Oprava podvozku Brouk 1950
Oprava podvozku Brouk 1950
Po dohode s majitelem MK jsem se rozhodl udělat malý seriál o opravě podvozku na Brezela, roku výroby 1950.
Celé této akci předcházel vývoj přípravku ve kterém se celý podvozek bude opravovat.
Musím konstatovat, že podvozek byl dost zachovalý ale přesto bylo nutné ho rozebrat a některé části budou potřeba opravit nebo vyměnit. V téhle podobě jsem podvozek dostal. Jemně opískovaný. Po demontáži spodního dílu Napoleona je vidět, že v tomto místě je dost koroze. Chtěl bych původní spodní díl zachovat i se stopami koroze. Uvidíme zda to bude možné. Dno tunelu jsem opatrně odstranil abych mohl demontovat všechny trubky. Některé jsou zcela neprůchodné a proto jsem se rozhodl je všechny vyměnit. Trubky demontovány a tunel je připraven na pískování vnitřku.
Pokračování bude příští týden, jakmile bude zpět opískovaný tunel.
Celé této akci předcházel vývoj přípravku ve kterém se celý podvozek bude opravovat.
Musím konstatovat, že podvozek byl dost zachovalý ale přesto bylo nutné ho rozebrat a některé části budou potřeba opravit nebo vyměnit. V téhle podobě jsem podvozek dostal. Jemně opískovaný. Po demontáži spodního dílu Napoleona je vidět, že v tomto místě je dost koroze. Chtěl bych původní spodní díl zachovat i se stopami koroze. Uvidíme zda to bude možné. Dno tunelu jsem opatrně odstranil abych mohl demontovat všechny trubky. Některé jsou zcela neprůchodné a proto jsem se rozhodl je všechny vyměnit. Trubky demontovány a tunel je připraven na pískování vnitřku.
Pokračování bude příští týden, jakmile bude zpět opískovaný tunel.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Krasne. Je mozne vice foto tech lanovodu v pateri? Predevsim mne zajima ta zadni cast od rucni brzdy do vidli.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Nevím přesně co máš na mysli. Topení?
Toto je první model hydraulických brzd. To znamená, že od ruční brzdy jde táhlo dopředu, do hlavy tunelu. Ve předu jsou trubky, stejně jako u mechanických brzd, které vedou dozadu. Nevím jestli jsem ti dostatečně odpověděl?
Toto je první model hydraulických brzd. To znamená, že od ruční brzdy jde táhlo dopředu, do hlavy tunelu. Ve předu jsou trubky, stejně jako u mechanických brzd, které vedou dozadu. Nevím jestli jsem ti dostatečně odpověděl?
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
To je přesně ono, Děkuji !!!
zajímavé, že je uvnitř barva
zajímavé, že je uvnitř barva
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Řekl bych,že se podvozky i kastle v té době máčely do barvy
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Je krásné jak je v laku i ta plocha mezi bodovými sváry po odklopení dna tunelu. Bude to máčené, máte pravdu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Dnes jen drobné práce aby se alespoň něco dělo.
Zavařil jsem díry na krytu u převodovky a porovnal spodní díl Napoleona před pískováním.
Zavařil jsem díry na krytu u převodovky a porovnal spodní díl Napoleona před pískováním.
Co přijde dál???
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Vnitřek tunelu vypískován a nastříkán raktivní barvou.
Dnes jsem vyráběl příčky pro trubky. Použil jsem nastříhané pásky z plechu třídy 11, tloušťky 2mm, stejně jako je to na originálu.
Dnes jsem vyráběl příčky pro trubky. Použil jsem nastříhané pásky z plechu třídy 11, tloušťky 2mm, stejně jako je to na originálu.
Co přijde dál???
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Ondro.. Budeš to opět, namacet, po vyváření nebo, jen, nástřik před zaklopenim a z venku..? Tzn nebude to mezi svary jako z koupele z fabriky, existuje nějaká antikoro barva co by tam vydržela při svařování? Nebo resistin atd?
jdeme frflat na flat ...
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Ahoj, to je dost otázek, které mi kladeš.pulenejksicht píše: ↑30 srp 2020Ondro.. Budeš to opět, namacet, po vyváření nebo, jen, nástřik před zaklopenim a z venku..? Tzn nebude to mezi svary jako z koupele z fabriky, existuje nějaká antikoro barva co by tam vydržela při svařování? Nebo resistin atd?
Původně jsme to s MK chtěli udělat, takzvanou kataforézu. Našel jsem nedaleko mé dílny i firmu, která by to udělala. Ovšem cena byla příliš vysoká. Mezi 20 a 25 tisíci. Takže se majitel rozhodl, že kataforéza nebude.
Bylo by to však naprosto perfektní. Všude barva včetně mezer mezi plechy a co víc výsledná černá barva podvozku. Osobně si myslím, že by se to vyplatilo máčet včetně karoserie. Cena stejná.
Co se týče barev, které vydrží teplotu sváru si myslím, že taková neexistuje. Vždy v místě sváru schoří. Existují barvy ve spreji, které jsou vodivé vhodné pro CO sváření ale ty také schoří a ještě zaviní špatný svár.
Řídím se základní poučkou: V místě sváru mít plechy dokonale očištěné!!
Vzhledem k výše zmíněnému vnitřek tunelu nastříkám základovou barvou a vrchní černou barvou. Až bude tunel kompletně hotov a v laku, dojde k dokonalému voskování tunelu.
Snad jsem odpověděl na všechny tvoje otázky.
Co přijde dál???
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Jsi mi odpověděl víc než jsem se ptal, díky, jsem si jistej že to bude lepší než z fabriky kde se s tím nikdo necamral a neřešil aby to vydrželo 70 let než to nejakej záchranář otevře
Kdyby to ve fabrice líp konzervovali, nemáme co dělat a jen jezdíme a údržba..
Kdyby to ve fabrice líp konzervovali, nemáme co dělat a jen jezdíme a údržba..
jdeme frflat na flat ...
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Myslím si, že ve fabrice to naopak velmi dobře ošetřili proti korozi. Určitě byl podvozek máčen v lázni s barvou. Proto také tento podvozek je krásně zachovalej, přestože je ze Švédska.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Muj podvozek o dva roky starsi nebyl maceny a vydrzel to v tezke dobe a zimnim provozu take. Osobne bych se toho nebal. Vsak ono to uz neshnije. A kdo se boji, pouzije vosk ktery zatece kam je treba.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Je pravda že když člověk vidí jak to neresej dneska i u poměrně drahejch aut tak je spíš zázrak jak to tenkrát pár let po válce řešili a co to vydrželo, můj ovál 57ka kterej měl že Švédska z finskyho zálivu, město hned u moře od provozu na sterkovych cestách dubky v barvě nad předním oknem ale spodek ještě někdo něčím hned zanova zakydal a pod tím úplně zdravý jak z fabriky..
jdeme frflat na flat ...
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Myslím si, že zde hraje zásadní roli v zachování starých vozů několik faktorů a to:
1) Dříve používali kvalitní materiál. Žádný dnešní přetavené konzervy, ne jako dnes.
2) Používali silnější plech, a ne jako dnes jsou karoserie z plechu o tloušťce 0,6mm.
3) Vozy konstruovali na delší životnost. Dnes je životnost vozu maximálně 10 let.
4) Majitelé se o vozy starali daleko více než dnes. Napadne někoho z Vás, aby si nechal u nového auta udělat voskování dutin a nástřik spodku vozu??
1) Dříve používali kvalitní materiál. Žádný dnešní přetavené konzervy, ne jako dnes.
2) Používali silnější plech, a ne jako dnes jsou karoserie z plechu o tloušťce 0,6mm.
3) Vozy konstruovali na delší životnost. Dnes je životnost vozu maximálně 10 let.
4) Majitelé se o vozy starali daleko více než dnes. Napadne někoho z Vás, aby si nechal u nového auta udělat voskování dutin a nástřik spodku vozu??
Co přijde dál???
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
Kupodivu ano. Pistol na kartuše stála 250 peněz jedna kartuše vosku vyjde na cca 3 kilča a na auta používam dvě až tři. Ta tu hodinku ani práce to stojí pro klid v duši.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava podvozku Brouk 1950
když vidim jak je dnešní produkce jenom ve velmi slabý základovce tam kam běžně oko nevidí...