Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

Křemílek píše:A jak to vypadá s 25 ind., dají se sehnat?, za kolik?, jak moc jeté?. To by samozřejmě bylo vůbec nejlepší. Už jenom to, že by odpadla oprava hlav, válce písty, kroužky...
Je jich jak šafránu, motor se dělal jen jeden rok(cca 2tis kusů) ale dají se přesto sehnat. Jeden sběratel z Čech je bere kobercově ale sem tam mu nějaký unikne.
Co se týče kroužků a pístů, tak se podařila jedna zajímavá akvizice zásob z továrny Mahle která ukončila činnost v roce 1948 a byla dvorním dodavatelem těchto dílů pro VW. Tedy tyto díly stále jsou.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Tedy přejeme sběrateli z Čech hodně štěstí a snad nějaký unikne i k nám. [-o<

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Jo na našem území zbyly hlavně válečné 25ps motory a 25ps motory do Brezelú 1946-1952 se na naše území moc nedostaly.Neco okolo r.1968 při chvilkové svobodě a něco v 90ých letech, když se toho na západě lidi zbavovali.Videl jsem asi tak 30:1 ve prospěch valečných 25ps.A přitom myslím,že Brezlú bylo asi 300tisíc.Tak kde ty motory z Brezlú jsou?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

Někdo na nich sedí, nejspíš
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od boldor »

...jak se na první pohled pozná 25 od 30 ?
Ve Švédsku by se mohlo něco najít. Třeba k buggy jsem dostal dva motory s "nohou" ale podle čísel to jsou 30ps rok 57 a 58.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Motory 25ps končily u č. 695 281(a asi i tolik se jich vyrobilo, mínus ca prvních 20 000ks 23,5ps). A 30ps začínaly u č.695 282 a končily ca č.4 050 000 takže ca 3 354 718 ks.Takže dohromady přes 4 miliony kusů, z toho poválečných 25ps ca 600 000ks a přes 3,3 milionu 30 ps. A nikde nic. :(

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

boldor píše:...jak se na první pohled pozná 25 od 30 ?
Ve Švédsku by se mohlo něco najít. Třeba k buggy jsem dostal dva motory s "nohou" ale podle čísel to jsou 30ps rok 57 a 58.
Ja jdu podle plechu u svicek. 30ps ma na nem dva kapkove domecky na matky hlav. 25ps ma matky zapustene a tak je plech rovny.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

rochuss píše:Motory 25ps končily u č. 695 281(a asi i tolik se jich vyrobilo, mínus ca prvních 20 000ks 23,5ps). A 30ps začínaly u č.695 282 a končily ca č.4 050 000 takže ca 3 354 718 ks.Takže dohromady přes 4 miliony kusů, z toho poválečných 25ps ca 600 000ks a přes 3,3 milionu 30 ps. A nikde nic. :(
Ale ano. Je jich dost, je uz nejsou za par euro jako 30ps.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Sam píše:
boldor píše:...25ps ma matky zapustene a tak je plech rovny.
No rovný není, je tam takový úzký prolis. Ale kdy se na svíčkové kryty začaly lisovat čísla válců? VW 82 je tam ještě neměl.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Tak třeba Ebay.de a Ebay-kleinanzeige.de maximálně pár kravin na motor 25ps. Motory 30 ps se tam ještě objevují.Ale přece poválečný 25ps motor nemůže dosahovat ceny válečné 25ps, když jich bylo skoro 10x tolik

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Tato otázka je sice proti mojemu přesvědčení, ale i tak ji položím. Jaká by tedy měla být cena válečného 25 PS motoru???
Vídávám už delší dobu na prodej kousek za 5,5 t Ojro, který má přeražené číslo, ale některými detaily dává tušit, že by mohlo jít o cca 1. polovinu roku 1943, pokud není i starší. Určitou nápovědou je, že motor má zřejmě ještě nezesílený blok a taky má ještě starší provedení trubky mezi výfuky (není to "K"). Skříň větráku má ale novější s úchytem na cyklon filtr a některé další díly jsou pozdějšího data. Řekl bych cena dost vysoká.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

To mas tezky. Na povalecnou produkci si kazdy plivne ale dily jsou mnohdy raritnejsi nez kdf. Bylo mnohem vice modifikaci a vw se po valce dojizdelo do smrti a koncily bud v hutich nebo se staly artiklem austausch programu. Valka naproti tomu skoncila ze dne na den a technika skoncila ve skladech a ve stodolach.

Jedna z nataceni: Cas od casu se ozve nejaky kadourar jestli nemam napr brezel podvozek na mechanickych brzdach ze by si udelal repliku KDF 82. A pritom kolik jezdi po svete kadouru a kolik brezelu na lanech. A kdyz se ptam ja ze bych na oplatku picnul kdfko na podlahy na moji 48ku, klepou si na celo :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Tak válečný motor 25ps udelaný s vecma bez filtru vzduchu se už začal šplhat ke 4-6 tisíc €. A to do něj člověk nevidí,maximálně ho chvíli slyší bez záteže a pak se musí modlit.Poválečné podvozky s mechan.brzdami těch taky nikdy moc nebylo a asi by to bylo dobré samostatné téma.V 2.pololetí 2019 jsem si na Ebay-klein.všimnul jen jedné.Myslím,že brouci s mech.brzd. se vyváželi hodně do rozvojových/ třetích zemí.

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Udělaný motor je jedna věc. Druhá věc je motor v nálezovém stavu bez jakýchkoliv záruk čehokoliv.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od lišák »

TT681 píše:Jaká by tedy měla být cena válečného 25 PS motoru???
Teda válečným motorům nerozumím ani za mák, ale myslím, že správná a reálná cena je vždy ta na které se shodne kupující s prodávajícím aneb každé zboží má svého zákazníka ve správný čas a za správnou cenu.
Každý celek se skládá z detailů.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Bál bych se koupit udělaný motor. Může tam být úplně cokoliv. Původní motor v nálezovém stavu je krásný, je taky je ale plný překvapení . Pak "kdf" motor, na krerėm není už na pohled původního skoro nic. Všechno špatně. Asi kupovat po dílech.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

lišák píše:
TT681 píše:Jaká by tedy měla být cena válečného 25 PS motoru???
Teda válečným motorům nerozumím ani za mák, ale myslím, že správná a reálná cena je vždy ta na které se shodne kupující s prodávajícím aneb každé zboží má svého zákazníka ve správný čas a za správnou cenu.
Ja na to davam odpoved : "Kup si to jinde a levneji, pokud ti prijde cena vysoka". Pokud to neprodam ted za X prodam za 5 let za dvakrat X.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Potíž bývá v tom, že někdo něco nabízí draze a nabízí minimum informací a i když se snažíte, tak je z něho nevypáčíte, protože udělat pár detailních fotek navíc, které by pomohly prodat, dá strašně moc práce, zatímco někdo jiný třeba nabízí vzhledově zhruba totéž, ale chce výrazně míň a přitom nafotí všechny detaily, které o motoru něco říkají. Samozřejmě reálný technický stav se nedá pohledem zjistit.
Čili otázka přiměřené ceny přetrvává.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Hele, je to prostě trnitá cesta. Nedělej si ale iluze: před třiceti lety tady válečný motory sice byly, jenže takový spatlaniny a hrůzy, až běda.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

TT681 píše:Potíž bývá v tom, že někdo něco nabízí draze a nabízí minimum informací a i když se snažíte, tak je z něho nevypáčíte, protože udělat pár detailních fotek navíc, které by pomohly prodat, dá strašně moc práce, zatímco někdo jiný třeba nabízí vzhledově zhruba totéž, ale chce výrazně míň a přitom nafotí všechny detaily, které o motoru něco říkají. Samozřejmě reálný technický stav se nedá pohledem zjistit.
Čili otázka přiměřené ceny přetrvává.
To je těžký. Kdysi jsem dost prodával díly abych měl love na své projekty a komunikace byla jak přes kopírák. Mnoho zájemců, každý chtěl fotky, detaily něčeho jiného, ten zase změřit přesně válce, ovalitu, rozpůlit převodovku aby bylo vidět v jakém stavu jsou kola, pak jestli nemám jiné věci, zase nafotit, připravit. Mnoho napsaných mailů a pak komunikace vždy zvadla a nic nebo si v lepším případě koupil víčko nálevky oleje nebo podobnou cetku. Těchto lidí je 90+%. Zbytek zavolá nebo napíše a bez zbytečných řečí koupí. Čistě z časových a finančních důvodů se tedy vyplatí na první skupinu sobecky kašlat, chodit do práce a žít svůj život, věci si svého majitele najdou.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět