Radclyffe roadster - prototyp

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Radclyffe roadster - prototyp

Příspěvekod Pětišroub » 08 lis 2006

Obrázek

Obrázek

[smilie=love.gif]
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 13 lis 2006, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
HonzikTL
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 606
Registrován: 16 led 2006
Bydliště: Pisek

Příspěvekod HonzikTL » 08 lis 2006

Srdecni zalezitost :heart:
Pisek zdravi venkov Obrázek

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2023
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Příspěvekod hydraulik » 08 lis 2006

Který to může být rok ?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 08 lis 2006

velmi těsně po válce
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 09 lis 2006

Řek bych, že termín srdeční záležitost není dostatečně vystihující. Spíš by se hodilo konstatovat, že je to jedno z aut, u kterých se kouše pumpa.

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 09 lis 2006

joo je to fakt bomba 8)
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12757
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 09 lis 2006

zajimavy jsou nektery detaily

predni okno vypada shodny s klasickym preclem, a reseni ramu je pekny
(takhle nejak sem si to predstavoval kdyz sem uvazoval o rezance)

zadni haubna se zda delsi nez u Hebmullera
... a vůbec !

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1936
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod VW181 » 09 lis 2006

Si uchcávám! :oops:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 136
Registrován: 25 dub 2006
Bydliště:

..

Příspěvekod Míra » 09 lis 2006

....a co ten kříž na přední kapotě ? Boží znamení nebo služební vozidlo fráterníků ?

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Re: ..

Příspěvekod bugz » 09 lis 2006

Míra píše:....a co ten kříž na přední kapotě ? Boží znamení nebo služební vozidlo fráterníků ?


To je stín Liberatoru.
Obrázek
Ostatně to vysvětluje, proč se ten prototyp nedochoval... :twisted:
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: ..

Příspěvekod Leer » 09 lis 2006

bugz píše:
Míra píše:....a co ten kříž na přední kapotě ? Boží znamení nebo služební vozidlo fráterníků ?


To je stín Liberatoru.
Obrázek
Ostatně to vysvětluje, proč se ten prototyp nedochoval... :twisted:


To by jedině museli bombardovat vlastní pozice :lol:
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Re: ..

Příspěvekod bugz » 09 lis 2006

Leer píše:To by jedině museli bombardovat vlastní pozice :lol:


Každý je někdy první den v práci..... "ty Winstone, k čemu je tahle červená páka?" :twisted:
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 10 lis 2006

hydraulik píše:Který to může být rok ?


Léto 1946

Povšimněte si nádherných detailů jako mávačka v předním čtvrtpanelu, elegantní zakončení dveří bez sloupku, rok prozradí otevírání přední kapoty a provedení nárazníků a ty nádherný poklice vypadají jako z Kdf ale nachromované.

No a ten dvoukarburátorovej motor to je bez komentáře :heart:

Jo a tenhle týpek za to může, to je kolonel Charles Radclyffe
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4381
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 10 lis 2006

Tento týpek môže hlavne zato že vw ako automobilka neskončila na smetisku dejin.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 13 lis 2006

no, v tom případě je nutno zmínit ještě tohoto:
Obrázek
Major Ivan Hirst

ale to už jsme OT....
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 13 lis 2006

V květnu 45 skončila válka a Hitler spáchal sebevraždu. Hlavním poválečnm úkolem se stala přestavba Německa. Země byla rozdělena na 4 zóny vlivu a továrna KdF se nacházela v britském sektoru. Velení v továrně převzal major Hirst, který se měl pokusit o rozběh výroby brouka jako základního přepravního vozidla pro spojence na okupovaném území.

KdF Stadt byl podle blízkého hradu přejmenován na Wolfsburg a dřívější továrna KdF byla nadále jmenována "Wolfsburg Motor Works"

Výrobní stroje přežily spojenecké bombardování v poměrně hojném počtu., automobily byly montovány s použitím starých zásoba všeho co bylo právě po ruce, mnoho dílů z Kübelwagenu, až do roku 46 kdy výroba dosáhla 1000 vozů měsíčně.

Dva z nejvýznamnějších vozů vyvinutých pod kontrolou britů byly "Radclyffův roadster" a čtyřmístné kabrio, oba postavené Rudolphem Ringelem. Roadster byl osobním dvoumístným vozem plukovníka Charlese Radclyffa v průběhu letním měsíců 46, KAbrio potom osobním vozem majora Ivana Hirsta.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 13 lis 2006

poválečný vývoj v továrně: taky zajímavé

Britská nucená správa

1945

11.duben Americké jednotky obsadily "město vozů KdF", osvobodily nasazené dělníky a v podniku Volkswagen zřídily opravárenský závod pro svá vojenská vozidla. V dvou následujících měsících byly z komponentů, které byly ještě k dispozici, smontovány vozy pro americkou armádu, která jmenovala někdejšího vedoucího inspekčního servisu Rudolfa Brörmanna ředitelem podniku.
Pol.června Závod Volkswagen se dostal do kompetence britské vojenské vlády, která podnik podle zákona Spojenecké kontrolní rady č.52 zkonfiskovala a až do předání zpět do německých rukou zde vykonávala nucenou správu.
Srpen Britská vojenská vláda pověřila závod Volkswagen výrobou 20 000 vozů Volkswagen, které měly pokrýt rostoucí dopravní potřeby. Podnik Volkswagen se stal britským režijním závodem, major Ivan Hirst pak velícím důstojníkem podniku.

