T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 31 kvě 2005

prak píše:
axoun píše: :finga: Herbie to odhalil! Na náhrobním šutru chci mít vyškrábáno: "Zahynul na doporučení bližních svých!"

žádnej šutr nebude, nasypeme tě do Berounky :wink:


Dobře tedy. Ale prosím někde nad Týřovicemi. Abych si třá vystoupil u Čendy na Rozvědčíku. [smilie=31.gif]

Uživatelský avatar
Grossraum
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 315
Registrován: 27 bře 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Grossraum » 01 čer 2005

Taky jsem si říkal, že bych to někdy předělal. Myslím, že nejvíc může zesrabit prošlápnutý/propouštějící hl. brzdový válec. Často jsem na to myslel vloni v Alpách. Alespoň jsem si pod jedním dlouhým kopcem dotáhnul povolený kolo :? . A do zadních bubnů musíš určitě vniknout.

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 493
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Příspěvekod okrasa » 08 čer 2005

Axoune,už ti nikdy nic neřeknu. Až si někteří naši inženyři pořídí ponorku a vyzkouší si sami rozdíl,budou mluvit jinak. Zapomněli jste všichni na
to ,že dvouokruh z kulatˇáka s posilovačem/tím myslím,že je to jediný brzdový válec,který tam pasuje krokem /má průměr 24mm,co vy na to?
engine specialist

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 08 čer 2005

okrasa píše:Axoune,už ti nikdy nic neřeknu. Až si někteří naši inženyři pořídí ponorku a vyzkouší si sami rozdíl,budou mluvit jinak. Zapomněli jste všichni na
to ,že dvouokruh z kulatˇáka s posilovačem/tím myslím,že je to jediný brzdový válec,který tam pasuje krokem /má průměr 24mm,co vy na to?

Proč už mi nikdy nic neřekneš? Diskuse nad klady a zápory tu možnost doporučenou tebou přece nijak nezpochybňuje... Než se k něčemu odhodlám, potřebuju si udělat názor a čím víc názorů, tím líp. Tak se zbytečně neurážej... [smilie=poke2.gif]

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 493
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Příspěvekod okrasa » 08 čer 2005

Na Atatku to zapijem. Doufám,že máš už maskáče a vysílčku?
engine specialist

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 08 čer 2005

Na maskáče sere Bílej Tesák. Mám jen český jehličí vzor 61 z čistě užitkových důvodů.
Nejsem militantní, origo vysílačku bych nicmíň bral, stejně tak jako odpovídající stabilák. A anténu a maják, co tam taky myslim byl. Snad časem.
Norka je prakticky jízdy schopná, leč stále ještě nezpapírovaná, takže na Aták bohužel nepoužitelná. :(

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 493
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Příspěvekod okrasa » 09 čer 2005

Centralu a vysilačku mám,pujčím. A vzor máš taky pěkny.
engine specialist

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 542
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod Rychnak » 14 kvě 2013

axoun píše:Rád bych znal Váš názor na výměnu brzdového válce na ponorce za dvouokruhový. Údajně to má představovat jen výměnu válce (s takovym vysoustruženym lofasem k tomu) a k tomu výměnu bandasky na kapalinu za "golfáckou". Připadá mi to jako snadno vratný odklon od originálu v zájmu bezpečnosti posádky. Ale je nutný? Co si o tom myslíte? Je to dobrý řešení nebo zbytečnost, pokud se tak vůbec dá nazvat i marná snaha o zvýšení bezpečnosti?
Prosím taky o podrobnější vysvětlení jaký je v těchto dvou variantách brzdícího aparátu rozdíl a v jakém smyslu je ten dvouokruhový bezpečnější.
Takže zahlasujte prosím zda měnit nebo neměnit. Kuju.


Je to tu někde na fóru konkrétněji rozvedené? Přemýšlím, že bych možná u dědka ´63 provedl úpravu na dvouokruh a vymýšlím/zjišťuju jak by se to nechalo udělat.

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4576
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod Samba » 14 kvě 2013

to není nutný.. jednookruh je větší adrenalin..

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod john » 16 kvě 2013

Samba píše:to není nutný.. jednookruh je větší adrenalin..


:D hladina adrenalinu je pekelne vysoka od momentu ked vies,.... ze nedobrzdis....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12072
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod Sam » 16 kvě 2013

Rychnak píše:
axoun píše:Rád bych znal Váš názor na výměnu brzdového válce na ponorce za dvouokruhový. Údajně to má představovat jen výměnu válce (s takovym vysoustruženym lofasem k tomu) a k tomu výměnu bandasky na kapalinu za "golfáckou". Připadá mi to jako snadno vratný odklon od originálu v zájmu bezpečnosti posádky. Ale je nutný? Co si o tom myslíte? Je to dobrý řešení nebo zbytečnost, pokud se tak vůbec dá nazvat i marná snaha o zvýšení bezpečnosti?
Prosím taky o podrobnější vysvětlení jaký je v těchto dvou variantách brzdícího aparátu rozdíl a v jakém smyslu je ten dvouokruhový bezpečnější.
Takže zahlasujte prosím zda měnit nebo neměnit. Kuju.


Je to tu někde na fóru konkrétněji rozvedené? Přemýšlím, že bych možná u dědka ´63 provedl úpravu na dvouokruh a vymýšlím/zjišťuju jak by se to nechalo udělat.

Také jsem o tom kdysi uvažoval. Záleží na tvých preferencích. Jestli používat dobově korektní technologie až na dřeň, nebo se dožít vysokého věku. U ovála je to trochu problém, u dědka vyměnit bandasku za dvouokruhovou je již maličkost. Chce to samozřejmě dvouokruhový válec a upravit trubičky. Nic komplikovaného.

Pro úplnost: zvolil jsem první možnost a alespoň mne to nutí několikrát za sezónu kontrolovat brzdový systém. Aneb, prošlápnout můžeš i dvouokruh. Volba je na tobě.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod OB » 16 kvě 2013

Rychnaku, použij vlastní rozum. Dá se to vyřešit. Jsem zastáncem bezpečí. Pokud máš Ponorku, tak se to dá udělat, tak, že na první pohled nebude dvouokruh vidět a při tom tam bude. Možná to ještě nikdo neřešil, tak ty budeš první a bude na tobě se s ostatními podělit o zkušenosti.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 542
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod Rychnak » 16 kvě 2013

OB píše:Rychnaku, použij vlastní rozum. Dá se to vyřešit. Jsem zastáncem bezpečí. Pokud máš Ponorku, tak se to dá udělat, tak, že na první pohled nebude dvouokruh vidět a při tom tam bude. Možná to ještě nikdo neřešil, tak ty budeš první a bude na tobě se s ostatními podělit o zkušenosti.


Nemám ponorku, (pouze jsem zaměnil T1 za typ 1 v nadpisu) - jedná se o brouka dědka 1963. Pokud jsem to dobře pochopil tak jde pouze víceméně o následující úpravy:

1) Vyměnit hl brzdový válec za dvouokruh z dědka přechoďáka -
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4-karmann-ghia-1947-03-predni-naprava-brzdy-desticky-brzdove-celisti-c3946/valec-brzd-trw-hlavni-typ-1-1967-03-i25052/

Dá se jen vyměnit kus za kus, či je tam nějaká změna v uchycení válce, ovládací tyčce a pedálu?
2) Vyměnit nádobku brzd z 1 oddělením na se 2 odděleními - var. a ) existuje nějaká co se vejde vedle nádržky na ostřikovač?
- var.b ) nechat původní nádobku a použít dvojitý rezervoár přímo nad válcem jak je to např v T2b
var. c ) jiná lokace nádobky

3) Na okruh na válci nejdále od pedálu připojit přední bubny ( 2 vývody ) + brzdové čídlo - vymění se brzdové trubky za delší/nebo stačí současná instalace
Na okruh na válci nejdále

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod OB » 16 kvě 2013

Myslím, že jsi to napsal víceméně dobře. Co se týče hlavního válce, tak tam žádné změny dělat nemusíš. Rozteče děr jsou shodné.
Co se týče nádobky tak si myslím, že nádobka na dvouokruh ti tam nebude pasovat. Budeš muset najít nějakou jinou nebo najít jiné místo pro umístění nádobky.
Rozvod pro jednotlivé okruhy musíš udělat jako na autech, která měla dvouokruhový rozvod.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 542
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod Rychnak » 16 kvě 2013

OB píše:Rychnaku, použij vlastní rozum. Dá se to vyřešit. Jsem zastáncem bezpečí. Pokud máš Ponorku, tak se to dá udělat, tak, že na první pohled nebude dvouokruh vidět a při tom tam bude. Možná to ještě nikdo neřešil, tak ty budeš první a bude na tobě se s ostatními podělit o zkušenosti.


Nemám ponorku, (pouze jsem zaměnil T1 za typ 1 v nadpisu) - jedná se o brouka dědka 1963. Pokud jsem to dobře pochopil tak jde pouze víceméně o následující úpravy:

1) Vyměnit hl brzdový válec za dvouokruh z dědka přechoďáka -
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4-karmann-ghia-1947-03-predni-naprava-brzdy-desticky-brzdove-celisti-c3946/valec-brzd-trw-hlavni-typ-1-1967-03-i25052/
Dá se jen vyměnit kus za kus, či je tam nějaká změna v uchycení válce, ovládací tyčce a pedálu?

2) Vyměnit nádobku brzd s 1 oddělením na nád. se 2 odděleními -
var. a ) existuje nějaká co se vejde vedle nádržky na ostřikovač?
var.b ) nechat původní nádobku a použít dvojitý rezervoár přímo nad válcem jak je to např v T2b (Je tam dost místa?)
var. c ) jiná lokace nádobky (jako v novějších broucích)

3) Na I. okruh na válci "nejdále od pedálu" připojit přední bubny ( 2 vývody ) + brzdové čídlo - vymění se brzdové trubky za delší/nebo stačí současná instalace?
Na II. okruh na válci "blíže pedálu" Připojit původní trubičku co jde skrz celé auto a druhý vývod zaslepit / II. brzdové čidlo?

4) Ostatní brzdové komponenty se nemění.

Již toto někdo na dědku páchal? Na foru jsem jinde moc nenašel

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 542
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod Rychnak » 16 kvě 2013

Pokud by napouštěcí otvory na kapalinu v tom válci náhodou od sebe byli 85mm, tak by toto byla ideální varianta...
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Brake-Reservoir-lower71-7mm-inlets-85mm-apart-10-211611313J_act_shop.product_pID_108211_lang_EN_country_GB.htm?crumbStartPage=1
Obrázek
Naposledy upravil(a) Rychnak dne 18 kvě 2013, celkem upraveno 1 x.

Homolka
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 30 říj 2007
Bydliště: kousek za Prahou
Kontaktovat uživatele:

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod Homolka » 16 kvě 2013

Já mám Dědka předělanýho na dvouokruh. Jinej brzdovej válec, nádobka umístěná v kufru

( na brzdovém válce je hroznej bordel :lol: ) 2 hadice a můžeš frčet.

Nádobka je v originál plechovém držáku a 2 šroubkách. Žádnou fotku teď nemám :?

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod john » 17 kvě 2013

Dolezite je kupit dvojokruhovy hlavny brzdovy valec vhodny pre bubnove brzdy.
Ak sa nechces trapit s umiestnenim rezervoaru, da sa kupit rezervoar, ktory sedi rovno na hlavnom valci.Dolievanie je trochu komplikovane tym, ze musis dat dole koleso, aby si mal k tomu pristup.

rišmen
Příspěvky: 151
Registrován: 13 čer 2012

Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvekod rišmen » 18 kvě 2013

pro inspiraci:
Přílohy
P5170003.jpg


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host