KdF 82/82e

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod sSATYRr » 04 bře 2010

popisky samo budou...ale pokud to bude co k cemu...ty publikace v tomto smetu nejsou dokonaly.
- u nacrtu je popis uveden v razitku
- kdf v Libyi nepotrebuje komentar
-schwimm ve snehu taktez - puvodni popisek schwimm jako pasove vozidlo je trochu zavadejici.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5474
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod udeeska » 04 bře 2010

Aha ja myslel,ze je to popsane od modelu k modelu s rokem vyroby a typovym oznacenim + nejake zkousky.Jako napr.
ta stou plynovu lahvi je Typ 240 vyrobeno v zari 1943 z duvodu nedostatku benzinu a pasovych je povicero typu taky :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod sSATYRr » 04 bře 2010

pasaky budou...nebo ti je rad prenecham..mas badaveho a analytickeho ducha a potrebnou trpelivost k tomu :wink:
flaska doplnena - obrazky i popis - ten jsem prehlid.. :oops:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 968
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod Ales-X » 04 bře 2010

udeeska píše:vim,ze mate krasny knizky

Ale o VW ani jednu :roll: Hraboším nejčastěji na Sambě a jiných podobných fórech.

Hledám neúspěšně fotky a popis jednoho KDF doplňku, popsal bych to slovy reklamní agentury.

"Nastala zima a váš Panther nejde nastartovat?
Nemáte sílu na startování klikou?
Nevadí, nastartujté svého Panthera pomocí KdF"


Fotky jsem našel jen modelů :|
Obrázek
Obrázek

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod Šíša » 04 bře 2010

Na tom videu, to snad natahujou nejakej setrvačník nebo kýho šlaka co? :shock:

architekt
Příspěvky: 3
Registrován: 28 bře 2010

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod architekt » 28 bře 2010

too sam

jazdim s VW82 cca od roku 1982 a co sa tyka niektorych vlastnosti, ktore si popisal pred rokom by som urcite poopravil
napriklad
motor pokial je v poriadku je absolutne vyborny nevydava ziadne divne zvuky a jeho vykon uplne postacuje skoro v kazdom terene s vynimkou piesku, kde samozrejme ale chyba prednz pohon, pokial pohon vydava divne zvuky, je samozrejme uz za zenitom ale aj to neznamena, ze nepojde dalej je to skratka nezmar
co sa tyka prejazdnosti sa aj taka ikona ako Jeep Willys fakt nechyta
spotreba je na tu dobu uplne super, nikdy som ju extra nemeral ale s jednym kanistrom pri nohach a jednym na blatniku je dojazd okolo 1000km
konkurencia sa fakt nechyta
pokial je dvojka hlucna tak je vybehana a treba ju vymenit
mam tri prevodovky s diferakom a hlucna bola len jedna z nich a ked sme ju rozobrali tak bolo vidiet ze je zoslahana a to dost (za tie roky)
samozrejme s VW82 treba vediet jazdit a treba mat pre radenie cit
odpruzenie je na tu dobu dostacujuce, samozrejme ze sa da ciastocne nastavit
brzdy samozrejme, ze sú trocha slabsie ako dnesne kapalinove, ale pokial su v poriadku a dobre nastvene su bezvadne a plne postacujuce
dvere treba tiez vediet ako sa zatvaraju klika sa pri tom nestlaca, treba len mierne pribuchnut (pokial sa premazavaju mechanizmy idu o.k.)
calunenie je taktiez mormalne v potovnani s Jeepom dokonca lepsie sedadla maju aj pruziny co u konkurencie nieje
zavazadlovy prostor ason je konkurencia nema ziadny
viko od nadrze musi tesnit, pokial je v poriadku (polamané pruzinky)
kurenie je slabsie ale pokial su nasadene okna a strecha je poriadne usita az taka zima tam nieje,smrad sa do kabiny z motora nema ako dostat to sa mi dajako nezda
zatial len tolko, ked by som mal porovnat s konkurenciou ta jevlastne len Jeep Willys alebo Ford, koncepcie sú radikalne odlisne a Jeep je vlastne koncepcia traktora aj ked naozaj velmi pekna a je to fakticky ikona
ale po tych rokoch, ktore mam za sebou s VW82 som presvedceny ze na tu dobu ale aj dodnes je stale sa z neho co ucit

architekt
Příspěvky: 3
Registrován: 28 bře 2010

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod architekt » 28 bře 2010

jo na margo startovania tou oskou
pokial nieje v poriadku starter alt baterka, VW82 staci jeden krat otocit klukou a musi naskocit

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod Leer » 29 bře 2010

to je jako dobová agitka :lol:
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod Sam » 29 bře 2010

Leer píše:to je jako dobová agitka :lol:


Ona to bude spis reakce na toto:
viewtopic.php?p=192089#p192089

Nunto rici, ze to je resume posudku zpracovaneho pro britskou vladu jak jinak nez spojeneckymi automobilovymi zavody.
Je z toho samozrejme citit jiste pohrdani a zkreslovani faktu. I kdyz seriozni spolecnosti, preci jen nenapisou ze je to super auto a ze je dobre obnovit vyrobu na ukor vlastnich produktu. :twisted:
Ale i tak je to zajimave cteni.

Architekta bych poprosil, jesli by nepustil do plena neco fotografii sveho vozu okorenene trochou historie jak se vuz dostal prave do jeho rukou. Dekuji.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

architekt
Příspěvky: 3
Registrován: 28 bře 2010

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod architekt » 29 bře 2010

tak dobova agitace to fakt neni
je to reakcia na to co pisal sam
dufam, ze som sa nikoho nedotkol
su to len ozajstne skúsenosti s tymto vozidlom za tie roky, kilometre nemam spocitane ale bolo ich urcite niekolko desiatok tisic

obvykle na otazku nabudnutia auta odpovedam," ze to deda za valky vyfasoval a uz nam zustalo"
inak náhodou moj otec nasiel vozidlo v jednej stodole v roku 1979, plne raroh a bordelu, co sa nakoniec doma ukazalo ze bolo plne nahradnych dielov
z ktorych by bolo mozne urobit aspon tri VW82 ale bez karoserie,
o cene ani nebudem hovorit, lebo by mi nikto urcite ani neveril

co sa tyka foto skuste juknout
http://picasaweb.google.com/10253192410 ... iesky2006#
je to ten so slovenskymi cislami, mam aj ine, aleto len pre ilustraciu

pani v pripade zaujmu vieme naozaj komunikovat velmi ale velmi dlho
s pozdravom architekt

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod yahoďák » 18 čer 2010

architekt píše:pani v pripade zaujmu vieme naozaj komunikovat velmi ale velmi dlho
s pozdravom architekt


zájem samozřejmě je :wink: Vítej a pokud bys chtěl svého KdF 82 trošku více představit v sekci
Ukažte svoje auto, byl bych nadšen.
Protože takovýchto příběhů, kdy je nalezen KdF nebo podobný skvost ve stodole, zrenovován a následně zůstává v rodině, nikdy není dost.

Pro páteční odlehčení naopak předvedu, čeho tu za chvíli v v Čechách asi budeme mít víc než málo ..možná to nebude dlouho trvat a bude tu jezdit víc KdF než za okupace :) ...to si tak pročítám na jednom motorkářském webu reportáž z veteránského srazu ..a formulace
VW Kübelwagen, známé obojživelné vozítko Wehrmachtu
mě donutí rozkliknout fotku ..a to jsem teprve nevěřil vlastním očím .. mrkejte na pár detailů :wink:
kkdf82.png
Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod Lugen » 18 čer 2010

to si postavil doma ne? btw, co asi dělá když píchne :)
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

bruno1
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 544
Registrován: 11 kvě 2006
Bydliště: Bad tolz

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod bruno1 » 19 čer 2010

Na bežnej prezentácii klubov vojenskej histórie( rôzne oslavy výročia oslobodenia, SNP, a pod.) veci neznalý človek nič nespozná a účel to splní...
Rovnako ako táto replika sdkfz 222
Obrázek
Patina forevwer

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod yahoďák » 01 črc 2010

Obrázek
..jasně bruno1, kdo si hraje nezlobí a na hraní na vojáčky je taková věc dobrá a smekám před uvedenýma borcema, kteří z Avie postaví repliku druhoválečného obrněného vozu, nebo z českého "hakla" postaví repliku Sdkfz. 251 a jsou ochotni takové monstrum kamkoliv dopravit a jezdit s ním pro potěchu obecenstva ..ale ten "KdF" obsahuje příliš mnoho zásadních chyb a byl prezentován na veteránském srazu, co hůř, pořádaném v termínu a tedy na podporu Národního dne historických vozidel v pohybu, jehož myšlenka je celkem výživná, cituji:
"Účelem akce "Národní den historických vozidel v pohybu", který pod záštitou FIVA (Mezinárodní federace historických vozidel) vyhlásil Veteran Car Club ČR společně s Federací klubů historických vozidel ČR na 12. června, bylo ukázat veřejnosti evropské kulturní dědictví v pohybu na veřejných komunikacích a upozornit tak na význam historických vozidel v naší společnosti po stránce kulturní, historické, sociální, vzdělávací, zaměstnanostní, ekonomické a také co do ohleduplnosti k veřejnosti i životnímu prostředí. Jak říká oficiální stanovisko, "při stále narůstající byrokracii a chystaných legislativních omezeních je to způsob, jak upozornit na obrovské odvětví zasahující významně a pozitivně do naší společnosti. Je to způsob, jak dát o síle a velikosti hnutí historických vozidel vědět. Třeba si pak orgány státní správy, až budou rozhodovat o legislativě, uvědomí, jak významný je to obor"

Kulturní dědictví si fakt představuju jinak a jaký dopad by pohyb většího množství takovýchto vozidel mohl mít na legislativu radši nedomýšlet...
Obrázek

Uživatelský avatar
jirka2030
Příspěvky: 129
Registrován: 17 kvě 2009

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod jirka2030 » 03 črc 2010

Když už jsme u těch kopií tak přidám taky jednoho blázna co staví Vw na citroenu
http://www.snail.s4.bizhat.com/snail-ftopic1084.html
Obrázek

křépa
Příspěvky: 227
Registrován: 14 čer 2009
Bydliště: Karlovy Vary

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod křépa » 30 zář 2010

Obrázek

Uživatelský avatar
Ferdinand
Příspěvky: 190
Registrován: 13 led 2006

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod Ferdinand » 31 říj 2010

Pokud chcete hračku jen na hraní bez historie a originality, tak tady je jeden kousek. Je to KdF 82 alá Trabant. Podvozek i s motorem je standartní Brouk a napodobenina karoserie Kübelwagenu je tak jako Trabant vyrobena z plastu. Všiměte si, že aby se za jízdy karoserie nerozpadla, tak zadní dveře nejdou otevřít, neboť jsou pro jistotu na karoserii jenom nalinkovány ...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Fotografie jsem pořídil v říjnu 2010 na výstavě veteránů v Drážďanech. Ke cti majitele oceňuji, že se s tímto "plasťákem" mezi skutečná historická vozidla necpal a zůstal před branou výstaviště.

dawe82
Příspěvky: 139
Registrován: 10 dub 2010

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod dawe82 » 29 lis 2010

jen doplnim ze plast je trochu spatny oznaceni duraplastu coz je lisovana bavlna napustena pryskyrici ... tohle bude zrejme laminat teda coz je ale zase neco uplne jinyho ... (a kubel s reprakama ve dverich je hodne srandovni .. :D)

este koukam ze to ma nejak opacne ty predni dvere .... ale jako sranda dobry .. :)
Naposledy upravil(a) dawe82 dne 29 lis 2010, celkem upraveno 1 x.
"I never fucked anybody over in my life didn't have it coming to them. You got that? All I have in this world is my balls and my word and I don't break them for no one."

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3520
Registrován: 12 kvě 2004

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod Andy » 29 lis 2010

Nahodou dobry jako hracka. Hlavne ze to bylo vytvoreni jinak by majitel uz davno byl zlynchovanej. Z tech repraku by meli hrat Rammstein a klaxon zase La Cucaracha, a bylo by to dokonali :D

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5474
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: KdF 82/82e

Příspěvekod udeeska » 19 bře 2011

V zakoupene knize o druhe svetove valce jsem necekane objevil obrazek Kdf 62 na podvozku VW39 a pravdepodobne
podvozku 39/105 Typ 62/1,ktery mel pohon jen na zadni naprave.Vuz byl dokoncen 20.9.1939.Karosovan byl berinskou firmou
Ambi Budd.Prevodovka byla od ZF se samosvornym diferencialem a vuz si nevedl v terenu spatne.Po osobnim testovani
Dr.Roberta Leye,ktery s nim navstivil v zacatku valky polskou frontu byl po navratu do Berlina
transformovan pro jeho soukrome ucely a byla mu pridelana i civilni SPZ.V knize Birth of The Beetle je zminka,ze pravdepobne
tato fotografie existuje a ze Robert Ley sedi na miste pasazera.No a ja ji nahodou nasel.......
(neplest si Typ 62/1,62/2 s Typem 62,ktery byl uzsi a vzniknul pouze v jednom exemplari)
Přílohy
IMG_crop.jpg
Vwase nocni sichta...


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host