VW 30: preclíkův dědeček

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18567
Registrován: 02 led 2003

VW 30: preclíkův dědeček

Příspěvekod Pětišroub » 06 srp 2007

Dneska se vrátíme ještě víc do historie a otřeme se hlavně obrázkama o VW 30, což byla třicetikusová testovací série, zkonstruovaná Ferdinandem a vyrobená továrnou Daimler Benz v roce 1937 za účelem ověření odolnosti konstrukce vozu při zátěži a v dlouhodobém výhledu. Tento prototyp se jako první zbavil hlavních lamp na kapotě čímž se výsledný tvar brouka dále formoval. Předchůdcem VW 30 je Porsche E60V3.

V květnu 1937 dal Hitler projektu lidového vozu naprostou prioritu, projekt se stal státem financovanou záležitostí v plné kontrole a odpovědností organizace KdF, popsané Yahoďákem, která okamžite uvolnila 500 000 Říšských Marek, potřebných pro výrobu.

Všechny vozy při testování nakroutily min. 75 000 km pod přímým dohledem SS, a v průběhu testování poskytovaly informace vedoucí k dalším zlepšením výsledného produktu. Celkový nájed dosáhl 1.4milionu km. Všechny vozy VW 30 byly zničeny na začátku 40 let a kromě jednoho podvozku se neví o dalších podstatných částech, které by se dožily dneška.

Pod kapotou jak o život tloukl boxerek o obsahu 985 ccm a výkonu 23.5k, jehož exemplář jsme mohli vidět v plné kráse v kaďouru na Vítkově ´07. Jinak samozřejmě tento motor již byl schopný rozhýbat 600 kilo vážící auto na führerem požadovanou stovku za hodinu.

Obrázek

Po dokončení testů se do práce vrhl Erwin Komenda, který zapracoval na vnější podobě vozu a dal mu vizáž, která odpovídá brouku tak jak ho známe - následníkem VW 30 se tedy stala 44kusová série VW 38, kde již byly napraveny chyby zjištěné při testování VW 30 a zároveň která už nesla dokonalý vzhled klasického brouka.

nejprv klasická fotografie jak je často publikována
Obrázek

chassis alébrž podvozek
Obrázek

divná boční linie, která auto posílá do hloubi 30. let
Obrázek

elegantní prdelka skoro dle Murphyho
Obrázek

parádní dobovka
Obrázek

a tyto fotky jsou z letošního Bad Cambergu. Dávám je sem zejména proto, že odhalují vůz ze všech možných úhlů a nejedná se o stále tytéž trapné fotky z muzea ve Wolfsburgu, kde je tento exponát, úplná replika z roku 2003, umístěn. Některým to snad osvětlí dosud nejasná a skrytá konstrukční řešení a v některých by to snad mohlo probudit smasl pro krásu a esetično :-D


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 18 říj 2007, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
DuffY
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 803
Registrován: 07 lis 2006
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DuffY » 07 srp 2007

To neni VW 30, to je mexiko ve fantomas looku :D

Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18567
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 07 srp 2007

za mimořádně vzrušující považuji fotky VW30 v běžném provozu a také fotky z likvidace prototypů v roce 1942

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1861
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Příspěvekod hydraulik » 07 srp 2007

Tak ta první fotka jak tam mlatí kladivem..... tak ja je fakt drsna.... :cry:
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18567
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 07 srp 2007

Do celkové historie modelu VW 30 mi nezapadá model Kabrio V30. Nevím, kolik z celkového počtu 30ti vozů bylo kabrio, ale na jedné stránce jsem se dočetl, že zrovna kabriolet nebyl zničen při recyklaci v roce 1942 a po válce byl dokonce v Československu..těžko říct...

Obrázek

Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18567
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 08 srp 2007

prototyp VW30 stojí před vilou F. Porsche ve Stuttgartu. Za vozem VW 30 vidíme jeho předchůdce, vývojové stádium pod označením V3

Obrázek

black.tommy

Příspěvekod black.tommy » 11 srp 2007

Je to jednoduché :shock:
u V30 Serie byly vozy označeny (narozdíl od V2/3) SPZ v linii od IIIA-37000 do IIIA-37030. :shock:
Po ujetí 5349KM dostal vůz IIIA-37002 podvozek s číslem 30.
Auto s přihlášením IIIA-30022 bylo cabrio, které ještě částečně vycházelo ze série V3. :wink:
30vozů serie V30 ujelo do 1.9.1939 =D> 2 315 725KM, následná serie V38 ujela 993 222 KM spolu s 123 536Km podobné serie V303(spz IIIA 42801, IIIA 42802, IIIA 42803)
V září 1939 byly vozy věršinou předány k soukromým účelům spolupracovníkům Porsche AG...tak F.Porsche jezdil vozem IIIA 37011, Herbert Kaes IIIA 37015, Josef Zahradnik(osy, pérování, řízení)IIIA 37017, ....v říjnu 1942 byly všechny na dvoře Porsche Ag zničeny..
V roce 1938, se označení postupně měnilo v návaznosti na rok výroby, proto V38(46vozů)
Do 31.12.1940 byly vozy serie V38 v pohybu, avšak pouze do čísla V38/38... [smilie=andere047.gif]
38/04 v Fallersleben, 38/05 v Berlin, 38/06 u DAF v Berlin,38/07 u Hanse Klausera, Cabrio 38/10 u Dr.Piech, 38/12 u DAF v München, 38/15 u VW v Berlin, Cabrio 38/16 Dr. Lafferentz, Cabrio 38/17, 38/18 Dr. Ley, 38/26Limo v "zákaznické službe",
Cabrio 38/31 Reichskanzler Adolf Hitler
Cabria 38/34 Dr.Ley, 38/36 Dr. Gbbels, 38/37Reichsmarschall Göring, 38/38 Rudolf Hess.
Z vozů 38/20,38/21,38/35 se staly Kübelwageny.
V roce 1944 existovaly tyto: 38/01, 38/07, 38/08, 38/10, 38/13, 38/19, 38/21, 38/25, 38/27, 38/28, 38/30, 38/31, 38/32, 38/33.
Vozy 38/03 a Cabrio Reichskanzler A.Hitler 38/31 jsou součástí sbírky AutoMuseum Volkswagen, potažmo ZeitHaus der AutoStadt. =D>
Vůz IIIA 0703, serie V38/43 byl přestavěn na Berlin-Rom-Sportwagen Typ 64.

