pocet schwimmu v Cechach
- kalda
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1164
- Registrován: 16 dub 2005
- Bydliště: Vrchlabi, Praha
- Kontaktovat uživatele:
pocet schwimmu v Cechach
Muzete mi nekdo udelat prosim jasno v tom, kolik je v Cechach pojizdnych schwimmwagenu a kolik jich tu je treba celkove? Z nedele na pondeli ve 4:30 rano v hospode jsem se dostal do velmi fundovane diskuze, kde mi clovek, jezdici na military srazy rekl, ze je to tuctovka a na jejich srazy jich jezdi docela dost. (Ja mu samozrejme neveril a hadal se s nim)
Tak jak to je? Az nejakeho uvidim, mam otevrit hubu uzasem, nebo spis opovrzlive svrastit oboci
Tak jak to je? Az nejakeho uvidim, mam otevrit hubu uzasem, nebo spis opovrzlive svrastit oboci
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: pocet schwimmu v Cechach
Doporučuju opovrzlive svrastit oboci.
Re: pocet schwimmu v Cechach
je jich tu docela dost
ovsem k nejakymu cislu se tezko doberes
ovsem k nejakymu cislu se tezko doberes
... a vůbec !
Re: pocet schwimmu v Cechach
jsou jich tu hromady...jedna věc je část, kterou "máme v ranku" VW scény, druhá věc je, že neskutečná hromada těchto vozů, které se v průběhu desetiletí ztratily z dohledu, je ve sbírkách veteránistů starších generací, kteří se tím zabývali už v 60. a 70. létech minulýho století, a to často jen jako zdarma nebo levně získaná vycpávka tzv. "na siláž". A třetí věc je, že velkej počet je právě v rukou militaristů. Takže plácnu do placu, nějaká ta stovka vozů celorepublikově tu asi bude. Ovšem..je to jen pověst
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: pocet schwimmu v Cechach
je jich hodně a přibejvaj ..když většina z nich je postavená na replikovejch vanách
jdeme frflat na flat ...
Re: pocet schwimmu v Cechach
Já jsem napočítal originálních 166 asi 20ks. A to jsem možná také na nějaké zapoměl a o některých nevím. Toto je asi jediné relevantní číslo, které se dá dnes říci.
Co se týče tuctovek, tak bych to viděl asi takto. Ten militarista o kterém mluví Kalda, může mít například něco českého nebo ruského a je toho velmi málo. Proto ten ohrnutý ret nad 166.
Musíme si však uvědomit, že 166 je možná u nás tuctovka ale z pohledu celosvětového to zase taková tuctovka není a to z jednoho důvodu. Vemte si počet obyvatel a velikost rozlohy ČR a počet originálních vozů 166. V tomto ohledu zaplaťpánbůh za Bolševika, že se tolik aut dochovalo.
Toť můj skromný názor.
Co se týče tuctovek, tak bych to viděl asi takto. Ten militarista o kterém mluví Kalda, může mít například něco českého nebo ruského a je toho velmi málo. Proto ten ohrnutý ret nad 166.
Musíme si však uvědomit, že 166 je možná u nás tuctovka ale z pohledu celosvětového to zase taková tuctovka není a to z jednoho důvodu. Vemte si počet obyvatel a velikost rozlohy ČR a počet originálních vozů 166. V tomto ohledu zaplaťpánbůh za Bolševika, že se tolik aut dochovalo.
Toť můj skromný názor.
Co přijde dál???
