Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12756
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Příspěvekod Herbie » 29 zář 2014

Maxi je rozdíl mezi poptávaným 30 PS a tebou nabízeným 34 PS
... a vůbec !

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 12 30PS

Příspěvekod maxmax » 29 zář 2014

Omlouvám se, pro mně je 12ka, jako 12ka :oops: Alespoň budu chytřejší, i když nevím, podle čeho to poznat :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 12 30PS

Příspěvekod Sam » 29 zář 2014

Herbie píše:Maxi je rozdíl mezi poptávaným 30 PS a tebou nabízeným 34 PS

Třeba jde o vydechlou dvanáctku která má o 4 koně méně :D
Pardon za plk.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4987
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 12 30PS

Příspěvekod maxmax » 29 zář 2014

:lol: dost dobrý, po ránu mně to pobavilo..... =D>
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 968
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 12 30PS

Příspěvekod Ales-X » 29 zář 2014

Sam píše:
Herbie píše:Maxi je rozdíl mezi poptávaným 30 PS a tebou nabízeným 34 PS

Třeba jde o vydechlou dvanáctku která má o 4 koně méně :D
Pardon za plk.

Nebo jde o industrie na 34PS bloku který s nastrojeným 26VFIS měli štítkových 29PS

.. ale rozdíl laickým okem je noha pod dynamo, 30PS noha v kuse s blokem, 34PS noha šroubovaná zvlášť.

Jsou to dva odlišné motory, záměnné je pouze: písty s ojničními čepy, řemenice, olejový chladič, olejové čerpadlo, rozvodová kola (ale mají jiný úhel zubů, musí se měnit na klice i vačce zároveň), šroub setrvačníku, dynamo (musí se vyměnit řemenice na dynamu za nižší), termostat (jen u 30PS ovládá difuzor místo klapek), olejové čidlo .. pak mě napadá už jen pár Kamax šroubů a matek.
Přílohy
PB163866.jpg
Štítek 29PS
PB163866.jpg (32.54 KiB) Zobrazeno 4807 x

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 12 30PS

Příspěvekod Sam » 29 zář 2014

Ales-X píše:
Sam píše:
Herbie píše:Maxi je rozdíl mezi poptávaným 30 PS a tebou nabízeným 34 PS

Třeba jde o vydechlou dvanáctku která má o 4 koně méně :D
Pardon za plk.

Nebo jde o industrie na 34PS bloku který s nastrojeným 26VFIS měli štítkových 29PS

.. ale rozdíl laickým okem je noha pod dynamo, 30PS noha v kuse s blokem, 34PS noha šroubovaná zvlášť.

Jsou to dva odlišné motory, záměnné je pouze:
písty s ojničními čepy,
řemenice,
olejový chladič
olejové čerpadlo
rozvodová kola (ale mají jiný úhel zubů, musí se měnit na klice i vačce zároveň)
, šroub setrvačníku, dynamo (musí se vyměnit řemenice na dynamu za nižší), termostat (jen u 30PS ovládá difuzor místo klapek), olejové čidlo .. pak mě napadá už jen pár Kamax šroubů a matek.


Pouze reviduji tvůj seznam záměných dílů. Písty a čepy nelze použít, mají jiný rozměr, olejové čerpadlo zase jiné díry na štefty. Šroub setrvačníku je také jiný. Dynamo má jiný průměr.

Takže se shodneme, na rozvodových kolech, termostatu a já přidávám k dobru náhon rozdělovače a pružinku která na rozdelovač tlačí :D
25/30PS a 34-50PS to je zcela odlišný svět který má shodné jen logo VW u poválečné produkce
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 968
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 12 30PS

Příspěvekod Ales-X » 29 zář 2014

Když už tu plkáme možná by to chtělo oddělit od předchozího inzerátu ať zadavatele nejebne.

A budu se hádat v náhonu rozdělovače, porovnal jsem je a maji jak jinou delku tak i vystup na tycku palivove pumpy. Viz. Foto

Čerpadlo ano novější kousky mají větší díry na šrouby, ale starší provedení je na stejné štefty jako 30PS, mám takové s číslem 113, kdežto 30PS začínali 111.

Písty a čepy jsem měřil tedy jen zevrubně posuvku +/-0,01 ale přišli mě zásadní rozměry stejné (průměr pístu, vzdálenost koruna pístu s osou pístního čepu, průměr pístního čepu)
Přílohy
image.jpg
34 nalevo, 30 napravo
image.jpg (33.95 KiB) Zobrazeno 4717 x

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 12 30PS

Příspěvekod Sam » 29 zář 2014

Ono se taky nemůže věřit všemu co říkám. Zvláště když 34PS jsem viděl jen z rychlíku.
Čep na 30PS má průměr 20mm, moderní 22mm, takže rozdíl patrný. Asi máš nějakou předělávku.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 968
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 12 30PS

Příspěvekod Ales-X » 30 zář 2014

Mohl by prosím moderátor debatu o rozdílech oddělit a přesunout do "klasické VWozy 1938-1966" s názvem třeba "Rozdíly 30PS a 34PS motorů" .. hodlám pokračovat protože mám zrovna dobrou možnost srovnání neb oba dva motory mám na ponku rozebrané, děkuji.

