VW 38: preclíkův fotřík
VW 38: preclíkův fotřík
Takže potom, co se v roce 1937 uskutečnila řada testů série VW 30, ujal se vozu designér Erwin Komenda, který zjednodušil a uhladil jeho tvary do podoby, jak je známe.
Nejdříve se pracovalo na dřevěné maketě 1:1
Komendův design stále ještě nezahrnoval zadní okno, které zřejmě prosadilo až karosářské studio Reutter. Byl zvýšen objem motoru o jeden kubický centimetr, zvýšen výkon chladícího větráku, zmenšena plocha žebrování na zádi a prdelka brouka obdržela pár ledvinkovitých okének. Vůz také poprvě dostal úzké stupačky, protože VW 38 se při testování velmi znečišťoval.
Po doladění designu bylo koncernem Daimler vyrobeno 44 kusů modelu VW 38.
Pravděpodobně do tohoto období spadá i fotografie Ády s Ferdinandem. Porsche nebyl příliš nadšen Hitlerovým záměrem pojmenovat vůz KdF a město s továrnou "KdF Stadt", ale to je asi tak vše, co proti tomu mohl dělat.
Vůz číslo 3803.
tento vůz patřil až do konce roku 1945 Ferdinandu Porsche a je pravděpodobně stejným vozem, ve kterém se vezl Adolf Hitler na nádraží Fallersleben po položení základního kamene továrny VW.
VW 38 jako wallpejpr
VW 38 existoval s uzavřenou střechou, jako kabriolet i jako model s óbrfaltdachem a některé kusy sloužily k propagandě a propagaci spořícího programu KdF.
Nejdříve se pracovalo na dřevěné maketě 1:1
Komendův design stále ještě nezahrnoval zadní okno, které zřejmě prosadilo až karosářské studio Reutter. Byl zvýšen objem motoru o jeden kubický centimetr, zvýšen výkon chladícího větráku, zmenšena plocha žebrování na zádi a prdelka brouka obdržela pár ledvinkovitých okének. Vůz také poprvě dostal úzké stupačky, protože VW 38 se při testování velmi znečišťoval.
Po doladění designu bylo koncernem Daimler vyrobeno 44 kusů modelu VW 38.
Pravděpodobně do tohoto období spadá i fotografie Ády s Ferdinandem. Porsche nebyl příliš nadšen Hitlerovým záměrem pojmenovat vůz KdF a město s továrnou "KdF Stadt", ale to je asi tak vše, co proti tomu mohl dělat.
Vůz číslo 3803.
tento vůz patřil až do konce roku 1945 Ferdinandu Porsche a je pravděpodobně stejným vozem, ve kterém se vezl Adolf Hitler na nádraží Fallersleben po položení základního kamene továrny VW.
VW 38 jako wallpejpr
VW 38 existoval s uzavřenou střechou, jako kabriolet i jako model s óbrfaltdachem a některé kusy sloužily k propagandě a propagaci spořícího programu KdF.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 07 srp 2007, celkem upraveno 2 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
věřím, že se jedná o fotky z naziparády při kladení základního kamene továrny KdF
model KdF Stadt
méně známá fotka Ády, kterak obdivuje finální model VW38, na internetu tato fotka bvá často blbě datována do počátků vývoje, kdy nebylo o elegantním tvaru brouka ani zdání.
a tady je máme v duetu, trochu vykulený
prostý lid obdivuje promenádní provedení VW38...již bzy si na něj možn začnou spořit v programu KdF
a takhle jednoduše se začínala výroba
model KdF Stadt
méně známá fotka Ády, kterak obdivuje finální model VW38, na internetu tato fotka bvá často blbě datována do počátků vývoje, kdy nebylo o elegantním tvaru brouka ani zdání.
a tady je máme v duetu, trochu vykulený
prostý lid obdivuje promenádní provedení VW38...již bzy si na něj možn začnou spořit v programu KdF
a takhle jednoduše se začínala výroba
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 08 srp 2007, celkem upraveno 10 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
ta fotka u brandenburské brány to mi připomíná konec července 2005 jak sem byl s Ferdou na Herbí parádě.Ale to nás tam bylo ku 3 tisícům....
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Rozjařený adolf právě předvádí zkoprnělému Ferdinandovi a své generálské suitě základní postoj "chicken dance". Sám netušil, že se tento nehynoucí tanec stane v následujících desetiletích populárním nejen po celé Říši, ale že se rozšíří i do neárijských zemí a všichni svorně ho budou za bujarého halekání provozovat v dynamickém stylu "frau Braun, ejchuchú, kolena do vrchu"
Odehrává se u promenádního vozu VW 38 v provedení kabrio.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)