VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
Po nabuzení prvním, benzínem vonícím výletem do muzea prototypů v Hamburgu došlo na "vyloupení" dalšího svatostánku s tématikou VW a to soukromého muzea rodiny Grundmannů od Hamburgu nemálo vzdálené vísce Hessisch Oldendorf. Nápad se zrodil již loni na srazu pořádané touto rodinou, kdy mne od prohlídky odradily desetitisíce návštěvníků a neskutečný chaos v okolí.
Po příjezdu do Hessische jsme chvilku tápali ale nakonec nás navigace zavedla k nenápadné hale u vlakového nádraží kde jsme se setkali s Christianem Grundmannem který nás vpustil dovnitř. Domluva byla taková, nás v muzeu doslova zamkne a ven se dostaneme přes přilehlou dílnu. Větši luxus jsme si ani nemohli přát. Exponáty jsou umístěny ve třech halách a tak nám několik hodin zabralo, než jsme vše důkladně prolezli. Komorní atmosféru a ticho přerušovaly jen údery kladiva a úhlové brusky z vedlejší dílny, kde postupně vzniká VW 38
Oproti Hamburgu je expozice pojata spíš jako rodinná sbírka než komerční prezentace. Místa pro exponáty je pomálu, jsou doslova naštosovány jeden vedle druhého tak, že mezi nimi není možné mnohdy ani projít. Dalším neduhem je slabší osvětlení celého prostoru a pro mne velice rušivým byly všudepřítomné figuríny, vycpaná drůbež a další "zbytečné" doplňky. I přes tyto bolístky to byla ale velkolepá podívaná a domů jsem odjížděl s tlukoucím srdcem
Pokračování příště
Po příjezdu do Hessische jsme chvilku tápali ale nakonec nás navigace zavedla k nenápadné hale u vlakového nádraží kde jsme se setkali s Christianem Grundmannem který nás vpustil dovnitř. Domluva byla taková, nás v muzeu doslova zamkne a ven se dostaneme přes přilehlou dílnu. Větši luxus jsme si ani nemohli přát. Exponáty jsou umístěny ve třech halách a tak nám několik hodin zabralo, než jsme vše důkladně prolezli. Komorní atmosféru a ticho přerušovaly jen údery kladiva a úhlové brusky z vedlejší dílny, kde postupně vzniká VW 38
Oproti Hamburgu je expozice pojata spíš jako rodinná sbírka než komerční prezentace. Místa pro exponáty je pomálu, jsou doslova naštosovány jeden vedle druhého tak, že mezi nimi není možné mnohdy ani projít. Dalším neduhem je slabší osvětlení celého prostoru a pro mne velice rušivým byly všudepřítomné figuríny, vycpaná drůbež a další "zbytečné" doplňky. I přes tyto bolístky to byla ale velkolepá podívaná a domů jsem odjížděl s tlukoucím srdcem
Pokračování příště
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
obzvláště krásný je zadní bar kde jsou vitrínky s cukrlatama...jako kupa váziček od rozenthalu a jiných významných porcelánek...sady HAZET...a další...u grundmanů je to prostě ňuňó
hoďte víc fotek
hoďte víc fotek
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
- ovalisimus panornik
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1841
- Registrován: 12 led 2007
- Bydliště: Nebušice
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
Taky ho mám za sebou...v roce 2001, pocity, které ve mě budilo se nedají ani popsat i v souvislosti s dobou, kdy jsem tam jel. Každému doporučuji třeba v kombinaci s legendárním srazem.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
Fotek je plno, je nutné je ale setřídit a dávkovat po částech pro slabší jedince....Co si na začátek pěkně naložit a dát si třeba chasis VW38 ?
Informací o tomto vozu je na fóru dost a dost, např. http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... hilit=VW38" onclick="window.open(this.href);return false;
tak bude stačit pár obrázků pro kochání..
Informací o tomto vozu je na fóru dost a dost, např. http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... hilit=VW38" onclick="window.open(this.href);return false;
tak bude stačit pár obrázků pro kochání..
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
a jak to vypada s kastli?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
Kastle je na dílně a pracuje se na ní. Foto nemám.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
Omlouvam se Ti Same za drobne naruseni,stav z poloviny kvetna
Vwase nocni sichta...
