T1 specifikace

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

T1 specifikace

Příspěvek od udeeska »

Tak jako ma brouk v kazdem roce vyroby zmeny,tak je ma i ponorka a me zaujal dotaz Elvise na mrizky chlazeni a napadlo me,ze by jsme tu mohli spolecne resit zajimave otazky zmen pri vyrobe.Takze tady prvni vlastovka.V letech 1950-55 bylo zeber 8 a vystupovaly z povrchu karoserie;1955-63 jedno zebro pribilo-tedy 9;1963-67 se zmenil tvar zebrovani a opet pribil jeden vyrez tedy 10.
ObrázekObrázekObrázek
Australske chlazeni a prisavani,jak uz bylo zmineno kvuli prasnosti se nachazelo v horni casti.V r.1962-66 sirokych 8 zeber a v r .1966-67 se rozdelilo na dve casti
ObrázekObrázek
V provedeni panelwagen(kombi)neboli dodavka byli jeste tri mrizky v zadnich rozich pod strechou.Pri dodavkach do US,kde se prestavovali na obytne napriklad pruchodaky (Bubakuv model)chodily automaticky bez techto ventilacek,jelikoz nemeli pevnou prepazku.Odvetravani se rovnez pozdeji nedodavalo na prani kempinkovych upravcu,aby tito pozdeji nemuseli ventilace zavarovat.Na obrazku je ukazka vrchni ventilace(mimochodem tahle norka barndoor ma motor z Porsche 911)
Obrázek
Australske valniky mely zdvojenou strechu(nejen valniky) a nasavani vzduchu slo nad prednimi okny dvojitou strechou snorchlem pod podlahou valniku do motoru.
Obrázek
Jeste pridavam australske provedeni nastavby na pick up trucku,kde je videt vstup vzduchu v hornim rohu
Obrázek
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
bubák
ex bubak007
Příspěvky: 2866
Registrován: 03 srp 2006

Re: T1 specifikace

Příspěvek od bubák »

hezky
ještě
pan chytrej

Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: T1 specifikace

Příspěvek od Pětišroub »

děkujeme ježíšku

a tady je ode mě bonus

větračky 1949
Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Re: T1 specifikace

Příspěvek od REDH0T »

Zdroj : VW Transporter and Microbus Specification Guide 1950 - 1967, autor David Eccles, The Crowood Press
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: T1 specifikace

Příspěvek od Leer »

REDH0T píše:Zdroj : VW Transporter and Microbus Specification Guide 1950 - 1967, autor David Eccles, The Crowood Press
ano tam je všechno :D
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 specifikace

Příspěvek od udeeska »

Tak tak,knizka na pravo :D .To same vyslo o T2,budu muset zakoupit,jelikoz jsem zamilovany do Knirace :D
Obrázek
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Re: T1 specifikace

Příspěvek od REDH0T »

udeeska píše:Tak tak,knizka na pravo
ne, ta nalevo...
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: T1 specifikace

Příspěvek od Sam »

Jen tak dál. Jsem rád za každý příspěvek, který nám nebusíkařům ukáže něco z tajů tohoto "dodávkového" fenoménu.
Co tím chci říct... eehm, že je mi úplně jedno jestli je to zkopírované z nějaké knížky(notabene veřejně nedostupné a pouze v papírové podobě) nebo jestli to jsou plody vlastního dlouholetého bádání.
Udeeska, pokračujem =D>
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: T1 specifikace

Příspěvek od sSATYRr »

dal dal!
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 specifikace

Příspěvek od udeeska »

Jo jasne,ne kazdej si muze obstarat knizku a ne kazdej si ji prelozi,takze od toho jsou fora aby si lidi poradili,vymenili informace,tak co by mel sedat prach na knizky v knihovne.Tak dam narazniky,jelikoz ja koupil muj busik s drevenym,kterej nenajdete v zadnejch knihach :D.Zacal jsem ho shanet az pred dvouma mesicema a ejhle jake bylo prekvapani,kdyz se me prodavajici zeptal pro jakej rok ho chci.Ja myslel,ze od r.58 byl jeden a ten samej,ale to sem se zmylil,takze teprve v chytry knizce jsem zjistil jak se vweci maji
Obrázek

A ted uz z leva do prava:1950-58 uzke zebro vpredu,vzadu naraznik nebyl do r.53-byla pouze nabidka ozdobne listy:3)53-58 zadni uzky naraznik ve tvaru zebra
ObrázekObrázekObrázek

