem ho zachoval, po 45ti letech to je kvalitka, že !
Přední osa,brzdy, posilovač a hlavní válec vše repase, a teď jdu dál.
To číslo na nápravě si myslím, že je ještě z fabriky, tedy jsem ho zachoval, po 45ti letech to je kvalitka, že !
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
závidím ti ten stav podběhů
Jinak na svojí 73 mám také ještě číslo dílu nápravy - jen je tak 8mm fontem a z druhé strany (u spolujezdce)
Když jsme u toho posilovače - ten má dva nátrubky. Jeden zepředu(z pohledu směru jízdy) nad táhlem od brzdového pedálu a druhý zezadu na těle posilovače. Kam má být který zapojen? btw - ten druhý nemáš zapojený.
Jo a ještě jedna věc - busa zvedej v místě, kde se protínají podélné nosníky s příčnými - je to tam vyztužené. Nikdy ne takto za zvedací body na hever. Občas bývají oslabeny stářím, tak ať je nehledáš v prazích, případně busa v podlaze.
Jinak na svojí 73 mám také ještě číslo dílu nápravy - jen je tak 8mm fontem a z druhé strany (u spolujezdce)
Když jsme u toho posilovače - ten má dva nátrubky. Jeden zepředu(z pohledu směru jízdy) nad táhlem od brzdového pedálu a druhý zezadu na těle posilovače. Kam má být který zapojen? btw - ten druhý nemáš zapojený.
Jo a ještě jedna věc - busa zvedej v místě, kde se protínají podélné nosníky s příčnými - je to tam vyztužené. Nikdy ne takto za zvedací body na hever. Občas bývají oslabeny stářím, tak ať je nehledáš v prazích, případně busa v podlaze.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Ten k motoru - u brzdového válce je na podtlak a vepředu by neměl být žádný. U VW T2 je přední vývod "z manžety" ne z těla posilovače a je to sání. (tím vývodem se do posilovače dostává atmosférický tlak a ten vytváří "přetlak" vzhledem k podlaku ze sání a to je ta "síla" navíc co pomáhá tlačit brzdový pedál. Takže je to přívod vnějšího/atmosférického vzduchu do posilovače.
Původně veden podběhem levého kola do "B" sloupku, z kterého saje vzduch při brždění.
Je to "jen" vyvedené sání, jelikož je posilovač pod autem. Auta co mají posilovač "nahoře" sání nemají vyvedeno nikam, protože jsou v čistém prostředí. U VW T2 je posilovač v binci pod autem a inženýři nechtěli sát vodu, prach ... ze silnice.
Já na Doce mám vývod vyhozen/položen na podpedálový plech, kde je "bezprašno". Do sloupku ho nemám, jelikož předchůdce kus auta pískoval a nemá cenu vysávat písek do posilovače. Takže ten přední vývod někam, kde nebude hltat zvířený prach, když se práší za i pod kočárem.
Na fotce oranžovýho, kde je číslo nápravy, je to vedení hadice "sání posilovače" podběhem vidět.
Původně veden podběhem levého kola do "B" sloupku, z kterého saje vzduch při brždění.
Je to "jen" vyvedené sání, jelikož je posilovač pod autem. Auta co mají posilovač "nahoře" sání nemají vyvedeno nikam, protože jsou v čistém prostředí. U VW T2 je posilovač v binci pod autem a inženýři nechtěli sát vodu, prach ... ze silnice.
Já na Doce mám vývod vyhozen/položen na podpedálový plech, kde je "bezprašno". Do sloupku ho nemám, jelikož předchůdce kus auta pískoval a nemá cenu vysávat písek do posilovače. Takže ten přední vývod někam, kde nebude hltat zvířený prach, když se práší za i pod kočárem.
Na fotce oranžovýho, kde je číslo nápravy, je to vedení hadice "sání posilovače" podběhem vidět.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
ahá, proto mi posilovač fungoval i když ta hadice vepředu byla na hadry. Díky za info.
Teď už jen - Jindro byl bys ochotný mi nafotit jak má vypadat blatník z vnitřní strany na řidičově straně? Kam je vyústěná ta hadice? Zdá se, že máš auto v originálním stavu, což se hodí.
Já jsem na to koukal u svého busu. V tom vnitřním zesílení blatníku mám zespod vyříznutou čtvercovou díru, a kolem je to dost orezlé. Nejsem si jistý, jestli tam ta ďoura má být. Nevypadá moc originálně.
Teď už jen - Jindro byl bys ochotný mi nafotit jak má vypadat blatník z vnitřní strany na řidičově straně? Kam je vyústěná ta hadice? Zdá se, že máš auto v originálním stavu, což se hodí.