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
poud někdo chce máme s Cabrio54 i videjko z loňského roku natočené v rámci srazu ....nevimjak je to veliký, ale asi na ftp by to šlo ...nebo ne admini?
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
nebo jo, dejte na to Youtube.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
pořeším, uvidíme...
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
Tak dalším velkým lákadlem byla kolekce KDF industrie motoru typu 122/15, tedy jde o brášky mého KDF industrie.
Krásná elektrocentála, rok výroby cca 1941. Všechny motory mají dvojitou řemenici a místo dynama jen hřídel pro ventilátor.
Není co vytknout. pod pískovou barvou krásně prosvítá šedozelená.
Identifikace výfukového potrubí.
Další do sbírky, opět KDF 122/15
Teď trochu vyberu Yahoďákovo archív, protože tento stroj ke KDF industrie zkrátka patří.
Jde o malý traktůrek s označením Scheuch schlepper jehož zaměření se ve válečné době přesunulo ze zemědělství na německá letiště, kde sloužil k manipulaci s letadly Messerschmitt.
Pro mne velkým zklamáním bylo, když jsem po odklopení víka motoru nanašel KDF industrie ale "obyčený" ala válečný motor.
A přitom ze starých fotografií je patrné, že tam KDF industrie byl.
Na závěr ještě několik dobových obrázků z letiště
A jeden moc povedený, který mi udělal největší radost a to, že se Scheuch schlepper nepodílel jen na letištích ale sloužil i v raketovém programu. Zde manipulace střely V-1.
Krásná elektrocentála, rok výroby cca 1941. Všechny motory mají dvojitou řemenici a místo dynama jen hřídel pro ventilátor.
Není co vytknout. pod pískovou barvou krásně prosvítá šedozelená.
Identifikace výfukového potrubí.
Další do sbírky, opět KDF 122/15
Teď trochu vyberu Yahoďákovo archív, protože tento stroj ke KDF industrie zkrátka patří.
Jde o malý traktůrek s označením Scheuch schlepper jehož zaměření se ve válečné době přesunulo ze zemědělství na německá letiště, kde sloužil k manipulaci s letadly Messerschmitt.
Pro mne velkým zklamáním bylo, když jsem po odklopení víka motoru nanašel KDF industrie ale "obyčený" ala válečný motor.
A přitom ze starých fotografií je patrné, že tam KDF industrie byl.
Na závěr ještě několik dobových obrázků z letiště
A jeden moc povedený, který mi udělal největší radost a to, že se Scheuch schlepper nepodílel jen na letištích ale sloužil i v raketovém programu. Zde manipulace střely V-1.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
...no nádhera Same...
...hele ty fotografie nad V-1 sou taky extrémně raritní...
...jedná se totiž o jednu z nepozoruhodnějších konstrukcí letounu za druhý světový...to co tam táhnou je totiž raketovym motorem poháněnej Messerschmitt Me-163 "Komet"...hrozně zajímavej letoun...
...hele ty fotografie nad V-1 sou taky extrémně raritní...
...jedná se totiž o jednu z nepozoruhodnějších konstrukcí letounu za druhý světový...to co tam táhnou je totiž raketovym motorem poháněnej Messerschmitt Me-163 "Komet"...hrozně zajímavej letoun...
You can't win 'em all...
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
nez prisel Me-262 s dvojici tryskovych motoru...kam se hrabali spojenci..skoda, ze valka skoncila tak brzo
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
...výbornej comment...
...áááno...stačilo nevyrábět kvanta úchylnejch typů zbraní...ale soustředit se na pár strategicky ideálních zbraní a mohlo to bejt jinak...
...jenže to by v čele nesměl bejt cholerickej debil Adolf Hitler...
...áááno...stačilo nevyrábět kvanta úchylnejch typů zbraní...ale soustředit se na pár strategicky ideálních zbraní a mohlo to bejt jinak...
...jenže to by v čele nesměl bejt cholerickej debil Adolf Hitler...
You can't win 'em all...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
Mno, mezi naprosto úchylné zbraně právě považuju V-1 která je sice pěkná ale neprosto nefunkční. Když pominu nutnost stavění dlouhých betonových odpalovacích ramp které byly pro průzkumné spojenecké letouny jednoduše identifikovatelné, byl dalším velkým problémem fakt, že i s raketovým motorem, stále se jednalo o letoun který bylo možné zničit již zaběhnutou protiletadlovou obranou. Naprosto zdrcující byla až V-2. (Ke které samozřejmě KDF motor také patří), viz Meilerwagen. Naštěstí (pro nás) se dostala z laboratoří do rukou armády až příliš pozdě.Petr914 píše: ...výbornej comment...