- kalda
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1164
- Registrován: 16 dub 2005
- Bydliště: Vrchlabi, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: pocet schwimmu v Cechach
Ondra ma opet pravdu, uz me tim zacina stvat . Militarista opravdu mluvil o nejakem obouzivelnem GAZu, ktereho tu jsou snad jen tri kusy....proto ohrnuty ret. Mozna nekde i dohledam fotku.... Ale diky, ze jste mne vyvedli z omylu....odted vrastim opovrzlive oboci
Re: pocet schwimmu v Cechach
Pokud měl obojživelného Gaza, tak je to skutečně oproti 166 raritka. Skutečně jsou v republice, podle toho co vím, asi 3 nebo 4 kusy a to se bavíme o Gazech vyrobených po válce. Zajímavé na těchto obojživelných gazech je to, že je to kopie amerického obojživelného Jeepa. Ovšem soudruzi konstruktéři v Sovětském svazu ten vůz drobet protáhli a přizpůsobili Sovětským normám. To znamená co nejvíce zjednodušit, nemusí to být hezké ale musí to být zejména funkční a hlavně to musí jezdit i na samohonku. To se osvědčilo už na tanku T34, který ať chceme nebo nechceme, byl nejlepší tank druhé války.kalda píše:Ondra ma opet pravdu, uz me tim zacina stvat . Militarista opravdu mluvil o nejakem obouzivelnem GAZu, ktereho tu jsou snad jen tri kusy....proto ohrnuty ret. Mozna nekde i dohledam fotku.... Ale diky, ze jste mne vyvedli z omylu....odted vrastim opovrzlive oboci
Co přijde dál???
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: pocet schwimmu v Cechach
Něco obojživelného ruského jsem párkrát potkal. Ale nevím jestli to je Gaz či jiný ruský výrobce. Táta řiká že obojživelný vůz vyráběl i Luaz. Ten první bude asi novějšího data výroby a ten druhý nevím.
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
Re: pocet schwimmu v Cechach
Ano jedná se o obojživelného Gaze 46.
Obojživelný pětimístný otevřený terénní vůz, motor vpředu a pohon zadních kol, zapínatelný pohon všech kol (4x4). Řadový čtyřválec s rozvodem SV, objem 2112 cm³, vrtání 82 mm, zdvih 100 mm, komprese 6,5, výkon 40 kW (55 koní) při 3600 ot/min, točivý moment 125 Nm. Třístupňová převodovka s redukcí, rozvor 2300 mm, vnější rozměry 4930x1740x1770 mm, hmotnost 1850 kg, maximální rychlost na souši 80 km/h, ve vodě 8 km/h.
Obojživelný vůz GAZ 46 MAV byl postaven na podvozku GAZ 69, vyráběl se od roku 1956. Ve vodě byl vůz poháněn třílistou vrtulí a řízen kormidlem, lanky ovládaným od volantu. Specialitou vozu byly dělené ráfky opatřené vniřní ocelovou výztuhou, která umožňovala jízdu i po prázdné pneumatice. Celkem bylo postaveno asi 10 000 těchto vozů.
V roce 1956 započala v SSSR výroba terénního osobního obojživelného automobilu s označením GAZ-46. Za svůj vzor si vzal americký vůz Swimming Jeep, vojáky pokřtěný na "Seep", ale využíval mechanických částí vozidla GAZ/UAZ-69. V ČSLA byl zařazen u jednotek ženijního vojska pro průzkum vodních překážek a pro plnění velitelských a spojovacích úkolů u těchto útvarů. Do výzbroje ho zařadily všechny státy Varšavské smlouvy, neboť vozidlo tohoto druhu ( mimo malé série vlastních P2S v armádě NDR ) nikdo z nich nevyráběl. Používaly ho také armády KLDR a Vietnamu.
Vozidlo NAMI 011 (Gaz 011)
Bylo postaveno na podvozku Gaz 67B je předchůdce automobilu Gaz 46 a bylo ve dvou kusech vyrobeno v dubnu 1949. Po drobných úpravách se tento model vyráběl v letech 1951 -1953 pod označením GAZ-011.
Obojživelný pětimístný otevřený terénní vůz, motor vpředu a pohon zadních kol, zapínatelný pohon všech kol (4x4). Řadový čtyřválec s rozvodem SV, objem 2112 cm³, vrtání 82 mm, zdvih 100 mm, komprese 6,5, výkon 40 kW (55 koní) při 3600 ot/min, točivý moment 125 Nm. Třístupňová převodovka s redukcí, rozvor 2300 mm, vnější rozměry 4930x1740x1770 mm, hmotnost 1850 kg, maximální rychlost na souši 80 km/h, ve vodě 8 km/h.
Obojživelný vůz GAZ 46 MAV byl postaven na podvozku GAZ 69, vyráběl se od roku 1956. Ve vodě byl vůz poháněn třílistou vrtulí a řízen kormidlem, lanky ovládaným od volantu. Specialitou vozu byly dělené ráfky opatřené vniřní ocelovou výztuhou, která umožňovala jízdu i po prázdné pneumatice. Celkem bylo postaveno asi 10 000 těchto vozů.
V roce 1956 započala v SSSR výroba terénního osobního obojživelného automobilu s označením GAZ-46. Za svůj vzor si vzal americký vůz Swimming Jeep, vojáky pokřtěný na "Seep", ale využíval mechanických částí vozidla GAZ/UAZ-69. V ČSLA byl zařazen u jednotek ženijního vojska pro průzkum vodních překážek a pro plnění velitelských a spojovacích úkolů u těchto útvarů. Do výzbroje ho zařadily všechny státy Varšavské smlouvy, neboť vozidlo tohoto druhu ( mimo malé série vlastních P2S v armádě NDR ) nikdo z nich nevyráběl. Používaly ho také armády KLDR a Vietnamu.
Vozidlo NAMI 011 (Gaz 011)
Bylo postaveno na podvozku Gaz 67B je předchůdce automobilu Gaz 46 a bylo ve dvou kusech vyrobeno v dubnu 1949. Po drobných úpravách se tento model vyráběl v letech 1951 -1953 pod označením GAZ-011.
Re: pocet schwimmu v Cechach
Každej rok se koná pěkné setkání nejen těchto vozidel v Píšťanech u Litoměřic.Byl jsem tam a paráda.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: pocet schwimmu v Cechach
...parádní přístroje sou to...jede to...plave to...
...tady jeden ukořistěnej...
...tady jeden ukořistěnej...
You can't win 'em all...
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: pocet schwimmu v Cechach
Je vidět že rusové nešli pro inspiraci moc daleko
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: pocet schwimmu v Cechach
Jestli to není tím, že ve tvaru lodičky se toho moc vymyslet nedá
Re: pocet schwimmu v Cechach
...ne...je to tim...že Rusové sou bezpáteřní hovada...
...ale jednu výhodu ta ruská verze má...věděli byste?...
...ale jednu výhodu ta ruská verze má...věděli byste?...
You can't win 'em all...
Re: pocet schwimmu v Cechach
...hlavní výhoda je ta...že jak je to jednou ruský...pojede to nekonečně dlouho...pořád...furt...
...vedlejší výhoda je...že to Rusy nestálo na vývoji ani vindru...protože to prostě ukradli...
...P.S...ty blinkry tam dali určitě na osobní přání Iosifa Visarionoviče...páč na frontu...a vzhledem k původu stroje...do Ruska...sou blinkry potřeba...sobi a eskymáci si blikání oblíbili...
...vedlejší výhoda je...že to Rusy nestálo na vývoji ani vindru...protože to prostě ukradli...
...P.S...ty blinkry tam dali určitě na osobní přání Iosifa Visarionoviče...páč na frontu...a vzhledem k původu stroje...do Ruska...sou blinkry potřeba...sobi a eskymáci si blikání oblíbili...
You can't win 'em all...
Re: pocet schwimmu v Cechach
omyl pánové, nejsou to blinkry, ale jedná se o dobové pozičky
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 771
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Re: pocet schwimmu v Cechach
Hele kazdej at ma nazor jakej chce, ale licenci na (nejen) Ford GPA rusove od amiku uplne normalne a oficialne koupili.Petr914 píše:...ne...je to tim...že Rusové sou bezpáteřní hovada...
.....