VÝLET: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
VÝLET: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Dechberoucí a velkorysé.
Takové je muzeum PROTOTYP v Hamburku, kam jsme se včera vypravili se Samem na výlet, jehož součástí byl i dovoz jednoho ve-li-ce- za-jí-ma-vé-ho VW artefaktu do České republiky.
Vyrazili jsme vypraveni několika houskami v základním provedení, s příslovečnou síťkou na motýly, v Golfu kombi třetí generace a střední výbavy směrem na Hamburg. Já byl navíc ještě vybaven sádrou na noze plus francouzskou holí v esteticky přijatelné verzi modrý elox. Klimatické podmínky byly pro naší cestu vcelku příznivé, pohybovaly se od "sakraSameměumrznouprsty" přes "jestlitakhlebudechcáttakněkamvylítnem" až po extrémní "sluníčko, opalovačka ve středním Německu".
Vedeni navigací byli jsme ochuzeni o tradiční hledání v papírech, kufrování a prohlídky bílých míst na mapách a po několika hodinkách jízdy jsme přistáli v právě se kultivující hamburské industriální čtvrti, ve které vznikají nové stavby začleněné do původní cihlové průmyslové architektury, pozadí majestátnosti bývalých továrních budov a stavebního shonu tvořily z mlhy se nořící přízraky přístavních portálových jeřábů.
Expozice muzea PROTOTYP se rozprostírá ve třech patrech jedné z rekonstruovaných továren. Co Vás čeká? Po (bariérovém i bezbariérovém) příchodu do recepce v prvním patře, na kterou navazuje kvalitní kavárnička a prodejna zajímavých suvenýrů a zaplacení vstupného už jenom jedna rána do palice za druhou, exkluzivita na exkluzivitu a zajímavost nad zajímavost. Ve sterilně čistých, krásně prosvětlených expozicích na vás čekají auta, závoďáky, prototypy, malosérie, nula procent tuningu, sto procent lidské invence, tvořivosti, ruční práce, potu, hledání cest pomocí hlavy, nářadí a vlastních rukou a nikoliv jen na monitoru počítače, zkrátka setkání s benzínovým božstvem. To vše od konce třicátých let do současnosti.
V expozicích najdete ve vitrínách ojedinělé a třeba zatím nepublikované dobové fotografie, plakáty, náhradní díly, příslušenství, dokumentaci, nákresy, výkresy, artefakty, dobové modely a to vše vždy vztahující se ke konkrétnímu vystavenému vozu.
Co v expozicích nenajdete: balíky slámy, krejčovské figuríny, sušené slepice, plechovky na olej, kanystry na benzín, smaltované cedule, kufry, sáňky, lyže, turistické vařiče, mlýnky, pekáče a podobnou bazarovou a smetištní veteš, kterou se některá muzea v dobré víře snaží zvýšit zajímavost svých motoristických expozic. Expozice zkrátka tvoří vystaveným exponátům důstojný rámec. Skvělé.
Co je důležité: kolem vozů není natažená rudá, zlatá, ani jiná šňůra. Můžete až k vozům, můžete je obcházet kolem dokola a můžete je třeba obejít po kolenou (ahoj Same). Můžete se k nim naklánět, můžete je obdivovat z různých úhlů, můžete nasávat jejich vůni, můžete ustrnout v předklonu s pohledem na detail a zírat třeba do nekonečna (omezeného otevíracími hodinami). Když se kamery nedívají můžete natáhnout svou vilnou pracku a zlehka se roztřeseně dotknout tvarů, na které jste zatím civěli jen na internetu.
Expozice nadále poskytuje diskrétní videomístnost, diskrétní čítárnu, kde, světe div se, jsou v polici k dispozici nehlídané a k pultu nepřikované motoristické knihy, internetový kiosek, a také poslechovou místnost, kde si na dotykovém displeji zvolíte některý z cca 40 vozů a následně vás pohltí jekot a řev jeho motoru (v případě 356 spíše cvrlikání).
