Oprava podvozku Brouk 1950

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Dnes jsem přebodoval sváry, aby to vypadalo jak má. Dal jsem průchodky na trubku paliva. Zaměřil jsem díry pro šrouby prahů. Musím konstatovat, že repliky sedí tak na 90%, což jsem nečekal.
C3A7D707-BBA5-45DE-988A-AC4A17FCC6C0.jpeg
8DA01962-EA4C-48C4-8516-3D577C07EE8B.jpeg
96AC9C03-D740-4671-9C84-B1C47C030ED5.jpeg
8E6D539C-D71F-4CF4-BDB9-C1AD41981546.jpeg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4809
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od lišák »

OB píše:
01 lis 2020
... Dal jsem průchodky na trubku paliva.
Není to zbytečně brzo když je to zatím jenom v tom základu?
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Čekal jsem kdo s tím dotazem přijde. Lišáku vyhráváš.
Abych ti odpověděl: palivová trubka je ve předu hodně ohnutá takže průchodka tam i teď šla velmi špatně instalovat. Mám obavu, že po malakování by tam šla ještě hůř instalovat než teď. Dohodl jsem se tedy s MK, že ji tam dám už teď. Myslím si, že ji trochu barvy moc neuškodí. Pokud tedy ji lakýrník nezalepí ochrannou páskou.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Tento týden jen titěrná a umrněná práce - kolejnice na sedačky. Toto si MK koupil v CSP. Tyto kolejnice se CSP fakt nepodařili. Tvarově jsou jakžtakš ale čepy jsou úplně jiné.
Zde jsou fotografie originálu.
D9F3ED6E-A69C-47D0-89A7-CB6115FB9580.jpeg
7C4A7F12-6B88-41FB-A93E-6AD17375C328.jpeg
Zde jsou kolejnice od CSP
7D91B4E8-A6B9-4354-AFAD-5E7F0912DB30.jpeg
686BBEE7-AF6E-43CF-A622-AFA30A439EFD.jpeg
Dost dlouho jsem přemýšlel, jak mám čepy vyrobit. Jsou kuželové a na konci rozkované s odsazením. No nakonec jsem to vyšpekuloval a myslím, že jsou daleko lepší než z CSP. Uf!
A zde jsou moje
A5DE3755-95AB-4264-A068-0E3F4BA4B5F3.jpeg
70BA66B8-541E-4219-ACA1-24D7EA5F0440.jpeg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

A ještě pro porovnání. Vlevo originál a vedle moje.
748A5591-10C4-4751-B006-43B8FF66B6B1.jpeg
941D94D8-1E3F-416C-BD4E-9E2E05BD9EEE.jpeg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
boldor
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 947
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od boldor »

A já si říkal, že se s některejma věcma moc mažu :D

Nenaohýbáš rovnou i to účko, beztak je to jiná síla materiálu.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4809
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od lišák »

OB píše:
04 lis 2020
A ještě pro porovnání. Vlevo originál a vedle moje.
Vzhledem k tomu, že vidím vedle volně pohozené nýtky tak bych tipoval, že si nedáš pohov dokud to nebude komplet. Co kdyby se Sam rozhodl plazit pod sedačkou s endoskopem :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Síla materiálu je od CSP kupodivu správná.

Samozřejmě, že to budu nýtovat! Vždyť originál byl nýtovaný. Co by na to řekl Sam, když bych to jen bodoval!!
Co přijde dál???

Holandan
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 578
Registrován: 10 říj 2007

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Holandan »

Nejdřív mne napadlo že jsi použil ty původní....krásná práce =D>

Holandan.
Vaše jistota je ve zgarbech.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13007
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Sam »

CSP jsou tuneři, tyto detaily nevidí a ještě budou dotčeni, když to před nimi zmíníš, protože jejich produkt je lepší než originál. Viz:These seat tracks fit Beetle up to '55 and match the original parts regarding form and finish.


Kdysi se říkalo: "Kdo šetří, má za tři". Zde to platí doslova. Pojezdy dělá Virtanen. Sice ne v úplně v nadpozemské kvalitě ale jako základ víc než dobré. Ani ti nebudu Ondro snad říkat, že jeho pojezdy jsou levnější než ty od CSP.

https://www.thesamba.com/vw/classifieds ... id=1419255
https://www.csp-shop.com/en/body/seat-t ... 3750a.html
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Dělám z toho co mám k dispozici.
Škoda, že se to neobjednalo od Virtanena.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19385
Registrován: 02 led 2003

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Pětišroub »

Tak hlavně, že se to vyřešilo :mrgreen:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Myslím, že bez poslední kolejnice je to vyřešené.
Dnes zanýtováno a tyto kolejnice jsou hotové.
Nyní mi zbývá poslední a nejhorší. Zajímavé na ní je to, že od těch tří ostatních je asi o jeden centimetr vyšší. Není mi příliš jasné proč!
Jak říká Sam, to je proto aby se mohl řidič více tulit ke spolujezdkyni. :D
37F9410C-D55F-4666-8EF3-E0254CB5E06B.jpeg
43E7D5E0-5A00-4E52-8721-20067C142AFA.jpeg
B67AAA36-997C-4232-A4C3-52E02F28A1D7.jpeg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

No a protože mi to nedalo, pustil jsem se do výroby i té poslední kolejnice. Nejvíce práce mi dalo udělat lisovací přípravek, ale výsledek stojí za to obětovat trochu času.
Tím pádem jsou všechny kolejnice a mužu je prdnout na podlahy.
2A0C6527-E167-426F-83FB-E0517B90E341.jpeg
E7E307F8-D375-42AB-A5EA-0E993181E733.jpeg
56A2CDDF-BF01-4D47-B69D-B2BBE05B2E57.jpeg
B781343D-CCC0-4264-A895-222EECFFA4FB.jpeg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

A zde jsou fotografie celé sady nových kolejnic.
AC7887F7-5C21-4122-A2FE-693CBB91B773.jpeg
A3A24AA1-3158-475A-8D88-BD9E9DAF95A0.jpeg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2751
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Počítal jsem s tím a všechno jsem pro to udělal, abych mohl o tomto víkendu přivařit podlahy. Ale co čert nechtěl, všimnul jsem si toho, že podlahy jsou nějaké široké. Položil jsem tedy originální zachovalou identickou podlahu na opravovanou a zjistil jsem, že koupené polotovary jsou o 10 až 15 milimetrů širší. Co s tím teď. Co je správně? Nedalo se dělat nic jiného, než to ověřit na karoserii. V sobotu jsme s MK zorganizovali převoz originální podlahy ke karoserii a tu jsme usadili na podlahu. Díky tomu, že je podlaha v původním a docela zachovalém stavu, bylo jasné, že pasuje bez problémů.
Neděli jsem ztrávil rozměřováním děr na podlahách.
Co vám budu povídat. Ty nově koupené podlahy jsou “dodělej si sám”! Nepasuje vůbec nic. Úhly na krajním prolisu jsou jiné, díry pro šrouby nejsou v ose, prolisy jsou o 10mm delší než mají být. Zkrátka na co se podíváte je jinak než v originále.
Špekuloval jsem nad tím jak to napravit, ale tak abych nemusel celou podlahu rozřezat. Nakonec mne napadlo docela dobré řešení. Ukrajoval jsem plech podlahy u tunelu, než jsem dostal prostřední díry do správného rozměru. Potom jsem nařízl oba konce podlah a napasoval na svá místa. Díky tomu jsem se dostal se všemi dírami do tolerance 2mm a to mi stačí. Teď bude následovat zavaření vzniklých otvorů v podlahách a snad už instalace na tunel..
05B2BE8F-5AF8-46AD-B989-62C9E7568765.jpeg
E5F4B6B8-9AC8-4911-830C-E1121B3430C1.jpeg
00704F0A-455A-4D32-BC23-C56A2A457050.jpeg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
liba
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 878
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od liba »

No to je mazec [-o<

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13007
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Sam »

To mne vůbec nepřekvapuje. Není nad to koupit originály. Tuhle jsem vysápnul pěkné podlahy ze standarda právě od chlapíka který si tam v dobré víře kupoval zelené mrchy. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Vw 181
Příspěvky: 110
Registrován: 09 zář 2019
Bydliště: Český Šterndberk

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Vw 181 »

OB píše:
09 lis 2020
Počítal jsem s tím a všechno jsem pro to udělal, abych mohl o tomto víkendu přivařit podlahy. Ale co čert nechtěl, všimnul jsem si toho, že podlahy jsou nějaké široké. Položil jsem tedy originální zachovalou identickou podlahu na opravovanou a zjistil jsem, že koupené polotovary jsou o 10 až 15 milimetrů širší. Co s tím teď. Co je správně? Nedalo se dělat nic jiného, než to ověřit na karoserii. V sobotu jsme s MK zorganizovali převoz originální podlahy ke karoserii a tu jsme usadili na podlahu. Díky tomu, že je podlaha v původním a docela zachovalém stavu, bylo jasné, že pasuje bez problémů.
Neděli jsem ztrávil rozměřováním děr na podlahách.
Co vám budu povídat. Ty nově koupené podlahy jsou “dodělej si sám”! Nepasuje vůbec nic. Úhly na krajním prolisu jsou jiné, díry pro šrouby nejsou v ose, prolisy jsou o 10mm delší než mají být. Zkrátka na co se podíváte je jinak než v originále.
Špekuloval jsem nad tím jak to napravit, ale tak abych nemusel celou podlahu rozřezat. Nakonec mne napadlo docela dobré řešení. Ukrajoval jsem plech podlahy u tunelu, než jsem dostal prostřední díry do správného rozměru. Potom jsem nařízl oba konce podlah a napasoval na svá místa. Díky tomu jsem se dostal se všemi dírami do tolerance 2mm a to mi stačí. Teď bude následovat zavaření vzniklých otvorů v podlahách a snad už instalace na tunel..05B2BE8F-5AF8-46AD-B989-62C9E7568765.jpegE5F4B6B8-9AC8-4911-830C-E1121B3430C1.jpeg00704F0A-455A-4D32-BC23-C56A2A457050.jpeg
Podle mě repa. plechy nesedí cca z 90% a vždy něco je potřeba upravit

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13174
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Herbie »

to je fakt vtipný , takže vlastně stejná práce jako ty čínský výlisky :)
... a vůbec !

Odpovědět