Radclyffe roadster - prototyp
Radclyffe roadster - prototyp
[smilie=love.gif]
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 13 lis 2006, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..
To je stín Liberatoru.Míra píše:....a co ten kříž na přední kapotě ? Boží znamení nebo služební vozidlo fráterníků ?
Ostatně to vysvětluje, proč se ten prototyp nedochoval...
flat4 teoretik gang member number 1
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: ..
To by jedině museli bombardovat vlastní pozicebugz píše:To je stín Liberatoru.Míra píše:....a co ten kříž na přední kapotě ? Boží znamení nebo služební vozidlo fráterníků ?
Ostatně to vysvětluje, proč se ten prototyp nedochoval...
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..
Každý je někdy první den v práci..... "ty Winstone, k čemu je tahle červená páka?"Leer píše: To by jedině museli bombardovat vlastní pozice
flat4 teoretik gang member number 1
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Léto 1946hydraulik píše:Který to může být rok ?
Povšimněte si nádherných detailů jako mávačka v předním čtvrtpanelu, elegantní zakončení dveří bez sloupku, rok prozradí otevírání přední kapoty a provedení nárazníků a ty nádherný poklice vypadají jako z Kdf ale nachromované.
No a ten dvoukarburátorovej motor to je bez komentáře
Jo a tenhle týpek za to může, to je kolonel Charles Radclyffe
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Tento týpek môže hlavne zato že vw ako automobilka neskončila na smetisku dejin.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
V květnu 45 skončila válka a Hitler spáchal sebevraždu. Hlavním poválečnm úkolem se stala přestavba Německa. Země byla rozdělena na 4 zóny vlivu a továrna KdF se nacházela v britském sektoru. Velení v továrně převzal major Hirst, který se měl pokusit o rozběh výroby brouka jako základního přepravního vozidla pro spojence na okupovaném území.
KdF Stadt byl podle blízkého hradu přejmenován na Wolfsburg a dřívější továrna KdF byla nadále jmenována "Wolfsburg Motor Works"
Výrobní stroje přežily spojenecké bombardování v poměrně hojném počtu., automobily byly montovány s použitím starých zásoba všeho co bylo právě po ruce, mnoho dílů z Kübelwagenu, až do roku 46 kdy výroba dosáhla 1000 vozů měsíčně.
Dva z nejvýznamnějších vozů vyvinutých pod kontrolou britů byly "Radclyffův roadster" a čtyřmístné kabrio, oba postavené Rudolphem Ringelem. Roadster byl osobním dvoumístným vozem plukovníka Charlese Radclyffa v průběhu letním měsíců 46, KAbrio potom osobním vozem majora Ivana Hirsta.
KdF Stadt byl podle blízkého hradu přejmenován na Wolfsburg a dřívější továrna KdF byla nadále jmenována "Wolfsburg Motor Works"
Výrobní stroje přežily spojenecké bombardování v poměrně hojném počtu., automobily byly montovány s použitím starých zásoba všeho co bylo právě po ruce, mnoho dílů z Kübelwagenu, až do roku 46 kdy výroba dosáhla 1000 vozů měsíčně.
Dva z nejvýznamnějších vozů vyvinutých pod kontrolou britů byly "Radclyffův roadster" a čtyřmístné kabrio, oba postavené Rudolphem Ringelem. Roadster byl osobním dvoumístným vozem plukovníka Charlese Radclyffa v průběhu letním měsíců 46, KAbrio potom osobním vozem majora Ivana Hirsta.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
poválečný vývoj v továrně: taky zajímavé
Britská nucená správa
1945
11.duben Americké jednotky obsadily "město vozů KdF", osvobodily nasazené dělníky a v podniku Volkswagen zřídily opravárenský závod pro svá vojenská vozidla. V dvou následujících měsících byly z komponentů, které byly ještě k dispozici, smontovány vozy pro americkou armádu, která jmenovala někdejšího vedoucího inspekčního servisu Rudolfa Brörmanna ředitelem podniku.
Pol.června Závod Volkswagen se dostal do kompetence britské vojenské vlády, která podnik podle zákona Spojenecké kontrolní rady č.52 zkonfiskovala a až do předání zpět do německých rukou zde vykonávala nucenou správu.
Srpen Britská vojenská vláda pověřila závod Volkswagen výrobou 20 000 vozů Volkswagen, které měly pokrýt rostoucí dopravní potřeby. Podnik Volkswagen se stal britským režijním závodem, major Ivan Hirst pak velícím důstojníkem podniku.
Funkci hlavního správce převzal Hermann Münch, který dne 1.srpna 1946 nastoupil zároveň na místo generálního ředitele.
27.listopad Zastoupení zaměstnanců, které bylo provizorně vytvořeno v létě 1945, se transformovalo v první demokraticky zvolené zastoupení podniku.
Prosinec Pod britským dohledem se rozeběhla sériová výroba vozů Volkswagen; smontovalo se 55 vozů.
1946
Březen Zaměstnanci oslavili vyrobení 1 000. vozu Volkswagen. Kromě toho dosáhla březnová výroba poprvé objemu 1 000 vozidel měsíčně, jak bylo nařízeno Brity. Pokud ponecháme stranou několik výkyvů, ustálila se měsíční výroba do začátku roku 1948 na této úrovni, protože i přes britský vliv nebylo možné zajistit suroviny a materiál v potřebném množství.
Září Britská vojenská vláda vydala rozkaz k demontáži závodu Volkswagen v následujících čtyřech letech. O měsíc později došlo k revizi rozhodnutí, kterým německá výroba osobních vozů byla omezena na 40 000 vozidel ročně. Existence závodu tak Volkswagen byla nyní zajištěna.
Konec října Britská vojenská vláda schválila pro svou okupační zónu vybudování odbytové organizace Volkswagen, která se měla skládat z 10 velkoobchodníků a 28 maloobchodníků. Až do předání závodu Volkswagen do německých rukou mohla za britské podpory vzniknout hustší prodejní a servisní síť. V roce 1949 se o prodej a servisní služby staralo 31 velkoobchodníků a 103 maloobchodníků.
6.prosinec Váznoucí dodávky plechů, akutní nedostatek uhlí a dlouhotrvající mrazy donutily britské vedení podniku během energetické krize, ke které došlo na přelomu let 1946/47, aby pozastavilo produkci vozů Volkswagen až do začátku března 1947.
1947
8.srpen Pon 's Automobielhandel, Amersfoort, získal smlouvu o výlučním zastoupení pro Holandsko. Začátkem října 1947 vyvezl Ben Pon pět limuzín do Holandska a realizoval tak první komerční export vozů Volkswagen do zahraničí.
1948
1.leden Bývalý manažer firmy Opel Heinrich Nordhoff, který byl britskou vojenskou vládou jmenován 7.listopadu 1947 generálním ředitelem podniku Volkswagen, nastoupil svůj úřad.
20.červen Měnová reforma umožnila vznik fungujícího trhu, ukončila okleštěné hospodářství a připravila tak cestu hospodářskému rozmachu závodu Volkswagen. Produkce vozidel se v tomto roce vyšplhala z 1 185 kusů vyrobených v květnu na 2 306 vozů vyrobených v prosinci. Měnová reforma umožnila vznik fungujícího trhu, ukončila okleštěné hospodářství a připravila tak cestu hospodářskému rozmachu závodu Volkswagen. Produkce vozidel se v tomto roce vyšplhala z 1 185 kusů vyrobených v květnu na 2 306 vozů vyrobených v prosinci.
29.červenec Přemístění obchodního sídla z Berlína do Wolfsburgu, o kterém bylo rozhodnuto společností Volkswagen GmbH dne 26.dubna 1948, bylo zaneseno do obchodního rejstříku.
1949
1.červenec Za účelem rozšíření prodeje na tuzemském trhu vznikla finanční společnost "Volkswagen-Finanzierungs-Gesellschaft mbH".