Funkci hlavního správce převzal Hermann Münch, který dne 1.srpna 1946 nastoupil zároveň na místo generálního ředitele.
27.listopad Zastoupení zaměstnanců, které bylo provizorně vytvořeno v létě 1945, se transformovalo v první demokraticky zvolené zastoupení podniku.
Prosinec Pod britským dohledem se rozeběhla sériová výroba vozů Volkswagen; smontovalo se 55 vozů.

1946

Březen Zaměstnanci oslavili vyrobení 1 000. vozu Volkswagen. Kromě toho dosáhla březnová výroba poprvé objemu 1 000 vozidel měsíčně, jak bylo nařízeno Brity. Pokud ponecháme stranou několik výkyvů, ustálila se měsíční výroba do začátku roku 1948 na této úrovni, protože i přes britský vliv nebylo možné zajistit suroviny a materiál v potřebném množství.

Září Britská vojenská vláda vydala rozkaz k demontáži závodu Volkswagen v následujících čtyřech letech. O měsíc později došlo k revizi rozhodnutí, kterým německá výroba osobních vozů byla omezena na 40 000 vozidel ročně. Existence závodu tak Volkswagen byla nyní zajištěna.
Konec října Britská vojenská vláda schválila pro svou okupační zónu vybudování odbytové organizace Volkswagen, která se měla skládat z 10 velkoobchodníků a 28 maloobchodníků. Až do předání závodu Volkswagen do německých rukou mohla za britské podpory vzniknout hustší prodejní a servisní síť. V roce 1949 se o prodej a servisní služby staralo 31 velkoobchodníků a 103 maloobchodníků.
6.prosinec Váznoucí dodávky plechů, akutní nedostatek uhlí a dlouhotrvající mrazy donutily britské vedení podniku během energetické krize, ke které došlo na přelomu let 1946/47, aby pozastavilo produkci vozů Volkswagen až do začátku března 1947.

1947

8.srpen Pon 's Automobielhandel, Amersfoort, získal smlouvu o výlučním zastoupení pro Holandsko. Začátkem října 1947 vyvezl Ben Pon pět limuzín do Holandska a realizoval tak první komerční export vozů Volkswagen do zahraničí.

1948

1.leden Bývalý manažer firmy Opel Heinrich Nordhoff, který byl britskou vojenskou vládou jmenován 7.listopadu 1947 generálním ředitelem podniku Volkswagen, nastoupil svůj úřad.
20.červen Měnová reforma umožnila vznik fungujícího trhu, ukončila okleštěné hospodářství a připravila tak cestu hospodářskému rozmachu závodu Volkswagen. Produkce vozidel se v tomto roce vyšplhala z 1 185 kusů vyrobených v květnu na 2 306 vozů vyrobených v prosinci. Měnová reforma umožnila vznik fungujícího trhu, ukončila okleštěné hospodářství a připravila tak cestu hospodářskému rozmachu závodu Volkswagen. Produkce vozidel se v tomto roce vyšplhala z 1 185 kusů vyrobených v květnu na 2 306 vozů vyrobených v prosinci.
29.červenec Přemístění obchodního sídla z Berlína do Wolfsburgu, o kterém bylo rozhodnuto společností Volkswagen GmbH dne 26.dubna 1948, bylo zaneseno do obchodního rejstříku.
1949

1.červenec Za účelem rozšíření prodeje na tuzemském trhu vznikla finanční společnost "Volkswagen-Finanzierungs-Gesellschaft mbH".
6.září Nařízením 202 převedla britská vojenská vláda správu závodu Volkswagen na Dolní Sasko a to s tím, že kontrola podniku bude vykonávána společně se spolkovou vládou a podle jejích pokynů. Otázka vlastnictví tak zů stala až do částečné privatizace podniku nevyjasněna.
8.říjen Colonel Charles Radclyffe podepsal protokol o oficiálním předání správy podniku Volkswagen spolkové vládě. Správy se ujala země Dolní Sasko.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 13 lis 2006

a vůbec, mě se to líbí. Německo rozšlehaný na sračky, ulice plný válečných uprchlíků, po zemi migrují zmatení vojáci i civilové a britský důstojník si v duchu britských armádních tradic nechává postavit naprosto nepraktický dvoumístný roadster aby měl v létě čím jezdit...:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 13 lis 2006

zcela v duchu koloniálních tradic využil to nejlepší, co se v podrobeném území dalo :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 13 lis 2006

Přesně a neřek bych, že je tendle chlápek OT.
Když se ve fabrice během války přeorientovali na výrobu letadel a raket V1, správně očekávali, že se stanou terčem spojeneckých bombardérů. Výrobní linky na výrobu KDF wagenů uschovali tedy hluboko do podzemí. Po bombardování, které skutečně v roce 1944 přišlo a byly při něm 3/4 fabriky srovnány se zemí, obrovský lisy na výrobu KDF wagenů zůstaly nedotčený.
V tý době byla hitlerova myšlenka o lidovém vozu v garáži každého Němce stejně šílená jako celá jeho osobnost. Jenže inventurou v rozbombardované fabrice KDF byl pověřen právě Ivan Hirst a začal stroje vyhrabávat z popela. V historii VW má tedy přinejmenším stejně čestné místo, jako samotní zakladatelé myšlenky lidového vozu.

Obrázek Obrázek

Ivan Hirst zemřel v únoru roku 2000 ve věku 84. let. Inventuru v ruinách KDF - města dělal v hodnosti majora ve věku 28 let. (Jestli dobře počitám)


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti