T2 Bufík BA6

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4664
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Milosak_1 píše:To je dobre, ze ses to naucil, ceka te to na 411

#-o
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4664
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Obrázek

Snýtováno...kabeláž připravena...tak snad to poběží :-)
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4993
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvek od maxmax »

Milosak_1 píše:To je dobre, ze ses to naucil, ceka te to na 411
Mám jedno rezervní....ze 411 :D jako nový :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvek od JirkaB »

Po dlouhé době jsem se dokopal vybalit dárky z krabic. Tedy topení BA6, poskládal jsem sestavu, pozapojoval na paletě a na nabíječku neběželo. Změřím napětí a je jasné, slabý zdroj. Takže na akumulátor z auta a ..
..a vrčí. Topí, reguluje, pumpa zrychluje a zpomaluje, vypíná...takže komponenty, kabeláž OK, nyní jen odrezit, natřít...
Jenže pak mne napadlo vyzkoušet bezpečnostní pojistku. Snímač nahoře - overheating switch. Dle návodu se má vypnout motor topného vzduchu a bufík se začně přehřívat a do 140s musí čidlo sepnout, sepnutím hodí kraťas a má shořet pojistka. Dal jsem bufík naplno, vypnul ventilátor a čekal .. a dočkal jsem se. Od výfuku chytla paleta, opálil jsem si gumu u ventilátoru, vytavil plastové futro u klapky ... a pumpa pořád dávala.
Takže asi přehřívací čidlo nespíná. Nemáte někdo tuchu při jaké teplotě má sepnout? Co je považováno za kritickou teplotu, aby čidlo sepnulo a spálením pojistky vypnulo benzínovou pumpu?
Čidlo je nahoře v plášti, v ohřívaném vzduchu, když nefoukám, tak sáláním z výměníku se má přehřát do max 140s, jaká je to teplota?
Řešil jste někdo někdy? Dá se nějak otestovat? Dá se čidlo nahradit? Jde vlastně o vratnou tepelnou pojistku se spínacím kontaktem.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 980
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvek od evinsen »

mám dojem že to čidlo co reguluje teplotu vypínáním pumpy je na rozbočce v příčném rámu pod řidičem a to co je na bufíku je hlídač plamene a ten jistič by to mělo vyhodit když roste teplota na komoře ale ne na výstupu. stalo se mi to když mi nešel větrák v karoserii a želvou neproudil vzduch a nahodit to šlo až po vychladnutí,je to už ale dlouho co jsem to dělal.

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvek od JirkaB »

Za bufíkem v rozdělovači vzduchu je senzor, co řídí výkon - podle ohřátého vzduchu mění odpor a ten "otevírá" a zavírá tranzistor a ten ovládá relé a to vypíná a zapíná pumpu.
V těle bufíka je ještě hlídač plamene, to je "vpichovací" termostat. Pokud do pár minut se nenahřeje a nepřepne svůj stav, tak vypadne relé s páčkou v kabině. To je hlídání startu.
A pak je pecička shora bufíku a to je hlídání přehřátí. Když se bufík přehřeje, tak senzor sepne a hodí "kraťas" a spálí pojistku co je vytažená do kabiny, měla by být někde blízko toho relátka s páčkou. No a to je ta moje otázka, jaká teplota je "přehřátý" bufík. Tepelné pojistky se normálně prodávají za pár peněz,ale je to od 60-160°C. Tak, kterou vybrat.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 980
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvek od evinsen »

hodnotu neznám,ale směřoval bych dotaz rovnou do eberspacheru.benzínové bufíky budou hořet podobnou teplotou a nebo tady:
https://www.volkswagen-classic-parts.de ... izung.html

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvek od JirkaB »

Nějakého montážníka topení zkusím, to by mohlo být podobné.
VW ještě senzor má, ale 80€ za tepelnou pojistku, co stojí normálně 80Kč, ta koruna ještě tak silná není...
Bufíka ještě nemám uvnitř, tak je příležitost tam dát "normální" tepelnou pojistku ..ale asi koupím originál, snad tam chvilku vydrží.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2 Bufík BA6 - osvětlení vypínače/regulátoru

Příspěvek od JirkaB »

Tak topení půjde do busíka a zjistil jsem další "problém".
Jak je zapojen kontrolka v ovládání topení?
V konektoru je odbočka 58b. Uvnitř je odpor, takže při zapnutých světlech "žhne". Co ji ovšem má rozsvítit? U mne nesvítí.
Předpokládám, že snad kontakt K, který je mimo konektor, ale kam měl být zapojen?
Do ovládacího relé na kontakt K - plus ventilátoru? V kabeláži nikde odbočka.
Majitelé bufíků, svítí vám při provozu kontrolka? Tušíte kde bere plus?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odpovědět