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 359
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvekod Wolf » 11 srp 2007

Mně fascinuje to zadní okno schované v motorovém prostoru :shock: a "žaluzie" z venkovní strany :lol:

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4044
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 11 srp 2007

Wolf píše:Mně fascinuje to zadní okno schované v motorovém prostoru :shock: a "žaluzie" z venkovní strany :lol:


To dokázala aj Tatra :wink: myslím že oveľa elegantnejšie
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18567
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 18 říj 2007

Obrázek

Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18567
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 14 lis 2007

krásná zatím zde nepublikovaná fotografie prototypu

Obrázek

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1740
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkovw
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod beetle66 » 08 úno 2008

Zajímavé dochovalé video o VW 30.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=faG2Ml3-CoE[/youtube]
1958 + 1966

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 10988
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 03 bře 2008

Rád bych tento topik využil k otázce ohledně financování Volkswagenu. Jak snad každé malé dítě ví, Hitler stanovil prodejní cenu lidového vozítka na 1 000 RM. V té době byly na trhu vozidla střední třídy, kde cena začínala cca na 1700 RM. Teďka k mé otázce. Za jak dlouho byl průměrný občan říše schopný našetřit si na volkswagen ? Při studování dokumentů ohledně vývoje vozidla jsem se např dočetl, že F. Porsche přetálh z americhých Fordových závodů odborníký, mezi nima např. J. Wernera, který následně dostává měsíční plat 1250 RM. Z dalších zdrojů jsem se zase dočetl, že marže výrobce wolkswagenu se nejdříve počítala na 250RM za kus, postupně se ale snižovala (aby se dosáhlo na Hitlerem stanovenou maximální prodejní cenu) až na 50RM za kus.

Nějak mi tyto čísla nesedí ,nějak si nedokážu s nich představit měsíční výdělek občana říše, pro který byl vůz zkonstruován.

Pomůže někdo ? Yahoďáku, 5š, ...BlackTommy :?:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4314
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 03 bře 2008

u běžného občana bych vycházel ze spořících knížek na brouka (cena známek).
Sám píšeš, že Porsche přetáhl "odborníky". No a ti asi měli plat ve výši hodnoty nejlevnějšího auta na trhu. Na tom nic zvláštního není.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4314
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 03 bře 2008

matně vzpomínám, že minimum spoření bylo 5 RM týdně - tzn. spořit nejdéle 4 roky. Počet zakoupených známek pak byl na možnostech každého soudruha.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8489
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 03 bře 2008

vydrž, jednou bude v seriálu....
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 10988
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 03 bře 2008

ok, Takže plat 1250 RM je vysoce nadprůměrný a běžný střadatel měl tento plat ne měsíčně ale spíš ročně. Nebo i míň. Spíš míň, protže marže 50 RM na auto musí zaplatit ten obrovský kolos, který se v té době ve wolfsburgu začíná budovat a spouštět.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4314
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 03 bře 2008

ale houby, marže je pro obchodníka, ten kolos dostane zbytek :wink:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
petr heger
Příspěvky: 26
Registrován: 26 kvě 2004
Bydliště: olomouc
Kontaktovat uživatele:

Sparkarte

Příspěvekod petr heger » 09 bře 2008

tak jsem možná dnes po přečtení této stránky vyřešil k čemu mám po dědovi tyhle kartičky.Možná šetřil na KDF uvnitř je spoustu políček na známky.Jinak hodinky dostal můj praděda z Mnichova od Mnichovské prodejny VW v šedesátých letech za ujetí broukem 100.000km(vyryto 100.000 kilometer).Odznáček dostal můj otec asi v sedmdesátých letech od pradědu asi také od autosalonu(echt gold 14k)Snad sem teď dostanu foto z galerie kdyby né tak to sem někdo prosím vložte.
Obrázek[/img]
Petr 1965 orig.

Uživatelský avatar
petr heger
Příspěvky: 26
Registrován: 26 kvě 2004
Bydliště: olomouc
Kontaktovat uživatele:

sparkarte

Příspěvekod petr heger » 09 bře 2008

J'O :lol:
Petr 1965 orig.


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host