Oni to byly kamosi Christiana Grundmanna a prodavali je jemu, takze tezkoPětišroub píše:Andy píše:Na Mannh. u Polaku byly 2, a chteli za jeden 320 eur
takže plagiáty?
VINTAGE TACHOMETRY
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Re: VINTAGE TACHOMETRY
na eBayi sa ich uz tiez par mihlo a pod 100 eur to nebolo... ale posledne (30.11.) bol vydrazeny tento kusok (za rovnych 62 EUR, stav nic moc, ale ako zaklad by to uslo):Andy píše:Jsem pacient ale nejsem debil..........
Modry napis na zadnej strane vyzera ako 7-65, ale z chroba to asi nebude. Ze by nejaky bus
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Tak to je zajímavé. Mohl by někdo osvětlit o jaký tachometr tu jde??? Je to na mne příliš mladé.
Co přijde dál???
Re: VINTAGE TACHOMETRY
to je zvláštní..všechno odpovídá broučímu tacho, ale nezdá se mi že by to někdy dávali do prvomontáže.. není to třeba doplněk od VDO pro řidiče, kteří si chtěli svůj vůz denním počítadlem dovybavit?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Ne, je to proste rok 68, ne 65. Tady je jeste jeden.http://www.tacho-thomas.de/historie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady je zase zajimava stranka ktera zodpovi dost otazek Re: VINTAGE TACHOMETRY
to se nevylučuje s tím co jsem napsal...protože tam píše:Andy píše:Ne, je to proste rok 68, ne 65. Tady je jeste jeden.http://www.tacho-thomas.de/historie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Tady je zase zajimava stranka ktera zodpovi dost otazek
VW Käfer 1200 ab Baujahr 1968- meistens in Behördenfahrzeugen von Polizei, Feuerwehr, THW, Ordnungsamt etc.
- Sonderausstattung -
sériovej tachometr vypadal v těchhle letech uplně jinak
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
..to je škoda, že jsme tímhle kusem už skočili do roku 68, když není téma do 67 ještě zcela vyčerpané...ale je to zajímavej kousek.
Jeho cena je v nižší hladině než ty dědkovské, protože po těch bude výrazně vyšší poptávka...
A s jeho původem to vidím následovně:
Psal se rok 67/68 a objevil se požadavek na tacho s denním počitadlem pro uvedené zvláštní účely... nejspíš to u VDO poptala přímo VW továrna na základě pořadavku pro dodávky extra upravených a vybavených vozů pro strategického zákazníka jakým bezesporu policie byla. Jenomže kam dvě počítadla nacpat, když v té době už byly tachometry osazeny palivoměrem??
Řešení je jednoduché, když se na tento tachometr 68 podíváte pořádně, tak je to evidentně jen přepracovaný "dědkovský" tachometr s denním počítadlem.... viz prolis na ciferníku, viz. poloha/umístění počítadel a počty číslic., viz. umístění nulovacího kolečka.
Není osazen středový kroužek s ozdobným kroužkem, je změněno cejchování strojku, aby se rozsah měření změnil ze 140 na160 a podle toho je ciferník nově potištěn, už v soudobém stylu s vodorovně orientovanýma číslicema. Nové provedení ručičky a rámečku, samozřejmě.....
Buď použili u VDO odložené přípravky a nebo sáhli do neprodaných zásob a z nich to zbouchali, protože těch dědkovských s denním počítadlem se asi ve své době kor moc neprodalo....
Jeho cena je v nižší hladině než ty dědkovské, protože po těch bude výrazně vyšší poptávka...
A s jeho původem to vidím následovně:
Psal se rok 67/68 a objevil se požadavek na tacho s denním počitadlem pro uvedené zvláštní účely... nejspíš to u VDO poptala přímo VW továrna na základě pořadavku pro dodávky extra upravených a vybavených vozů pro strategického zákazníka jakým bezesporu policie byla. Jenomže kam dvě počítadla nacpat, když v té době už byly tachometry osazeny palivoměrem??
Řešení je jednoduché, když se na tento tachometr 68 podíváte pořádně, tak je to evidentně jen přepracovaný "dědkovský" tachometr s denním počítadlem.... viz prolis na ciferníku, viz. poloha/umístění počítadel a počty číslic., viz. umístění nulovacího kolečka.
Není osazen středový kroužek s ozdobným kroužkem, je změněno cejchování strojku, aby se rozsah měření změnil ze 140 na160 a podle toho je ciferník nově potištěn, už v soudobém stylu s vodorovně orientovanýma číslicema. Nové provedení ručičky a rámečku, samozřejmě.....
Buď použili u VDO odložené přípravky a nebo sáhli do neprodaných zásob a z nich to zbouchali, protože těch dědkovských s denním počítadlem se asi ve své době kor moc neprodalo....
Re: VINTAGE TACHOMETRY
OT ale ta podobnost je dost blizka, neprijde vam? Tohle je nejaky rusky, a navic si myslim NOS , ma "najeto" 6km.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 258
- Registrován: 30 říj 2007
- Bydliště: kousek za Prahou
- Kontaktovat uživatele:
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Tohle je můj tachometr, zezadu vyraženo 61, má vyznačený řazení rychlostí a nemá
zvýrazněnou 50ku. Vůbec ale netuším co je to zač, já tomu nerozumín
vynulován letos cestou na Porsche sraz
zvýrazněnou 50ku. Vůbec ale netuším co je to zač, já tomu nerozumín
vynulován letos cestou na Porsche sraz
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Ale taky SWF
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Ten Homolkův tachometr je zajímavej, v rozporu s tvrzením literatury 140 a s čárkama... ale on je má ten můj z Karmanna do 140 na str.2 vlastně taky.
Tak popojedem, volně se dodstáváme ke slíbeným palivoměrům....jsem si totiž vzpomněl, že mám doma ještě něco ponorčího....od strécu Redhota na renovaci, tachometr a palivoměr+jeden palivoměr je můj:
VDO 120kmh 9/66 211957021E W0,496 a k tomu odpovídající palivoměr, ten vlevo
VDO 211919033 9/66 12V (ten druhý je 4/67)
Tak popojedem, volně se dodstáváme ke slíbeným palivoměrům....jsem si totiž vzpomněl, že mám doma ještě něco ponorčího....od strécu Redhota na renovaci, tachometr a palivoměr+jeden palivoměr je můj:
VDO 120kmh 9/66 211957021E W0,496 a k tomu odpovídající palivoměr, ten vlevo
VDO 211919033 9/66 12V (ten druhý je 4/67)
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Ja se taky pridam takovou malou NOSovou (jak jinak) zajimavosti: ponorkovy palivomer do palubky brouka. Budu se muset jeste podivat zezadu na rocnik, jelikoz "cifernik" a ramecek se lisi od tech vyse ponorkovych. Ze by nejakej dolpnek do brouka?
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
...to bude tutově dodatečný doplněk, ta mřížka je atyp, nikoliv upravená broučí... ten palivoměr se od výše uvedených ponorčích liší hlavně tím, že je mechanický, vidím tam bowden.
Takže bych si tipnul, že ten budík byl původně určen pro Karmann Ghia, ty měly palivoměr standartně v přístrojovce, ale nevím, zda mechanický nebo elektrický, viz:
Takže bych si tipnul, že ten budík byl původně určen pro Karmann Ghia, ty měly palivoměr standartně v přístrojovce, ale nevím, zda mechanický nebo elektrický, viz:
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Prozkoumal jsem dokument co nalinkoval Sam, abych si prověřil pár věcí a nevím teda:
krom zmíněných čárek pro řazení , které neměly být od zavedení tachometru do 140km mi tam uplně nesedí ani indikace 50kmh... podle tabulek měla být zavedena 5/61, ale o dvě stránky zpátky máme reálné ukázky, že to ne zcela platí.
Ale to je vcelku jedno, hlavně jsem chtěl vědět, od kdy byl do brouků osazován palivoměr v pravé mřížce vedle tachometru. K mému překvapení až poměrně pozdě, od 7/61. To vysvětluje existenci různých palivoměrů od dodavatelů příslušenství jako je ten výše od Andyho a nebo můj Dehne (sice již proběhl v Libůstkách, ale tady mu bude líp): plovák: chybí mi bowden a docela mě zajímá, jak asi má vypadat, zatím jsem neměl náladu a čas to rozebírat a řešit, ale je to jinak než vw/vdo...viz. zadní strana palivoměru: No a příště se už podíváme na palivoměry z prvomontáže...
krom zmíněných čárek pro řazení , které neměly být od zavedení tachometru do 140km mi tam uplně nesedí ani indikace 50kmh... podle tabulek měla být zavedena 5/61, ale o dvě stránky zpátky máme reálné ukázky, že to ne zcela platí.
Ale to je vcelku jedno, hlavně jsem chtěl vědět, od kdy byl do brouků osazován palivoměr v pravé mřížce vedle tachometru. K mému překvapení až poměrně pozdě, od 7/61. To vysvětluje existenci různých palivoměrů od dodavatelů příslušenství jako je ten výše od Andyho a nebo můj Dehne (sice již proběhl v Libůstkách, ale tady mu bude líp): plovák: chybí mi bowden a docela mě zajímá, jak asi má vypadat, zatím jsem neměl náladu a čas to rozebírat a řešit, ale je to jinak než vw/vdo...viz. zadní strana palivoměru: No a příště se už podíváme na palivoměry z prvomontáže...
Re: VINTAGE TACHOMETRY
to odpovídá, moje únorová ´61 byla bez palivoměru a čidiči k orientaci používali kohout rezervy (jakmile to začne cukat je potřeba přehodit kohout
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Ty Yahodaku, ty vlastnis Dehne palivomer jo? Sakra, nejak mi zacinas konkurovat
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
to je výzva teda .. ale já znám svoje limity a vím, že na takovýho vw fanatika fakt nemám...ale mohli bychom někdy uspořádat společnou výstavkuAndy píše:Ty Yahodaku, ty vlastnis Dehne palivomer jo? Sakra, nejak mi zacinas konkurovat
Jinak Dehne palivoměr může mít každý lečo, vyráběj ho v replice...digitální
Ještě navážu na palivoměry z příslušenství, podíváme se na pár dalších zajímavých kousků (staženo z netu):
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Mam tohohle nalezence palivomeru z norky(vzal jsem z jednoho vraku),kam urcite nepatri,protoze datum je 9/68,12V (i kdyz mam
nejake nepotvrzene informace,ze norci model Samba se delal jeste soubezne s T2a ke konci roku 68 az do srpna 69).
Zajimavosti je,ze razeni informaci je z boku a ze nema pripojeni na konektory,nybrz na ocka a osvetleni je na sroubek.Tak to by me zajimalo
z ceho to muze byt?
Jeste poznamka k tachometru 9/66 od Yahodaka,kde je cervene oznaceni nad cislici 50,coz byla maximalni rychlost ve mestech,neco
podobneho bylo i v US na modernejsich autech,ale pro dalnice,kdy byl limit 50Mp/h
nejake nepotvrzene informace,ze norci model Samba se delal jeste soubezne s T2a ke konci roku 68 az do srpna 69).
Zajimavosti je,ze razeni informaci je z boku a ze nema pripojeni na konektory,nybrz na ocka a osvetleni je na sroubek.Tak to by me zajimalo
z ceho to muze byt?
Jeste poznamka k tachometru 9/66 od Yahodaka,kde je cervene oznaceni nad cislici 50,coz byla maximalni rychlost ve mestech,neco
podobneho bylo i v US na modernejsich autech,ale pro dalnice,kdy byl limit 50Mp/h
Vwase nocni sichta...
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Pěkná replika palivoměru Dehne:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=662275" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=662275" onclick="window.open(this.href);return false;
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
...jo, to je ta replika o které píšu o kus výš, bratru za 160 E.
to udeeska: myslím si, že ten palivoměr je dobové "příslušenství" od VDO, protože nemá VW parts number..někomu prostě v tý ponorce vydechnul originální palivoměr, tak koupil jinej a jelo se dál...
to udeeska: myslím si, že ten palivoměr je dobové "příslušenství" od VDO, protože nemá VW parts number..někomu prostě v tý ponorce vydechnul originální palivoměr, tak koupil jinej a jelo se dál...