T1 ponorčí zajímavosti
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
T1 ponorčí zajímavosti
Presunu sem pozdeji vse co je namixovane s busama...
Na prvnim obrazku prototyp cislo 1 z roku 1949,na druhem je druhy prototyp z toho
sameho roku.Pakze nam revolucni rok neprinesl nic pekneho
Na prvnim obrazku prototyp cislo 1 z roku 1949,na druhem je druhy prototyp z toho
sameho roku.Pakze nam revolucni rok neprinesl nic pekneho
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
....neda mi abych nepridal foto vyrobni linky v roce 1950,krasne,vonave,bez patinky,
proste k sezrani(du si vymenit slipy ).....
proste k sezrani(du si vymenit slipy ).....
Vwase nocni sichta...
Re: T1 pornoci zajimavosti
juuu..dalsi tuze prijemnej topic. Diky!
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
...no vida,tak mam prvniho fanouska
To jsem nejak vynechal prvni Plattenwagen navrhnuty majorem Ivanem Hirstem pro ucely mistni dopravy po fabrice ,
ktery dohlizel po 2.sv.valce na fabriku VW a sam tento stroj navrhnul a je povazovan za predchudce ponorky....
Ale rekneme si pratele....co ma tento spolecneho s T1?Da se na tom kempovat?Uchrani nas to pred destem a nepohodou?
Udelame si na tom v klidu a nerusene nase budouci potomky bez komentu prihlizijicich?
No budiz...je to cast historie.....
To jsem nejak vynechal prvni Plattenwagen navrhnuty majorem Ivanem Hirstem pro ucely mistni dopravy po fabrice ,
ktery dohlizel po 2.sv.valce na fabriku VW a sam tento stroj navrhnul a je povazovan za predchudce ponorky....
Ale rekneme si pratele....co ma tento spolecneho s T1?Da se na tom kempovat?Uchrani nas to pred destem a nepohodou?
Udelame si na tom v klidu a nerusene nase budouci potomky bez komentu prihlizijicich?
No budiz...je to cast historie.....
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
Ten hlavni hrdina,ktery prisel s navrhem postavit dodavku byl dansky dovozce VW Ben Pon.
Nechci tady pitvat historii o te uz bylo napsano dost jinde a pokazde trochu jinak,takze jen
takove stycne body.
Neco malo ze zakulisi historie mam jen ja i kdyz je to neoficialne .Ben Pon chlastal jako Dan a ve
sve ranni kocovine zjistil,ze nema doma jedine pivo,ze vse vipil predchozi vecer s danskymi kamarady
a jednim zastupcem VW z Nemecka Helmutem Weissnichtem.
Na vine tomu byl jak jinak,nez maly zavazadlovy prostor brouka,ktery proste nedokazal pobrat vetsi mnozstvi alkoholu
a tak se onoho rana zrodila myslenka,kterou Pon svymi roztresenymi rukami okamzite prenesl na papir.......
Na prvnim obrazku ziznivy Pon vycita Weissnichtovi,ze se mu klepou ruce a ze se musi neco zmenit se zavazadlovym prostorem....
Druhy obrazek jasne napovida,ze se musi zvetsit cele auto kolem motoru.......
Nechci tady pitvat historii o te uz bylo napsano dost jinde a pokazde trochu jinak,takze jen
takove stycne body.
Neco malo ze zakulisi historie mam jen ja i kdyz je to neoficialne .Ben Pon chlastal jako Dan a ve
sve ranni kocovine zjistil,ze nema doma jedine pivo,ze vse vipil predchozi vecer s danskymi kamarady
a jednim zastupcem VW z Nemecka Helmutem Weissnichtem.
Na vine tomu byl jak jinak,nez maly zavazadlovy prostor brouka,ktery proste nedokazal pobrat vetsi mnozstvi alkoholu
a tak se onoho rana zrodila myslenka,kterou Pon svymi roztresenymi rukami okamzite prenesl na papir.......