1958-66 novy bezpecnostni,zkoseny,kdy vlastne prodluzuje linii blatniku coz mam ja i kdyz me to matlo,jelikoz mam r.65,kdy se tvar menil na zakulaceny-diamantovy.Druhy obr.1966-67 diamantovy konec;3) US bezpecnostni spec.-s hrazdama

ObrázekObrázekObrázek

Ne vzdy jsou vsechny informace uplne jasne i kdyz se hledaji ve dvou knihach(+internet),tak se nektere udaje rozchazeji,takze je jednoduche se zmylit,ale muzem to spolu nejak vyresit :wink:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Re: T1 specifikace

Příspěvek od REDH0T »

hezký, dál...
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 specifikace

Příspěvek od udeeska »

Trosku to zabere casu oskenovat a pak upravit ve fotoprogramu,ale co se vlece neutece.
Ukazatele smeru zacali znamymi semafory(mavatky)z brouka,v letech 1950-53byli delsia mezi 1953-60 se zkratili

ObrázekObrázek

Od r.1960-63 prisli prvni blikace na predni celo busiku ve tvaru torpeda,na US trzich vsak uz byli od r.1955.Ploche a vetsi blinkry(rybi oci) prisli od r.1963 do konce vyroby v r.67 a na US trzich se dodavali od r.1961

ObrázekObrázek
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Jan
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2224
Registrován: 11 úno 2008
Bydliště: Červené Pečky
Kontaktovat uživatele:

Re: T1 specifikace

Příspěvek od Jan »

No jo, v USA musej mít všechno dřív. :lol:
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...

VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)

Uživatelský avatar
ovalisimus panornik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1841
Registrován: 12 led 2007
Bydliště: Nebušice

Re: T1 specifikace

Příspěvek od ovalisimus panornik »

Pěkné, Romane, pěkné...zajímavé téma jsou třeba brzdy a spol..... to by mohl začít třeba Pegas :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: T1 specifikace

Příspěvek od Pětišroub »

z toho co tady zatim bylo mi vychází, že nejkrásnější je barndoor:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: T1 specifikace

Příspěvek od Samba »

co je v knize psano, to je dano a i to byva nekdy malo nebo i spatne.. ale hezky.. treba predni naraznici na barndora, do r.1955 meli jiny rozmery, nez-li jejich nastupec ..kazdopado je to poucny ..

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 specifikace

Příspěvek od udeeska »

Joo barndoor :wink: uzkoprofilove zbozi :( .Vsechny jsou krasny a budme radi za ne.V krizi by byl dobrej i brazilskej.Mimochodem vite,ze je vyrabeli az do roku 1978?Anglicani po nich pasou jak divi,neni divu,australskych s pravostrannym rizenim rychle ubyva :(
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: T1 specifikace

Příspěvek od john »

udeeska píše:Joo barndoor :wink: uzkoprofilove zbozi :( .Vsechny jsou krasny a budme radi za ne.V krizi by byl dobrej i brazilskej.Mimochodem vite,ze je vyrabeli az do roku 1978?Anglicani po nich pasou jak divi,neni divu,australskych s pravostrannym rizenim rychle ubyva :(
Ani nie tak rychlo...Aussies su v tomto smere patrioti...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 specifikace

Příspěvek od udeeska »

Tak to je dobra zprava,odebiram VW angl.magazin o camprech a pokazde je tam nekolik pribehu jak co odkud dovezli,takze to vypada jako kdyz rabujou svet ve velkym...
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 specifikace

Příspěvek od udeeska »

Zadni svetla: 1)1950-51 ploche sklo 2)1951-53 ploche plastikove 3)1953-58 vypoukla cocka do r.58 bylo brzdove svetlo uprostred motoroveho vika nad prolisem poznavaci znacky
ObrázekObrázekObrázek

1) 1955-58 integralni reflektor 2)1958-61 kombinovane svetlo s brzdovym 3)1961-67 sdruzene

ObrázekObrázekObrázek

Pro US trhy bylo cele cervene s jednou dvouvlaknovou zarovkou.Predelaval jsem ze 6V na 12V(to jsem si uzil :roll: )musel jsem koupit sdruzenej prerusovac blinkru s tremi relatky uvnitr(majitele 12V brouka to znaji cena za novy je $220!!-sehnal jsem 2 pouzite po $10).Pri pouzivani blinkru se ve spinaci rozepne brzdove svetlo podle toho kam se odbocuje aby mohlo pracovat svetlo blinkru(proste zbytecne komplikovana blbost pro US DOT)

Obrázek
Obrázek
Vwase nocni sichta...

Odpovědět