...áááno...stačilo nevyrábět kvanta úchylnejch typů zbraní...ale soustředit se na pár strategicky ideálních zbraní a mohlo to bejt jinak...
...jenže to by v čele nesměl bejt cholerickej debil Adolf Hitler...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
...přesně tak...
...a stejně úchylnej jako V-1 byl právě kupříkladu i ten Komet...což byla neskutečně progresivní...ale taky naprosto nefunkční blbost...byl to leda dobrej způsob jak pozabíjet elitní piloty Luftwaffe...páč nikdo nevěděl...jestli po startu ten krám exploduje nebo poletí...
...ale zpátky ke Grundmannům...
...a stejně úchylnej jako V-1 byl právě kupříkladu i ten Komet...což byla neskutečně progresivní...ale taky naprosto nefunkční blbost...byl to leda dobrej způsob jak pozabíjet elitní piloty Luftwaffe...páč nikdo nevěděl...jestli po startu ten krám exploduje nebo poletí...
...ale zpátky ke Grundmannům...
You can't win 'em all...
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
V létě jsem byl s westy na raketové základně v Polském parku Slowinski...
Vřele doporučuji...
mimochodem hned za rohem se testovala vozidla KDF pro Africa korps na tomto písku...
jelikož zde je jediné místo v evropě připomínající pouštní podmínky...
Dost se tam dočtete o KDF, V1, V2...
jsem si tak vzpoměl...
Vřele doporučuji...
mimochodem hned za rohem se testovala vozidla KDF pro Africa korps na tomto písku...
jelikož zde je jediné místo v evropě připomínající pouštní podmínky...
Dost se tam dočtete o KDF, V1, V2...
jsem si tak vzpoměl...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
tak videjko z loňského roku z návštevy v rámci srazu máte na ftp v adresáři videa\grundmanns_samlung....jen staženo z kamery, nijak (kromě hudby na pozadí) neupravováno tak mě nekamenujte....
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
Mno, tak se opět vrátíme na zem, resp. k VW. Předtím ale musím ještě zdrbat Vaahovo rakety. Tyhle kusy nemohly nikdy pořádně lítat.
Geniální myšlenka W. fon Brauna byla, že stabilizační křídla nedal po obvodu rakety ale dovnitř pod trysky raketového motoru. Velkým problémem totiž bylo, že tyto křídla plní svojí funkci až od určité rychlosti. Tah motoru simuloval potřebnou počáteční rychlost a tak rakety V2 s se stab. uvnitř se přestaly vracet 10metrech letu zpět na zem jak shnilé hrušky.
Co si dáme dneska ? Co třeba platformu pro manipulaci dílů po fabrice ve Wolfsburgu které okouzlila Bena Pona a dala tak vzniknout VW Bus T1? Přiznám se, že to bylo jedno z vozítek na které jsem se do Hamburgu těšil. Bohužel vozítko bylo zrovna pryč a tak jsem musel vzít za vděk touhle modernější variantou u Grundmannů. Ale i tak je krásné.
Geniální myšlenka W. fon Brauna byla, že stabilizační křídla nedal po obvodu rakety ale dovnitř pod trysky raketového motoru. Velkým problémem totiž bylo, že tyto křídla plní svojí funkci až od určité rychlosti. Tah motoru simuloval potřebnou počáteční rychlost a tak rakety V2 s se stab. uvnitř se přestaly vracet 10metrech letu zpět na zem jak shnilé hrušky.
Co si dáme dneska ? Co třeba platformu pro manipulaci dílů po fabrice ve Wolfsburgu které okouzlila Bena Pona a dala tak vzniknout VW Bus T1? Přiznám se, že to bylo jedno z vozítek na které jsem se do Hamburgu těšil. Bohužel vozítko bylo zrovna pryč a tak jsem musel vzít za vděk touhle modernější variantou u Grundmannů. Ale i tak je krásné.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VÝLET: Fakani opět zasahují aneb na kávu ke Grundmannům
Jó tady to maj také pěkné....trochu jsem jim musel prošmejdit ten skládek,co tam všechno maj...
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.