Na závěr je třeba říci že doba naší návštěvy byla ideálně zvolená, expozicí jsme prošli v komorní atmosféře, nerušeni veřejností a ani my jsme nikoho nerušili našimi nadšenými a mnohdy neartikulovanými výkřiky.
A teď už pro ty více vizuálně zaměřené:
muzeum Prototyp
videomístnost
čítárna
kavárnička
s vkusnou dekorací, dobovými chladičovými trofejemi
a dobrou kávou
jedním z prvních vozů, který vás po překonání recepce uvítá, je legendární rakouský závoďák
FETZENFLIEGER
Otto Mathého s komponenty VW/KdF a motorem Porsche Carrera. Vyhrával rakouská mistrovství v polovině 50. let a jezdil na silnici i po ledě.
Takové je muzeum PROTOTYP v Hamburku, kam jsme se včera vypravili se Samem na výlet, jehož součástí byl i dovoz jednoho ve-li-ce- za-jí-ma-vé-ho VW artefaktu do České republiky.
Vyrazili jsme vypraveni několika houskami v základním provedení, s příslovečnou síťkou na motýly, v Golfu kombi třetí generace a střední výbavy směrem na Hamburg. Já byl navíc ještě vybaven sádrou na noze plus francouzskou holí v esteticky přijatelné verzi modrý elox. Klimatické podmínky byly pro naší cestu vcelku příznivé, pohybovaly se od "sakraSameměumrznouprsty" přes "jestlitakhlebudechcáttakněkamvylítnem" až po extrémní "sluníčko, opalovačka ve středním Německu".
Vedeni navigací byli jsme ochuzeni o tradiční hledání v papírech, kufrování a prohlídky bílých míst na mapách a po několika hodinkách jízdy jsme přistáli v právě se kultivující hamburské industriální čtvrti, ve které vznikají nové stavby začleněné do původní cihlové průmyslové architektury, pozadí majestátnosti bývalých továrních budov a stavebního shonu tvořily z mlhy se nořící přízraky přístavních portálových jeřábů.
Expozice muzea PROTOTYP se rozprostírá ve třech patrech jedné z rekonstruovaných továren. Co Vás čeká? Po (bariérovém i bezbariérovém) příchodu do recepce v prvním patře, na kterou navazuje kvalitní kavárnička a prodejna zajímavých suvenýrů a zaplacení vstupného už jenom jedna rána do palice za druhou, exkluzivita na exkluzivitu a zajímavost nad zajímavost. Ve sterilně čistých, krásně prosvětlených expozicích na vás čekají auta, závoďáky, prototypy, malosérie, nula procent tuningu, sto procent lidské invence, tvořivosti, ruční práce, potu, hledání cest pomocí hlavy, nářadí a vlastních rukou a nikoliv jen na monitoru počítače, zkrátka setkání s benzínovým božstvem. To vše od konce třicátých let do současnosti.
V expozicích najdete ve vitrínách ojedinělé a třeba zatím nepublikované dobové fotografie, plakáty, náhradní díly, příslušenství, dokumentaci, nákresy, výkresy, artefakty, dobové modely a to vše vždy vztahující se ke konkrétnímu vystavenému vozu.
Co v expozicích nenajdete: balíky slámy, krejčovské figuríny, sušené slepice, plechovky na olej, kanystry na benzín, smaltované cedule, kufry, sáňky, lyže, turistické vařiče, mlýnky, pekáče a podobnou bazarovou a smetištní veteš, kterou se některá muzea v dobré víře snaží zvýšit zajímavost svých motoristických expozic. Expozice zkrátka tvoří vystaveným exponátům důstojný rámec. Skvělé.
