T2 Bufík BA6
Re: T2 Bufík BA6
Mám ho ve své Westfálce Berlinu zabudované asi 9 let, vyndané z vraku 8 - místné T2B a zrepasované, a funguje mi naprosto spolehlivě. Vytopí to ten prostor busa opravdu perfektně i rychle, spotřeba je tak cca 1,5 l, ale pochopitelně záleží na venkovních podmínkách. S tím přitápěním na místě to nemusí být dobrý nápad nejen kvůli baterii, ale hlavně když stojíte po "optimálním" větru, tak bývají cítit zplodiny z výfuku bufíku, které si to nasaje zpět.
Re: T2 Bufík BA6
tohle predpokladam znas:
http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: T2 Bufík BA6
promin tohle ale fakt postrada smysl bufiku..pri venkovni teplote okolo 5 stupnu nad nulou mi za jizdy spolehlive vytopi pridavnej vetrak v motorovym prostoru, neni to na tricko, ale na kosili. Do westi teda nak extra netahne (oproti brouku - umrzle prsty, upalene nohy). Bufika clovek oceni pri vecernim posezeni, usinani za tepla a nasledne rano, aby nevstaval do zimy. Nejdyl jsem mel bufika zapnutyho tak cca dohromady neco pres hodinku, pak neco rano...odjezd v pohode. A vyfuk take neni citit (pouze pri hodne spatnym vetru..)Libor píše:Mám ho ve své Westfálce Berlinu zabudované asi 9 let, vyndané z vraku 8 - místné T2B a zrepasované, a funguje mi naprosto spolehlivě. Vytopí to ten prostor busa opravdu perfektně i rychle, spotřeba je tak cca 1,5 l, ale pochopitelně záleží na venkovních podmínkách. S tím přitápěním na místě to nemusí být dobrý nápad nejen kvůli baterii, ale hlavně když stojíte po "optimálním" větru, tak bývají cítit zplodiny z výfuku bufíku, které si to nasaje zpět.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: T2 Bufík BA6
Nu, nevím, proč v mém Berlinu postrádá smysl přítomnost originálního bufíku BA6. Dokud jsem ho tam neměl, tak pod těch 5°, jak sám píšeš, tak to cestování už nijak příjemné nebylo, navzdory novým výměníkům, zaizolovaným rozvodům a přídavnému ventilátoru. Navíc jsi pořád těžce závislej na tom, zda jedeš pořád pod plynem, nebo sjíždíš dlouhý kopce, nebo popojíždíš někde ve štrůdlu, tak to je pakprostě smolík, to se neohřeješ ani omylem. Od doby namontování bufíku si zatopím kdy chci, a i když mrzne fest (zatím největší mráz za jízdy jsem absolval -10°C) a auto je vymrzlé, tak mi to uvnitř nevadí, protože za 10 - 15 minut je uvnitř naprosto v pohodě na tričko s krátkým rukávem, a ktomu je vidět na cestu nezpocenýma či dokonce nenamrzlýma oknama.
A sám i píšeš, že při stání na místě občas při špatným větru prostě smrdí dovnitř...
Pro kempování pak k topení používám originálně zabudované plynové topení od Trumy, u kterého mám vyzkoušené, že do bodu mrazu se nechá na spaní udržet přijatelná (nespacáková) teplota do 0°C i při zvednuté střeše, při spuštěné udrží na plný výkon oproti venku rozdíl něco přes 20°C. Největší mráz jsme přes noc absolvovali -12°, ráno cca ve výšce nad rozloženou postelí bylo 10°C.
Kdyby náhodou někdo uvažoval, proč s plynovým topením netopit i za jízy, tak jednak se to nemá, jednak na to nemá dostatečný výkon (1800W), jednak není napojeno na rozvod vzduchu a jednak při po překročení 50-60 km rychlosti dojde ke zhasnutí jeho plamene vlivem proudění vzduchu.
A sám i píšeš, že při stání na místě občas při špatným větru prostě smrdí dovnitř...
Pro kempování pak k topení používám originálně zabudované plynové topení od Trumy, u kterého mám vyzkoušené, že do bodu mrazu se nechá na spaní udržet přijatelná (nespacáková) teplota do 0°C i při zvednuté střeše, při spuštěné udrží na plný výkon oproti venku rozdíl něco přes 20°C. Největší mráz jsme přes noc absolvovali -12°, ráno cca ve výšce nad rozloženou postelí bylo 10°C.
Kdyby náhodou někdo uvažoval, proč s plynovým topením netopit i za jízy, tak jednak se to nemá, jednak na to nemá dostatečný výkon (1800W), jednak není napojeno na rozvod vzduchu a jednak při po překročení 50-60 km rychlosti dojde ke zhasnutí jeho plamene vlivem proudění vzduchu.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: T2 Bufík BA6
Tieto debaty začínajú zaujímať aj mňa...
Keď sa k tomu dostanem, skúsim nafotiť a pozrieť presný typ. Možno skúsenejší spoznajú...
S týmto si dovolím (čiste empiricky samozrejme) nesúhlasiť. Musím zistiť, aké plynové kúrenie mám ja, ale fakt je, že je celkom dobre použiteľné aj za jazdy (o tom či sa to má alebo nemá teraz nehovorím). Myslím, že Trumatic to nie je, ale spoľahlivo funguje aj pri 90-100 km/h. A ak sa mi podarí nájsť dôvod neuzatvorenia klapiek nasávaného studeného vzduchu, tak to bude dostačujúce aj pre posádku. Teploty pod 0 neplánujem.Libor píše: Kdyby náhodou někdo uvažoval, proč s plynovým topením netopit i za jízy...
...a jednak při po překročení 50-60 km rychlosti dojde ke zhasnutí jeho plamene vlivem proudění vzduchu.
Keď sa k tomu dostanem, skúsim nafotiť a pozrieť presný typ. Možno skúsenejší spoznajú...
...možno sa mýlim.
Re: T2 Bufík BA6
k tomu je tam ten pridavnej vetrakLibor píše:Navíc jsi pořád těžce závislej na tom, zda jedeš pořád pod plynem, nebo sjíždíš dlouhý kopce, nebo popojíždíš někde ve štrůdlu, tak to je pakprostě smolík, to se neohřeješ ani omylem.
pochybnosti o ucelnosti tveho bufiku smerovali na tvoji zkusenost - ze pritapeni na miste je hloupost (baterka, smrad). V naproste vetsine pripadu u vetsiny ostatnich westi bufiku jde hlavne o pritapeni na miste (u vozu bez pridavneho vetraku i za provozu).
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
Jezdil jsem a topil s ním bez problémů 18 let Vyndal jsem ho,a je mi zima
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: T2 Bufík BA6
Kryštofe, moje zkušenost s originálně zabudovaným plynovým topením Truma 1800 W, r.v. 1978, určeným pro zabudování do karavanů, je prostě ta, co jsem popsal. Při překročení rychlosti 50 - 60 km/hod. jeho plamen prostě zhasne.sSATYRr píše:Libor píše:k tomu je tam ten pridavnej vetrak
pochybnosti o ucelnosti tveho bufiku smerovali na tvoji zkusenost - ze pritapeni na miste je hloupost (baterka, smrad). V naproste vetsine pripadu u vetsiny ostatnich westi bufiku jde hlavne o pritapeni na miste (u vozu bez pridavneho vetraku i za provozu).
Ale já Ti Tvůj názor neberu, pouze říkám svůj. Mám osobní zkušenost "jenom" se třema T2 bez bufíku, se kterými jsem jezdil, a moc tepla se v nich v zimě teda neužilo. A ten přídavnej ventilátorek? Co Ti je platnej, když sjíždíš z kopců, brzdíš motorem a výměníky topení u motoru jsou studený? Maxmax má asi stejnou zkušenost jako já, že bez bufíku se v T2 moc ohřát nedá. Ostatně, proto se asi do těch mikrobusů dával.
Krystof píše: S týmto si dovolím (čiste empiricky samozrejme) nesúhlasiť. Musím zistiť, aké plynové kúrenie mám ja, ale fakt je, že je celkom dobre použiteľné aj za jazdy (o tom či sa to má alebo nemá teraz nehovorím). Myslím, že Trumatic to nie je, ale spoľahlivo funguje aj pri 90-100 km/h. A ak sa mi podarí nájsť dôvod neuzatvorenia klapiek nasávaného studeného vzduchu, tak to bude dostačujúce aj pre posádku. Teploty pod 0 neplánujem.
Keď sa k tomu dostanem, skúsim nafotiť a pozrieť presný typ. Možno skúsenejší spoznajú...
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
Tak popojedem: Fotky stávajícího stavu...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
a zatial pekna mrtvolka ...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: T2 Bufík BA6
stejne mrtva jak pred dvema mesicema a na fotce akorat pribyl snih..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
Neremcat
Ladím kempová okna...
Ladím kempová okna...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
vylad bufik a okna nepotrebujes
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
Aby se neřeklo, že nic nedělám
Zima se blíží
Zima se blíží
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
Zima už je tady
Pomalu, ale jistě...
Pomalu, ale jistě...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
Jsem se nechal ukecat že pane?
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
No,zaplať Pánbů,přece bys to nedělal polovičatě Nahřátí pomohlo?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
maxmax píše: No,zaplať Pánbů,přece bys to nedělal polovičatě Nahřátí pomohlo?
JJ šlo to krásně...
Topení asi nebude mít moc najeto...uhlíky OK, prachu minimálně...
Nicméně vyčištěno
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2 Bufík BA6
To je dobre, ze ses to naucil, ceka te to na 411
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.