RENOVACE-opravy automobilu

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
t1olimp
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 631
Registrován: 16 úno 2011
Bydliště: Louny

RENOVACE-opravy automobilu

Příspěvekod t1olimp » 22 lis 2011

Podobnost s knihama-Opravy a udržba karoserií motorových vozidel,a Renovace opravy automobilu,je pouze náhodná.. :mrgreen: Při opravách automobilu poškozených havárií nebo dlouhým používáním opravuje se kromě podvozku téměř vždy i karosérie.Oprava jednotlivých částí plechové karoserie je vždy velmi duležitá práce,které se musí věnomat značná pozornost.Na jakosti karosářské opravy závisí i jakost lakýrnické práce,která má rozhodující vliv na celkový vzhled vozidla. Rámy- brouk,karmann,typ3-ty mají páteřoví rám,u ponorky či buse je rám but plošinoví nebo žebřinoví a karoserie je kněmu přivařená,typ 411-412 má už samonosnou karoserii,jestli se pletu tak PLS opravyt.TAK a příště budeme rozebírat,karoserii a vrhnem se na měření rámu a karoserie
VW MERLIN ten co plete písmenka

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 885
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: RENOVACE-opravy automobilu

Příspěvekod simak » 23 lis 2011

Podobnost s knihami "Opravy a údržba karosérií motorových vozidel" a "Renovace a opravy automobilů" je pouze náhodná. :mrgreen: Při opravách automobilů poškozených havárií nebo dlouhým používáním se opravuje kromě podvozku téměř vždy i karosérie. Oprava jednotlivých částí plechové karosérie je vždy velmi důležitá práce, které se musí věnovat značná pozornost. Na jakosti karosářské opravy závisí i jakost lakýrnické práce, která má rozhodující vliv na celkový vzhled vozidla. Rámy - brouk, karmann, typ3 - ty mají páteřový rám, u ponorky či buse je rám buď plošinový nebo žebřinový a karosérie je k němu přivařená, typ 411-412 má už samonosnou karoserii. Jestli se pletu, tak PLS opravit. TAK a příště budeme rozebírat karoserii a vrhneme se na měření rámu a karoserie.
nasávač

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: RENOVACE-opravy automobilu

Příspěvekod sSATYRr » 23 lis 2011

=D> poprve za zasluznou osvetu a podruhe za nadherny matersky jazyk! =D>
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

t1olimp
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 631
Registrován: 16 úno 2011
Bydliště: Louny

Re: RENOVACE-opravy automobilu

Příspěvekod t1olimp » 24 lis 2011

Tak u ponorek a busu se jedná o-automobil s jednodílnou karoserií přivařenou k rámu podvozku. :wink:
VW MERLIN ten co plete písmenka

t1olimp
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 631
Registrován: 16 úno 2011
Bydliště: Louny

Re: RENOVACE-opravy automobilu

Příspěvekod t1olimp » 01 pro 2011

Při opravě automobilu si musíme uvědomit rozsah klempířských prací, někdy i z malé koroze může vykouknout veliké překvapení , v podobě celkové go vozu. Dále jestli vůz budeme dávat do původního stavu, či nějak upravovat. Porada s někým , kdo má nějaké zkušenosti je nutností.Dále zjistit o autě co nejvíce, rok , vin, třeba i historii vozidla atd. Auto napadené kutilem bývá nekompletní a nebo má jiné díly , než by mělo míti. Dále vybavení dílny nás může přijít až na desítky tisíc korun. Za tyto peníze je možno nechat auto opravit v nějakém servisu.
VW MERLIN ten co plete písmenka

t1olimp
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 631
Registrován: 16 úno 2011
Bydliště: Louny

Re: RENOVACE-opravy automobilu

Příspěvekod t1olimp » 01 pro 2011

Auto je nutné rozebrat ať ve větší či menší míře. Vše pečlivě dokomentujeme, třeba fotoaparátem a popisem. Při skládání zpět nám to ulehčí práci. Pomůžeme si různými spreji na povolení šroubů, výběr na trhu je velký, někdy šrouby utrhnem či odvrtáme. Při sundání karoserie z podvozku doporučuji si karoserii vyztužit buď trubkami, či jinými profily. Zvláště při výměně prahů nám to zajistí nezboření sloupků dovnitř či jiných směrů. Sundání karoserie z rámu je celkem snadné. Rám - na rámu si nejvíce všímáme různých deformací, či koroze podlah a předního kladiva, které může býti po bouračce , či napadené korozí, dále různých prasklin. Ty musíme vybrousit, a pak pořádně provařit, poté obrousit. Podvozek je také dobré změřit , jak rovně tak do kříže. Pokud něco nesouhlasí, je někde chyba. Někdy stačí kladivo narovnat pomocí rovnací stolice či hydraulického pístu, nebo tzv. dolcru. A někdy se holt musí dát nové a nebo sehnat jinou páteř.
VW MERLIN ten co plete písmenka

t1olimp
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 631
Registrován: 16 úno 2011
Bydliště: Louny

Re: RENOVACE-opravy automobilu

Příspěvekod t1olimp » 07 led 2012

Použití spotovačky . Spotovačka je vhodná pro narovnání různých promáčklin , zejména tam, kde se na ně nedostaneme zevnitř. Zde je vidět co budeme potřebovat. Sada obsahuje pistoli, hřebíky, plus různé podložky co se navařují a cukací kladivo. Dále budeme potřebovat brusku na očištění laku a malé špičaté kladivo. ObrázekObrázek
VW MERLIN ten co plete písmenka

t1olimp
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 631
Registrován: 16 úno 2011
Bydliště: Louny

Re: RENOVACE-opravy automobilu

Příspěvekod t1olimp » 07 led 2012

Krok 1. Očištění promáčklin na holý kov, to provádím bruskou s kotoučem o hrubosti 80 . Obrázek Krok 2 . Navaření hřebíků pomocí spotovačky do promáčklin. ObrázekObrázek Krok 3. Nasazení cukacího kladiva a cukání hřebíků směrem ven. Obrázek Krok 4. Ulomení hřebíků pomocí sykových kleští , otočením směrem nahoru nebo dolů.ObrázekObrázek Tuto proceduru opakujeme dokud nemáme veškeré promáčkliny narovnané. Pro kontrolu rovnosti povrchu použijeme list od pilky na železo. Pokud jsme něco vytáhli více, použijeme malé špičaté kladivo na zaklepání zpět. Vše ještě jednou přebrousíme brusným kotoučem . Vyrovnaná místa musí být tvrdá a nesmí nám tzv. lupat . Pokud vyrovnáme více, anebo při lupání je nutné plech stáhnout tzv. kolečkováním, neboli plamenem.
VW MERLIN ten co plete písmenka


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host