Co je důležité: kolem vozů není natažená rudá, zlatá, ani jiná šňůra. Můžete až k vozům, můžete je obcházet kolem dokola a můžete je třeba obejít po kolenou (ahoj Same). Můžete se k nim naklánět, můžete je obdivovat z různých úhlů, můžete nasávat jejich vůni, můžete ustrnout v předklonu s pohledem na detail a zírat třeba do nekonečna (omezeného otevíracími hodinami). Když se kamery nedívají můžete natáhnout svou vilnou pracku a zlehka se roztřeseně dotknout tvarů, na které jste zatím civěli jen na internetu.
Expozice nadále poskytuje diskrétní videomístnost, diskrétní čítárnu, kde, světe div se, jsou v polici k dispozici nehlídané a k pultu nepřikované motoristické knihy, internetový kiosek, a také poslechovou místnost, kde si na dotykovém displeji zvolíte některý z cca 40 vozů a následně vás pohltí jekot a řev jeho motoru (v případě 356 spíše cvrlikání).
Na závěr je třeba říci že doba naší návštěvy byla ideálně zvolená, expozicí jsme prošli v komorní atmosféře, nerušeni veřejností a ani my jsme nikoho nerušili našimi nadšenými a mnohdy neartikulovanými výkřiky.
A teď už pro ty více vizuálně zaměřené:
muzeum Prototyp
videomístnost
čítárna
kavárnička
s vkusnou dekorací, dobovými chladičovými trofejemi
a dobrou kávou
jedním z prvních vozů, který vás po překonání recepce uvítá, je legendární rakouský závoďák
FETZENFLIEGER
Otto Mathého s komponenty VW/KdF a motorem Porsche Carrera. Vyhrával rakouská mistrovství v polovině 50. let a jezdil na silnici i po ledě.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
No a DÁL?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
...dál nic...poslal mi textovku,že mě zdraví z Hamburku...a vyrazili na Reeperbahn určitě...
You can't win 'em all...
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
No týýý woe....tak šup šup s dalšíma fotkama...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
přidal jsem poslední 4 fotky k Fetzenfliegeru. Mimochodem jak to přeložit? "Létající onuce"?
Musíš mít trpělivost strejdo Maxi, včera jsme v muzeu strávili naprosto nedostatečný čas cca 4 hodin a za tu dobu jsem od břicha naplácal asi 3OO fotek, což je číslo, které jsem nenafotil za celý život. Vzhledem k noze v gypsu jsem nemohl provádět takovou ekvilibristiku jako třeba Sam, který většinu aut obdivoval i z hadí perspektivy.
Takže naposledy se rozloučíme s Fetzenfliegerem, který sdílí místnost i s broukem 1947 a policejním kabriem, jejichž fotky budou následovat později.
A přesuneme se chodbou, ve které najdeme původní kopyto pro výrobu aluminiové karoserie závoďáku Auto-Union
do nejrozsáhlejší místnosti celé expozice:
kde začneme třeba Gmündem. vystavené
Porsche Gmünd
je jedním z v roce 1949 ručně vyrobených vozů s hliníkovou karoserií v dočasné dílně v rakouském Gmündu, předtím než se Porsche přestěhoval do německého Stuttgartu. Těchto vozů bylo v Gmündu v období 1948-1950 vyrobeno celkem 51 s karoserií coupé s motorem vzadu a 1 ks jako roadster s motorem uprostřed. 1131 ccm, 40PS, 140 km/h a 680 kg živé váhy.
mávátko
původní interiér
vnější madlo dveří
Musíš mít trpělivost strejdo Maxi, včera jsme v muzeu strávili naprosto nedostatečný čas cca 4 hodin a za tu dobu jsem od břicha naplácal asi 3OO fotek, což je číslo, které jsem nenafotil za celý život. Vzhledem k noze v gypsu jsem nemohl provádět takovou ekvilibristiku jako třeba Sam, který většinu aut obdivoval i z hadí perspektivy.
Takže naposledy se rozloučíme s Fetzenfliegerem, který sdílí místnost i s broukem 1947 a policejním kabriem, jejichž fotky budou následovat později.
A přesuneme se chodbou, ve které najdeme původní kopyto pro výrobu aluminiové karoserie závoďáku Auto-Union
do nejrozsáhlejší místnosti celé expozice:
kde začneme třeba Gmündem. vystavené
Porsche Gmünd
je jedním z v roce 1949 ručně vyrobených vozů s hliníkovou karoserií v dočasné dílně v rakouském Gmündu, předtím než se Porsche přestěhoval do německého Stuttgartu. Těchto vozů bylo v Gmündu v období 1948-1950 vyrobeno celkem 51 s karoserií coupé s motorem vzadu a 1 ks jako roadster s motorem uprostřed. 1131 ccm, 40PS, 140 km/h a 680 kg živé váhy.
mávátko
původní interiér
vnější madlo dveří
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
[-o< [-o< [-o<
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
patří vám velký obdiv že jste dokázali odejít, to mě by odtamtud nedostali ano párem volů
If you want to win employ the fin
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Ehm..zatímco čekáte..koupelna pánských toalet. Pamatujete si toalety Technického muzea v Praze?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
luxusni text...vice takovych!
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2227
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Nádhera. Ste nám udělali předčasné vánoce.
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Koukneme se ještě na tu carreru z FETZENFLIEGERu. Co třeba řemen k ventilátoru ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Víííc vííííííc my chceme vííííííííc,nenech nás čekat.... [smilie=poke2.gif] [smilie=chase.gif]
jinak Peštále všechna čest,jestli jsi tam pajdal (co ti vlastně je?)
Mě to oajdání čeka už v pondělí,jdu zase s kolenem [smilie=wheelchair.gif] ,ael to je trochu off,tak se moc neválej a láduj sem ty fotky,jinak [smilie=spank2.gif] [smilie=chair1.gif]
jinak Peštále všechna čest,jestli jsi tam pajdal (co ti vlastně je?)
Mě to oajdání čeka už v pondělí,jdu zase s kolenem [smilie=wheelchair.gif] ,ael to je trochu off,tak se moc neválej a láduj sem ty fotky,jinak [smilie=spank2.gif] [smilie=chair1.gif]
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Jsem uklouz v koupelně Další auta si dáme třeba zítra, abyste se nepřesytili. Dnešní den uzavřeme motorem Gmünd 1100ccm, který byl vystaven jako jeden ze solitérů. Jedná se o nejstarší známý motor Porsche z éry "356". tento motor je ještě na bázi motoru VW s původní aluminiovou klikovou skříní. Úplně nové jsou ovšem hlavy s většími ventily, optimalizované pro dvojitou karburaci Solex, delší písty pro vyšší kompresi. To vše přispělo ke zvýšení výkonu z původních 24.5 na 40PS a motor byl tedy důstojným pohonem pro vůz sportovního střihu.
Jen tak pro pořádek, Gmünd je to zelené auto o kousek výše. Zadíveje se ještě jednou na fotky a uvědomte si, že se jedná o "předvýrobní sérii" 356ky. Vozy byly vyráběny po klempířsku ručně, tepáním, tvarováním a ohýbáním aluminiových dílců.
Jen tak pro pořádek, Gmünd je to zelené auto o kousek výše. Zadíveje se ještě jednou na fotky a uvědomte si, že se jedná o "předvýrobní sérii" 356ky. Vozy byly vyráběny po klempířsku ručně, tepáním, tvarováním a ohýbáním aluminiových dílců.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Musim rici, ze nesmirna pecka. A tesim se na vice fotografii.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
díky za zajímavej tip .. už se těším až se tam stavím
že jsem tak smělej .. kdy se nám Sam pochlubí s aktefaktem když už to pětiskrutka tak pěkně vyslepičil ?
