Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
Maxi je rozdíl mezi poptávaným 30 PS a tebou nabízeným 34 PS
... a vůbec !
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 12 30PS
Omlouvám se, pro mně je 12ka, jako 12ka Alespoň budu chytřejší, i když nevím, podle čeho to poznat
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 12 30PS
Třeba jde o vydechlou dvanáctku která má o 4 koně méněHerbie píše:Maxi je rozdíl mezi poptávaným 30 PS a tebou nabízeným 34 PS
Pardon za plk.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 12 30PS
dost dobrý, po ránu mně to pobavilo.....
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 12 30PS
Nebo jde o industrie na 34PS bloku který s nastrojeným 26VFIS měli štítkových 29PSSam píše:Třeba jde o vydechlou dvanáctku která má o 4 koně méněHerbie píše:Maxi je rozdíl mezi poptávaným 30 PS a tebou nabízeným 34 PS
Pardon za plk.
.. ale rozdíl laickým okem je noha pod dynamo, 30PS noha v kuse s blokem, 34PS noha šroubovaná zvlášť.
Jsou to dva odlišné motory, záměnné je pouze: písty s ojničními čepy, řemenice, olejový chladič, olejové čerpadlo, rozvodová kola (ale mají jiný úhel zubů, musí se měnit na klice i vačce zároveň), šroub setrvačníku, dynamo (musí se vyměnit řemenice na dynamu za nižší), termostat (jen u 30PS ovládá difuzor místo klapek), olejové čidlo .. pak mě napadá už jen pár Kamax šroubů a matek.
- Přílohy
-
- Štítek 29PS
- PB163866.jpg (32.54 KiB) Zobrazeno 9510 x
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 12 30PS
Pouze reviduji tvůj seznam záměných dílů. Písty a čepy nelze použít, mají jiný rozměr, olejové čerpadlo zase jiné díry na štefty. Šroub setrvačníku je také jiný. Dynamo má jiný průměr.Ales-X píše:Nebo jde o industrie na 34PS bloku který s nastrojeným 26VFIS měli štítkových 29PSSam píše:Třeba jde o vydechlou dvanáctku která má o 4 koně méněHerbie píše:Maxi je rozdíl mezi poptávaným 30 PS a tebou nabízeným 34 PS
Pardon za plk.
.. ale rozdíl laickým okem je noha pod dynamo, 30PS noha v kuse s blokem, 34PS noha šroubovaná zvlášť.
Jsou to dva odlišné motory, záměnné je pouze:
písty s ojničními čepy,
řemenice,
olejový chladič
olejové čerpadlo
rozvodová kola (ale mají jiný úhel zubů, musí se měnit na klice i vačce zároveň)
, šroub setrvačníku, dynamo (musí se vyměnit řemenice na dynamu za nižší), termostat (jen u 30PS ovládá difuzor místo klapek), olejové čidlo .. pak mě napadá už jen pár Kamax šroubů a matek.
Takže se shodneme, na rozvodových kolech, termostatu a já přidávám k dobru náhon rozdělovače a pružinku která na rozdelovač tlačí
25/30PS a 34-50PS to je zcela odlišný svět který má shodné jen logo VW u poválečné produkce
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 12 30PS
Když už tu plkáme možná by to chtělo oddělit od předchozího inzerátu ať zadavatele nejebne.
A budu se hádat v náhonu rozdělovače, porovnal jsem je a maji jak jinou delku tak i vystup na tycku palivove pumpy. Viz. Foto
Čerpadlo ano novější kousky mají větší díry na šrouby, ale starší provedení je na stejné štefty jako 30PS, mám takové s číslem 113, kdežto 30PS začínali 111.
Písty a čepy jsem měřil tedy jen zevrubně posuvku +/-0,01 ale přišli mě zásadní rozměry stejné (průměr pístu, vzdálenost koruna pístu s osou pístního čepu, průměr pístního čepu)
A budu se hádat v náhonu rozdělovače, porovnal jsem je a maji jak jinou delku tak i vystup na tycku palivove pumpy. Viz. Foto
Čerpadlo ano novější kousky mají větší díry na šrouby, ale starší provedení je na stejné štefty jako 30PS, mám takové s číslem 113, kdežto 30PS začínali 111.
Písty a čepy jsem měřil tedy jen zevrubně posuvku +/-0,01 ale přišli mě zásadní rozměry stejné (průměr pístu, vzdálenost koruna pístu s osou pístního čepu, průměr pístního čepu)
- Přílohy
-
- 34 nalevo, 30 napravo
- image.jpg (33.95 KiB) Zobrazeno 9420 x
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 12 30PS
Ono se taky nemůže věřit všemu co říkám. Zvláště když 34PS jsem viděl jen z rychlíku.
Čep na 30PS má průměr 20mm, moderní 22mm, takže rozdíl patrný. Asi máš nějakou předělávku.
Čep na 30PS má průměr 20mm, moderní 22mm, takže rozdíl patrný. Asi máš nějakou předělávku.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 12 30PS
Mohl by prosím moderátor debatu o rozdílech oddělit a přesunout do "klasické VWozy 1938-1966" s názvem třeba "Rozdíly 30PS a 34PS motorů" .. hodlám pokračovat protože mám zrovna dobrou možnost srovnání neb oba dva motory mám na ponku rozebrané, děkuji.
A pro Sama jeho pístní čep z 34PS ..
A pro Sama jeho pístní čep z 34PS ..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
Tak odděleno od inzerce.
Píst z obrázku výše je z 30PS. Přesvědčí mne až foto ojnice. Přepouzdrovat ojniční oko na 20mm umím také
Píst z obrázku výše je z 30PS. Přesvědčí mne až foto ojnice. Přepouzdrovat ojniční oko na 20mm umím také
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
Ok, tady je ojnice 113 s dirou 20mm a zaroven dynamo (bez cisla, ale z 34PS) nasazené na 30ps bloku, dynamo je sice delsi ale jak jsem zde zjistil rozdil je pouze v remenici která je zamenitelna, vzhledem k rozdilu delek dynam 9mm by stacilo i remenici o 9mm stocit na soustruhu, misto na to je.
- Přílohy
-
- image.jpg (74.23 KiB) Zobrazeno 9288 x
-
- image.jpg (87.47 KiB) Zobrazeno 9288 x
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
Právě jsi mi zbořil zbytek dobrého mínění o 34PS Mám sadu pístů 77mm a pístní čep 22mm, znamená to tedy, že to pochází ne z dvanáctky, ale ze třináctky motoru. Skandální
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
Ale pořád máš na ojnici větší plochu na tření lágru o kliku tak k něčemu to je dobrý.
Po konfrontaci ojnic a zjištění stejné osové vzdálenosti mě napadla hříšná myšlenka u DPR nechat navařit 30PS kliku na průměr 34PS (zároveň se změnou délky zdvihu) a ojnice na magnetce zúžit i s ložiskama, čímž by se mohla neznatelně prodloužit životnost lágrů na ojnicích protože tam bude větší plocha .. ale zavrhnul jsem to jako blbost, každopádně si s tím může pohrát někdo kdo by chtěl vyzkoušet zda to bude mít vliv na životnost
Po konfrontaci ojnic a zjištění stejné osové vzdálenosti mě napadla hříšná myšlenka u DPR nechat navařit 30PS kliku na průměr 34PS (zároveň se změnou délky zdvihu) a ojnice na magnetce zúžit i s ložiskama, čímž by se mohla neznatelně prodloužit životnost lágrů na ojnicích protože tam bude větší plocha .. ale zavrhnul jsem to jako blbost, každopádně si s tím může pohrát někdo kdo by chtěl vyzkoušet zda to bude mít vliv na životnost
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
V době, kdy se dají koupit H ojnice s uložením na 30PS kliku a s výběrem pístních čepů 20 nebo 22mm, postrádá takto složitá úprava kliky a ojnic své kouzlo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
chinatown my chinatown....
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
Nechci se vměšovat do debaty odborníků , ale napadá mne proč vůbec předělávat něco na 30 nebo 34PS. Je výhodné mít například ojnice z 34 v 30PS motoru??? Mám pocit, že by úsilí vynaložené k předělání například výše zmíněných ojnic, se mohlo hodit rovnou do hajzlu.
Mám pocit, že tato debata trochu přestává být konstruktivní!
Mám pocit, že tato debata trochu přestává být konstruktivní!
Co přijde dál???
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory
Klid, mozna to blbe vyznelo, ale poukazal jsem na to ze je to blbost, opravdu mam za cil jen probrat rozdili mezi temito motory a ne tvorit krizence.
Mimochodem jsem tu měl torso 34PS výfuku který měl naříznutá a přiohnutá kolena a byl napasovaný na 30PS motoru, ale skončil v hutích neb se rozpadal v ruce, tak už nevyfotím.
Ale doplním foto aby to nebylo bezcenné, takže celkový pohled na rozdíl ojnice 30PS a 34PS Ukázka že osová vzdálenost je stejná u 30PS i 34PS Rozdíl je i v šířce uložení ojnice na straně kliky, tady 21,5mm u 30PS a 23,5mm u 34PS (posuvka se rozjela během focení že ukazuje o cca 0,3 více) Ale zapomněl jsem nafotit ještě průměry uložení na straně kliky tak dofotím a doplním.
Mimochodem jsem tu měl torso 34PS výfuku který měl naříznutá a přiohnutá kolena a byl napasovaný na 30PS motoru, ale skončil v hutích neb se rozpadal v ruce, tak už nevyfotím.
Ale doplním foto aby to nebylo bezcenné, takže celkový pohled na rozdíl ojnice 30PS a 34PS Ukázka že osová vzdálenost je stejná u 30PS i 34PS Rozdíl je i v šířce uložení ojnice na straně kliky, tady 21,5mm u 30PS a 23,5mm u 34PS (posuvka se rozjela během focení že ukazuje o cca 0,3 více) Ale zapomněl jsem nafotit ještě průměry uložení na straně kliky tak dofotím a doplním.