Milosak_1 píše:To je dobre, ze ses to naucil, ceka te to na 411
T2 Bufík BA6
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
Snýtováno...kabeláž připravena...tak snad to poběží
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
Mám jedno rezervní....ze 411 jako novýMilosak_1 píše:To je dobre, ze ses to naucil, ceka te to na 411
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: T2 Bufík BA6
Po dlouhé době jsem se dokopal vybalit dárky z krabic. Tedy topení BA6, poskládal jsem sestavu, pozapojoval na paletě a na nabíječku neběželo. Změřím napětí a je jasné, slabý zdroj. Takže na akumulátor z auta a ..
..a vrčí. Topí, reguluje, pumpa zrychluje a zpomaluje, vypíná...takže komponenty, kabeláž OK, nyní jen odrezit, natřít...
Jenže pak mne napadlo vyzkoušet bezpečnostní pojistku. Snímač nahoře - overheating switch. Dle návodu se má vypnout motor topného vzduchu a bufík se začně přehřívat a do 140s musí čidlo sepnout, sepnutím hodí kraťas a má shořet pojistka. Dal jsem bufík naplno, vypnul ventilátor a čekal .. a dočkal jsem se. Od výfuku chytla paleta, opálil jsem si gumu u ventilátoru, vytavil plastové futro u klapky ... a pumpa pořád dávala.
Takže asi přehřívací čidlo nespíná. Nemáte někdo tuchu při jaké teplotě má sepnout? Co je považováno za kritickou teplotu, aby čidlo sepnulo a spálením pojistky vypnulo benzínovou pumpu?
Čidlo je nahoře v plášti, v ohřívaném vzduchu, když nefoukám, tak sáláním z výměníku se má přehřát do max 140s, jaká je to teplota?
Řešil jste někdo někdy? Dá se nějak otestovat? Dá se čidlo nahradit? Jde vlastně o vratnou tepelnou pojistku se spínacím kontaktem.
..a vrčí. Topí, reguluje, pumpa zrychluje a zpomaluje, vypíná...takže komponenty, kabeláž OK, nyní jen odrezit, natřít...
Jenže pak mne napadlo vyzkoušet bezpečnostní pojistku. Snímač nahoře - overheating switch. Dle návodu se má vypnout motor topného vzduchu a bufík se začně přehřívat a do 140s musí čidlo sepnout, sepnutím hodí kraťas a má shořet pojistka. Dal jsem bufík naplno, vypnul ventilátor a čekal .. a dočkal jsem se. Od výfuku chytla paleta, opálil jsem si gumu u ventilátoru, vytavil plastové futro u klapky ... a pumpa pořád dávala.
Takže asi přehřívací čidlo nespíná. Nemáte někdo tuchu při jaké teplotě má sepnout? Co je považováno za kritickou teplotu, aby čidlo sepnulo a spálením pojistky vypnulo benzínovou pumpu?
Čidlo je nahoře v plášti, v ohřívaném vzduchu, když nefoukám, tak sáláním z výměníku se má přehřát do max 140s, jaká je to teplota?
Řešil jste někdo někdy? Dá se nějak otestovat? Dá se čidlo nahradit? Jde vlastně o vratnou tepelnou pojistku se spínacím kontaktem.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: T2 Bufík BA6
mám dojem že to čidlo co reguluje teplotu vypínáním pumpy je na rozbočce v příčném rámu pod řidičem a to co je na bufíku je hlídač plamene a ten jistič by to mělo vyhodit když roste teplota na komoře ale ne na výstupu. stalo se mi to když mi nešel větrák v karoserii a želvou neproudil vzduch a nahodit to šlo až po vychladnutí,je to už ale dlouho co jsem to dělal.
Re: T2 Bufík BA6
Za bufíkem v rozdělovači vzduchu je senzor, co řídí výkon - podle ohřátého vzduchu mění odpor a ten "otevírá" a zavírá tranzistor a ten ovládá relé a to vypíná a zapíná pumpu.
V těle bufíka je ještě hlídač plamene, to je "vpichovací" termostat. Pokud do pár minut se nenahřeje a nepřepne svůj stav, tak vypadne relé s páčkou v kabině. To je hlídání startu.
A pak je pecička shora bufíku a to je hlídání přehřátí. Když se bufík přehřeje, tak senzor sepne a hodí "kraťas" a spálí pojistku co je vytažená do kabiny, měla by být někde blízko toho relátka s páčkou. No a to je ta moje otázka, jaká teplota je "přehřátý" bufík. Tepelné pojistky se normálně prodávají za pár peněz,ale je to od 60-160°C. Tak, kterou vybrat.
V těle bufíka je ještě hlídač plamene, to je "vpichovací" termostat. Pokud do pár minut se nenahřeje a nepřepne svůj stav, tak vypadne relé s páčkou v kabině. To je hlídání startu.
A pak je pecička shora bufíku a to je hlídání přehřátí. Když se bufík přehřeje, tak senzor sepne a hodí "kraťas" a spálí pojistku co je vytažená do kabiny, měla by být někde blízko toho relátka s páčkou. No a to je ta moje otázka, jaká teplota je "přehřátý" bufík. Tepelné pojistky se normálně prodávají za pár peněz,ale je to od 60-160°C. Tak, kterou vybrat.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: T2 Bufík BA6
hodnotu neznám,ale směřoval bych dotaz rovnou do eberspacheru.benzínové bufíky budou hořet podobnou teplotou a nebo tady:
https://www.volkswagen-classic-parts.de ... izung.html
https://www.volkswagen-classic-parts.de ... izung.html
Re: T2 Bufík BA6
Nějakého montážníka topení zkusím, to by mohlo být podobné.
VW ještě senzor má, ale 80€ za tepelnou pojistku, co stojí normálně 80Kč, ta koruna ještě tak silná není...
Bufíka ještě nemám uvnitř, tak je příležitost tam dát "normální" tepelnou pojistku ..ale asi koupím originál, snad tam chvilku vydrží.
VW ještě senzor má, ale 80€ za tepelnou pojistku, co stojí normálně 80Kč, ta koruna ještě tak silná není...
Bufíka ještě nemám uvnitř, tak je příležitost tam dát "normální" tepelnou pojistku ..ale asi koupím originál, snad tam chvilku vydrží.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: T2 Bufík BA6 - osvětlení vypínače/regulátoru
Tak topení půjde do busíka a zjistil jsem další "problém".
Jak je zapojen kontrolka v ovládání topení?
V konektoru je odbočka 58b. Uvnitř je odpor, takže při zapnutých světlech "žhne". Co ji ovšem má rozsvítit? U mne nesvítí.
Předpokládám, že snad kontakt K, který je mimo konektor, ale kam měl být zapojen?
Do ovládacího relé na kontakt K - plus ventilátoru? V kabeláži nikde odbočka.
Majitelé bufíků, svítí vám při provozu kontrolka? Tušíte kde bere plus?
Jak je zapojen kontrolka v ovládání topení?
V konektoru je odbočka 58b. Uvnitř je odpor, takže při zapnutých světlech "žhne". Co ji ovšem má rozsvítit? U mne nesvítí.
Předpokládám, že snad kontakt K, který je mimo konektor, ale kam měl být zapojen?
Do ovládacího relé na kontakt K - plus ventilátoru? V kabeláži nikde odbočka.
Majitelé bufíků, svítí vám při provozu kontrolka? Tušíte kde bere plus?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73