že jsem tak smělej .. kdy se nám Sam pochlubí s aktefaktem když už to pětiskrutka tak pěkně vyslepičil ?
jdeme frflat na flat ...
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
nepredbihej..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Dáme si malé pokračování fotoseriálu na víkend.
Aby to tu přes víkend úplně neusnulo, pokračujeme obrázky vozu, který je veřejnosti notoricky znám a i my jsme měli možnost se s ním na stránkách flat4.org seznámit. Jedná se o porsche Typ 64 - 60 K 10. Představte si, že přijdete do muzea k pokladně, platíte vstupenky a nutíte hlavu aby se netočila doprava a všemi silami přemlouváte nedočkavé nohy, aby se nerozběhly bez placení. Hned za skleněnou vitrínou s modýlky totiž vykukuje čumák této automobilové legendy, o níž si můžete přečíst v tomto topicu, když se nás půlenejksicht v roce 2004 snažil nachytat na švestkách.
tento konkrétní vůz vznikl v roce 1940 a byl osobním vozem F. Porsche, který ho následně odprodal závodníku Mathému.
Pro mě určitě jeden z favoritů výstavy, pokud se vůbec o podobném hodnocení dá hovořit. Trochu mysteriózní historie tohoto vozu, vzniklého za časů hlubokého nacismu coby nástroje demonstrace vyspělých německých technologií, jeho pohnuté osudy, jeho výjimečnost a podstatná dávka štěstí, se kterou se dodnes zachoval jako jeden ze tří vyrobených kusů, jeho důstojná omšelost a nepřekonatelný feeling ručně vyrobeného kusu způsobují, že osobní setkání s ním je opravdový zážitek.
Aby to tu přes víkend úplně neusnulo, pokračujeme obrázky vozu, který je veřejnosti notoricky znám a i my jsme měli možnost se s ním na stránkách flat4.org seznámit. Jedná se o porsche Typ 64 - 60 K 10. Představte si, že přijdete do muzea k pokladně, platíte vstupenky a nutíte hlavu aby se netočila doprava a všemi silami přemlouváte nedočkavé nohy, aby se nerozběhly bez placení. Hned za skleněnou vitrínou s modýlky totiž vykukuje čumák této automobilové legendy, o níž si můžete přečíst v tomto topicu, když se nás půlenejksicht v roce 2004 snažil nachytat na švestkách.
tento konkrétní vůz vznikl v roce 1940 a byl osobním vozem F. Porsche, který ho následně odprodal závodníku Mathému.
Pro mě určitě jeden z favoritů výstavy, pokud se vůbec o podobném hodnocení dá hovořit. Trochu mysteriózní historie tohoto vozu, vzniklého za časů hlubokého nacismu coby nástroje demonstrace vyspělých německých technologií, jeho pohnuté osudy, jeho výjimečnost a podstatná dávka štěstí, se kterou se dodnes zachoval jako jeden ze tří vyrobených kusů, jeho důstojná omšelost a nepřekonatelný feeling ručně vyrobeného kusu způsobují, že osobní setkání s ním je opravdový zážitek.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Mam dotazek. Nebyla tam k videni 550 spyder v bile barve? Nekde jsem o ni cetl clanek, ze prave se nachazi v Hamburku, ale pokud tam nebyla, tak je v soukromych rukou.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Kdepak, to bych si všiml. Byl tam k vidění nástupce pětsetpadesátky, tedy Porsche 718/RS60, bude o něm řeč. Expozice se mění podle toho, jak se podaří který vůz zapůjčit.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výlet: "Dva fakani v cukrárně" aneb "ztraceni v ráji"
Tak toje skoda. Pokud nekde vyhrabu ten casak a ofotim to tak to sem dam.Pětišroub píše:Kdepak, to bych si všiml. Byl tam k vidění nástupce pětsetpadesátky, tedy Porsche 718/RS60, bude o něm řeč. Expozice se mění podle toho, jak se podaří který vůz zapůjčit.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)