Na prvnim obrazku ziznivy Pon vycita Weissnichtovi,ze se mu klepou ruce a ze se musi neco zmenit se zavazadlovym prostorem....
Druhy obrazek jasne napovida,ze se musi zvetsit cele auto kolem motoru.......
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
Jeste se vratim k fografii prototypu c.2,ktera zrejme vysla na svetlo sveta omylem....(neni stejna jako na fotce o neco vyse)
Vwase nocni sichta...
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: T1 pornoci zajimavosti
tak kdyby sis tam na to plížítko šoupl obruče a plachtu ...jako na starých povozech co dobyly ameriku....tak by sis tam i vrznul a udělal další jmenované věci...A na srazu bys byl absolutně jednička...No a taky by to chtělo snížit....
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
- bobedelweiss
- Příspěvky: 134
- Registrován: 15 pro 2009
- Bydliště: již vlastní grund UPPER UNDERWOOD
Re: T1 pornoci zajimavosti
Název tématu opět založen s citem pro dané luxus téma. Čim víc na Flat chodim, tim víc jsem z T1 ček hotovej. Krásný stroje!
T1 pornoci zajimavosti
T1 pornoci zajimavosti
Re: T1 pornoci zajimavosti
Je to pravda,někdo nedovřel kličku motorového prostoruudeeska píše:Jeste se vratim k fografii prototypu c.2,ktera zrejme vysla na svetlo sveta omylem....(neni stejna jako na fotce o neco vyse)
Jina pěknej topic
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: T1 pornoci zajimavosti
....a ve fabrice za ní se více větrá...
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
Jasne,ze mate vsichni pravdu
Soucasne s prvnimi prototypy "krabici na kolech", se testoval modifikovany brouk,ktery to vsak psychicky
nemohl unest,ze bude muset makat a tak se z toho fyzicky zhroutil .Pod tihou nakladu pdvozek
automobilu zkolaboval po tritydennich zkouskach a vice se v testech nepokracovalo........
Soucasne s prvnimi prototypy "krabici na kolech", se testoval modifikovany brouk,ktery to vsak psychicky
nemohl unest,ze bude muset makat a tak se z toho fyzicky zhroutil .Pod tihou nakladu pdvozek
automobilu zkolaboval po tritydennich zkouskach a vice se v testech nepokracovalo........
- Přílohy
-
- IMG_0006_crop.jpg (104.67 KiB) Zobrazeno 17196 x
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
...a tak se muselo k rysovacim prknum......teda narysovano uz bylo,ale Colonel Radclyffe,ktery
pod britskou spravou zodpovidal za technickou konstrukci zamitnul projekt 23.4.1947 a poslal
narys do police,aby se oprasil a prepracoval pristi rok na jare 1948 pod oznacenim EA-7 ,internim Typ 29
za coz muzeme podekovat Henz Nordhoffovi
pod britskou spravou zodpovidal za technickou konstrukci zamitnul projekt 23.4.1947 a poslal
narys do police,aby se oprasil a prepracoval pristi rok na jare 1948 pod oznacenim EA-7 ,internim Typ 29
za coz muzeme podekovat Henz Nordhoffovi
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: T1 pornoci zajimavosti
Já to hltám také. Mám to ráno ke kafíčku.udeeska píše:...no vida,tak mam prvniho fanouska
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
...aaaa tak musime neco pridat
20 listopadu 1948 byli na stole Nordhoffa dva navrhy skoro identickych modelu jen lehce zakulacenych
hran a jediny rozdil mezi modelem "A" a 'B' byla precnivajici strecha.Testy modelu ve vetrnem tunelu vsak byly
neuspokojive az do doby,kdy pracovnici vysoke technicke skoly v Braunschweigu vice zakulatili predni hrany
na modelu"C" a vysledek mereni ukazal rozdil od modelu"A a B' s cw 0.75 na koeficient odporu pro model"C" 0.44.