Já jsem na to koukal u svého busu. V tom vnitřním zesílení blatníku mám zespod vyříznutou čtvercovou díru, a kolem je to dost orezlé. Nejsem si jistý, jestli tam ta ďoura má být. Nevypadá moc originálně.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
a) díky za upozornění , příště podložím tak jak napsal "elzyx", zaplať búch všemohucí ta kastle je tak zdravá , že se mi dveře i šoupačky normálně zavírají, na zvedáku je už 3neděle a občas lezu i dovnitř, dávám si tam 2cet po obědě. Horší je zvenku , zřejmě březolit ??? nevím, strašně nerad bych urazil zedniky neb věřím, že by to hodili lépe. Zespodu je to takový vorezlý , ale nic co by odrezovač s taninem nezastavil, pár (asi víc) záplatek ale bude.
foto břízáku: b)tady je důvod proč tam chybí ta hadice k posilovači, dnes jsem zakoupil c) posílám foto z podběhu -zaústění hadice -přisávání vzduchu k possilovači, je tam samo gumová průchodka,
ty bílý fleky nahoře, těch si nevšímejte, to je nouzová záplatka tmelem , vařit se bude až v zimě, těd je přeci teplo !! d) naprostý souhlas s JirkouB, podepisuji v plném rozsahu! já jsem viděl posilovač pod autem který tam měl jen sítko nebo jakýsi filtr, kdy, kde a jaký to bylo auto si nepamatuji, ale za to může ten zlej pan doktor Alzhajmer co mi furt schovává klíče , náhradní díly , brejle atp.
Ještě nafotím "plastovej plech", pod pedály co jsem koupil od OBIho, pecka sedí super, také mne napadlo, že tu hadici tam pod něj zapíchnu a přidám filtřík z mopeda.
foto břízáku: b)tady je důvod proč tam chybí ta hadice k posilovači, dnes jsem zakoupil c) posílám foto z podběhu -zaústění hadice -přisávání vzduchu k possilovači, je tam samo gumová průchodka,
ty bílý fleky nahoře, těch si nevšímejte, to je nouzová záplatka tmelem , vařit se bude až v zimě, těd je přeci teplo !! d) naprostý souhlas s JirkouB, podepisuji v plném rozsahu! já jsem viděl posilovač pod autem který tam měl jen sítko nebo jakýsi filtr, kdy, kde a jaký to bylo auto si nepamatuji, ale za to může ten zlej pan doktor Alzhajmer co mi furt schovává klíče , náhradní díly , brejle atp.
Ještě nafotím "plastovej plech", pod pedály co jsem koupil od OBIho, pecka sedí super, také mne napadlo, že tu hadici tam pod něj zapíchnu a přidám filtřík z mopeda.
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Maličkost pro ty co se budou zabývat progresiví karburaci , ta díra do sání - pod záslepkou v kroužku má emerický závit UNC, není to G an Metr ani Witvwort. Pokud je to obecně známo - omluva, já jsem valil voči. No a tam se má správně připojit podtlak k posilovači brzd.
Je to malina , když to konečně vím. Děkuji rádcům!!!!
Je to malina , když to konečně vím. Děkuji rádcům!!!!
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Filtr na konec hadice nemusí být nutný. Když sundáte manžetu/prašnici z posilovače, tak tam je filtr - tedy má být. Mezikruží/válec z molitanu. Originál byl mrtvý, tak jsem si jej vyrobil z molitanového malířského válečku.
Kdysi se prodávala opravná sada posilovače - prašnice a tento filtřík v sadě. Nyní naneštěstí není. Prašnice je normální Simrit, ale Simrit neprodá, nesmí, je to díl pro ATE a ATE neprodává. ( a filtr naštěstí jde "vystřihnout". Prašnice je naneštěstí nesehnatelná a když je po smrti, tak je jedno kam sání vede (
Kdysi se prodávala opravná sada posilovače - prašnice a tento filtřík v sadě. Nyní naneštěstí není. Prašnice je normální Simrit, ale Simrit neprodá, nesmí, je to díl pro ATE a ATE neprodává. ( a filtr naštěstí jde "vystřihnout". Prašnice je naneštěstí nesehnatelná a když je po smrti, tak je jedno kam sání vede (
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Jen potvrzuji JirkuB
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Díky za fotku, ale zrovna v tom místě to vypadá, že tam máš taky nějakou "ucpávku tmelem" ...
Tak nevím, má tam ta ďoura být, nebo ne? Na druhé straně není, ale tam také není vyvedeno sání posilovače VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Všeobecné dotazy - Knírač a Kulatý
Ale na obou fotkách je vyveden posilovač do sloupku.
Nahoře vpravo, ve stropě je držák pásu a v boku je hadice posilovače.
Nahoře vpravo, ve stropě je držák pásu a v boku je hadice posilovače.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73