6.září Nařízením 202 převedla britská vojenská vláda správu závodu Volkswagen na Dolní Sasko a to s tím, že kontrola podniku bude vykonávána společně se spolkovou vládou a podle jejích pokynů. Otázka vlastnictví tak zů stala až do částečné privatizace podniku nevyjasněna.
8.říjen Colonel Charles Radclyffe podepsal protokol o oficiálním předání správy podniku Volkswagen spolkové vládě. Správy se ujala země Dolní Sasko.
Britská nucená správa
1945
11.duben Americké jednotky obsadily "město vozů KdF", osvobodily nasazené dělníky a v podniku Volkswagen zřídily opravárenský závod pro svá vojenská vozidla. V dvou následujících měsících byly z komponentů, které byly ještě k dispozici, smontovány vozy pro americkou armádu, která jmenovala někdejšího vedoucího inspekčního servisu Rudolfa Brörmanna ředitelem podniku.
Pol.června Závod Volkswagen se dostal do kompetence britské vojenské vlády, která podnik podle zákona Spojenecké kontrolní rady č.52 zkonfiskovala a až do předání zpět do německých rukou zde vykonávala nucenou správu.
Srpen Britská vojenská vláda pověřila závod Volkswagen výrobou 20 000 vozů Volkswagen, které měly pokrýt rostoucí dopravní potřeby. Podnik Volkswagen se stal britským režijním závodem, major Ivan Hirst pak velícím důstojníkem podniku.
Funkci hlavního správce převzal Hermann Münch, který dne 1.srpna 1946 nastoupil zároveň na místo generálního ředitele.
27.listopad Zastoupení zaměstnanců, které bylo provizorně vytvořeno v létě 1945, se transformovalo v první demokraticky zvolené zastoupení podniku.
Prosinec Pod britským dohledem se rozeběhla sériová výroba vozů Volkswagen; smontovalo se 55 vozů.
1946
Březen Zaměstnanci oslavili vyrobení 1 000. vozu Volkswagen. Kromě toho dosáhla březnová výroba poprvé objemu 1 000 vozidel měsíčně, jak bylo nařízeno Brity. Pokud ponecháme stranou několik výkyvů, ustálila se měsíční výroba do začátku roku 1948 na této úrovni, protože i přes britský vliv nebylo možné zajistit suroviny a materiál v potřebném množství.
Září Britská vojenská vláda vydala rozkaz k demontáži závodu Volkswagen v následujících čtyřech letech. O měsíc později došlo k revizi rozhodnutí, kterým německá výroba osobních vozů byla omezena na 40 000 vozidel ročně. Existence závodu tak Volkswagen byla nyní zajištěna.
Konec října Britská vojenská vláda schválila pro svou okupační zónu vybudování odbytové organizace Volkswagen, která se měla skládat z 10 velkoobchodníků a 28 maloobchodníků. Až do předání závodu Volkswagen do německých rukou mohla za britské podpory vzniknout hustší prodejní a servisní síť. V roce 1949 se o prodej a servisní služby staralo 31 velkoobchodníků a 103 maloobchodníků.
6.prosinec Váznoucí dodávky plechů, akutní nedostatek uhlí a dlouhotrvající mrazy donutily britské vedení podniku během energetické krize, ke které došlo na přelomu let 1946/47, aby pozastavilo produkci vozů Volkswagen až do začátku března 1947.
1947
8.srpen Pon 's Automobielhandel, Amersfoort, získal smlouvu o výlučním zastoupení pro Holandsko. Začátkem října 1947 vyvezl Ben Pon pět limuzín do Holandska a realizoval tak první komerční export vozů Volkswagen do zahraničí.
1948
1.leden Bývalý manažer firmy Opel Heinrich Nordhoff, který byl britskou vojenskou vládou jmenován 7.listopadu 1947 generálním ředitelem podniku Volkswagen, nastoupil svůj úřad.
20.červen Měnová reforma umožnila vznik fungujícího trhu, ukončila okleštěné hospodářství a připravila tak cestu hospodářskému rozmachu závodu Volkswagen. Produkce vozidel se v tomto roce vyšplhala z 1 185 kusů vyrobených v květnu na 2 306 vozů vyrobených v prosinci. Měnová reforma umožnila vznik fungujícího trhu, ukončila okleštěné hospodářství a připravila tak cestu hospodářskému rozmachu závodu Volkswagen. Produkce vozidel se v tomto roce vyšplhala z 1 185 kusů vyrobených v květnu na 2 306 vozů vyrobených v prosinci.
29.červenec Přemístění obchodního sídla z Berlína do Wolfsburgu, o kterém bylo rozhodnuto společností Volkswagen GmbH dne 26.dubna 1948, bylo zaneseno do obchodního rejstříku.
1949
1.červenec Za účelem rozšíření prodeje na tuzemském trhu vznikla finanční společnost "Volkswagen-Finanzierungs-Gesellschaft mbH".
6.září Nařízením 202 převedla britská vojenská vláda správu závodu Volkswagen na Dolní Sasko a to s tím, že kontrola podniku bude vykonávána společně se spolkovou vládou a podle jejích pokynů. Otázka vlastnictví tak zů stala až do částečné privatizace podniku nevyjasněna.
8.říjen Colonel Charles Radclyffe podepsal protokol o oficiálním předání správy podniku Volkswagen spolkové vládě. Správy se ujala země Dolní Sasko.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
a vůbec, mě se to líbí. Německo rozšlehaný na sračky, ulice plný válečných uprchlíků, po zemi migrují zmatení vojáci i civilové a britský důstojník si v duchu britských armádních tradic nechává postavit naprosto nepraktický dvoumístný roadster aby měl v létě čím jezdit...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Přesně a neřek bych, že je tendle chlápek OT.
Když se ve fabrice během války přeorientovali na výrobu letadel a raket V1, správně očekávali, že se stanou terčem spojeneckých bombardérů. Výrobní linky na výrobu KDF wagenů uschovali tedy hluboko do podzemí. Po bombardování, které skutečně v roce 1944 přišlo a byly při něm 3/4 fabriky srovnány se zemí, obrovský lisy na výrobu KDF wagenů zůstaly nedotčený.
V tý době byla hitlerova myšlenka o lidovém vozu v garáži každého Němce stejně šílená jako celá jeho osobnost. Jenže inventurou v rozbombardované fabrice KDF byl pověřen právě Ivan Hirst a začal stroje vyhrabávat z popela. V historii VW má tedy přinejmenším stejně čestné místo, jako samotní zakladatelé myšlenky lidového vozu.
Ivan Hirst zemřel v únoru roku 2000 ve věku 84. let. Inventuru v ruinách KDF - města dělal v hodnosti majora ve věku 28 let. (Jestli dobře počitám)
Když se ve fabrice během války přeorientovali na výrobu letadel a raket V1, správně očekávali, že se stanou terčem spojeneckých bombardérů. Výrobní linky na výrobu KDF wagenů uschovali tedy hluboko do podzemí. Po bombardování, které skutečně v roce 1944 přišlo a byly při něm 3/4 fabriky srovnány se zemí, obrovský lisy na výrobu KDF wagenů zůstaly nedotčený.
V tý době byla hitlerova myšlenka o lidovém vozu v garáži každého Němce stejně šílená jako celá jeho osobnost. Jenže inventurou v rozbombardované fabrice KDF byl pověřen právě Ivan Hirst a začal stroje vyhrabávat z popela. V historii VW má tedy přinejmenším stejně čestné místo, jako samotní zakladatelé myšlenky lidového vozu.
Ivan Hirst zemřel v únoru roku 2000 ve věku 84. let. Inventuru v ruinách KDF - města dělal v hodnosti majora ve věku 28 let. (Jestli dobře počitám)