Přední náprava
Přední náprava
Borci,
svislé a vodorovné čepy přední nápravy, má smysl je nechat potáhnout tvrdochromem, brousit atd. nebo je výhodnější koupit celou sadu jak dělá třeba BBT? Protože mně přijde, že nechat to pochromit, brousit musí cenově vyjít na novou celou sadu. Dával jste někdo tuto sadu na ponorku a jaká je spokojenost?
Kompletuju si díly na přední nápravu a moje čepy jsou v žalostném stavu...
https://www.bbt4vw.com/en/catalogue/4-u ... -63-07-67/
svislé a vodorovné čepy přední nápravy, má smysl je nechat potáhnout tvrdochromem, brousit atd. nebo je výhodnější koupit celou sadu jak dělá třeba BBT? Protože mně přijde, že nechat to pochromit, brousit musí cenově vyjít na novou celou sadu. Dával jste někdo tuto sadu na ponorku a jaká je spokojenost?
Kompletuju si díly na přední nápravu a moje čepy jsou v žalostném stavu...
https://www.bbt4vw.com/en/catalogue/4-u ... -63-07-67/
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15000
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední náprava
Má to smysl opravovat pokud víš proč to děláš. Pokud ti jde o cenu, tak nový aftermarket bude levnější než oprava.
Snad to přinese více světla do rozhodování.
Snad to přinese více světla do rozhodování.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7143
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Přední náprava
Nevidím ceny, něco někde mám,se ihned podívám, z cenové radosti by Ti hned slzy vytryskly 
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7143
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Přední náprava
Vwase nocni sichta...
Re: Přední náprava
To jako nový nevypadá... Dal bych tam aftermarket a starý schoval, třeba se někdy vyplatí opravit.
Re: Přední náprava
V rozhodování mně pomůže, když budu zhruba vědět, co to asi tak stojí nechat nachromovat a brousit 4 vodorovný a 2 dělený svislý čepy. Pokud by to bylo cenově dostupné, tak do toho půjdu. Ale pokud cena převyšuje nebo se blíží ceně NOS či aftermarket sady, tak nevidím důvod to dělat.
Romane, mně slzy vytryskly při pohledu na cenu aftermarket sady, proto se ptám na to chromování. NOS z tvého odkazu je ovšem na starší ponorky, já mám rok 64, takže vodorovný čepy průměr 22mm, svisláky 24mm. Pár inzerátů na NOS jsem našel, ale prodejci už týden neodpovídají a sady bývají často nekompletní.
Pokud neseženu NOS, který se cenově dost rovnají ceně aftermarketu, tak jinýho nezbyde. Každopádně jak píšeš, považuji se za sysla, takže pokud dám aftermarket, tak starý namažu a schovám, jednou je třeba nechám opravit, kdo ví jaká bude doba.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15000
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední náprava
venca101 píše: ↑23 lis 2022V rozhodování mně pomůže, když budu zhruba vědět, co to asi tak stojí nechat nachromovat a brousit 4 vodorovný a 2 dělený svislý čepy. Pokud by to bylo cenově dostupné, tak do toho půjdu. Ale pokud cena převyšuje nebo se blíží ceně NOS či aftermarket sady, tak nevidím důvod to dělat.
Romane, mně slzy vytryskly při pohledu na cenu aftermarket sady, proto se ptám na to chromování. NOS z tvého odkazu je ovšem na starší ponorky, já mám rok 64, takže vodorovný čepy průměr 22mm, svisláky 24mm. Pár inzerátů na NOS jsem našel, ale prodejci už týden neodpovídají a sady bývají často nekompletní.
Pokud neseženu NOS, který se cenově dost rovnají ceně aftermarketu, tak jinýho nezbyde. Každopádně jak píšeš, považuji se za sysla, takže pokud dám aftermarket, tak starý namažu a schovám, jednou je třeba nechám opravit, kdo ví jaká bude doba.
AD1: cena bude vyšší. Pouzdra vyrobit nové nebo probrat výstružníkem. Tím také probereš domečky.
Nadmírové čepy vyrobíš snadno. Potřebuješ je nejdříve obrousit, následně nachromovat a znovu obrousit. Pak se uvidí, jestli se dostaneš na správný rozměr nebo bude třeba znovu chromovat a brousit protože ne vždy lze nanést všude požadovaný materiál.
Tvdochrom je levný ale broušení tvrdochromů, kor těchto dílů, je komplikované, zbytek strojařiny také něco stojí.. Pokud si to nedokážeš alespoň částečně řešit sám, cena bude vyšší než pořízení nových.
Výhoda tvrdochromu je jasná: čepy nezreznou, ocení zejména majitelé KDF166 a můžeš osadit původní díl který na voze byl.Pro někoho i NOS je moc mladý a tvarově nekorektní.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Přední náprava
Tak tos mně odpověděl. Chromování ani poptávat nebudu a zaměřím se na shánění NOS nebo aftermarketu. Výstružník už se rýsuje, poctivě jsem si přečetl návod na odkazu níže a pochopil jsem, že kovaný VWčkař musí mít v dílně výstružník na svislé čepy
viewtopic.php?f=32&t=11919&p=225470&hil ... ep#p225470

viewtopic.php?f=32&t=11919&p=225470&hil ... ep#p225470
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15000
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední náprava
Za ten návod se po letech trochu stydím, dneska už to řeším trochu jinak. V roce 2010 jsem ale jiné možnosti neměl. 

May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Přední náprava
Vodorovné čepy jsem kupoval nový, brazilský v sadě s ložiskama, pouzdrama, podložkama, krytkama....prostě komplet . 5let nazpátek za cca 15 stovek a tak jsem o jiný variantě ani nepřemejšlel. Teď jsou koukám kolem 100€.
Na svilé čepy jsen nechával navařit tvrdokov + soustružit a brousit na tovární rozměry. A nová futra + přestružení. Cenu nevím, byl to "úplatek protislužbou".
Najeto za dvě sezóny cca 20tisíc ( Glockner, Mangart.....) a žádnej problém.
Někam jsem to na flat dával, ale u BEXe to koukám není.
Na svilé čepy jsen nechával navařit tvrdokov + soustružit a brousit na tovární rozměry. A nová futra + přestružení. Cenu nevím, byl to "úplatek protislužbou".
Najeto za dvě sezóny cca 20tisíc ( Glockner, Mangart.....) a žádnej problém.
Někam jsem to na flat dával, ale u BEXe to koukám není.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS