VINTAGE TACHOMETRY

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5474
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod udeeska » 17 led 2012

Pripadne,ze jsem ho pri cisteni vymazal,je tam Jirko vyrazene jeste 301.251/2/9 coz nevim co znamena(Typ 3?).
Druhy palivomer(na pravo) je 271 919 031 B 6V 2/64 a je ciste ponorci(i kdyz prvni cislo by melo byt 211,ale zacina c.2),pozna se podle chromovaneho ramecku,
ktery ma vybrani ze spoda na usazeni do zaoblene palubni desky(brouk ma rovnou).Ti co nevedi a nakupuji z webovych
stranek,opatrne,ze by nedoslo pri rozbaleni zasilky k nemilemu prekvapeni :shock:
Přílohy
DSC_0118.JPG
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod yahoďák » 10 úno 2012

..jsem se trochu odmlčel...

myslím si Romane, že to číslo s VW nemá nic společného, je to interní značení VDO.
Vycházím z toho že na jiném, mladším palivoměru VDO jsem našel označení 301.272/5/7 12V 5/78 ... z toho plyne co? Že začátek je stejný jako u tvého a podle roku výroby nejde o díl pro brouka, tou dobou už byl palivoměr v tachometru, je to tedy "univerzální" díl.
Oproti tomu přístroje VDO určené pro prvomontáž do VW mají buď jen VW parts number a nebo dvojí číslování (VDO+VW), jako jsem našel na tlakoměru oleje původem asi z Golf GTi... krom loga VW Audi tam je 332/304/8/3 (stejný formát jako výše), datum výroby 1.75 a pak číslo ve VW formátu: 321 919 531

...ale to jsme trochu předběhli dobu, příště mrknem na slíbené palivoměry do dědků a pak budem pokračovat tachometrama, jak šel čas...
Obrázek

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5474
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod udeeska » 11 úno 2012

Tak v tom pripade tu mam muj tachometr z r.64 (mesic nevim,neni to pod palubkou videt)v milich a druhy je
takove torzo na ozdobu 8/62.Rozdil mezi nimi je ten,ze 1962 nema cervene oznaceni prerazovani rychlosti.
Přílohy
DSC_0107.JPG
DSC_0120.JPG
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod yahoďák » 17 úno 2012

Tak a já dorazím téma palivoměrů.... na minulé stránce jsme si řekli, že do brouků továrna začala osazovat palivoměry až od 7/61 a to ještě vyjma verzí strandart, ty si musely vystačit s měrkou a přepínacím kohoutem až někdy do přelomu šedesátých a sedmdesátých let.

Palivoměry byly umístěny stejně jako Dehne nebo jiné aftermarket v mřížce napravo od tachometru.

Kromě tradičního dodavatele VDO odebírala továrna palivoměry i jinde. Já jsem se zatím nesetkal s jiným alternativním dodavatelem než Magura, máte někdo palivoměr např. SWF??

Na rozdíl od brouků po roce 8/67 byl palivoměr s plovákem spojen mechanicky, bowdenem.
Na snímku jsou tři druhy palivoměrů:
IMG_1140.JPG
IMG_1143.JPG

Zcela nahoře je zrovna palivoměr, o kterém naprosto netuším kam patří, vyjímka potvrzující pravidlo...není totiž mechanický, ale elektrický.
Tvarově a rozměrově je zcela shodný s broučím, ale není na něm žádné výrobní číslo, ani údaj o hodnotě napětí 6 nebo 12V. Má i jiné značení množství paliva. Mám k němu i plovák, ale i ten je prostý jakéhokoliv označení. Myslím si, že může jít o aftermarket výrobek VW pro dodatečné osazení starších nebo standart brouků palivoměrem. Setkali jste se s tím někdo?

V dolní řadě jsou klasické palivoměry z prvomontáže, vlevo Magura 113919031, vpravo VDO 113919031A 3/65. Stejně jako v případě tachometrů se mi zpracováním více líbí konkurence, nežli VDO. Magura, která je spíše známá jako výrobce doplňků pro motocykly, má tělo budíku i přední lištu řešeno jako precizní odlitek z lehkého kovu, kdežto u VDO jsou to plechové výlisky. Stejná situace je i u plováku, kde u VDO je víčko, které zakrývá na nádrži připojení bowdenu plechový výlisek s nápisem VDO, zatímco Magura je odlitek. Preciznost je patrná i na ciferníku, kde logo Magura je plasticky vylisováno:
IMG_1142.JPG


Tak a co si dáme dál? Další doplňkové přístroje do roku 67, nebo budeme pokračovat tachometrama po roce 68?
Obrázek

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod lišák » 18 úno 2012

yahoďák píše:Tak a co si dáme dál? Další doplňkové přístroje do roku 67, nebo budeme pokračovat tachometrama po roce 68?

Já osobně bych navrhoval, aby se topic přejmenoval na VINTAGE TACHOMETRY a spol. a pokračovat s kousky do r.67. Pro novější založit jiný topic a tam to val pod tlakem. Moc rám si rozšířím obzory.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod lišák » 28 úno 2012

Na Sambě jsem objevil zajímavé hodiny. Myslím, že se sem docela hodí.
4219898.jpg
4219898.jpg (29.07 KiB) Zobrazeno 6843 x

4219899.jpg
4219899.jpg (22.26 KiB) Zobrazeno 6843 x
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod yahoďák » 29 úno 2012

rozhodně ano, zajímavá cetka... ještě se chvíli budem zaobírat podobnýma budíkama do 67 a pak sem nasypu i věci po 68, kvůli pár tachometrům a spol. nemá cenu zakládat novej topik...
Obrázek

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod OB » 29 úno 2012

yahoďák píše:rozhodně ano, zajímavá cetka... ještě se chvíli budem zaobírat podobnýma budíkama do 67 a pak sem nasypu i věci po 68, kvůli pár tachometrům a spol. nemá cenu zakládat novej topik...


Naprostý souhlas. Ono když tak o tom přemýšlím, tak vlastně i tachometry z posledního mexika jsou už také vintage, tedy skoro.

JEDEME DÁL.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Sam » 08 bře 2012

Na třetí stránce kolega Yahoďák nakousnul techometry s denním počítadlem ujeté vzdálenosti. Viděl jsem toto provedení na oválových a dědkovských tachometrů, ale u brezela to vidím prvně. Všiměte si, že resetování je stejně jako u hodin vyvedeno bowdenem do kastlíku.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod yahoďák » 12 dub 2013

a po roční přestávce oprášíme moje oblíbené téma. Ani za tu dobu jsem se nedostal k nafocení zbytku sbírky (tacho po 68), ani nových přírůstků před 68 (budete koukat). Sorry.

Ale před chvílí skončila na aukru aukce, která stojí za zmínku. Výsledná cena dvojnásobně překročila moje očekávání:
KdF tacho aukro.jpg
Obrázek

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod OB » 12 dub 2013

Ách jo, to je peněz! :D
Co přijde dál???

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3520
Registrován: 12 kvě 2004

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Andy » 12 dub 2013

To by mne zajimalo jakej blazen to koupil #-o

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod OB » 14 dub 2013

8/42
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5474
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod udeeska » 14 lis 2013

Minulou sobotu jsem nasel teplomer hlav VDO na VW swap meet,bohuzel jsem nevidel cislo dilu a nebylo k tomu ani
kabely s cidlem.Jestli nekdo vi vice,sem s tim :wink:
Přílohy
IMG1027.jpg
Vwase nocni sichta...

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3520
Registrován: 12 kvě 2004

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Andy » 14 lis 2013

Jestly to nebude spis na vodnika s jednou hlavou. Navic u flat4 motoru by jich bylo treba 2.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5474
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod udeeska » 14 lis 2013

Myslim,ze na vodnika by se nerikalo "Teplota hlavy",ale jen teplota vseobedcne......
Vwase nocni sichta...

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3520
Registrován: 12 kvě 2004

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Andy » 14 lis 2013

V tom pripade pochybuji ze by jeden budik hlidal 2 hlavy najednou jelikoz kazda muze mit jinou teplotu.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod lišák » 14 lis 2013

Nejvíc tepelně namáhaný je třetí válec a tak podle mě není potřeba v provozu měřit každou hlavu extra.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Pětišroub » 14 lis 2013

To se monitoruje u letadel u těch našich kafemlejnku lepší nic nevědět.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod yahoďák » 27 lis 2013

udeeska píše:Minulou sobotu jsem nasel teplomer hlav VDO na VW swap meet,bohuzel jsem nevidel cislo dilu a nebylo k tomu ani
kabely s cidlem.Jestli nekdo vi vice,sem s tim :wink:

Tento teploměr pro hlavy+ čidlo k němu se dá koupit třeba na CSP: http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all=

k té diskuzi, zda je potřeba měřit obě strany: Kdysi jsem viděl v inzerci prodávat tyhle budíky v sadě po páru, existuje i zdvojený od jiného výrobce (viz.Laco a jeho Karmann Ghia), je to na každém, klidně může měřit každou hlavu zvlášť, ale dal bych za pravdu Pětišroubovi, že jsou důležitější parametry k hlídání a taky Lišákovi, že stačí hlídat levou stranu.
To potvrzuje i následující obrázek, dobovka z roku 1961 od Empi...taky "mono" :
1961_8_head temp.jpg
1961_8_head temp.jpg (83.36 KiB) Zobrazeno 5442 x
Obrázek


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host