Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Jednodušší je se asi fackovat.
Setkal jsem se s informací, a snad už jsem se tu o tom i zmínil, že zesílené bloky se začaly dělat někdy v létě 1943, je to ale bez jakékoliv záruky, hmotných indicií nebo upřesnění. Kdyby všichni, kdo mají původní motory, poskytly údaje na nich vyražené a odlité, něco by to naznačilo, to by ovšem nemusela spousta lidí dělat tajnosti s tím, co mají na motorech za čísla.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Jinak to datum na noze u dynama a u chl.oleje je datum ze slévárny/odlitkárny.To myslím,že s vyraženým číslem motoru motoru moc nesouvisí.Ty odlitky byly uskladnené ve velkých bednách a až na ně prišla řada tak se v motorárne opracovaly a vyrazily se ty šesticiferná čísla.A to mohlo být za 1den nebo taky za 1 rok

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Ano, to je naprosto jasné, ovšem žádný motor nemohl odjet zamontovaný v autě dřív, než byl odlitý, takže nějakou informační hodnotu to datum ze slévárny přece jenom má.
Zajímalo by mě, zda se pro motory 985 ccm vyráběly náhradní bloky i v době, kdy už běžela výroba motorů 1 131 ccm, případně zda se pro menší zdvihový objem dělaly i ty zesílené bloky. Stále předpokládám, že blok pro výkonnější motor se lišil jen opracováním s ohledem na připojení válců a hlav (s ohledem na 5mm rozdíl průměru válců), jinak byl asi odlitek stejný. Do toho by vnesl světlo jedině výkres, nebo mít bloky pro oba motory vedle sebe a porovnat je.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

No, myslim, že do foceni se nikdo zvlášť nepohrne. Cesty bloků a jiných dílů bývaji spletite. Nikdo neví s jistotou, kde to předchozí majitel sehnal. A vůbec to nemusí být jednoznačná krádež, může to být mnohem zamotananější. A čísla- spousta bloků nemá původní číslo, nebo je přinejmenším pochybné. Dneska si už není moc z čeho vybírat. Z toho vyplývá zásadní rada: neřeš teď podrobnosti, nakupuj. Dokud lze. Jinak já bych měl taky možná stovky velice detailních otázek, probém je v tom, že lidí, kteří opravdu vědí, je pár. A mají jiné zájmy. Navíc by si potřebovali některé věci znovu osvěžit , potvrdit, něco spíš jen tuší. Složité...

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Ano, je to tak.
Sháním, kupuju, ale nezávisle na tom se snažím i o to bádání.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Nekde jsem četl,že motor 985 byl slabý a nedostatečný a byla to po 03/1943 uzavřená kapitola.Kdysi, před 1995 jsem jeden měl + ca 2 válce,písty,teď me to samozřejmě mrzí,že jsem ho pustil

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Což o to, ony to motory k mání jsou, ale něco to stojí.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Nějaké rakety za to dávat nebudu,ještě bych ho začal dělat, abych pak zjistil,že je to slabota

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Na sambě je teď třeba kousek (odlitky ze srpna 1942 a zřejmě s originál číslem) po generálce za 4 400 USD, je to čistě motor bez bižuterie.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Milosak_1 »

TT681 píše:Mohl by někdo vnést trochu světla do toho, jak se během výroby KdF 82 měnilo provedení bloku motoru? Díky.
[smilie=offtopic.gif]
Myslím si, že vím kdo to ví naprosto přesně.
P.S. Modrý vědí...
Láďa Hruška.JPG
Láďa Hruška.JPG (54.81 KiB) Zobrazeno 4621 x
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Ty si snadno mužeš získat jakýkoliv informace o tý svý plechovce. Tak se snaž vžít do situace lidí, který to štěstí nemaj.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Jinak jsem se bavil se spoustou lidí co dělali Kdf motory 25ps a všichni řekli:do 25ps motoru dej 30ps kliku!!! 25ps klika ti praskne

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Zatím nemám ani jednu. Jaké jsou přesné rozdíly?

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Přesně ani nevím,je to hodně shodné,určitě jsou rozdíly u přichycení klika/setrvačník

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Já mám silnej pocit, že spoj klika/setrv. je stejnej. Úplně jistě to nevím, válečný kliky už nemám, v. setrvačníky někde zahrabaný. Potřebuješ koupit málo jetou 30ku industrii, z tý použít kliku,vačku, ojnice setrvačník a
zdvihátka. Rozdíly nestojí za řeč. Jsou to kvalitní, minimálně jetý věci.
Naposledy upravil(a) Křemílek dne 08 led 2020, celkem upraveno 1 x.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Myslím,že šlo o to znát
20200107_224839.jpg
kombinaci tohoto

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Ano, tak v tomhle rozdíl je. Takže každopádně použít i šroub do kliky z tý industrie a všechno bude v pořádku. Nebo v případě kombinace nový kliky a starýho setrvačníku starej šroub. To ale nejspíš nebude náš případ.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

rochuss píše:Jinak jsem se bavil se spoustou lidí co dělali Kdf motory 25ps a všichni řekli:do 25ps motoru dej 30ps kliku!!! 25ps klika ti praskne
Toto neni zcela presne. 25ps != kdf motor. Jsou tu.minimalne 25 ps motory z roku 45-52 ktere vyse uvedenym netrpi. Kliky se lisi zavitem na sroub setrvacniku, jinak jsou tvarove shodne.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

Křemílek píše:.... Potřebuješ koupit málo jetou 30ku industrii, z tý použít kliku,vačku, ojnice setrvačník a
zdvihátka. Rozdíly nestojí za řeč. Jsou to kvalitní, minimálně jetý věci.
S tím plně souhlasím. A nebo vzít 25PS industrie a použiješ i hlavy, válce písty, plechy, dynamo a další laskominy.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

A jak to vypadá s 25 ind., dají se sehnat?, za kolik?, jak moc jeté?. To by samozřejmě bylo vůbec nejlepší. Už jenom to, že by odpadla oprava hlav, válce písty, kroužky...

Odpovědět