Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Jednodušší je se asi fackovat.
Setkal jsem se s informací, a snad už jsem se tu o tom i zmínil, že zesílené bloky se začaly dělat někdy v létě 1943, je to ale bez jakékoliv záruky, hmotných indicií nebo upřesnění. Kdyby všichni, kdo mají původní motory, poskytly údaje na nich vyražené a odlité, něco by to naznačilo, to by ovšem nemusela spousta lidí dělat tajnosti s tím, co mají na motorech za čísla.
Setkal jsem se s informací, a snad už jsem se tu o tom i zmínil, že zesílené bloky se začaly dělat někdy v létě 1943, je to ale bez jakékoliv záruky, hmotných indicií nebo upřesnění. Kdyby všichni, kdo mají původní motory, poskytly údaje na nich vyražené a odlité, něco by to naznačilo, to by ovšem nemusela spousta lidí dělat tajnosti s tím, co mají na motorech za čísla.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Jinak to datum na noze u dynama a u chl.oleje je datum ze slévárny/odlitkárny.To myslím,že s vyraženým číslem motoru motoru moc nesouvisí.Ty odlitky byly uskladnené ve velkých bednách a až na ně prišla řada tak se v motorárne opracovaly a vyrazily se ty šesticiferná čísla.A to mohlo být za 1den nebo taky za 1 rok
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Ano, to je naprosto jasné, ovšem žádný motor nemohl odjet zamontovaný v autě dřív, než byl odlitý, takže nějakou informační hodnotu to datum ze slévárny přece jenom má.
Zajímalo by mě, zda se pro motory 985 ccm vyráběly náhradní bloky i v době, kdy už běžela výroba motorů 1 131 ccm, případně zda se pro menší zdvihový objem dělaly i ty zesílené bloky. Stále předpokládám, že blok pro výkonnější motor se lišil jen opracováním s ohledem na připojení válců a hlav (s ohledem na 5mm rozdíl průměru válců), jinak byl asi odlitek stejný. Do toho by vnesl světlo jedině výkres, nebo mít bloky pro oba motory vedle sebe a porovnat je.
Zajímalo by mě, zda se pro motory 985 ccm vyráběly náhradní bloky i v době, kdy už běžela výroba motorů 1 131 ccm, případně zda se pro menší zdvihový objem dělaly i ty zesílené bloky. Stále předpokládám, že blok pro výkonnější motor se lišil jen opracováním s ohledem na připojení válců a hlav (s ohledem na 5mm rozdíl průměru válců), jinak byl asi odlitek stejný. Do toho by vnesl světlo jedině výkres, nebo mít bloky pro oba motory vedle sebe a porovnat je.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
No, myslim, že do foceni se nikdo zvlášť nepohrne. Cesty bloků a jiných dílů bývaji spletite. Nikdo neví s jistotou, kde to předchozí majitel sehnal. A vůbec to nemusí být jednoznačná krádež, může to být mnohem zamotananější. A čísla- spousta bloků nemá původní číslo, nebo je přinejmenším pochybné. Dneska si už není moc z čeho vybírat. Z toho vyplývá zásadní rada: neřeš teď podrobnosti, nakupuj. Dokud lze. Jinak já bych měl taky možná stovky velice detailních otázek, probém je v tom, že lidí, kteří opravdu vědí, je pár. A mají jiné zájmy. Navíc by si potřebovali některé věci znovu osvěžit , potvrdit, něco spíš jen tuší. Složité...
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Ano, je to tak.
Sháním, kupuju, ale nezávisle na tom se snažím i o to bádání.
Sháním, kupuju, ale nezávisle na tom se snažím i o to bádání.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Nekde jsem četl,že motor 985 byl slabý a nedostatečný a byla to po 03/1943 uzavřená kapitola.Kdysi, před 1995 jsem jeden měl + ca 2 válce,písty,teď me to samozřejmě mrzí,že jsem ho pustil
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Což o to, ony to motory k mání jsou, ale něco to stojí.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Nějaké rakety za to dávat nebudu,ještě bych ho začal dělat, abych pak zjistil,že je to slabota
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Na sambě je teď třeba kousek (odlitky ze srpna 1942 a zřejmě s originál číslem) po generálce za 4 400 USD, je to čistě motor bez bižuterie.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
[smilie=offtopic.gif]TT681 píše:Mohl by někdo vnést trochu světla do toho, jak se během výroby KdF 82 měnilo provedení bloku motoru? Díky.
Myslím si, že vím kdo to ví naprosto přesně.
P.S. Modrý vědí...
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Ty si snadno mužeš získat jakýkoliv informace o tý svý plechovce. Tak se snaž vžít do situace lidí, který to štěstí nemaj.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Jinak jsem se bavil se spoustou lidí co dělali Kdf motory 25ps a všichni řekli:do 25ps motoru dej 30ps kliku!!! 25ps klika ti praskne
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Zatím nemám ani jednu. Jaké jsou přesné rozdíly?
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Přesně ani nevím,je to hodně shodné,určitě jsou rozdíly u přichycení klika/setrvačník
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Já mám silnej pocit, že spoj klika/setrv. je stejnej. Úplně jistě to nevím, válečný kliky už nemám, v. setrvačníky někde zahrabaný. Potřebuješ koupit málo jetou 30ku industrii, z tý použít kliku,vačku, ojnice setrvačník a
zdvihátka. Rozdíly nestojí za řeč. Jsou to kvalitní, minimálně jetý věci.
zdvihátka. Rozdíly nestojí za řeč. Jsou to kvalitní, minimálně jetý věci.
Naposledy upravil(a) Křemílek dne 08 led 2020, celkem upraveno 1 x.
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Myslím,že šlo o to znát
kombinaci tohoto-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Ano, tak v tomhle rozdíl je. Takže každopádně použít i šroub do kliky z tý industrie a všechno bude v pořádku. Nebo v případě kombinace nový kliky a starýho setrvačníku starej šroub. To ale nejspíš nebude náš případ.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
Toto neni zcela presne. 25ps != kdf motor. Jsou tu.minimalne 25 ps motory z roku 45-52 ktere vyse uvedenym netrpi. Kliky se lisi zavitem na sroub setrvacniku, jinak jsou tvarove shodne.rochuss píše:Jinak jsem se bavil se spoustou lidí co dělali Kdf motory 25ps a všichni řekli:do 25ps motoru dej 30ps kliku!!! 25ps klika ti praskne
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
S tím plně souhlasím. A nebo vzít 25PS industrie a použiješ i hlavy, válce písty, plechy, dynamo a další laskominy.Křemílek píše:.... Potřebuješ koupit málo jetou 30ku industrii, z tý použít kliku,vačku, ojnice setrvačník a
zdvihátka. Rozdíly nestojí za řeč. Jsou to kvalitní, minimálně jetý věci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82
A jak to vypadá s 25 ind., dají se sehnat?, za kolik?, jak moc jeté?. To by samozřejmě bylo vůbec nejlepší. Už jenom to, že by odpadla oprava hlav, válce písty, kroužky...