A pro Sama jeho pístní čep z 34PS ..
Přílohy
34PS cep.JPG

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Příspěvekod Sam » 30 zář 2014

Tak odděleno od inzerce.

Píst z obrázku výše je z 30PS. Přesvědčí mne až foto ojnice. Přepouzdrovat ojniční oko na 20mm umím také :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 968
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Příspěvekod Ales-X » 30 zář 2014

Ok, tady je ojnice 113 s dirou 20mm a zaroven dynamo (bez cisla, ale z 34PS) nasazené na 30ps bloku, dynamo je sice delsi ale jak jsem zde zjistil rozdil je pouze v remenici která je zamenitelna, vzhledem k rozdilu delek dynam 9mm by stacilo i remenici o 9mm stocit na soustruhu, misto na to je.
Přílohy
image.jpg
image.jpg (87.47 KiB) Zobrazeno 4585 x
image.jpg
image.jpg (74.23 KiB) Zobrazeno 4585 x

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Příspěvekod Sam » 30 zář 2014

Právě jsi mi zbořil zbytek dobrého mínění o 34PS :D Mám sadu pístů 77mm a pístní čep 22mm, znamená to tedy, že to pochází ne z dvanáctky, ale ze třináctky motoru. Skandální :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 968
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Příspěvekod Ales-X » 01 říj 2014

Ale pořád máš na ojnici větší plochu na tření lágru o kliku tak k něčemu to je dobrý.

Po konfrontaci ojnic a zjištění stejné osové vzdálenosti mě napadla hříšná myšlenka u DPR nechat navařit 30PS kliku na průměr 34PS (zároveň se změnou délky zdvihu) a ojnice na magnetce zúžit i s ložiskama, čímž by se mohla neznatelně prodloužit životnost lágrů na ojnicích protože tam bude větší plocha .. ale zavrhnul jsem to jako blbost, každopádně si s tím může pohrát někdo kdo by chtěl vyzkoušet zda to bude mít vliv na životnost ;-)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Příspěvekod Sam » 01 říj 2014

V době, kdy se dají koupit H ojnice s uložením na 30PS kliku a s výběrem pístních čepů 20 nebo 22mm, postrádá takto složitá úprava kliky a ojnic své kouzlo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Příspěvekod Pětišroub » 01 říj 2014

chinatown my chinatown....
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Příspěvekod OB » 01 říj 2014

Nechci se vměšovat do debaty odborníků :D , ale napadá mne proč vůbec předělávat něco na 30 nebo 34PS. Je výhodné mít například ojnice z 34 v 30PS motoru??? Mám pocit, že by úsilí vynaložené k předělání například výše zmíněných ojnic, se mohlo hodit rovnou do hajzlu.
Mám pocit, že tato debata trochu přestává být konstruktivní!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 968
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Shodné díly mezi 30 a 34 PS motory

Příspěvekod Ales-X » 01 říj 2014

Klid, mozna to blbe vyznelo, ale poukazal jsem na to ze je to blbost, opravdu mam za cil jen probrat rozdili mezi temito motory a ne tvorit krizence.

Mimochodem jsem tu měl torso 34PS výfuku který měl naříznutá a přiohnutá kolena a byl napasovaný na 30PS motoru, ale skončil v hutích neb se rozpadal v ruce, tak už nevyfotím.

Ale doplním foto aby to nebylo bezcenné, takže celkový pohled na rozdíl ojnice 30PS a 34PS
30PS versus 34PS.JPG
Celkový pohled na rozdíl ojnice 30PS a 34PS
30PS versus 34PS.JPG (50.67 KiB) Zobrazeno 4300 x


Ukázka že osová vzdálenost je stejná u 30PS
30PS osa.JPG
30PS osa
30PS osa.JPG (42.61 KiB) Zobrazeno 4300 x


i 34PS
34PS osa.JPG
34PS osa
34PS osa.JPG (48.43 KiB) Zobrazeno 4300 x


Rozdíl je i v šířce uložení ojnice na straně kliky, tady 21,5mm u 30PS
30PS sirka.JPG
30PS sirka
30PS sirka.JPG (23.45 KiB) Zobrazeno 4300 x


a 23,5mm u 34PS (posuvka se rozjela během focení že ukazuje o cca 0,3 více)
34PS sirka.JPG
34PS sirka.JPG (22.93 KiB) Zobrazeno 4300 x


Ale zapomněl jsem nafotit ještě průměry uložení na straně kliky tak dofotím a doplním.


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti