Oprava podvozku Brouk 1950

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Po dohode s majitelem MK jsem se rozhodl udělat malý seriál o opravě podvozku na Brezela, roku výroby 1950.
Celé této akci předcházel vývoj přípravku ve kterém se celý podvozek bude opravovat.
Musím konstatovat, že podvozek byl dost zachovalý ale přesto bylo nutné ho rozebrat a některé části budou potřeba opravit nebo vyměnit.
76F724C5-0C8F-499A-A3E4-8D4C8B686332.jpeg
V téhle podobě jsem podvozek dostal. Jemně opískovaný.
129F8AEE-DB2F-427C-ACFA-42D757AD39FA.jpeg
5D98D9EC-B613-4F32-9E7B-95D35603BDDE.jpeg
Po demontáži spodního dílu Napoleona je vidět, že v tomto místě je dost koroze. Chtěl bych původní spodní díl zachovat i se stopami koroze. Uvidíme zda to bude možné.
9B7CF9A9-D177-48E4-85D3-E0DF75EA33AB.jpeg
617FF968-4D87-47A8-ABF0-1582CD7EB348.jpeg
Dno tunelu jsem opatrně odstranil abych mohl demontovat všechny trubky. Některé jsou zcela neprůchodné a proto jsem se rozhodl je všechny vyměnit.
7BFCA589-4B96-4AFC-A1D7-0FAF8E372AF6.jpeg
2512A4F8-DE59-430F-ADC1-2BF1B2920CB2.jpeg
24887F47-570E-4C7B-9F12-DC2BEC288D2B.jpeg
Trubky demontovány a tunel je připraven na pískování vnitřku.
Pokračování bude příští týden, jakmile bude zpět opískovaný tunel.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Sam »

Krasne. Je mozne vice foto tech lanovodu v pateri? Predevsim mne zajima ta zadni cast od rucni brzdy do vidli.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Nevím přesně co máš na mysli. Topení?
Toto je první model hydraulických brzd. To znamená, že od ruční brzdy jde táhlo dopředu, do hlavy tunelu. Ve předu jsou trubky, stejně jako u mechanických brzd, které vedou dozadu.
3EACEDD7-672B-429E-9CD3-7040280F65D3.jpeg
26EC7BBE-02E7-44B3-BC37-60EB7744801A.jpeg
68B9CE6C-B3D7-44F9-AD34-2C612D12A275.jpeg
Nevím jestli jsem ti dostatečně odpověděl?
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Sam »

To je přesně ono, Děkuji !!!
zajímavé, že je uvnitř barva
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od rochuss »

Řekl bych,že se podvozky i kastle v té době máčely do barvy

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Ano, také si myslím, že to bylo máčeno v barvě.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Sam »

Je krásné jak je v laku i ta plocha mezi bodovými sváry po odklopení dna tunelu. Bude to máčené, máte pravdu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Dnes jen drobné práce aby se alespoň něco dělo.
Zavařil jsem díry na krytu u převodovky a porovnal spodní díl Napoleona před pískováním.
F559CDAC-9A26-4D9F-B05C-61FC57A068D1.jpeg
EB104EAF-2458-4B75-94BA-8F6628BA5C66.jpeg
46D245F6-3B28-4258-A609-9F446E9F6448.jpeg
C89602B0-8D3D-459D-B5AE-44431CA5B577.jpeg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Vnitřek tunelu vypískován a nastříkán raktivní barvou.
Dnes jsem vyráběl příčky pro trubky. Použil jsem nastříhané pásky z plechu třídy 11, tloušťky 2mm, stejně jako je to na originálu.
1CFCCAAA-2A2B-4522-8000-5C9A1083CF22.jpeg
C0C2B1D1-AB5B-4F2F-83F3-D21B48B7B27B.jpeg
7E4E34CA-EFFC-4014-B76A-7F94B1A776D4.jpeg
2301B0AF-D910-4131-94AF-6740E297784E.jpeg
9D5E9172-950C-4B2C-88F4-E5E179FBD6BE.jpeg
E21AD0F7-8D4C-4CF5-AD99-8F0F2C939C59.jpeg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od pulenejksicht »

Ondro.. Budeš to opět, namacet, po vyváření nebo, jen, nástřik před zaklopenim a z venku..? Tzn nebude to mezi svary jako z koupele z fabriky, existuje nějaká antikoro barva co by tam vydržela při svařování? Nebo resistin atd?
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

pulenejksicht píše:
30 srp 2020
Ondro.. Budeš to opět, namacet, po vyváření nebo, jen, nástřik před zaklopenim a z venku..? Tzn nebude to mezi svary jako z koupele z fabriky, existuje nějaká antikoro barva co by tam vydržela při svařování? Nebo resistin atd?
Ahoj, to je dost otázek, které mi kladeš.
Původně jsme to s MK chtěli udělat, takzvanou kataforézu. Našel jsem nedaleko mé dílny i firmu, která by to udělala. Ovšem cena byla příliš vysoká. Mezi 20 a 25 tisíci. Takže se majitel rozhodl, že kataforéza nebude.
Bylo by to však naprosto perfektní. Všude barva včetně mezer mezi plechy a co víc výsledná černá barva podvozku. Osobně si myslím, že by se to vyplatilo máčet včetně karoserie. Cena stejná.
Co se týče barev, které vydrží teplotu sváru si myslím, že taková neexistuje. Vždy v místě sváru schoří. Existují barvy ve spreji, které jsou vodivé vhodné pro CO sváření ale ty také schoří a ještě zaviní špatný svár.
Řídím se základní poučkou: V místě sváru mít plechy dokonale očištěné!!
Vzhledem k výše zmíněnému vnitřek tunelu nastříkám základovou barvou a vrchní černou barvou. Až bude tunel kompletně hotov a v laku, dojde k dokonalému voskování tunelu.
Snad jsem odpověděl na všechny tvoje otázky.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od pulenejksicht »

Jsi mi odpověděl víc než jsem se ptal, díky, jsem si jistej že to bude lepší než z fabriky kde se s tím nikdo necamral a neřešil aby to vydrželo 70 let než to nejakej záchranář otevře
Kdyby to ve fabrice líp konzervovali, nemáme co dělat a jen jezdíme a údržba..
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Myslím si, že ve fabrice to naopak velmi dobře ošetřili proti korozi. Určitě byl podvozek máčen v lázni s barvou. Proto také tento podvozek je krásně zachovalej, přestože je ze Švédska.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od Sam »

Muj podvozek o dva roky starsi nebyl maceny a vydrzel to v tezke dobe a zimnim provozu take. Osobne bych se toho nebal. Vsak ono to uz neshnije. A kdo se boji, pouzije vosk ktery zatece kam je treba.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Přesně tak!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od pulenejksicht »

Je pravda že když člověk vidí jak to neresej dneska i u poměrně drahejch aut tak je spíš zázrak jak to tenkrát pár let po válce řešili a co to vydrželo, můj ovál 57ka kterej měl že Švédska z finskyho zálivu, město hned u moře od provozu na sterkovych cestách dubky v barvě nad předním oknem ale spodek ještě někdo něčím hned zanova zakydal a pod tím úplně zdravý jak z fabriky..
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Myslím si, že zde hraje zásadní roli v zachování starých vozů několik faktorů a to:
1) Dříve používali kvalitní materiál. Žádný dnešní přetavené konzervy, ne jako dnes.
2) Používali silnější plech, a ne jako dnes jsou karoserie z plechu o tloušťce 0,6mm.
3) Vozy konstruovali na delší životnost. Dnes je životnost vozu maximálně 10 let.
4) Majitelé se o vozy starali daleko více než dnes. Napadne někoho z Vás, aby si nechal u nového auta udělat voskování dutin a nástřik spodku vozu??
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od martin_100 »

OB píše:
30 srp 2020
\clipart{wink}
4) Majitelé se o vozy starali daleko více než dnes. Napadne někoho z Vás, aby si nechal u nového auta udělat voskování dutin a nástřik spodku vozu??
Kupodivu ano. Pistol na kartuše stála 250 peněz jedna kartuše vosku vyjde na cca 3 kilča a na auta používam dvě až tři. Ta tu hodinku ani práce to stojí pro klid v duši. :wink:

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od OB »

Tak to jsi spíš výjimka.
Já jsem to nikdy neudělal.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava podvozku Brouk 1950

Příspěvek od martin_100 »

když vidim jak je dnešní produkce jenom ve velmi slabý základovce tam kam běžně oko nevidí...

Odpovědět