VINTAGE TACHOMETRY

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 256
Registrován: 03 lis 2012

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod rochuss » 02 led 2020

Nevíte někdo co znamenají ty červené čárky-dolní 50,horní 80 a dolní 90? Je to tacho s datumem 2/49. Ty tři symboly pro první tři rychlosti samozřejmě vím
Přílohy
20200102_172715.jpg

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2037
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod martin_100 » 02 led 2020

Podle mě vnitřní značí řazení 1 2 3 4 a vnější rychlost 50 a 90
Určitě to bude domohomo úprava nejspíš pro nějakou začatečnici

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 673
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod tarmara » 02 led 2020

martin_100 píše:Určitě to bude domohomo úprava nejspíš pro nějakou začatečnici

Přesně, je to domalovaný, buď to co říká Martin, nebo možná autoškola...
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12357
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Sam » 02 led 2020

v roce 1949 se značení řazení rychlostí na ciferníky tachometru nedělalo takže jde o domácí kutilství. Tedy buď autor chtěl napodobit tachometry z roku 51 a jen zmotal označení řazení (ani jedna z pěti čárek nesedí rychlosti kdy by se mělo s brezelem řadit) nebo to byl tuner/závodník a naopak přesně věděl co dělá a označil si důležité body pro svou trať.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 256
Registrován: 03 lis 2012

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod rochuss » 02 led 2020

Tak asi 50 dole je max rychlost v obci,90 dole je max rychlost mimo obec,ale ta 80ka, že by se neměla přetáčet 4.rychlost?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12357
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Sam » 02 led 2020

rochuss píše:Tak asi 50 dole je max rychlost v obci,90 dole je max rychlost mimo obec,ale ta 80ka, že by se neměla přetáčet 4.rychlost?

Rochussi, nechci ti odporovat, protože co se týče historie, jsi velice znalý. Zde si ale myslím, že se mýlíš. Před válkou se jezdilo 60,za války pak 40km/h , po válce se jezdilo bez omezení i ve městech a to snad do dob než vznikl první dědek, pak se rychlost snížila na 50km ale jinak mimo město jsi mohl jezdit co to dá snad až do sedmdesátých let.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 256
Registrován: 03 lis 2012

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod rochuss » 03 led 2020

Tak rychlost 50 v obci se snížila od 1950,(podle jiného článku od 1957) to vysvetluje tu dol.50.a na rychlost 100 mimo obec se přešlo od 1972,to by vysvetlovalo tu dol.90.Ale furt me mate ta čárka u 80ky.Na 1.str.dole (i jinde)je pár tacho s čárkou u 80ky.Proč? Když vyšší rychlost už nebyla.Že by ekonomická jízda?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12357
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Sam » 03 led 2020

No, jestli někdo drandil 49kou brezelem v roce 1970... a ještě si kvůli tomu rozebírat tachometr a hledat tu správnou červenou fixu... no nevím :D
Když prolistuji příručku pro 49ku, tak čísla rychlostí se nápadně shodují s rychlostí zajíždění motoru na první až čtvrtý stupeň. Ale jak jsem již psal, jde o označení podomácku dělané, pouze autor věděl proč si tam ty značky dělal.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 256
Registrován: 03 lis 2012

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod rochuss » 03 led 2020

Ale tak 20 let plno brouků vydrželo jezdit když jezdí ješte dneska .A logicky mezi 1950-1970 by tomu odpovídala ta 90ka.A asi si tam nejaký pečlivka namaloval zajíždecí rychlosti.A na str.1 dole ty tacho mají tedy také značené zajíždecí rychlosti taky je tam myslím 4ka na 80ce?

Uživatelský avatar
liba
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 807
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod liba » 03 led 2020

Mě by to dávalo smysl když bude namontován závěs a něco táhne

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12357
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Sam » 03 led 2020

Důkaz misto slipů. Za povšimnutí stojí ake poslední věta. To jsem nikde neviděl :shock:
Jde o rok 1948
Přílohy
15780770290427584184967740689357.jpg
15780770290427584184967740689357.jpg (446.13 KiB) Zobrazeno 937 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

TT681
Příspěvky: 110
Registrován: 25 zář 2018

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod TT681 » 03 led 2020

Třeba se ještě nějaký nezajetý s tou zarážou najde :lol:

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 256
Registrován: 03 lis 2012

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod rochuss » 04 led 2020

Takže to byly asi amatérsky namalované zajíždecí rychlosti.Bohužel v bodě 5, kromě té tabulky rozumím asi tak deseti slovům.Možná,že je ta 80ka i ekonomická rychlost.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12357
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Sam » 04 led 2020

Entschuldigung. Da ist Deutsche instruktionen.
Přílohy
20200104_125227.jpg
20200104_125227.jpg (362.16 KiB) Zobrazeno 809 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

TT681
Příspěvky: 110
Registrován: 25 zář 2018

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod TT681 » 04 led 2020

Překlad anglické verze:

Během prvních 500 km záběhu nesešlapujte pedál plynu více než do čtvrtiny jeho zdvihu. V žádném případě nesmí být překročena rychlost udávaná tabulkou.
Při jízdě do stoupání je nutno dbát, aby nebylo užíváno větší než čtvrtinové, po 500 km větší než poloviční zrychlení (plyn). Nepřetěžujte motor, řaďte nižší stupeň co nejdříve.
Nastavitelný doraz připojený k plynovému pedálu v období záběhu může být seřizován nebo odebrán pouze autorizovanými mechaniky.

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 256
Registrován: 03 lis 2012

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod rochuss » 06 led 2020

Tanke,tanke,tak už je to ve dvou řečích,kterým rozumím.Je to docela pomalá fuška zajet nový motor.Tak doufám,že až budu zajíždet dle čárek na tacho,že mě nejaký z těch bláznů zezadu nesestřelí

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12357
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod Sam » 06 led 2020

Jako Mauserem ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 256
Registrován: 03 lis 2012

Re: VINTAGE TACHOMETRY

Příspěvekod rochuss » 06 led 2020

Ano Mauserem,bude to nový nemecký elektromobil,zkrátka něco jako americká Tesla,ale samozřejmě lepší.Zrychlení 3,0 sekundy na 100km


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host