Testovane modely byly kovove a na jare 11.brezna se uz testovaly prvni prototypy!
20 listopadu 1948 byli na stole Nordhoffa dva navrhy skoro identickych modelu jen lehce zakulacenych
hran a jediny rozdil mezi modelem "A" a 'B' byla precnivajici strecha.Testy modelu ve vetrnem tunelu vsak byly
neuspokojive az do doby,kdy pracovnici vysoke technicke skoly v Braunschweigu vice zakulatili predni hrany
na modelu"C" a vysledek mereni ukazal rozdil od modelu"A a B' s cw 0.75 na koeficient odporu pro model"C" 0.44.
Testovane modely byly kovove a na jare 11.brezna se uz testovaly prvni prototypy!
- Přílohy
-
- IMG_0007_crop.jpg (76.76 KiB) Zobrazeno 17111 x
-
- IMG_0017_crop.jpg (90.9 KiB) Zobrazeno 17111 x
-
- modely A,B,C
- IMG_00017_crop.jpg (50.44 KiB) Zobrazeno 17111 x
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
Oficialni prodej a masova vyroba(ze zacatku 10 vozu denne )zacala na MDZ 8.brezna 1950,do te doby bylo
vyrbeno 13 vozu,prototypu a predvadecich o kterych neni do dnesnich dnu znam jejich osud.Vi se,ze byli vetsinou
pouzivany v VW tovarne na mistni dodavku a jiste je,ze vozy 000003 a 000005 byly predelany na valniky nekdy
v r.54.Vetsina slouzila az do roztrhani tela do konce 60 let.
Neznamejsim dochovalym vozem s internim oznacenim 1424 je Transporter s podvozkem c.000010,ktery byl za
svych sluzeb nekolikrat modifikovan a zachranen VW muzeem ke konci 60 let.Zajimavosti je zadni okno,ktere
pochazi z boku,tez byli zmeneny bocni dvere za prosklene
vyrbeno 13 vozu,prototypu a predvadecich o kterych neni do dnesnich dnu znam jejich osud.Vi se,ze byli vetsinou
pouzivany v VW tovarne na mistni dodavku a jiste je,ze vozy 000003 a 000005 byly predelany na valniky nekdy
v r.54.Vetsina slouzila az do roztrhani tela do konce 60 let.
Neznamejsim dochovalym vozem s internim oznacenim 1424 je Transporter s podvozkem c.000010,ktery byl za
svych sluzeb nekolikrat modifikovan a zachranen VW muzeem ke konci 60 let.Zajimavosti je zadni okno,ktere
pochazi z boku,tez byli zmeneny bocni dvere za prosklene
- Přílohy
-
- IMG_0009_crop.jpg (107.53 KiB) Zobrazeno 17112 x
-
- IMG_009_crop.jpg (102.45 KiB) Zobrazeno 17112 x
-
- IMG_00019_crop.jpg (91.8 KiB) Zobrazeno 17112 x
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
I kdyz zkouseny prototyp brouka/vana zkolaboval,tak stejne musel ponorce slouzit
- Přílohy
-
- IMG_0008_crop.jpg (78.31 KiB) Zobrazeno 17061 x
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 pornoci zajimavosti
Jedna z prvnich vydanych reklamnich brozur pro transportera,tak ty luxusni sedaky bych chtel.....
- Přílohy
-
- IMG5_crop.jpg (108.97 KiB) Zobrazeno 17062 x
-
- IMG4_crop.jpg (113.11 KiB) Zobrazeno 17062 x
-
- IMG_crop.jpg (105.44 KiB) Zobrazeno 17062 x
Vwase nocni sichta...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: T1 pornoci zajimavosti
ja jen, ze i kdyz VW dodavky nemusim, tak ze se to pekne cte a prohlizi a tesim se vzdy na pokracovani..... [smilie=kos.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912