T1 specifikace
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
T1 specifikace
Tak jako ma brouk v kazdem roce vyroby zmeny,tak je ma i ponorka a me zaujal dotaz Elvise na mrizky chlazeni a napadlo me,ze by jsme tu mohli spolecne resit zajimave otazky zmen pri vyrobe.Takze tady prvni vlastovka.V letech 1950-55 bylo zeber 8 a vystupovaly z povrchu karoserie;1955-63 jedno zebro pribilo-tedy 9;1963-67 se zmenil tvar zebrovani a opet pribil jeden vyrez tedy 10.
Australske chlazeni a prisavani,jak uz bylo zmineno kvuli prasnosti se nachazelo v horni casti.V r.1962-66 sirokych 8 zeber a v r .1966-67 se rozdelilo na dve casti
V provedeni panelwagen(kombi)neboli dodavka byli jeste tri mrizky v zadnich rozich pod strechou.Pri dodavkach do US,kde se prestavovali na obytne napriklad pruchodaky (Bubakuv model)chodily automaticky bez techto ventilacek,jelikoz nemeli pevnou prepazku.Odvetravani se rovnez pozdeji nedodavalo na prani kempinkovych upravcu,aby tito pozdeji nemuseli ventilace zavarovat.Na obrazku je ukazka vrchni ventilace(mimochodem tahle norka barndoor ma motor z Porsche 911)
Australske valniky mely zdvojenou strechu(nejen valniky) a nasavani vzduchu slo nad prednimi okny dvojitou strechou snorchlem pod podlahou valniku do motoru.
Jeste pridavam australske provedeni nastavby na pick up trucku,kde je videt vstup vzduchu v hornim rohu
Australske chlazeni a prisavani,jak uz bylo zmineno kvuli prasnosti se nachazelo v horni casti.V r.1962-66 sirokych 8 zeber a v r .1966-67 se rozdelilo na dve casti
V provedeni panelwagen(kombi)neboli dodavka byli jeste tri mrizky v zadnich rozich pod strechou.Pri dodavkach do US,kde se prestavovali na obytne napriklad pruchodaky (Bubakuv model)chodily automaticky bez techto ventilacek,jelikoz nemeli pevnou prepazku.Odvetravani se rovnez pozdeji nedodavalo na prani kempinkovych upravcu,aby tito pozdeji nemuseli ventilace zavarovat.Na obrazku je ukazka vrchni ventilace(mimochodem tahle norka barndoor ma motor z Porsche 911)
Australske valniky mely zdvojenou strechu(nejen valniky) a nasavani vzduchu slo nad prednimi okny dvojitou strechou snorchlem pod podlahou valniku do motoru.
Jeste pridavam australske provedeni nastavby na pick up trucku,kde je videt vstup vzduchu v hornim rohu
Vwase nocni sichta...
Re: T1 specifikace
děkujeme ježíšku
a tady je ode mě bonus
větračky 1949
a tady je ode mě bonus
větračky 1949
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: T1 specifikace
Zdroj : VW Transporter and Microbus Specification Guide 1950 - 1967, autor David Eccles, The Crowood Press
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: T1 specifikace
ano tam je všechnoREDH0T píše:Zdroj : VW Transporter and Microbus Specification Guide 1950 - 1967, autor David Eccles, The Crowood Press
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 specifikace
Tak tak,knizka na pravo .To same vyslo o T2,budu muset zakoupit,jelikoz jsem zamilovany do Knirace
Vwase nocni sichta...
Re: T1 specifikace
ne, ta nalevo...udeeska píše:Tak tak,knizka na pravo
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: T1 specifikace
Jen tak dál. Jsem rád za každý příspěvek, který nám nebusíkařům ukáže něco z tajů tohoto "dodávkového" fenoménu.
Co tím chci říct... eehm, že je mi úplně jedno jestli je to zkopírované z nějaké knížky(notabene veřejně nedostupné a pouze v papírové podobě) nebo jestli to jsou plody vlastního dlouholetého bádání.
Udeeska, pokračujem
Co tím chci říct... eehm, že je mi úplně jedno jestli je to zkopírované z nějaké knížky(notabene veřejně nedostupné a pouze v papírové podobě) nebo jestli to jsou plody vlastního dlouholetého bádání.
Udeeska, pokračujem
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 specifikace
Jo jasne,ne kazdej si muze obstarat knizku a ne kazdej si ji prelozi,takze od toho jsou fora aby si lidi poradili,vymenili informace,tak co by mel sedat prach na knizky v knihovne.Tak dam narazniky,jelikoz ja koupil muj busik s drevenym,kterej nenajdete v zadnejch knihach .Zacal jsem ho shanet az pred dvouma mesicema a ejhle jake bylo prekvapani,kdyz se me prodavajici zeptal pro jakej rok ho chci.Ja myslel,ze od r.58 byl jeden a ten samej,ale to sem se zmylil,takze teprve v chytry knizce jsem zjistil jak se vweci maji
A ted uz z leva do prava:1950-58 uzke zebro vpredu,vzadu naraznik nebyl do r.53-byla pouze nabidka ozdobne listy:3)53-58 zadni uzky naraznik ve tvaru zebra
1958-66 novy bezpecnostni,zkoseny,kdy vlastne prodluzuje linii blatniku coz mam ja i kdyz me to matlo,jelikoz mam r.65,kdy se tvar menil na zakulaceny-diamantovy.Druhy obr.1966-67 diamantovy konec;3) US bezpecnostni spec.-s hrazdama
Ne vzdy jsou vsechny informace uplne jasne i kdyz se hledaji ve dvou knihach(+internet),tak se nektere udaje rozchazeji,takze je jednoduche se zmylit,ale muzem to spolu nejak vyresit
A ted uz z leva do prava:1950-58 uzke zebro vpredu,vzadu naraznik nebyl do r.53-byla pouze nabidka ozdobne listy:3)53-58 zadni uzky naraznik ve tvaru zebra
1958-66 novy bezpecnostni,zkoseny,kdy vlastne prodluzuje linii blatniku coz mam ja i kdyz me to matlo,jelikoz mam r.65,kdy se tvar menil na zakulaceny-diamantovy.Druhy obr.1966-67 diamantovy konec;3) US bezpecnostni spec.-s hrazdama
Ne vzdy jsou vsechny informace uplne jasne i kdyz se hledaji ve dvou knihach(+internet),tak se nektere udaje rozchazeji,takze je jednoduche se zmylit,ale muzem to spolu nejak vyresit
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 specifikace
Trosku to zabere casu oskenovat a pak upravit ve fotoprogramu,ale co se vlece neutece.
