Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Mohl by někdo vnést trochu světla do toho, jak se během výroby KdF 82 měnilo provedení bloku motoru? Díky.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Asi nemohl... Těch pár desítek tisíc vyrobených aut evidentně nikomu nestojí za to, aby o nich uvažoval.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
K tvé vlastní odpovědi přidám jeden postřeh.
Jen za období války bylo mnoho drobných detailů, které se měnili. Zodpovědně popsat změny je na disertační práci a otázkou je zda je někdo schopen tyto změny popsat.
Pokud ti jde jen o základní rozdělení, tak se pokusím z hlavy odpovědět.
První vozy kdf 60 a 82 měli motor s obsahem 900ccm.
Později je vystřídali motory s obsahem 1100 ccm.
Vodník už od typu 128 měl motor s obsahem 1100 ccm.
Stačí takto??
Jen za období války bylo mnoho drobných detailů, které se měnili. Zodpovědně popsat změny je na disertační práci a otázkou je zda je někdo schopen tyto změny popsat.
Pokud ti jde jen o základní rozdělení, tak se pokusím z hlavy odpovědět.
První vozy kdf 60 a 82 měli motor s obsahem 900ccm.
Později je vystřídali motory s obsahem 1100 ccm.
Vodník už od typu 128 měl motor s obsahem 1100 ccm.
Stačí takto??
Co přijde dál???
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Dizertační práci asi nikdo nechce...
Pokud vím, tak zdvihový objem u motorů VW 82 byl nejprve 985 ccm a od března 1943 1 131 ccm (uvádí se od č. motoru 40 000, tedy předpokládejme 2-040000, jak je raženo na nálitku bloku), ovšem, a to jsem si chtěl taky ověřit, provedení motorového bloku se tím snad nijak nezměnilo, alespoň ne viditelně, neboť rozdíl byl v průměru (vrtání) válců. Pokud jsem mohl vypozorovat, tak snad někdy během roku 1944 došlo k zesílení bloku např. doplněním dalších nálitků pro spojovací šrouby na dělicí rovině, což je rozdíl snadno patrný a jsou tak provedeny i bloky vyráběné po válce. Vzhledem k tomu, že někdo zná až neuvěřitelné detaily, doufal jsem, že někdo nějakými poznatky přispěje, ale asi prostě téma nikoho nezaujalo.
Pokud vím, tak zdvihový objem u motorů VW 82 byl nejprve 985 ccm a od března 1943 1 131 ccm (uvádí se od č. motoru 40 000, tedy předpokládejme 2-040000, jak je raženo na nálitku bloku), ovšem, a to jsem si chtěl taky ověřit, provedení motorového bloku se tím snad nijak nezměnilo, alespoň ne viditelně, neboť rozdíl byl v průměru (vrtání) válců. Pokud jsem mohl vypozorovat, tak snad někdy během roku 1944 došlo k zesílení bloku např. doplněním dalších nálitků pro spojovací šrouby na dělicí rovině, což je rozdíl snadno patrný a jsou tak provedeny i bloky vyráběné po válce. Vzhledem k tomu, že někdo zná až neuvěřitelné detaily, doufal jsem, že někdo nějakými poznatky přispěje, ale asi prostě téma nikoho nezaujalo.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Cítím z tvého příspěvku určitý pesimismus.
To téma, které jsi vystřelil je více než zajímavé. Bohužel většina členů fóra tyto detaily nezná a proto nemůže přispět.
Já protože mám o válečné vozy KdF zájem, vím o něco více. Ale upřímně řečeno mám i velmi málo času, na to abych mohl fundovaně přispět.
Možná až budu důchodu, budu mít čas toto zajímavé téma zpracovat.
Budu ovšem rád, když se podělíš o své znalosti eventuálně fotografie. Co budu moci, tak k tomuto tématu přidám nebo upřesním.
Jsi s tím v pohodě?
To téma, které jsi vystřelil je více než zajímavé. Bohužel většina členů fóra tyto detaily nezná a proto nemůže přispět.
Já protože mám o válečné vozy KdF zájem, vím o něco více. Ale upřímně řečeno mám i velmi málo času, na to abych mohl fundovaně přispět.
Možná až budu důchodu, budu mít čas toto zajímavé téma zpracovat.
Budu ovšem rád, když se podělíš o své znalosti eventuálně fotografie. Co budu moci, tak k tomuto tématu přidám nebo upřesním.
Jsi s tím v pohodě?
Co přijde dál???
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Pesimismus mě přímo zaplavuje, zejména pokud jde o komunikaci. Dnešní doba je doslova přehlcená komunikačními technologiemi, ale pokud někomu pošleme nějaký dotaz (třeba soukromě na e-mail), spoustě lidí dělá nepřekonatelný problém odpovědět. Často se tak stává, pokud třeba někdo nabízí nějaké zboží, ale na dotazy prodávajících nereaguje. Ale to jen tak...
Pokud mám být upřímný, tak já nevlastním žádné hodnotné materiály. Co vím, tak jsem zatím jenom vyčetl v literatuře a vypozoroval ze všeho, co jsem viděl vyfocené na internetu (mj. i různé díly nabízené na prodej) nebo na vlastní oči, ale toho až tak moc nebylo, protože to vyžaduje hodně cestování a na to není tolik času. Sem tam nějaká informace vyplynula ze soukromých debat, ale zatím mám veškerých informací úplné minimum. Toto téma jsem založil z toho důvodu, že sháním motor co nejvíce se blížící provedením začátku série 2-040000 a na informace ohledně změn provedení bloku jsem ve veřejně přístupné podobě zatím nenarazil. Věřím, že pokud se něco podaří dát dohromady, určitě to ocení více lidí, ať už jen teoretici, nebo pečliví renovátoři, kteří si zakládají na historické věrnosti.
Pokud mám být upřímný, tak já nevlastním žádné hodnotné materiály. Co vím, tak jsem zatím jenom vyčetl v literatuře a vypozoroval ze všeho, co jsem viděl vyfocené na internetu (mj. i různé díly nabízené na prodej) nebo na vlastní oči, ale toho až tak moc nebylo, protože to vyžaduje hodně cestování a na to není tolik času. Sem tam nějaká informace vyplynula ze soukromých debat, ale zatím mám veškerých informací úplné minimum. Toto téma jsem založil z toho důvodu, že sháním motor co nejvíce se blížící provedením začátku série 2-040000 a na informace ohledně změn provedení bloku jsem ve veřejně přístupné podobě zatím nenarazil. Věřím, že pokud se něco podaří dát dohromady, určitě to ocení více lidí, ať už jen teoretici, nebo pečliví renovátoři, kteří si zakládají na historické věrnosti.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
TT681 píše:Asi nemohl... Těch pár desítek tisíc vyrobených aut evidentně nikomu nestojí za to, aby o nich uvažoval.
Hele, kolik ti je let? 14? Mohl by ses chovat resp. vyjadřovat zdvořileji. Tvoje závěry jsou nejen nezdvořilé, ale i neodůvodněné. Kdo o čem uvažuje, do toho ti nic není. A jistě by téma zajímalo i víc lidí. Ale ti jsou si vědomi, že za války se nejelo podle modelových roků (ostatně přesně to nebylo ani dlouho po válce), datovat dochované díly je skoro nemožné. Někdo určitě napíše k věci, až bude mít čas a co. Tak co bys chtěl?TT681 píše:, doufal jsem, že někdo nějakými poznatky přispěje, ale asi prostě téma nikoho nezaujalo.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Jestli jsem tě dobře pochopil, tak potřebuješ vědět jak poznat motor od čísla -2-040000.
Je to jednoduché, buď z výrobního čísla motoru a pokud není, tak každá polovina bloku má datum výroby. Viz foto.
Pokud tedy víš datum kdy byl vyroben motor s číslem -2-040000 tak mužeš podle výše uvedeného kódu určit zda je vhodný pro tvé auto.
Je to jednoduché, buď z výrobního čísla motoru a pokud není, tak každá polovina bloku má datum výroby. Viz foto.
Pokud tedy víš datum kdy byl vyroben motor s číslem -2-040000 tak mužeš podle výše uvedeného kódu určit zda je vhodný pro tvé auto.
Co přijde dál???
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Takhle ultra starym motorum nerozumim, takze zadnou kvalitni informaci neprispeju
Ovsem ty uvodni prispevky na me taky extra nezapusobily. Vyznivaji jako bys byl rozhorcen tim, ze se tu nikdo nevrhnul ve svem volnem case a zdarma zpracovavat elaborat, ze ktereho budes jen cerpat informace.
Takhle to asi nefunguje.
Mozna kdybys hned z kraje rozjel tema alespon se zakladnimi informacemi, ktere jsi sam nashromazdil (viz tvuj treti koment) jiste by se par dalsich jako je treba tuhle OB nebo i Sam pridali a po nejake dobe by z toho mohl takovy elaborat vzniknout.
Takze drzme vlnu, projevme trochu pokory a vyckejme zda k tomu nekdo neco noveho prida. Diky za pochopeni.
Ovsem ty uvodni prispevky na me taky extra nezapusobily. Vyznivaji jako bys byl rozhorcen tim, ze se tu nikdo nevrhnul ve svem volnem case a zdarma zpracovavat elaborat, ze ktereho budes jen cerpat informace.
Takhle to asi nefunguje.
Mozna kdybys hned z kraje rozjel tema alespon se zakladnimi informacemi, ktere jsi sam nashromazdil (viz tvuj treti koment) jiste by se par dalsich jako je treba tuhle OB nebo i Sam pridali a po nejake dobe by z toho mohl takovy elaborat vzniknout.
Takze drzme vlnu, projevme trochu pokory a vyckejme zda k tomu nekdo neco noveho prida. Diky za pochopeni.
... a vůbec !
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
....na škodu by též nebylo pokračovat s tím v Tvém topiku skládačky,kde jsi dal například foto motoru stěrače a lidé se toho hned chytli.....
Vwase nocni sichta...
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Taky nevím kde jsi vzal č.40 000, když v katalogu píšou Ab Motor Nr. 2-020 292 což by odpovídalo č.vozu ca 2- 016 000 a to by zase odpovídalo tomu březnu 1943.Spíš by to chtělo umet anglicky a vznést takový dotaz na Sambe nebo nejakém FB fóru kde jsou lidi z celého světa a byli by ochotní vyfotit třeba stovky originál očíslovaných a odatovaných Kdf motorů.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
rochuss: Dík za opravu. Do katalogu mě nenapadlo se podívat, ale tam se to fakt vyskytuje To číslo 40 000 jsem někde vyčetl a nevím, kde to bylo, ale proto sem chodíme, abychom si udělali jasno.
Nemám žádný seznam čísel motorů, ale předpokládám, že v jednotlivých letech byly mezery a všechna čísla nešla v souvislé řadě, takže se nedá nic jednoduše dopočítat. Pokud byl od změny výkonu nějaký rozdíl v bloku, tak předpokládám asi hlavně v oblasti připojení válců. Nebo bylo ještě něco jinak?
Nemám žádný seznam čísel motorů, ale předpokládám, že v jednotlivých letech byly mezery a všechna čísla nešla v souvislé řadě, takže se nedá nic jednoduše dopočítat. Pokud byl od změny výkonu nějaký rozdíl v bloku, tak předpokládám asi hlavně v oblasti připojení válců. Nebo bylo ještě něco jinak?
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
OB. Díky za ilustrativní foto. Ten blok z roku 44 vypadá tvarově jak?
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Co máš konkrétně na mysli.
Je to jen jedna polovina bloku.
Můžu eventuálně nafotit.
Je to jen jedna polovina bloku.
Můžu eventuálně nafotit.
Co přijde dál???
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Zajímá mě horní.....strana (zní to blbě) venek. Na bádání nad vnitřkem jsem se zatím nedostal.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
vidim ze na vase otazky bolo promptne odpovedane ako pan caka od druhych ...Herbie píše:.udeeska píše:....na škodu by též nebylo pokračovat s tím v Tvém topiku skládačky,kde jsi dal například foto motoru stěrače a lidé se toho hned chytli.....
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Tady máš fotky poloviny bloku z roku 1944.
Budu rád, když se s námi podělíš se závěry z tvého bádání.
Budu rád, když se s námi podělíš se závěry z tvého bádání.
Co přijde dál???
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Mozem jednu otazku na mistra ? Je sanca opravovat tento blok ?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Na první pohled jsou jasné ty nálitky na spojovací šrouby nahoře (šrouby jsou přidány 3, jeden nálitek zcela vylomený). Na spodku není rozdíl tak markantní, nicméně rozdíl tu přece je - nálitky na spojovací šrouby jsou masivnější a ofrézovaná plocha víka filtru přechází tím pádem do nálitků prudčeji. Pro lepší názornost rozdíl nahoře znázorněn na fotkách motorů nalezených v inzerci - jeden je zřejmě náhradní blok z pozdějšího období a druhý pochází z r. 1942/2-018310.
- Přílohy
-
- 8615865.jpg (24.12 KiB) Zobrazeno 5024 x
-
- 8615871.jpg (14.12 KiB) Zobrazeno 5024 x
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Samozřejmě že je, ale výsledek je nejistý. Je to elektron, takže chápeš, že pokud blok neshoří, tak je to nasmrkané tak, že ty ani já bych to nechtěl.
V současné době ještě jdou bloky najít, takže se s tím nikdo nedělá.
Jo a ještě posílám jednu fotografii.
V současné době ještě jdou bloky najít, takže se s tím nikdo nedělá.
Jo a ještě posílám jednu fotografii.
Co přijde dál???