Ukazatele smeru zacali znamymi semafory(mavatky)z brouka,v letech 1950-53byli delsia mezi 1953-60 se zkratili
Od r.1960-63 prisli prvni blikace na predni celo busiku ve tvaru torpeda,na US trzich vsak uz byli od r.1955.Ploche a vetsi blinkry(rybi oci) prisli od r.1963 do konce vyroby v r.67 a na US trzich se dodavali od r.1961
Ukazatele smeru zacali znamymi semafory(mavatky)z brouka,v letech 1950-53byli delsia mezi 1953-60 se zkratili
Od r.1960-63 prisli prvni blikace na predni celo busiku ve tvaru torpeda,na US trzich vsak uz byli od r.1955.Ploche a vetsi blinkry(rybi oci) prisli od r.1963 do konce vyroby v r.67 a na US trzich se dodavali od r.1961
Vwase nocni sichta...
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2227
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: T1 specifikace
No jo, v USA musej mít všechno dřív.
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
- ovalisimus panornik
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1841
- Registrován: 12 led 2007
- Bydliště: Nebušice
Re: T1 specifikace
Pěkné, Romane, pěkné...zajímavé téma jsou třeba brzdy a spol..... to by mohl začít třeba Pegas
Re: T1 specifikace
z toho co tady zatim bylo mi vychází, že nejkrásnější je barndoor:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: T1 specifikace
co je v knize psano, to je dano a i to byva nekdy malo nebo i spatne.. ale hezky.. treba predni naraznici na barndora, do r.1955 meli jiny rozmery, nez-li jejich nastupec ..kazdopado je to poucny ..
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 specifikace
Joo barndoor uzkoprofilove zbozi .Vsechny jsou krasny a budme radi za ne.V krizi by byl dobrej i brazilskej.Mimochodem vite,ze je vyrabeli az do roku 1978?Anglicani po nich pasou jak divi,neni divu,australskych s pravostrannym rizenim rychle ubyva
Vwase nocni sichta...
Re: T1 specifikace
Ani nie tak rychlo...Aussies su v tomto smere patrioti...udeeska píše:Joo barndoor uzkoprofilove zbozi .Vsechny jsou krasny a budme radi za ne.V krizi by byl dobrej i brazilskej.Mimochodem vite,ze je vyrabeli az do roku 1978?Anglicani po nich pasou jak divi,neni divu,australskych s pravostrannym rizenim rychle ubyva
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 specifikace
Tak to je dobra zprava,odebiram VW angl.magazin o camprech a pokazde je tam nekolik pribehu jak co odkud dovezli,takze to vypada jako kdyz rabujou svet ve velkym...
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T1 specifikace
Zadni svetla: 1)1950-51 ploche sklo 2)1951-53 ploche plastikove 3)1953-58 vypoukla cocka do r.58 bylo brzdove svetlo uprostred motoroveho vika nad prolisem poznavaci znacky
1) 1955-58 integralni reflektor 2)1958-61 kombinovane svetlo s brzdovym 3)1961-67 sdruzene
Pro US trhy bylo cele cervene s jednou dvouvlaknovou zarovkou.Predelaval jsem ze 6V na 12V(to jsem si uzil )musel jsem koupit sdruzenej prerusovac blinkru s tremi relatky uvnitr(majitele 12V brouka to znaji cena za novy je $220!!-sehnal jsem 2 pouzite po $10).Pri pouzivani blinkru se ve spinaci rozepne brzdove svetlo podle toho kam se odbocuje aby mohlo pracovat svetlo blinkru(proste zbytecne komplikovana blbost pro US DOT)
1) 1955-58 integralni reflektor 2)1958-61 kombinovane svetlo s brzdovym 3)1961-67 sdruzene
Pro US trhy bylo cele cervene s jednou dvouvlaknovou zarovkou.Predelaval jsem ze 6V na 12V(to jsem si uzil )musel jsem koupit sdruzenej prerusovac blinkru s tremi relatky uvnitr(majitele 12V brouka to znaji cena za novy je $220!!-sehnal jsem 2 pouzite po $10).Pri pouzivani blinkru se ve spinaci rozepne brzdove svetlo podle toho kam se odbocuje aby mohlo pracovat svetlo blinkru(proste zbytecne komplikovana blbost pro US DOT)
Vwase nocni sichta...